Missä VL seurakunnan kulmakivi, Jeesus?

Usein ihmetellään, miksi lestadiolaiset hajoaa, ja miksi siellä on niin paljon sääntöjä, että he jopa itsekin sekoilevat, ja uusia ”sorvataan” tai poistetaan.
Syy löytyy Raamatusta, molemmista Liitoista, Testamenteista.
Kysymys on Kristuksen hukkuminen näiden sääntöjen sekaan, käytännössä toimien vain osana ihmisen junailemaa seurakuntaa.
SRK;lle ei Kristus ole kulmakivi, ainoastaan nimi, jota käytetään puhujien toimesta heidän omien syntisanomien pitämisen ja päästämisen jutuissa.
Jos Kristus ei ole kulmakivi seurakunnassa, ei heille jä käteen mitään.
Ilman Kristusta tulee aina säännöt, tee sitä ja tee tätä, älä tee sitä, etkä tätä, pelastuaksesi.
Heille Kristus on jäänyt vain yhdeksi ”säännöksi”, muiden joukossa, eikä Hänen Kaikkivaltiassuutta tunnusteta mitenkään.
Vanhassa Testamentissa Jesaja ohjaa eksyneitä profeettoja sekä pappeja hyvin ravakasti.
Jes. 29; 9 Ihmetelkää ja typertykää, sokaistukaa ja jääkää sokeuteenne! Juopukaa – MUUSTA KUIN viinistä, hoippukaa – MUUSTA KUIN väkevistä juomista!
10 Sillä Herra on VAIVUTTANUT TEIDÄT RASKAASEEN HORROKSEEN JA SOKAISUUT TEIDÄN SILMÄNNE profeettanne, ja verhonnut teidän päänne, näkijänne.
11 Jokainen profeetan näky on teille kuin sinetöity kirjakäärö. Jos SE OJENNETAAN LUKUTAITOISELLE JA SANOTAAN: "Lue tämä", hän vastaa: "En voi, kun se on suljettu ja sinetöity."
12 Jos taas käärö annetaan lukutaidottomalle ja sanotaan hänelle: "Lue tämä", hän vastaa: "Enhän minä osaa lukea."
13 Herra sanoi: -- Koska tämä kansa lähestyy minua vain suullaan ja kunnioittaa minua vain huulillaan, koska sen sydän on vetäytynyt minusta kauas ja koska sen kuuliaisuus minua kohtaan on vain opittujen ihmiskäskyjen noudattamista,
Kertomus ei ole kapakasta, vaan Temppelistä, joka toimi Jerusalemissa (alkukielen sanaa käytetään myös uhrialttarista, eli Jerusalemista on kysymys), jossa Jumalan omaisuuskansan profeetat ja papit poikkeisivat Jumalan ohjeesta ja alkoivat laittaa Jumalan päälle, sivulle ja alle omia sääntöjään.
Tuntuuko tutulta, SÄÄNTÖJÄ, JOKA JÄTTÄÄ ALLEEN HERRAN.
Uusi liitto vahvistaa saman näkemyksen seurakunnissa, jotka haarautuvat, sekä säännöistyvät ihmisen mielen mukaan, työvaliokunnissa.
Uusi Testamentti vahvistaa asian. Mark 7.
6 Hän vastasi heille: "Te tekopyhät! Oikein on Jesaja teistä ennustanut. Onhan kirjoitettu: -- Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta sen sydän on kaukana minusta.
7 Turhaan he minua palvelevat, kun opettavat oppejaan, IHMISTEN TEKEMIÄ KÄSKYJÄ.

Jeesus kulmakivenä on poistunut -60 luvulla lestadiolaisuudesta, samoin teki Pyhä Henki.
Tilalle tuli maallikkosaarnaajien palvonta, jopa synnin anteeksi antajina sekä ehdottomina auktoriteetteina.

Näin mureni Kristus kulmakivenä, sekä Henki Hänen kirkastujanaan.
Molemmilla on nyt aivan toinen, pieni rooli, jota kumpikaan ei toteuta, Hän ei pakota opetuslapsekseen, mutta parannuksella se vielä onnistuu.

Kes.

14

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uusi-mutta-vanhapatu

Kävin miettimään tuota Kesin avausta.
      Onko Jeesus meillä kulmakivi, vai joku/ jotkut muut.
      On todettava, että emme ole oikeasti Jeesuksen seuraajia, Hänet otetaan esille vain silloin kun Hänen ”nimeään tarvitaan”, ei muulloin.
      Säännöt, talkoot ja paikalla oleminen on tärkeämpi.
      Jopa silmät aukenivat.
      Eikö kukaan muu uskalla ottaa kantaa.

• 44x27

""Eikö kukaan muu uskalla ottaa kantaa. ""

Uskallan minä. Samaa mieltä teidän kanssa!

• 2ja11

SRK on itsestään tehnyt pelastajaa. Kristus on joutunut sivuraiteille.

Onneksi on joukossa vielä muutamia hiljaisia Kristus uskoisia.

• niimpäniin

En ota kantaa. Ja sitäpaitsi tärkeintä on että uskoo.kaikki synnit anteeksi.

• Juuri paljastit koko lahkon lihallisuuden.

Teille on tärkeintä saarnaajat, jotka suoltavat soopaa ja ottavat Jeesusken paikan, haudaten hänet SRK- pallomereen.

Missä muuten Raamatussa kerrotaan, että pelastuu, jos saa ihmisen antamana synnit anteeksi?

Ajattele, kuinka he vetävät sinuakin kölin alta, ja joka pyhä.

Kes.

• tälleen_ajattelen

Ajettele itse, jos olisit nuoremmpi, niin sinä olisit hyvä työmies upotussinkityslaitoksella, jos tottelisit työnantajaasi.

• tälleen_ajattelen kirjoitti:

Ajettele itse, jos olisit nuoremmpi, niin sinä olisit hyvä työmies upotussinkityslaitoksella, jos tottelisit työnantajaasi.

>Nytkin Jeesus jäi huonommaksi?

Nostit minut HYVÄKSI työmieheksi?

Olet paha pakana.

• eqqw

Joka häpeää Jeesusta, ei saa syntejään anteeksi, vaikka uskoisi kuinka lujasti.

• siinäsitämennäänmuttam

Ei lestat mitään ajattele, he ovat sopulilauma neljät vaunut rinan j aloput jonossa.

• pöyristyttävää

Hyvä avaus KES! !
      Samaa olen ajatellut kun olen näitä juttuja lukenut ja pahin loukkaus oli minusta vaarivainaan ajatus siitä, ettei tarvita enää Jeesusta syntejä anteeksi antamaan, kun seurakunta voi sen tehdä!
      Ja toinen se, että uskovaisiksi itseään täällä kutsuvat - kilvan haukkuvat toisiaan ja puhuvat jotain niin saastaisia juttuja, etten millään voi ymmärtää! Jos ihminen on uskossa, hän ei todellakaan ole räyhähengen vallassa, vaan sydämessä pitäisi asua rauha. Noh.., voihan se olla, että kun ihminen on kyllästetty kaikenlaisilla säännöillä ja aivopestykin on - hämärtyy se ainoa ja oikea, alkuperäinen usko. Siinä ei ole räyhähenkeä, vaan puhdas luottamus Jumalaan

• Kiitos tuesta.
        Aina sitä hieman tulistuu, mutta Kolmiyhtienen Jumala Pojassaan on aina; - ennen kaikkija.

Kes.

• 33x99

Vanhoillisilta rakentajilta unohtui kulmakivi, mutta sitten myöhemmin he nimesivät yhden rakennuskiven kulmakiveksi (SRK).

• erehdys_vai_unohdus

Onko Kempeleen pelllen sukellusallas kulmakivi?

• erehdys_vai_unohdus kirjoitti:

Onko Kempeleen pelllen sukellusallas kulmakivi?

kuulin sen, että on hänellä, RY;n Murron hallituksen PJ;lla, mutta murehti sitä, kun et ollut tajunnut, että kivi ei tule sisäpuolelle altaaseen, vaan ulos.

Joudut kuulemma maksaan koko altaan 2700€ Puuiloon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      7277
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      47
      5156
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      56
      2931
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      5
      2378
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1438
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      191
      1328
    7. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      92
      1073
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      302
      991
    9. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      222
      930
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      886
    Aihe