Kassulainen ei oikeasti omista mitään

ok-emiiri

http://www.iltalehti.fi/asuminen/2015091020325908_an.shtml

Näinhän se menee, "omassa" asuva kennosto-kaapo ei korsuaan omista, kaikkeen tekemiseen tarvitaan taloyhtiön lupa, ja kun se sohvakin tuli hankittua osarilla, rajoittuu kassukkaan omistus päällä oleviin vaatteisiin ja tyhjiin palautustölkkeihin.

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OK-aijaijaijai

      Osuvasti sanottu. Ainoa tapa omistaa korsunsa on hankkia oma kiinteistö.

      • 34_hehtaaria_maata

        Muistathan sitten, että oma kiinteistö on:
        -Omalla tontilla.
        -Velaton.
        -Yhden henkilön omistuksessa, ei kommuuniasunto vaimon kanssa.
        -Rakennuksen kokonaispinta-ala on max 1 prosentti tontin pinta-alasta.


    • muista.tämä

      www.yle.fi/uutiset/oma_tupa_oma_lupa__silti_omin_pain_ei_kannata_tehda_edes_vajaa/8169353

    • ok-suursnautseri

      Tätähän moni kasarmikeijo ei ymmärrä, ennen kuin on ostanut "oman" ja tajuaa, että kaikkeen pitää kysyä naapurin lupa. Rivarissakin parvekegrillaamisen voi kieltää ankarasti, tai kaiken ruoanlaiton ulkona. Kuten uutisessa oli, lasten metelöinnistä voi joutua raastupaan.

      Pitää sitten muistaa, ettei kukka-amppelille tehdä reikää pihan puolelle, ettei saa varoitusta tai yhtiö ota asuntoa haltuunsa. Perunoita ehkä saa kuoria pihan puolella.

      Jos halua päättää asioistaan itse, pitää investoida omaan taloon. On se kalliimpaa, mutta eipähän ole muiden kasarmikehveleiden armoilla.

      • röhönauran.teille

        Ok-navettojen neliöhinnat on halvempia kuin osakehuoneistojen, siitä huolimatta suurin osa -ok-navetoista jää myymättä, ja samaan aikaan osakehuoneistot revitään käsistä jopa ennen näyttöjä.

        Sovitaanko pitkäaikaistyöttömät niin, että huomenna menette työvoimatoimistoon ja haette johonkin työvoimakoulutukseen ja hankitte ammatin, ja sitten menette töihin. Ei ole oikein meitä veronmaksajia kohtaan, että loisitte meidän piikkiin täällä päästelemässä aivopierujanne samaan aikaan, kun me veronmaksajat kustannamme selkä märkänä rahaa teidän ja mamuleiden hengailuun. Teidät pitäisi siirtää pakolaiskeskukseen loppuiäksi.


      • No, siinäkin omakotitalossa eletään ihan saman lain mukaan kun kerrostalossa. Sillä ei ole väliä asumismuodon suhteen.

        Kyllä ne poliisisedät/-tädit noukkii mukaansa omakotitalon pihastakin!

        http://finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2003/20030612?search[type]=pika&search[pika]=järjestyslaki


      • wweeee
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        No, siinäkin omakotitalossa eletään ihan saman lain mukaan kun kerrostalossa. Sillä ei ole väliä asumismuodon suhteen.

        Kyllä ne poliisisedät/-tädit noukkii mukaansa omakotitalon pihastakin!

        http://finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2003/20030612?search[type]=pika&search[pika]=järjestyslaki

        Syrjäiseltä paikalta maaseudulta joku maatilan statuksella oleva kiinteistö missä lähemmäs kymmenkunta hehtaaria maita ympärillä eikä lähinaapureita kilometrin säteellä, niin silloin saa jo tehdä aika paljon kaikenlaista ja silti olla rauhassa naapureilta. Mutta kyllä näissäkin nykyään on jo monenlaista säädöstä, ei saa esim. jotain autojen tai muita romuja kerätä ulos näkyviin, ja myös jätehuollot pitää järjestää ja ne paskakivosysteemitkin.


