Hei! Hommasin iPhoneen Navionics-ohjelman, niin miten saan sen neuvomaan minut esim. Helsingistä Tallinnaan? Siis se ei toimi kuten GPS, että kirjoitetaan osoite tai kaupunki, mihin ollaan menossa. Auttakaa tyhmää!!! Kiitos!
Navionics-ohjeita
22
130
Vastaukset
Et mitenkään. Ensin opettelet navigoimaan merikortilla, sen jälkeen pelleylyvehehkkeillä!
- Saimaa2015
Samaa mieltä ensimmäisen vastaajan kanssa
- Santtu31
Puoliksi samaa mieltä edeltäjien kanssa. Vaikka Navionocs on viimeisen vuoden aikana parantanut mm matalien näyttöä isommilla zoomeilla, niin ensin on opeteltava kyky toimia paperikartoilla.
Ei se ihan lelu ole, mutta kuten muillakin puoli-oikeilla plottereilla (vaikka Garmin tai joku muu ei-komentosillalle-hyväksytty-malli) niin rajoitukset on syytä tuntea ennen vesille lähtöä. - Acegi
Reitti pitää itse tehdä eli piirtää viiva turvallista väylää pitkin,tai muuten turvallista vettä pitkin,ja paperikartta aina auki vieressä kyseiseltä kohtaa mitä karttaohjelmakin näyttää,elektroniikan pettäessä on helppo jatkaa kartalla ja kompassilla.
- Johnthenavioniksi
Hyvä provo
- neljässäpromillessa
Aloita tutustumalla Tallinkin hinnastoon.
- Helppookuinmikä
Avaa softa ja puhu kuuluvalla ja selkeällä äänellä iphonen mikrofoniin minne olet menossa, esim. "Tallinnaan", niin iphone alkaa antamaan ajo-ohjeita niinkuin auton navigaattorikin.
- Naiskapu
Voi veikkoset sentään! En ihan itsestään selvyyksiä viitsisi kirjoittaa, mutta sanottakoon, että totta helvetissä on merikortit ja niitä jopa osaan lukea! Miksi ihmiset eivät voi vastata itse kysymykseen vai onko tiedoissa puutteita??? Mutta kiitos nyt kuitenkin näistä. Ekaa kertaa näitä palstoja käytän ja taitaa jäädä viimeiseksi!
- 611
Jokunen aika sitten sain Navionicsiktä sähköpostia jossa esittelivät ohjelman uutta ominaisuutta joka oli juurikin automaattinen reititys, olisko ollut joku Navionics .
Esittely videossa näytettiin miten lähtö ja saapumis paikat ilmoittamalla ohjelma teki reitin.- 611
Tämä siis android laitteella, luultavasti löytyy myös ipadeihin.
Olisi uteliaisuudesta kiva kokeilla, mutta en siitä viitsi muutamaa kymppiä maksaa.
- että_näin
Ottaen huomioon paljonko olen tänäkin kesänä löytynyt N-kartoista virheitä, niin Autoroutaus on _todella_ pelottava omituisuus. Ei ole Omppua, joten en ole päässyt kokeilemaan. Androidiin on vasta tulossa - toivottavasti ei ihan lähivuosina.
- En_voi_olla_ihmettele
En voi olla ihmettelemättä tämän foorumin mentaliteettiä. Suurin osa vastauksista ovat suorastaan vi....lua. Tällaista ei löydy mistään muualta koko netistä
- ei.ihme
Kysy tyhmä kysymys niin saat tyhmiä vastauksia. Ja luvalla sanoen, aloitus oli tyhmä kysymys.
- kommmmmmm
aika tyhmä tuo kommenttisi...tyhmään kommenttiin tyhmä kommentti, ehkä meidän molempien olisi pitänyt olla kommentoimatta
- sailmatea.kokeillut
kommmmmmm kirjoitti:
aika tyhmä tuo kommenttisi...tyhmään kommenttiin tyhmä kommentti, ehkä meidän molempien olisi pitänyt olla kommentoimatta
Harvemmin autonavigaattorikaan löytää sen reitin, jota itse mieluummin käyttäisin. Veneillessä niin olisi vielä harvemmin, se vehje kun ei tiedä mitään vallitsevasta tuulesta tai muista reitinvalintaan vaikuttavista seikoista. Ainoa, mihin olen joskus reititystä käyttänyt, on koko reitin tuominen kerralla näytölle zoomailematta ja panoroimatta. Varsinaisen reitin valitsen aina itse. Ja kykenevyys siihen on perustaito, jota ilman ei omaa mökkiä kauemmas pidä lähteä. Siksi pidän aloittajan kysymystä tyhmänä.
- Naiskapu
Suuri kiitos fiksuille fiksuista vastauksista. Ei kysyvä tieltä eksy! Ihanaa huomata, että on olemassa myös asiallisia ihmisiä!
- Kerttutäti
Älä ihmeessä käytä autorouttausta. Välillä tekee karmeita virheitä. Syötä reitti itse ja seuraa sitä, ei tule ajettua saaria halki
- CaptainAD41
Kannattaa siirtyä facebookin keskusteluryhmiin, siellä joutuu käyttämään omaa naamaansa kommenttien takana, niin idiotismi jää vähemmälle. Täällä jos jotain kysyy, niin ensin saa lukea kymmenittäin kommentteja, siitä miksi kysymys on joko väärä, taikka kysyjä idiootti. Mitä alkuperäiseen kysymykseen tulee, niin reitti on syytä suunnitella itse..
- ettäsemmosta
Ensimmäinen kommentoija (tiedoksi aloittajalle) on usealla palstalla viisaasteleva vakihäirikkö. Paljon ääntä & itsekehua ja vähän faktaa.
- Mikäfacebooksaitti
Mikä facebookin keskusteluryhmä käsittelee näitä asioita?
- CaptainAD41
Ainakin tämä "Venerakennus ja tietotaito alan ympäriltä"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .944666Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403153Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503125Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032212Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2351368Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111223- 761207
- 691122
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301084Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1141002