Tällaisiksi ovat keskustelut menneet. Sanotaan vaan höpö höpö ja plää plää ja sillä siisti.
Palstalle on kuin taiudiksi tullut käsitys siitä, että erimielisyys riitelyä ja sellaisena pahasta.
Ruvetaan siis kertomaan päivän tapahtumista, kukin vuorollaan. Ajattelematon ihminen on osaamaton ihminen. Jos on liiankin helppo tuudittautua oman elämänsä mukavuuteen ja siitä kertoa, on jotain pielessä.
Ihmiset ilman mielipiteitä.
11
60
Vastaukset
- Meneitsees
Sinä suutut aivan ylenpalttisesti ja erinimillä solvaat ja kaivat vanhatkin valeesi erimieltä olevaa kohtaan jos joku kumoaa sinun mielipiteen. Yleensä sinä provosoit oikean vääräksi, nyt et pakolaisista enää uskalla kirjoittaa mitään.
- aivoin
Taisi osua vääriin aivoihin. Samoin vaivoin jokaiselle aivoraivolle sama värssy.
Voisiko aloittaja kertoa, mitä pahaa on siinä, jos osaa arvostaa omaa olemistaan, ainakin hyvinvoinnista, eikä aina ruikuta, kun (varmasti) toisilla menee paremmin ja se on nyt pois mukamas minulta (siis valittajalta)?
Minulla ei ole valittamista, sillä nuo tulevat leikkaukset eivät koske minua, niin, paitsi tupakka- ja autovero, mutta molemmista voin luopua tiukanpaikan tullen. Vuokra voi nousta ja sähkö kallistua, mutta ei mitenkään sietämättömästi, mitä en pystyisi maksamaan.
Uutisia seuraan ja lueskelen myös mielipiteitä niistä, mutta en katso aiheelliseksi itse kommentoida niitä, koska mielipiteeni ei vaikuta mihinkään mitenkään, olinpa puolesta tai vastaan.
Totta´kai ihmettelen tätä nykyistä kansainvaellusta ja olen seurannut siitä käytävää keskustelua, josta nyt muistuu mieleeni vain ärtymykseni, kun Matti Vanhanen ja niin, "mikäsenytolikaan" tämä Ps yrittivät kertoa tälle huivipäiselle naiselle, että Suomessa on (ehdottomasti) tapana rekisteröidä tulijat ja ottaa myös sormenjäljet.
Ei auta itku, että tulijoilla on hätä ja ne kuolee muuten? Ei kuole. Suomeen ei vain haluta hallitsematonta porukkaa elätettäväksi ja senkin tyrmäsi tämä "huivipää", kun hänelle selitettiin, että ei riitä myötätunto ja humanitäärisyys, jos rahat on loppu.
Sitä´paitsi en usko, että näistä nykyisistä tulijoista on kukaan halukas hoitamaan vanhuksia, johon usein vedotaan, että kuka meitä hoitaa tulevaisuudesa? Asettaisin melkein kyseenalaiseksi, onko meillä enää mitään tulevaisuutta? Onko edes kaikki entiset tulijat työllistyneet?
Aloittaja kirjoitti:"Ajattelematon ihminen on osaamaton ihminen".
Heittäisin vastakysymyksen, että kun sinä ajattelet, niin kerro meille toisilekkin, mihin tulokseen olet päätynyt, ai niin ja mitä piti ajatella?
- ykamielipide
Niin tänne ,odotetaan keskustelua --Mielipiteitä -
Nyt nykytilanteesta ilisikin paljon sanottavaa - Hallituksen toimista)
Minun mielipiteeni on senverran ,varmaankin mitään sanomatonta . Kun sitä ei oikein varmaan voi sanoa ,sinne eikä tänne --- Kysymyksiä on paljon tulevaisuutta ajatellen.
Mutta sen sanon että Jos haetaan lamasta poispääsyä. Ei ole hyvä Jos auttajiksi haetaan ne joilla ei ole varaa antaa siittä vähästään ,työllä ansaitut rahat ,ne menee toimeentuloon ja niillä ei pääse rikastumaa. Toista on se kansanjoukko jotka rikastuu muiden työnteosta. Ovat keränneet jo senverraan --että ei tarvitse huolehtia huomisesta ,lapsetkin ovat hyväosaisia .
Nyt ei köyhä pysty auttamaan omialapsiaankaan opintielle --kun ei ole työtä --eikä kohta toimeentuloakaan
Voi kyllä ihmetellä historioitsiat --kuinka Suomeakin meinatiin painaa --alas,
Ja ne Kolme S,S,S : ää --saisivat mennä sinne missäpippuri kasvaa
U.M- Kristiina23-123
Ullamirjami
Suomessa on mennyt hyvin, kuka on yritteliäs ja haluaa tehdä töitä. Valitettavasti on myös ollut suuri joukko, jotka ovat olleet ns. "töitä vieroksuvia" ja saaneet tilanteensa sinne sossulan luukulle, joka on jatkunut sitten "isältä pojalle", josta ei tunnu olevan paluuta.
Sitten tuo 80- luku oli Nokian ansiosta sellaista nousu´huumaa, että lainaa sai, kun vain viitsi hakea ja silloin moni eli yli varojensa. Olihan se mukavaa näytellä "upporikasta", vaikka olikin velkaa kaikki se komeus pankeille.