      • onneksi_en_LKV
        wweeee kirjoitti:

        Syrjäiseltä paikalta maaseudulta joku maatilan statuksella oleva kiinteistö missä lähemmäs kymmenkunta hehtaaria maita ympärillä eikä lähinaapureita kilometrin säteellä, niin silloin saa jo tehdä aika paljon kaikenlaista ja silti olla rauhassa naapureilta. Mutta kyllä näissäkin nykyään on jo monenlaista säädöstä, ei saa esim. jotain autojen tai muita romuja kerätä ulos näkyviin, ja myös jätehuollot pitää järjestää ja ne paskakivosysteemitkin.

        10 hehtaaria on vain 100x100 metrin alue, joten lähin naapuri voi olla turhankin lähellä.


      • ok-valtias
        onneksi_en_LKV kirjoitti:

        10 hehtaaria on vain 100x100 metrin alue, joten lähin naapuri voi olla turhankin lähellä.

        Voi voi näitä tuhnuja ja kasarmirontteja, kun eivät edes pinta-alalaskentaa osaa sen vertaa, että tietäisivät mikä on hehtaari.


      • ok-shogun
        röhönauran.teille kirjoitti:

        Ok-navettojen neliöhinnat on halvempia kuin osakehuoneistojen, siitä huolimatta suurin osa -ok-navetoista jää myymättä, ja samaan aikaan osakehuoneistot revitään käsistä jopa ennen näyttöjä.

        Sovitaanko pitkäaikaistyöttömät niin, että huomenna menette työvoimatoimistoon ja haette johonkin työvoimakoulutukseen ja hankitte ammatin, ja sitten menette töihin. Ei ole oikein meitä veronmaksajia kohtaan, että loisitte meidän piikkiin täällä päästelemässä aivopierujanne samaan aikaan, kun me veronmaksajat kustannamme selkä märkänä rahaa teidän ja mamuleiden hengailuun. Teidät pitäisi siirtää pakolaiskeskukseen loppuiäksi.

        Mikä näitä kasarmipeijooneita vaivaa, kun nolaavat itseään minkä ehtivät? Vai neliöhinta. Voi voi, kyllä se taitaa olla kokonaishinta mikä ratkaisee, mihin asumismuotoon on varaa. Kun varat eivät riitä ok-taloon, asutaan kasarmilla naapureina ties mitä huligaaneja.

        Sitten vielä raivotaan täällä, huhhuh, kannattaisiko käydä välillä ulkona?


      • röhönaurut.sulle
        ok-valtias kirjoitti:

        Voi voi näitä tuhnuja ja kasarmirontteja, kun eivät edes pinta-alalaskentaa osaa sen vertaa, että tietäisivät mikä on hehtaari.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Hehtaari


      • mikämaamikävaluuttatäh
        onneksi_en_LKV kirjoitti:

        10 hehtaaria on vain 100x100 metrin alue, joten lähin naapuri voi olla turhankin lähellä.

        Taidat olla tämä palstan vakikirjoittelija nimim. "akateeminen", tarinat olleet aikaisemminkin samaa tasoa.


      • ok-valtias

      • wweeee
        onneksi_en_LKV kirjoitti:

        10 hehtaaria on vain 100x100 metrin alue, joten lähin naapuri voi olla turhankin lähellä.

        Noista pinta-aloista nykyään valtamediassa kerrotaan meilläkin pitäen mittayksikkönä jotain jalkapallokenttiä. No mulle ei nämä jalakpallokenttä-mittayksiköt toimi, kun en käy näitä jalkapallopelejä niillä kentillä katsiomassa, eikä nämä urheilut muutenkaan niin paljon minua kiinnosta.
        9 hehtaaria on kantti kertaa kantti alana 300m kanttiinsa ala. Ja tuo 10 tuohehtaaria on sitten vähän enemmän kanttiinsa ala, mutta ei paljon enemmä kanttiinsa ala.
        jos sinun maatalosi ympärillä on tämä 10ha maa-ala, niin ei se tarkoita sitä että siinä välttämättä on 1km etäisyydellä tai sen alle maatalon n.s. talouskeskus. Toiset matalot siinä ympärillä voivat olla paljon suurempia pinta-aloiltaan ja sijainnilta maillaan niin että kilometrejä niihin tule.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1469
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      155
      471
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      37
      453
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe