Minulle myönnettiin kuntoutusraha, ennen opiskelin opintotuella jota sain asumislisän kanssa yhteensä 530e opintolaina 400 euroa/kk. Nyt saan sitten yhteensä 601 euroa kuntoutusrahaa ja vuokrani on 550 euroa, tietääkö joku onko minulla oikeus hakea jonkinlaista asumistukea tai vastaavaa? Tätä etuutta en olisi muuten ottanut ellei Kelan täti olisi ystävällisesti sanonut että saan jokatapauksessa opiskelijan asumislisän. Nyt tuli sitten kirje kotio ja vanha asumislisä on kumottu, mitä teen vai 51 eurollako elän kuukauden? )-:
AMK-opiskelu, kuntoutusraha ja eläminen
3
812
Vastaukset
- Kylläsaatukea
Jos saa kelan kuntoutustukea 601 euroa on 550 euron vuokralla oikeutettu myös yleiseen asumistukeen kelasta ja toimeentulotukeen oman kunnan sosiaalitoimistosta.
- taasolenköyhä
Kiitos! Tänään kävin Kelalla ja sain hakemuksen laitettua, mutta sitten ilmeni uusi ongelma; kuulemma pitäisi maksaa nyt sitten opintolaina takaisin (jonka nostin elokuussa kun olin vielä opintotuella). En saanut kesäksi töitä joten elokuu oli pakko elää tällä lainalla kun toimeentuloyksikön mukaan laina on opiskelija ensisijainen tulon lähde. Pankistakin kävin kysymässä ja siellä sanottiin että ei pidä maksaa ja nyt on taas kaikki entistä sekavampaa.. Ja tässä sitten pitäisi välttää stressiä ja kuntoutua, ottaa kyllä päähän.
- Kylläsaatukea
Kun on työtön/kuntoutustuella niin opintolainaa ei tarvitse lyhentää, riittää kun maksaa sen korot. Tästä pitää tietenkin sopia pankin kanssa. Toimeentulotuessa ei opintolainan korkoja huomioida menona.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302245
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261958Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121489Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121337Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 931048
- 17967
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752