Kun tuli romahdus ja "veli oli veljelle" takaajana, niin kupla särkyi ja moni jäi velkavankeuteen ikuisiksi ajoiksi. Itse´murhiakin taisi tulla useita silloin, koska muistan sellaisen hirttäytyneen julkiselle sillankaiteelle?
Onhan se tosi, että vienti tyssäsi, koska meillä (Suomessa)oli liian korkeat tuotantokustannukset ja sen vuoksi yritykset siirtyivät ulkomaille, mutta olisiko ollut sittenkin viisainta tehdä työtä pienemmällä palkalla, kuin nyt jäädä ilman työtä?
Van ei tunnu onnistuvan nytkään. Kaikki huutavat lisää palkkaa lakonuhalla, mutta mihin se johtaisikaan, jos tulisi vapaus palkata uutta työvoimaa, jotka ovat halukkaita tekemään saman työn sillä hieman pienemmällä palkalla?
ps. hauska sananvaihto tyttäreni kanssa, kun ihmettelin, miksi hänen lapset ei mene kouluun fillarilla, joka kestäisi vartin ? Aloin kertomaan, että minä lapsena sentään, niin silloin "polkupyöräiltiin" kuljin 7 km aamuin-illoin, johon tyttäreni sanoi heti, että ei onnistu, koska saat vastauksen. Nyt ei enää eletä "aataminaikuista" elämää!! No, ei todellakaan? Ei meillä ollut kännyköitä Ipoint ja skypestä puhumattakaan. Eilen juuri katselin, kun 11-v tyttö jutteli kaverinsa kanssa skypellä, vertaillen vaatteitaan, mitä he ottavat luokka kuvaukseen???
Zeesus! Taas tuo, et ole kirjautunut sisään ja sitten se ei huoli.....sanoisinko mitään, mutta Kristiina yrittää saada tämän "mielipiteensä" luettavaksi.
- Kristiinalle-mielipide
AUTTAMINEN rahalla on aiheuttanut ryntäyksen tänne!
Olemme auttaneet niiltä jalat alta,
tehneet niistä avuttomia kerjäläisiä!
Rikkaat öljymaat eivät ole antaneet niille rahaa niin sinne eivät mene pyrkimäänkään.
.
Nuo rikkaat öljymaat eivät kiusaa omia asukkaitaan TV:n kautta
avunpyyntö-ohjelmillaan
jotka Suomessa alkavat tihentymään heti kun joulu lähestyy
sama lapsi kärpäsiä silmissään on ollut jo kymmenen vuotta kinuamassa
rahaa ja nytkin menee toistuvaa kerjäystä siellä.
ei kukaan jaksa.
Apatia valtaa, kun väsyneitä ihmisiä syyllistetään aina jollain,
jos ei ristiinnaulaamisella, niin mustaihoisten kärpäsillä. - Abdi-Osman_sanoo
"Abdi Osman arvostelee kovasanaisesti suomalaista kotouttamispolitiikkaa. Hänen mukaansa pahinta rasismia on opettaa turvapaikanhakijoita elämään tukien varassa."
- hushustoimeen
Todella pitäisi miettiä, miten ihmiset pysyisivät aktiivisina. Voisi esim. pitää ruoanlaittokursseja, ei antaa valmista ruokaa. Samoin oman maan kansalaisille. Kyllä Suomessa elää melko hyvin tekemättä mitään, jos on sen sorttinen. Vaikeinta on työtä tekevällä, jolla on pieni palkka.
- niiin_
Päättäjät meillä ovat kuin
kukkahattutädit, jotka nyyhkivät katsellessaan kärpäsiä 10 vuotta sitten otetussa mustaihoisen pojan sääli-kuvassa.
He suhtautuvat maahanmuuttajiin kuin koiriinsa,
joille he käyvät ostamassa paistijauhelihaa, ja tyytyvät itse johonkin halpaan ruokaan. - jjoutava
Antti Hyry Diplomi-insinööri, Finlandia kirjallisuuspalkittu kirjailija "kirjoittaa pienistä arkisattumuksista, rakentamisen, ympäristön havainnoimisen ja miettimisen alta ja väleistä voi tehdä uusia löytöjä ja tulkintoja." Aamulehti.
Tästähän huomaa, että erilaisuutta on kaikissa kirjoittajissa jopa palstalla, ruuneperi ja jotkut haluavat kirjoittaa konkreettisista asioista viisaasti, mutta on myös toisia tyylejä kirjoittaa aivokasta" tekstiä mutta tutkijaa vaatii se löytyykö siitä sitä aivoa, järkeä? tai päinvastoin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 781076
Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin
Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka38852- 100819
Taas puukotus yläristillä!
Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!34768Ihana juhannusperinne
Lähdemme aina juhannuksena aivan hirveässä kännissä kiikkerällä veneellä pieliselle! Se on hauskaa ja jännittävää puuhaa43678Älä itke rakas.
Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...56678Mistä tunnistaa suomussalmelaisen kassajonossa
Terveiset täältä Kuopiosta! Olen aikoinaan Suomussalmelta lähtenyt maailmalle ja muutaman mutkan kautta päätynyt savon s52559- 32550
Olen päättänyt tappaa itseni tämän vuoden puolella
Minulla ei ole oikeastaan mitään hävittävää. Elämäni on surkeaa ja tunnen ihmisten tuijotukset ja supinat. Ne nauravat r52473- 49468