Jumalan käsky

Jeesusonhyvä

"Muista pyhittää lepopäivä. 9 Kuutena päivänä tee työtä ja hoida kaikkia tehtäviäsi, 10 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti. Silloin et saa tehdä mitään työtä, et sinä eikä sinun poikasi eikä tyttäresi, orjasi eikä orjattaresi, ei juhtasi eikä yksikään muukalainen, joka asuu kaupungissasi. 11 Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaiken, mitä niissä on, mutta seitsemännen päivän hän lepäsi. Sen vuoksi Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen."2Moos.20:8-11

Jumala puhui nämä sanat. Jumala kirjoitti ne kivitauluun ja hän sanoo: "En minä liittoani riko, enkä muuta sitä, mikä on minun huuliltani lähtenyt."Ps.89:35 Jumalan muuttumaton tahto on, että pyhitämme lauantain eli sapatin, jota Jumala kutsuu "ilon päiväksi." Jos sinä pidätät jalkasi sapattia rikkomasta, niin ettet toimita omia asioitasi minun pyhäpäivänäni, vaan kutsut sapatin ilopäiväksi, Herran pyhäpäivän kunnioitettavaksi ja kunnioitat sitä, niin ettet toimita omia toimiasi, et aja omia asioitasi etkä puhu joutavia,
14. silloin on ilosi oleva Herrassa, ja minä kuljetan sinut maan kukkuloitten ylitse, ja minä annan sinun nauttia isäsi Jaakobin perintöosaa. Sillä Herran suu on puhunut."Jes.58:13,14

Jeesus pyhitti sapatin. "Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan." Luuk.4:16. Samoin teki apostoli Paavali ja muut apostolit ja alkuseurakunta. "Ja tapansa mukaan Paavali meni sisälle heidän luoksensa ja keskusteli kolmena sapattina heidän kanssansa, lähtien kirjoituksista" Apt.17:2. "Ja sapatinpäivänä me menimme kaupungin portin ulkopuolelle, joen rannalle, jossa arvelimme olevan rukouspaikan, ja istuimme sinne ja puhuimme kokoontuneille naisille." Apt. 16:13

Vielä Jumalan luomassa Uudessa maassakin vietämme, emme viikon ensimmäistä päivää( = sunday= auringonpäivä) vaan sapattia eli lauantaita palvoen ja ylistäen Jumalaa. " Niinkuin uudet taivaat ja uusi maa, jotka minä teen, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne.
23. Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra."Jes.66:22,23.

Jumalan omat pitävät sapatin pyhänä tänä lopun aikana kunnioittaen näin Jumalaa kaiken Luojana ja Jeesusta Lunastajana. "Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon."Ilm.14:12

Seurataan mekin Jumalan ilmoitettua tahtoa ja Jeesuksen ja apostolien ja alkuseurakunnan antamaa esimerkkiä ja pyhitetään sapatti eli lauantai pyhäpäivänä.

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyhäonlauantai

      Kyllä aloittajalla on vastaansanomttomat raamatulliset todisteet, jota kaikkien lestadiolaisten kannattaa oikein rukouksen hengessä lukea ja tutkia ja uskoa synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja hänen sovintoveressään ihan iloon ja rauhaan asti ja alkaa ihan levosta käsin pyhittää lauantaita oikeana sapattina.

    • Kysymys ei ole Jumalan laista, vaan Mooseksen laista.
      Panen kaksi esimerkkiä molemmista liitoista.
      Esra:
      7:6 tämä Esra lähti Baabelista. Hän oli kirjanoppinut, perehtynyt Mooseksen lakiin, jonka Herra, Israelin Jumala, oli antanut. Ja kuningas antoi hänelle kaikki, mitä hän halusi, koska Esran päällä oli Herran, hänen Jumalansa, käsi.
      Malakia:
      4:4 Muistakaa minun palvelijani Mooseksen laki, jonka minä Hoorebilla hänelle säädin koko Israelia varten käskyiksi ja oikeuksiksi.
      Johanneksen evankeliumi:
      7:23 Sentähden: jos ihminen saa ympärileikkauksen sapattina, ettei Mooseksen lakia rikottaisi, miksi te olette vihoissanne minulle siitä, että minä tein koko ihmisen terveeksi sapattina?
      Apostolien teot:
      15:5 Mutta fariseusten lahkosta nousivat muutamat, jotka olivat tulleet uskoon, ja sanoivat: "Heidät on ympärileikattava ja heitä on käskettävä noudattamaan Mooseksen lakia."
      Mooseksen laki velvoitti uhraamisen velvoitteella viettämään sapattia.
      Mutta kun Jeesus TÄYTTI LAIN, viimeisenä sanoinaan, täyttyi myös laki sapatista.
      Hän oli aiemmin sanonut:
      Mark. 2:27
      Ja Jeesus sanoi heille: "Sapatti on ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten.
      Näin sapatti tuli ihmiselle itselle määriteltäväksi, mutta hyvä on A. Levähtää ja B. viettää yksi päivä viikosta Herralle, Jeesukselle.
      Tämä armohan ei ole osallasi, koska Jumala on Herrasi, silloin laki on voimassa, joka piirtoa myöten.
      Lakihan oli vielä voimassa Jeesuksen eläessä. Ristillä Hän sen vasta täytti.
      Jeesus eli itse lain alla, me uudestisyntyneet emme ole.
      Jumalan Valtakunnassa, Uudessa Jerusalemissa ei ole sapattia, kaikki on ”pyhää ja sapattia”, vailla tuskaa ja toivottomuutta.
      Jumalan omia on Jeesuksen omat, joita ei Jumala valitse, vaan Jeesus.
      Oletko muslimi?
      Muutenkin Sinulla on asiat sekaisin.
      Jumala Isänä on lunastaja, Jeesus sovittaja.
      Tuo mitä Ilmestys sanoo, on vain juutalaisille, ei pakanoille, joten se ei koske sinua.
      Koko Ilmestys on kirjoitettu juutalaisille, ei muille.
      Seuraa vain, se ei johda mihinkään, ainoastaan Jeesuksen seuraajat, Häneen Kaikkivaltiaana ovat uudestisyntyneitä.
      Jumala on tahtonsa ilmoittanut Jeesuksessa ja antoi Hänelle kaiken vallan.
      Alkuseurakunta ei pyhittänyt sapattia.
      Kes.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5730
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3607
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      215
      1804
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1732
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1192
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1155
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      263
      910
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      867
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe