Kokemuksia Toyota Yaris hybridistä?

Urb.Cruiser

Onko jollakin Yaris hybridi? Minkälaisia kokemuksia? Uusi auto suunnitteilla.

23

5200

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ahtoy

      Yariksesta en tiedä, mutta omistan Auris hybridin ja ajettu 37000 km ja en voisi kuvitella parempaa ja kivempaa autoa nyt, minulla on ollut kaikenlaisia autoja, sillä ajan 40-60000 km vuodessa ja nykyinen autoni on loistava ja pieni ruokainen, sekä tilava farkku.

      • Urb.Cruiser

        Kiitos kommentista. Olen arkaillut hybridin ostoa mutta ehkä se alkaisi olla ihan luotettava ja turvallinen. Talvikäynnistämisiä ja pakkaskestoja mietin ehkä eniten.


      • Urb.Cruiser

        Kiitos kommentista. Talvikäynnistys ja pakkaskesto askarruttaneet eniten, ehkä nekin ihan ok nykyään.


      • hybriditalvella
        Urb.Cruiser kirjoitti:

        Kiitos kommentista. Talvikäynnistys ja pakkaskesto askarruttaneet eniten, ehkä nekin ihan ok nykyään.

        Kylmäkäynnistys ei voi oikeastaan koskaan olla (Toyotan) hybrideissä ongelmana, sillä hybridijärjestelmässä on niinpaljon tehoa, että moottori varmasti jaksaa lähteä käyntiin, ja lisäksi moottoria pyöritetään aina pitkään ennenkuin siihen syötettään polttoainetta. 12V akusta otetaan käynnistyksessä vain vähän tehoa "tietokoneen" käynnistykseen, joten sekään ei tule ongelmaksi. Hybridiakku toimii kylmänä erittäin hyvin.

        Ainoa kylmän aiheuttama ongelma Auris hybridissä voi olla että pieni 12V akku tyhjenee hitaasti, jos autolla ajetaan lyhyttä matkaa kylmässä.


    • ei_tule_toista

      Ei ole kaksinen kiesi, varsinkaan talvella ei tahdo pysyä tiellä. Kovaääninen ja muovinen koppa joka alkaa sirisemään ja rämisemään todella nopeasti.
      Totuuden nimissä en kyllä löytänyt ensimmäistäkään hyvää asiaa kyseisetä autosta ja siksi meni kiertoon parin vuoden päästä

    • melukippo

      Katsokaan Yarisin mainos. Auto on sen verran meluinen kippo, että jos tahtoo nauttia musiikista ajon aikana, on se tehtävä itse = huutolaulettava kurkku suorana, että kaveritkin kuulevat. Ja tämä jo kaupunkinopeuksista lähtien.
      https://www.youtube.com/watch?v=8Wd5i1aVEqE

      • Urb.Cruiser

        Siis onko Yaris hybridi kovaääninen? Käsitin nimenomaan että hybridin pitäisi olla hiljaisempi.


      • Asitatassi

        En kuule.


    • T_H_

      Vaimolla on Yaris Hybrid, jonkun verran olen sitä kokeillut. Todella miellyttävä pikkuauto kaikin puolin, voimansiirto toimii hienosti, ajossa ei edes huomaa sähkö/polttomoottori vedon vaihtelua, auto sopii kaupunkiajoon erittäin hyvin. Jos jotain huonoa etsii niin sitä on ehkä sisustan "laatuvaikutelma", sekä rengasmelu kuten pikkuautoissa yleensä.

      Vaihtoehtoina olivat myös Polo ja Fiesta automaatilla varustettuna, hyviä autoja myös, mutta loppujen lopuksi valinta Yaris Hybridiin oli aika helppo kun hinta eroa ei paljon ollut, ja kun aikanaan seuraava vaihto tulee niin Hybridin jälleenmyyntiarvo on varmasti parempi kuin ensin mainituilla.

      • Urb.Cruiser

        Kiitos viestistä. Vähän jännittää vaihtaa hybridiin mutta jospa se alkaisi olla jo lastentaudeistaan parantunut.. Kokemuksista on kiva kuulla.


      • Hybridguru
        Urb.Cruiser kirjoitti:

        Kiitos viestistä. Vähän jännittää vaihtaa hybridiin mutta jospa se alkaisi olla jo lastentaudeistaan parantunut.. Kokemuksista on kiva kuulla.

        Eipä ole lasten tauteja Toyotan hybrideissä juuri ollutkaan. Alla yli 400tkm ajettu II-mallin Prius myynnissä. Siinä on sama tekniikka kuin tuossa Yariksen hybridissä.

        Kori lahoaa Yariksesta ennenkuin tuon tekniikka antaa periksi.

        http://www.nettiauto.com/toyota/prius/7532466


      • Anonyymi
        Hybridguru kirjoitti:

        Eipä ole lasten tauteja Toyotan hybrideissä juuri ollutkaan. Alla yli 400tkm ajettu II-mallin Prius myynnissä. Siinä on sama tekniikka kuin tuossa Yariksen hybridissä.

        Kori lahoaa Yariksesta ennenkuin tuon tekniikka antaa periksi.

        http://www.nettiauto.com/toyota/prius/7532466

        Yaris on käytännössä ruostumaton. Vielä kaksikymppisina ne on ruosteettomia. Ranskalaiset autot ruostuu edelleen nopeasti.


    • kokkeile

      Tsekkaa varuilta myös Honda Jazz hybrid, joko käytettynä tai nyt kun se uudistuu.

      • Urb.Cruiser

        Joo, ajattelin käydä koeajamassa muitakin autoja. Olen nyt ollut Toyotan omistaja 11 vuoden ajan ja ollut kyllä tosi tyytyväinen.


    • OnYarisHybrid

      Kyllä on. Ostin keväällä, nyt mittarissa vajaat 9000km. Jos sen kokoluokan auto on suunnitteilla, niin voin kyllä suositella. Kuljettajan ja etumatkustajan tiloihin on satsattu ja auto tuntuu kokoistaan suuremmalta. CVT-vaihteisto on erittäin mukava ja varmatoimisen oloinen. Sähkö- ja polttomoottori pelaavat saumattomasti yhteen.

      Kannattaa käydä koeajamassa. Ero perus yarikseen on mielestäni huomattava.

      Jotta ei menisi ihan mainospuheeksi, niin miinuspuoliksi mainittakoon, että etupilarit häiritsevät näkyvyyttä, tosin niiden ohi oppii ajan myötä katsomaan, kun tottuu. Ergonomian osalta olisin toivonut enemmän säätömahdollisuuksia kuljettajan istuimeen.

      "Rengasmelu" ei ainakaan itseäni ole millään tavalla häirinnyt, vaikka varmasti hiljaisempiakin autoja on.

      Sisätiloiltaan raikas ja 7 tuumainen näyttö on kätevä ja siisti!

      Eipä se Hybridi Yaris varmasti mitään ihmeellistä luxusta tarjoa, mutta minusta sillä on hauska ajella. Luotettava peli ja liikahtaakin ihan kivasti sähkömoottorin avustamana.

      Etenkin kaupunkiajossa täys kymppi!

      • Urb.Cruiser

        Tarvitsen tosiaan vain auton, en mitään erityistä luksusta. Haluan luotettavan auton, jolla pääsee liikkeelle tilanteessa kuin tilanteessa ja perille varmasti. Automaattivaihteistoa minulla ei ole ennen ollut mutta kai siihenkin tottuisi : )

        Kommenttisi oli tosi arvokas, kiitos siitä. Ensi viikolla pääsen koeajamaan..


      • OnYarisHybrid
        Urb.Cruiser kirjoitti:

        Tarvitsen tosiaan vain auton, en mitään erityistä luksusta. Haluan luotettavan auton, jolla pääsee liikkeelle tilanteessa kuin tilanteessa ja perille varmasti. Automaattivaihteistoa minulla ei ole ennen ollut mutta kai siihenkin tottuisi : )

        Kommenttisi oli tosi arvokas, kiitos siitä. Ensi viikolla pääsen koeajamaan..

        Uskoisin, että Yaris Hybrid on Sinulle hyvä valinta. Toyotahan on muutenkin merkkinä tunnettu luotettavuudestaan ja jos jotain yllättävää vikaa ilmeneekin, niin se korjataan mukisematta.

        Automaattivaihteistoon kyllä tottuu, vaikeampaa onkin siitä pois tottuminen. :)


      • Urb.Cruiser

        Sellaisia kommentteja olen kuullut että jos automaattivaihteistoon siirtyy niin ei sitten millään haluaisi ajaa tavallisilla vaihteilla.
        Kiitos suosituksesta ; )


    • Minulla on keväällä ostettu Yaris Hybrid. Ajettu alle 5000 km. Ajosta n.25% lyhyttä ajoa ja 75% pitkää ajoa. Ajan n. kerran viikossa. Pari viikkoa sitten auto ei käynnistynyt. Syyksi löytyi tyhjä akku.
      Huollossa akku tarkistettiin ja siitä ei löytynyt mitään vikaa. Nämä nykyiset sähköiset systeemit ja auton seisottaminen kuluttavat akkua niin paljon, minulle kerrottiin. Minulle myytiin latauslaite autoon.
      Ihan aiheellista miettiä, miten auton kanssa pärjää talvella!
      Muuten olen ollut autooni tyytyväinen.

      • Anonyymi

        Muistitko ruostesuojauksen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistitko ruostesuojauksen?

        Toyotat eivät ruodyu juuri lainkaan. Kymmen vuotiaina niistä ei löydä hakemallakaan mistään ruostetta. Ranskalaiset autot ruostuu edelleen sangen nopeasti. Yaris on lähes ikuinen auto.


    • Anonyymi

      Hihihihihii. Mites kannentiivisteet kestää. Hahahahaha

      • Anonyymi

        Toyotan moottorit on parhaita kestävyydeltään. Niissä ei ole mitään vikoja. Toyota ei ole koskaan tehnyt sellaisia moottoreita, joissa olisi vikoja. Useimmat kestää yli miljoona kilometriä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      101
      1497
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1064
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      976
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      877
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      822
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      654
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe