"Pääministeri Juha Sipilän itsekkyys puhkesi kukkaan, kun hän luovutti Kempeleen-talonsa turvapaikanhakijoiden käyttöön. Tätä mieltä ovat suomalaisen hengenviljelyn viemärin, Suomi24-sivuston, nimimerkit. Nämä luku- ja kirjoitustaidottomat vatipäät.
Pyydän anteeksi. Ei ihmisiä, edes nimimerkkejä, saa noin nimitellä. Oikea muoto kuuluu näin: luku ja kirjotus taidottomat vati päät. Nyt se tuli käännettyä kommenttipalstojen kielelle."
http://yle.fi/uutiset/jari_tervo_suomalainen_nonsensus/8301984
Suomalainen nonsensus: meidät on huomattu!!!
88
<50
Vastaukset
- Mukavanvittumainenmies
"Suomi on kaunis maa, jossa elää vittumainen kansa"
Mutta mehän olemme ylpeitä omasta vittumaisuudestamme ja erinomisuudestamme. - eppu2
´´Turvapaikan hakijoiden tilanne poikkeaa asunnottomien tilanteesta siinä, ettei jälkimmäisiä yritetä ampua.
He eivät elä perheineen sotatoimialueella.´´ Sanoo Tervo.
No, missäs ne perheet ovat? Elävät yhä sotatoimialueella ja nuoret miehet ovat Euroopassa.
Se nyt vaan on ikävä fakta.
Soisin näkeväni niitä naisia ja lapsia, joista niin paljon puhutaan.- bessie-
Toivottavasti perheet eivät tule ollenkaan, eppu2
Meille ei edelleenkään ole tullut kovinkaan paljon syyrialaisia. Irakilaisista ja somalialaisista suurimman osan voisi käännyttää takaisin ja enpä ihmettelisi vaikka niin tehtäisiinkin. - Vielä.mahtuu
Hienoa huomata vieraanvarainen huomautuksesi, että haluaisit nähdä myös ne paljon puhutut naiset ja lapset, jotka toistaiseksi yhä ovat sotatoimialueilla.
On huojentavaa nähdä, että vastaanottavaisiakin mielipidekirjoittajia palstalta löytyy.
- ainavaanjatkuujajatkuu
Kuulehan Paloma!
Mitäpä, jos ottaisit Ruotsin tilanteen silmätikuksesi ja jättäisit tämänkin palstan rauhaan.
Kovasti tuntuu pakolaispolitiikka rassaavan hermojasi.
Kannattaako tulla tänne ärsyttämään ja päätään aukomaan, jos haluaa asiallista keskustelua?
Ei maailma pyöri sinun napasi ympärillä.- Korppis1
Tervo nyt on Tervo vittumainen suomalainen..
- bessie-
No mikäs sinulle tuli, "ainavaanjatkuujajatkuu"?
Paloma ilmeisen hyväntuulisena tuli kertomaan, että meidät (suomi24 keskustelupalstalaiset) on huomattu.
Miksi sinä siitä suutuit?
Tuohon kysymykseesi; miksi ei kannattaisi?
- ö-Öö
”Suomi on kaunis maa, jossa elää vittumainen kansa.”
Olen aina fanittanut J.Tervoa. Meillä muutakin yhteistä, kuin komea ulkonäkö. Luemme toistemme kirjallisia tuotantoja :D
Erittäinkin pitkälle samaa mieltä näistä nettikeskusteluista. Suoli 24 on erittäin hieno maisema perusjunttien ajatusmaailmaan. Kokolaillahan se noin menee, mitä Tervo kirjoitti. Erittäinkin hämmästytävän stereotyyppisiä mielipiteitä tänne kirjoittavilla virtuaalipersoonilla. Aidosti, olen viime aikoina melko tosissani miettinyt sitä, onko osa kirjoituksista tosiaan laadittu Perussuomalaisten puoluekonttorin toimesta.
Sipilästä ole eri mieltä Tervon kanssa. Kundi väänsi tyhjillään olleen talonsa kunnan hoidettavaksi ja remontoitavaksi myyntiin, kun vaalikaausi päättyy ja tyyppi jää työttömäksi, entiseksi pääministeriksi. Pitäisi lappitaustaisen Tervon umpikierojen lestaatien ajatuksenjuoksu tuntea. Vai olikohan kyseessä sarkasmi?
=DW= - sensuroitu
Enempi on se, kun köyhä antaa vähästään, kuin rikas paljostaan! Mutta vain rikkaiden "antaminen " tuodaan julki tässä maailmassa, ei köyhän apua nosteta kunniaan! Taivasten valtakunnassa se kyllä huomataan. Vaan helpompi on kamelin mennä neulan silmän lävitse , kuin rikkaan päästä sinne! Riemuitkaa köyhät, kiristelkää hampaitanne rikkaat! Te ette tätä usko, mutta vielä hetken aikaa ja kaikki sen näkevät! Taivasten valtakunta on tullut lähelle, Ihmisen Poika kirkastuu, Isä on hänet herättänyt!
- pelleilyä
onhan erikoinen keskustelu palsta, kirjoittaa asiaa, niin ei mene läpi sensuurista, mutta kun kirjoittaa törkeyksiä niin menee!
Minä vain kopioin aiheen ja linkin SuomenRuotsalaisten ryhmästä facebookista. Siellä on kovasti muitakin entisen kotimaan asioista kiinnostuneita. Eikä meidän tarvitse edes pyytää kenenkään lupaa siihen!
Kärjistetysti, mutta hauskasti kirjoitettu blogi Tervolta. Asiaa myös ja suoria sanoja. Mutta todellakin, syy miksi tein siitä aloituksen oli juuri se että katsokaa! Meidät on huomattu ja noteerattu!Eikun siis RuotsinSuomalaisten ryhmästä :) Lapsus lingue. Sattuu paremmissakinperheissä ;)
- EntinenLukijasi
Paloma.se.co kirjoitti:
Eikun siis RuotsinSuomalaisten ryhmästä :) Lapsus lingue. Sattuu paremmissakinperheissä ;)
Olen todella pettynyt Paloma sinuun palstalaisena ja kirjoittajana. Olet valinnut täyspäiväiseksi tehtäväksesi pilkata Suomea ja suomalaisia, olet oman pesän likaaja etkä ansaitse enää arvostusta.
- alkaaollajonoa
EntinenLukijasi kirjoitti:
Olen todella pettynyt Paloma sinuun palstalaisena ja kirjoittajana. Olet valinnut täyspäiväiseksi tehtäväksesi pilkata Suomea ja suomalaisia, olet oman pesän likaaja etkä ansaitse enää arvostusta.
Et sinä ole ainoa.
- ent.siivoojaparka
Paloma.se.co kirjoitti:
Eikun siis RuotsinSuomalaisten ryhmästä :) Lapsus lingue. Sattuu paremmissakinperheissä ;)
Lapsus scriptae paremminkin, koska ääntäsi ei kuultu...
- ö-Öö
SLP.n rivit rakoilevat.
Joku Vantaalainen kaupunginvaltuutettu sitten kommentoi paikallisessa aviisissa Sipilän touhuja. Muutama irtopiste itselle saattoi tulla kalliiksi valtiolle.
http://www.vantaansanomat.fi/artikkeli/318198-juha-sipilan-turvapaikka-avaus-oli-virhe-paaministerilta-harvinainen-kritiikki
Meitsi kylläkin sitä mieltä, kyllä turvapaikanhakijoita pitää auttaa, Tämä vasta alkumaininkeja tuleville kansojen vaelluksille. Nyt tulee talvi, se helpottaa tämänhetkistä painetta, mutta tulee se kesä aina talven jälkeen, että pitäisi miettiä asiaa vähän niinkuin realistisemmista mittasuhteista, kuin höpistä muutamista tuhansista pakolaisista, kyllä tulevaisuudessa kyseessä on aika paljon suuremmat luvut. Kyllä suomeen aina muutama miljoona mahtuu, eri asia miten.
Perussyy, liika lisääntyminen ja reviirin ja ruuan loppuminen:
http://www.worldometers.info/fi/
=DW=- olkehyvevaan
Sinullehan se sopii, että pakolaisia tulee:
Lykkäävät mielellään muskeliautoasi käyntiin, syövät sinua häiritsevät perunavuoret pois ja vieläpä pitävät lestaadiolaiset loitolla.
Siitä ne alkavat loispummieläkeläisen riemuvuodet rivitalon pihalla. - vuotaa
Paljonko Sipilälle maksetaan talonsa luovuttamaisesta pakolaisten köyttöö? Ilmaiseksi hän ei sitä anna.
- ö-Öö
vuotaa kirjoitti:
Paljonko Sipilälle maksetaan talonsa luovuttamaisesta pakolaisten köyttöö? Ilmaiseksi hän ei sitä anna.
Ei suoraan,
Mun käsityksen mukaan valtio maksaa kulut ja aikanaan remontin, jolloin talon markkina-arvo nousee ja sitä myören Sipilä saa massia, ei kukaan lestaati tee mitään pyyteetöntä, on siinä tarkoitusperänsä.
Jotkut ei oikein ota tosissaan maapallon ylikansoitusta. Siitähän tämä meillekin pikkaisen nyt tuleva turvapaikanhakijabuumi johtuu. Ihmisen holtittomasta lisääntymisestä johtuu kaikki kasvihuoneilmiöt, tuleva ruokapula, saatuneet vedet, mannerjäätikköjen sulaminen jne. Aikansa kutakin, ihmisrodunkin osalta. Tässä meitsin elinaikana näkee alkua, muutaman sukupolven päästä tilanne onkin sitten jo ihan selkeä. Ainoat konstit estää ihmisrotua tuhoamasta itseänsä on ärhäkkäät kulkutaudit, tai riittävän suuri ydinsota. Niistä ketkä selviää hengissä, joutuvat aloittamaan tyhjältä pöydältä. Mulla epäilys, suomesta mamut kuolee aika tarkkaaan pois, lapissa saamelaisilla menee paremmin. Kas, saamelaiset ainoita alkuperäisasukkaita, kaikki muut mamuja tai mamujen jälkeläisiä. Karu totuus pakolaisia vastustaville.
=DW= - murkinalla
ö-Öö kirjoitti:
Ei suoraan,
Mun käsityksen mukaan valtio maksaa kulut ja aikanaan remontin, jolloin talon markkina-arvo nousee ja sitä myören Sipilä saa massia, ei kukaan lestaati tee mitään pyyteetöntä, on siinä tarkoitusperänsä.
Jotkut ei oikein ota tosissaan maapallon ylikansoitusta. Siitähän tämä meillekin pikkaisen nyt tuleva turvapaikanhakijabuumi johtuu. Ihmisen holtittomasta lisääntymisestä johtuu kaikki kasvihuoneilmiöt, tuleva ruokapula, saatuneet vedet, mannerjäätikköjen sulaminen jne. Aikansa kutakin, ihmisrodunkin osalta. Tässä meitsin elinaikana näkee alkua, muutaman sukupolven päästä tilanne onkin sitten jo ihan selkeä. Ainoat konstit estää ihmisrotua tuhoamasta itseänsä on ärhäkkäät kulkutaudit, tai riittävän suuri ydinsota. Niistä ketkä selviää hengissä, joutuvat aloittamaan tyhjältä pöydältä. Mulla epäilys, suomesta mamut kuolee aika tarkkaaan pois, lapissa saamelaisilla menee paremmin. Kas, saamelaiset ainoita alkuperäisasukkaita, kaikki muut mamuja tai mamujen jälkeläisiä. Karu totuus pakolaisia vastustaville.
=DW=Kiitos DW vastauksesta, näin tosiaan korvaus tulee, mutta summaa tuskin koskaan paljastetaan..
Harva täällä tietää, että suurin osa maahanmuuttajista palaa takaisin, mistä on tullut, kun ja jos tilanne lähtömaassa rauhoittuu.
Tämä tieto on suoraan YK:n tilastoista.
Väkivalta ja viha ovat suomalaisia ominaisuuksia, mitkä opitaan jo lapsena. Puukot heiluvat ja remmin tuntee moni takamuksissaan.
Kateellisena vahditaan naapureita ja omia marjamättäitä. Romaneja ei lasketa edes kansaan kuuluvaksi. Lista on loputon.
Palsta kuvaa hyvin kansalaisten sivistymättömyyttä. - tulkoot-tänne-mahtuu
murkinalla kirjoitti:
Kiitos DW vastauksesta, näin tosiaan korvaus tulee, mutta summaa tuskin koskaan paljastetaan..
Harva täällä tietää, että suurin osa maahanmuuttajista palaa takaisin, mistä on tullut, kun ja jos tilanne lähtömaassa rauhoittuu.
Tämä tieto on suoraan YK:n tilastoista.
Väkivalta ja viha ovat suomalaisia ominaisuuksia, mitkä opitaan jo lapsena. Puukot heiluvat ja remmin tuntee moni takamuksissaan.
Kateellisena vahditaan naapureita ja omia marjamättäitä. Romaneja ei lasketa edes kansaan kuuluvaksi. Lista on loputon.
Palsta kuvaa hyvin kansalaisten sivistymättömyyttä."Väkivalta ja viha ovat suomalaisia ominaisuuksia"????
Ai, vai niin. Suomalaisetko ne menikin sinne puntareiden ja puukkojen kanssa sotimaan, että nyt saamme tänne tuhat määrin ulkomaalaisia tekemään olemattomat työt.
Nekin vähät työt, mitä on vielä tarjolla, ei kelpaa, vaan on pakko käydä lakkoilemaan. Hyvät naurut sain aamulla lukiessani =DW= linkin, jossa lakkolaisille tulikin huoli millä päästä Hesaan mielenosoitukseen, kun ensin itse lamaannuttavat kaiken liikenteen!!!
Anteeksi nyt mutta minua ihmetyttää eräs asia. Täällä on ainakin kaksi kirjoittajaa jotka haukkuvat suomi24 palstoja ja kirjoittajia, myös näitä 60 palstalla vierailevia.
Silti he osallistuvat hyvin aktiivisesti palstan toimintaan. Kuinka heihin tulisi suhtautua? Ovatko he erillisiä "fiksumpia" vaikka käyvätkin palstalla. Itse en tunne ylemmyyttä kenenkään edessä, hyväksyn ihmiset sellaisena kun ovat.Jos viittasit minuun, Mielikki-neito, niinhaluantähdentää että aloituksessa oleva mielipide palstakirjoittajien tasosta oli Tervon, ei minun.
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että palsta on kokoelma hyvinkin eri tason kirjoittajista; en näe mitään syytä jakaa heitä hyviin ja huonoihin, fiksuihin ja ei-fiksuihin. En myöskään pidä tätä palstaa minään taistelutantereena missä on pakko saada juuri oma näkemyksensä läpi. Taitavat kirjoittavat ovat parempia manipuloimaan lukijakuntaa, mutta se ei tarkoita että he siitä huolimatta olisivat oikeassa.
Ensimmäinen tärkeä sääntö Logiikan Kymmenestä Käskystä foorumikirjoittajille:
"Alkää ampuko sanansaattajaa!"Jos viittasit minuun, Mielikki-neito, niinhaluantähdentää että aloituksessa oleva mielipide palstakirjoittajien tasosta oli Tervon, ei minun.
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että palsta on kokoelma hyvinkin eri tason kirjoittajista; en näe mitään syytä jakaa heitä hyviin ja huonoihin, fiksuihin ja ei-fiksuihin. En myöskään pidä tätä palstaa minään taistelutantereena missä on pakko saada juuri oma näkemyksensä läpi. Taitavat kirjoittavat ovat parempia manipuloimaan lukijakuntaa, mutta se ei tarkoita että he siitä huolimatta olisivat oikeassa.
Ensimmäinen tärkeä sääntö Logiikan Kymmenestä Käskystä foorumikirjoittajille:
"Alkää ampuko sanansaattajaa!"- Pirjuli
>mielikki.neito
heitä on neljä, jotka päätoimisesti täällä sitä tekevät
palstalaisista he itse viettävät eniten aikaa täällä, kuitenkin haukkuvat aina portaalia, palstaa, palstalaisia ja palstalaisten mielipiteitä sekä kirjoituksia
ovat olevinaan hyvinkin erinomaisia, tosin ovat sitä vain omasta mielestään
tämä on vähän kuin sellainen keisari ilman vaatteita leikki, me muut emme ole huomaavinamme heidän naurettavuuttaan, näin he antavat meille päivittäin sirkushuveja
"Nettikeskusteluissa esitetään usein väite, jonka mukaan ihmisoikeuksien kannattajat ovat ahdasmielisiä. He kun eivät suvaitse rasismia. Tämä muka-ajatus perustuu siihen luuloon, että rasismi on mielipide, siinä kuin muutkin. Ei se ole. Se on yhtä vähän mielipide kuin yli sata vuotta sitten naisten äänioikeuden vastustaminen oli mielipide. Sekin oli vain ajatusharha, vainon väline."
Edelleenkin samaa mieltä Tervon kaa ja tää väite on usein esitetty täälläkin. Että mukamas me jotka kannatamme ihmisoikeuksia olisimme ahdasmielisiä kun emme suvaitse rasismia. Emme suvaitse pedofiliaakaan. Tai vihan lietsomista kansanryhmiä kohtaan. Huom. "perussuomalaiset" eivät ole kansanryhmä, vaan poliittinen puolue
Minuun pettyneelle: plen pahoillani että olen tuottanut sinulle pettymystä. Se ei suinkaan ole ollut tarkoitukseni. Ei tämä ole mikään kilpailu siitä kenellä on eniten kannattajia. Kirjoitan mielelläni yhteiskuntakriittisesti; se on toki aivan totta. Jospa kuitenkaan et näkisi minua oman pesän likaajana, vaan juuri päinvastoin: oman pesän siivoajana. Tuuletan mielelläni ummehtuneita tiloja. Rakkauteni synnyinmaahani on juuri syynä miksi epäkohdat tekevät kipeää ja haluan niistä keskustella. Ellei niin olisi, en tulisi tänne höpisemään kanssanne lasinkaan.- eppu2
Ei varsinaista rasismia tarvitse suvaita, mutta kritiikki sekoitetaan usein rasismiin ja johtaa usein siihen, että äärisuvaitsevaiset näkevät kaiken rasismina.
Jos kritisoi sitä mikä tapahtumissa ja toimenpiteissä on väärin, ei minun mielestäni ole rasismia.
Se on huolta tulevaisuudesta. Myöskin se on osittain sitä, omasta mielestäni, että koetaan, ettei saada puolueetonta tietoa asioiden kulusta.
Suomen TV:ssä haastellaan enimmäkseen tänne 10 vuotta sitten tai vielä aikaisemmin tulleita, hyvin menestyneitä maahanmuuttajia.
Näytetään 10 vuotta vanhaa kuvaa nainen lapsi sylissään ja kärpäsiä.
Ei tämä ole tämän hetken tänne tulevien pakolaisten kuva. - k-kk
Kuten sananlasku sanoo,joka vitsaa säästää se lastaan vihaa, onneks sä ainakin rakastat meitä.
Mä kun olen kansakoulu pohjalta liikkeellä niin jourun kauheest kyselemään ,kuten nyt sultakin paloma.
Jos osaat niin kerro mulle ,ilman sivistyssanoja mitä se rasismi oikein on kun sitä surutta esiin tuoraan ja kauheesti sillä sanalla yritetään syylistää.
Erikoisest mua hämmensi se et rasismiin syylistyvä ei tee sitä mielipiteidensä ja ajatustensa tähren, ihan vaan semmosia simppeleitä esimerkkejä,kiitos. - unohtunuttotuus
eppu2 kirjoitti:
Ei varsinaista rasismia tarvitse suvaita, mutta kritiikki sekoitetaan usein rasismiin ja johtaa usein siihen, että äärisuvaitsevaiset näkevät kaiken rasismina.
Jos kritisoi sitä mikä tapahtumissa ja toimenpiteissä on väärin, ei minun mielestäni ole rasismia.
Se on huolta tulevaisuudesta. Myöskin se on osittain sitä, omasta mielestäni, että koetaan, ettei saada puolueetonta tietoa asioiden kulusta.
Suomen TV:ssä haastellaan enimmäkseen tänne 10 vuotta sitten tai vielä aikaisemmin tulleita, hyvin menestyneitä maahanmuuttajia.
Näytetään 10 vuotta vanhaa kuvaa nainen lapsi sylissään ja kärpäsiä.
Ei tämä ole tämän hetken tänne tulevien pakolaisten kuva.epulle vastaan
Häpeä ja mene vierailemaan pakolaisleirillä että opit totuuden.
Maailman 60 milj. pakolaiseen mahtuu todellista kurjuutta.
Harva näyttää tietävän totuutta. - voipyhäyksinkertaisuus
unohtunuttotuus kirjoitti:
epulle vastaan
Harva näyttää tietävän totuutta.En ole nähnyt kuvaa yhdestäkään pakolaisleiristä, missä olisi pelkästään näitä 27 vuotiaita lapsipakolaisia.
Mihin loput leiriläisistä on joutunut, kun sieltä on lähdetty turvapaikkaa hakemaan?
Jättivätkö nämä urheat nuorukaiset naiset ja lapset oman onnensa nojaan ja veivät kaikki säästöt päästäkseen Suomeen.
Jokainen on järjestään naukunut maksaneensa matkastaan tuhansia euroja.
Kuitenkaan tänne tullessaan ei ole varaa edes junalippua lunastaa.
Sääli on sairautta, kun se osoitetaan väärään kohteeseen.
Et näytä sinäkään tietävän totuutta. - maksakoot-itse-kaiken
voipyhäyksinkertaisuus kirjoitti:
En ole nähnyt kuvaa yhdestäkään pakolaisleiristä, missä olisi pelkästään näitä 27 vuotiaita lapsipakolaisia.
Mihin loput leiriläisistä on joutunut, kun sieltä on lähdetty turvapaikkaa hakemaan?
Jättivätkö nämä urheat nuorukaiset naiset ja lapset oman onnensa nojaan ja veivät kaikki säästöt päästäkseen Suomeen.
Jokainen on järjestään naukunut maksaneensa matkastaan tuhansia euroja.
Kuitenkaan tänne tullessaan ei ole varaa edes junalippua lunastaa.
Sääli on sairautta, kun se osoitetaan väärään kohteeseen.
Et näytä sinäkään tietävän totuutta.Nuorten miesten valtavat laumat ihmetyttää,
niitten rahat vasta ihmetyttääki,
erästä " muka " pakolaista nuorta miestä haastateltiin tv:ssä
, hän oli kuluttanu jo 10 000 euroa puolsessa välissä,
hän mainitsi, piti pitää taukoa ja hankkia kotimaasta lisää rahaa, huh huh,
kuikahan paljon mahto hankkia lisää rahaa ja
kuinka monelle nuorelle miehelle, huh huh
yksistään jo tuo valtava rahan käyttö aihettaa suurta epäilyä,
miksi vain nuoria miehiä eurooppaan vaeltaa,
hyvissä vaatteissa, rikkaan näkösi,
ja kaiken huippa, heh
eurooppa ja suomi mukaan lukien antaa kaiken ilmaiseksi, täyshoidon,
vaikka niillä on taskut täynnä rahaa,
kymeniä tuhansia euroja,
kenellä suomen nuorella on kymppitonni mukana kun matkustaa ulkomaille lomalle, ???
kenelle suomalaiselle maksetaan asunnot ja töyshoito ilmaiseksi ulkomailla, EI KENELLEKKÄÄ,
maksakoot itse kaiken, ilmaiseksi ei niille mitään. - eppu2
unohtunuttotuus kirjoitti:
epulle vastaan
Harva näyttää tietävän totuutta.En mitään tuollaista mitä väität ole sanonut.
En ole koskaan missään vaiheessa sanonut, etteikö todellista kurjuutta ole. Aina sitä on ollut.
Enkä ole myöskään pakolaisten auttamista kieltänyt.
Niinkuin nytkin sanoin, että oikean informaation puutteesta on kyse.
Kerropa nyt mikä kirjoituksessani kertoo siitä, mitä väität.
Juuri oikeaa tietoa kaipaan tämän hetken tilanteesta ja siitä. kellä oikeasti on hätä.
Olisiko luetun ymmärtämisessä ollut Sinulla joku katkos. k-kk kirjoitti:
Kuten sananlasku sanoo,joka vitsaa säästää se lastaan vihaa, onneks sä ainakin rakastat meitä.
Mä kun olen kansakoulu pohjalta liikkeellä niin jourun kauheest kyselemään ,kuten nyt sultakin paloma.
Jos osaat niin kerro mulle ,ilman sivistyssanoja mitä se rasismi oikein on kun sitä surutta esiin tuoraan ja kauheesti sillä sanalla yritetään syylistää.
Erikoisest mua hämmensi se et rasismiin syylistyvä ei tee sitä mielipiteidensä ja ajatustensa tähren, ihan vaan semmosia simppeleitä esimerkkejä,kiitos."Tämä muka-ajatus perustuu siihen luuloon, että rasismi on mielipide, siinä kuin muutkin. Ei se ole. Se on yhtä vähän mielipide kuin yli sata vuotta sitten naisten äänioikeuden vastustaminen oli mielipide. Sekin oli vain ajatusharha, vainon väline."
Sinä, k-k, tarkoitit varmasti tätä lausetta Tervon kirjoituksessa.
En minä osaa rasismia sen paremmin selittää. Ei rasismi ole mielipide minunkaan mielestäni; rasismi on ajatusharha ja tomintakuvio joka perustuu tähän ajatusharhaan, ihmisten eriarvoisuudesta rotuun, ihonväriin, etniseen kuuluvuuteen perustuen. Jos hyväksymme länsimaisen kulttuurimme perusarvot, niin hyväksymme myös ihmisten tasa-arvoisuuden.
Tässä valossa joka ikinen joka tulee keskustelupalstoille tarkoituksenaan herättää suuttumusta, vastustusta, syrjintää, epäluuloja ja vihaa jotain tiettyä ihmisryhmää kohtaan (esim. somaleita, afrikkalaisia, romaneja, tummaihoisia jne. jne.) syyttäen heitä jostain joka perustuu karkeaan yleistykseen ja ennakkoluuloihin enemmän kuin tosiasioihin (esimmerkiksi "Nämä somalit tulevat tänne raiskaamaan meidän tyttöjämme" on rasistinen ja vihaan yllyttävä yleistys johon käytetään sitovana todistusaineistona joidenkin yksittäisten somalien tekemiä raiskauksia. Ottamatta huomioon että 99, 9 % somalimiehistä ei ole raiskannut ketään. (Prosenttiluku on tekaistu, ainoastaan viitettä antava).
Rasistit eivät ole koskaan omasta mielestään rasisteja; he pitävät meitä muita tyhminä ja sinisilmäisinä. Tässä taas esiintyy logiikan selvää hämärtymistä.
En ole koskaan nimittänyt sinua rasistiksi, k-k, koska mielestäni et sitä ole. Tunnen muitakin jotka ovat äänestäneet perussuomalaisia ja ovat erittäin ulkomaalaisystävällisiä.- k-kk
Paloma.se.co kirjoitti:
"Tämä muka-ajatus perustuu siihen luuloon, että rasismi on mielipide, siinä kuin muutkin. Ei se ole. Se on yhtä vähän mielipide kuin yli sata vuotta sitten naisten äänioikeuden vastustaminen oli mielipide. Sekin oli vain ajatusharha, vainon väline."
Sinä, k-k, tarkoitit varmasti tätä lausetta Tervon kirjoituksessa.
En minä osaa rasismia sen paremmin selittää. Ei rasismi ole mielipide minunkaan mielestäni; rasismi on ajatusharha ja tomintakuvio joka perustuu tähän ajatusharhaan, ihmisten eriarvoisuudesta rotuun, ihonväriin, etniseen kuuluvuuteen perustuen. Jos hyväksymme länsimaisen kulttuurimme perusarvot, niin hyväksymme myös ihmisten tasa-arvoisuuden.
Tässä valossa joka ikinen joka tulee keskustelupalstoille tarkoituksenaan herättää suuttumusta, vastustusta, syrjintää, epäluuloja ja vihaa jotain tiettyä ihmisryhmää kohtaan (esim. somaleita, afrikkalaisia, romaneja, tummaihoisia jne. jne.) syyttäen heitä jostain joka perustuu karkeaan yleistykseen ja ennakkoluuloihin enemmän kuin tosiasioihin (esimmerkiksi "Nämä somalit tulevat tänne raiskaamaan meidän tyttöjämme" on rasistinen ja vihaan yllyttävä yleistys johon käytetään sitovana todistusaineistona joidenkin yksittäisten somalien tekemiä raiskauksia. Ottamatta huomioon että 99, 9 % somalimiehistä ei ole raiskannut ketään. (Prosenttiluku on tekaistu, ainoastaan viitettä antava).
Rasistit eivät ole koskaan omasta mielestään rasisteja; he pitävät meitä muita tyhminä ja sinisilmäisinä. Tässä taas esiintyy logiikan selvää hämärtymistä.
En ole koskaan nimittänyt sinua rasistiksi, k-k, koska mielestäni et sitä ole. Tunnen muitakin jotka ovat äänestäneet perussuomalaisia ja ovat erittäin ulkomaalaisystävällisiä.Perinaisellisesti sorruit ennustajanaiseksi , jos puolustaa epäreiluksi kokemaansa asiaa ei se vielä äänestäjää ihmisestä tee.
Suomessa on nyt jonkinlainen joukkohysteria menossa persujen suhteen ,hallitukssessa on kolme puoluetta mutta vain yksi tekee virheitä.
Huolimatta huonosta koulutuksestani yritän ymmärtää asiat kokonaisuuksina. - bessie-
k-kk kirjoitti:
Perinaisellisesti sorruit ennustajanaiseksi , jos puolustaa epäreiluksi kokemaansa asiaa ei se vielä äänestäjää ihmisestä tee.
Suomessa on nyt jonkinlainen joukkohysteria menossa persujen suhteen ,hallitukssessa on kolme puoluetta mutta vain yksi tekee virheitä.
Huolimatta huonosta koulutuksestani yritän ymmärtää asiat kokonaisuuksina.Vai joukkohysteria...
No, diagnoosi tuokin. Sopii kuitenkin paremmin perussuomalaisiin kuin heihin jotka arvostelevat perussuomalaisia.
- ent.siivoojaparka
Jo on Ruotsissa alkaneet muutkin kuin Sverigedemokraatit heräämään Prinsessa Ruususen unesta. Paloma vielä vetelee sikeitä.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21413379.abJa tällä oli jotain tekemistä minun kanssani?
Minusta on hyvä että Ruotsi tiukentaa rajakontrollia. Missä ja koska olen sanonut että puollan hallitsematonta maahanmuuttoa?- ent.siivoojaparka
Paloma.se.co kirjoitti:
Ja tällä oli jotain tekemistä minun kanssani?
Minusta on hyvä että Ruotsi tiukentaa rajakontrollia. Missä ja koska olen sanonut että puollan hallitsematonta maahanmuuttoa?Rajakontrollia?
Eikös teidän lipilaarien mielestä kaikkien ihmisten tasa-arvon nimessä jokaisen oikeus olisi asua missä maassa haluavat, ilman rajoja?
Rajakontrollia?
"Täällä on tilaa..."
Alkaakohan sinunkin silmäsi raottua pikkuhiljaa. Alkaakohan olla toivoa heräämisestä. Ruotsin maahanmuutto on ollut hallitsematonta jo kauan. Silloinkin, kun olit kaikkein syvimmässä unessasi. SD on yrittänyt herätellä kansaa, muta saanut paskaa naamalleen. Nyt, kun myös M on alkanut heräämään, niin aletaan vähän kääntää kylkeään... ent.siivoojaparka kirjoitti:
Rajakontrollia?
Eikös teidän lipilaarien mielestä kaikkien ihmisten tasa-arvon nimessä jokaisen oikeus olisi asua missä maassa haluavat, ilman rajoja?
Rajakontrollia?
"Täällä on tilaa..."
Alkaakohan sinunkin silmäsi raottua pikkuhiljaa. Alkaakohan olla toivoa heräämisestä. Ruotsin maahanmuutto on ollut hallitsematonta jo kauan. Silloinkin, kun olit kaikkein syvimmässä unessasi. SD on yrittänyt herätellä kansaa, muta saanut paskaa naamalleen. Nyt, kun myös M on alkanut heräämään, niin aletaan vähän kääntää kylkeään...Yrittäisit kuitenkin olla nimittelemättä.
Et sinä minun ajatuksiani tiedä. Sinä tiedät vain sen mitä sinä luulet tietäväsi minun (ja kaltaisteni) ajatuksista. Olet pahemmin hukassa kuin Lindbergin poika....- olenkoerehtynyt
Paloma.se.co kirjoitti:
Yrittäisit kuitenkin olla nimittelemättä.
Et sinä minun ajatuksiani tiedä. Sinä tiedät vain sen mitä sinä luulet tietäväsi minun (ja kaltaisteni) ajatuksista. Olet pahemmin hukassa kuin Lindbergin poika....etkö olekaan liberaali
- att2
Tällä matka saarnaajalla oli vain raha mielessä, samoin on kaikilla vastaavalla -Ruotsi.
Paloma on kyllä välillä unessa, tiedän kuitenkin hän tahtoo vähän kaikessa hyvää. En kuulu Jari Tervon ihailijoihin. En silti ole rasisti enkä ota kantaa maahanmuuttajiin koska en tiedä asiasta tarpeeksi.
Näin taviksena mieleen tulee että olosuhteiden olisi muututtava maissa joista pakolaisia tulee. Siellä olisi paljon korjaamista, porukkaa on liikaa, ehkäisy taitaa olla käsittääkseni epätoivottua. Naisten asema on huono, onko miehillä liiaksi aikaa kun ovat niin sotaisia, aina niillä kulmilla on kurjuutta ja sotia. Jos sodat eivät lopu ei pakolaisvirtakaan ehdy. Siinäkin asiassa tulee pakosta seinä vastaan. Uskonto ei ole väheksyttävä asia, eivät islamin uskoisetkaan ole kovin suvaitsevaisia muita uskontoja tunnustavia kohtaan. Silti ei uskonto saa olla auttamisen esteenä, ainakaan naisille ja lapsille.- vielä-silmät-aukee-ku
alkaa rytistä ja pommit paukkua,
Tiesitko mielikki,
muslimeille on kunnia-asia kun ne tapaa vääräuskoisen,
kuten esm. kristittyjä,
ne saa kunniamerkin tappamisesta,
vieläkö ihailet niitä,
sitävastoin
kristityt ei tapa ketään,
siksi europpaa nyt muslimit käyttääki sumeilematta hyväkseen,
kohta alkaa taistelut,
kun ne käy kristittyjen kimpuun,
" tyyhtä myrskyn edellä"
voi voi voi noita sinisilmäisiä suvaitsevaisia ihmispolosia,
elävät pilvilinnoissa,
todellisuudentaju hämärtyny hysterian mukana, - att2
Olen aikaisemmin kirjoittanut nyt on aika auttajilla ottaa vastaan. Tämä tarkoittaa maailman kirkkoja ja heidän biljardeja samoin kaikkia auttamis järjestöjä nyt saatte korjaa Syys-satoa 2015.
Naiset monessa lähtömaassa ovat suuria uhreja heidän omassa maailmassa. - att2
Tavallaan koko maailman talous viljassa on ollut mukana kymmeniä vuosia ja siinä FN ja auttaminen, suoraa rikollista toimintaa jota USA on johtanut.
Aina on kulkenut ja auttaminen on saanut tuloksia ei toivotulla tavalla --on totuus esillä--sotien välillä.
Auttaminen on Aina ollut väärällä tiellä, siksi olen äänestänyt Ruotsissa vuosia SD. - 0987980911
vielä-silmät-aukee-ku kirjoitti:
alkaa rytistä ja pommit paukkua,
Tiesitko mielikki,
muslimeille on kunnia-asia kun ne tapaa vääräuskoisen,
kuten esm. kristittyjä,
ne saa kunniamerkin tappamisesta,
vieläkö ihailet niitä,
sitävastoin
kristityt ei tapa ketään,
siksi europpaa nyt muslimit käyttääki sumeilematta hyväkseen,
kohta alkaa taistelut,
kun ne käy kristittyjen kimpuun,
" tyyhtä myrskyn edellä"
voi voi voi noita sinisilmäisiä suvaitsevaisia ihmispolosia,
elävät pilvilinnoissa,
todellisuudentaju hämärtyny hysterian mukana,Olen hyvin läheinen muslimien kanssa, eikä yhtään murhaa tai väkivallantekoa ole tapahtunut lähipiirissäni. He eivät myöskään ryyppää eivätkä tupakoi ja ovat siistejä suomalaisiin miehiin verrattuna.
- kristianatar
0987980911 kirjoitti:
Olen hyvin läheinen muslimien kanssa, eikä yhtään murhaa tai väkivallantekoa ole tapahtunut lähipiirissäni. He eivät myöskään ryyppää eivätkä tupakoi ja ovat siistejä suomalaisiin miehiin verrattuna.
Ovatko hyviä naimaan?
- ent.siivoojaparka
0987980911 kirjoitti:
Olen hyvin läheinen muslimien kanssa, eikä yhtään murhaa tai väkivallantekoa ole tapahtunut lähipiirissäni. He eivät myöskään ryyppää eivätkä tupakoi ja ovat siistejä suomalaisiin miehiin verrattuna.
Heh! Olen minä nähnyt tupakoivia muslimeja, jopa tupakkaa pummaavia muslimeja, jopa niitä varasteleviakin.
- repsil
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Heh! Olen minä nähnyt tupakoivia muslimeja, jopa tupakkaa pummaavia muslimeja, jopa niitä varasteleviakin.
Muslimit juovat viinaa, mutta salaa.
- Juuripa.tuuripa.juu
repsil kirjoitti:
Muslimit juovat viinaa, mutta salaa.
Ja on taivahan tosi ei allahin tosi. Muslimien teema ja salasana on "pimeys". Mitä Allah ei näe, se ei ole syntiä ja yökerhoihinhan Allahin silmä ei yllä. Meillä kristityillä on lasersilmäinen jumala, joka poraa katseellaan betoninkin läpi. Siksipä vielä 70 luvulla betonielementti taloissa asuvia "susipareja" katsottiin kummaksuen ja pahalla silmällä. Syntiähän he tekivät, tietenkin harrastamalla esiaviollista seksiä - vaikka silminnäkijöitä ei ollut muita kuin jumala.
- eppu2
0987980911 kirjoitti:
Jos näin olisi, niin hienoa. Mutta, kun kaikki ei ole.
Kumpa saisimmekin tällaisia ihmisiä tänne, kun kerroit.
- de-meter
Jaa. Että Jari Tervokin on alentunut Suomi24-palstalle saadakseen aineistoa omiin kirjoituksiinsa. "Junttikansan" hengentuotteita kun arvioi niin omat nousevat arvoon arvaamattomaan.
En ole koskaan pitänyt Jari Tervosta. Minusta hän on pinnallinen, omaan näppäryyteensä ihastunut veikistelijä, joka sopii sanavalmiutensa vuoksi siihen viihdeohjelmaan, minkä kautta hän on tullut tutuksi. Ajattelija tai näkijä hän ei mielestäni ole.
Hänen kirjoituksensa ei siis kolahda miltään osin. Ei vaadi suurtakaan taitoa irrottaa yksi mielipide kokonaisuudesta, vetää siitä mieleisensä johtopäätös ja ratsastaa sillä joukkojen suosioon. Eikös Tervolla ollut mainostoimittajan tausta, vai muistanko väärin ?- Innostunut.lukija
Monilla mielipidepalstalaisilla on ikävä asenne: ovat erimieliset.
Tällä palstalla tulee olla maahanmuuttovastainen. Keskustelu pysyy rajattuna, kun perusasetelma kaikilla on sama. Voidaan sitten vaihtaa mielipiteitä pakolaisten sukupuolesta, iästä, perheistä, ruokahuollosta, kännyköistä ja muista rikkauden osoituksista, kuten vaikkapa rannekellosista jne.
Ikävää luettavaa on maahanmuuttomyönteisten typerät kommentit.
Ketjun harmonia siinä särkyy. - de-meter
Innostunut.lukija kirjoitti:
Tällä palstalla tulee olla maahanmuuttovastainen. Keskustelu pysyy rajattuna, kun perusasetelma kaikilla on sama. Voidaan sitten vaihtaa mielipiteitä pakolaisten sukupuolesta, iästä, perheistä, ruokahuollosta, kännyköistä ja muista rikkauden osoituksista, kuten vaikkapa rannekellosista jne.
Ketjun harmonia siinä särkyy.Juu, mutta jos ollaan ihan yksimielisiä, samoilla linjoilla, keskustelu käy tylsäksi..))
"de-meter"
Olikohan se jo viiskymppisissä, kun kirjoitin epäileväni Tervon kopioineen yhtä kirjoitustani.
Melkeinpä sanasta sanaan.
Silloin vielä herätys-kelloni herätti avaamalla radion.
Tuli Tervon pakinointia.
Kuuntelin korvat pyöreinä.
Tervon suhteen olen neutraali.
Joskus on hän hyvä, joskus huonompi.
Siinä hän kuitenkin on parhaimmillaan, jos hän seuraa palstaamme.
Parasta mainosta sanoisin, minullekin :)
Tähän hassun-hauskaan, sana-kryptiseen miete-lauseeseesi sain idean päiväni ruoka-valiosta.
Sinähän tiedät?
Minä olen aina tasaisen laadukas :)
"Jos ajattelet tarjota mielesi parhaimmat Muikut Voilla.
Kieritä ne viisautesi Suolatuissa Luomu-Sihti-Ruis-Jauhoissa"
H.- de-meter
hunksz kirjoitti:
"de-meter"
Olikohan se jo viiskymppisissä, kun kirjoitin epäileväni Tervon kopioineen yhtä kirjoitustani.
Melkeinpä sanasta sanaan.
Silloin vielä herätys-kelloni herätti avaamalla radion.
Tuli Tervon pakinointia.
Kuuntelin korvat pyöreinä.
Tervon suhteen olen neutraali.
Joskus on hän hyvä, joskus huonompi.
Siinä hän kuitenkin on parhaimmillaan, jos hän seuraa palstaamme.
Parasta mainosta sanoisin, minullekin :)
Tähän hassun-hauskaan, sana-kryptiseen miete-lauseeseesi sain idean päiväni ruoka-valiosta.
Sinähän tiedät?
Minä olen aina tasaisen laadukas :)
"Jos ajattelet tarjota mielesi parhaimmat Muikut Voilla.
Kieritä ne viisautesi Suolatuissa Luomu-Sihti-Ruis-Jauhoissa"
H."Joskus on hän hyvä, joskus huonompi". Tarkoittanet, että Tervo on hyvä silloin kun hän kopioi sinua, huonompi silloin kun ei sitä tee..))
de-meter kirjoitti:
"Joskus on hän hyvä, joskus huonompi". Tarkoittanet, että Tervo on hyvä silloin kun hän kopioi sinua, huonompi silloin kun ei sitä tee..))
"de-meter"
Nooohhh....
Älähän nyt...
Minäkö muka?
Olisit vaihteeksi kehunut saamaasi mietettä :)
H.- Korppis1
Demeter@ "Jari Tervokin on alentunut Suomi24-palstalle saadakseen aineistoa omiin kirjoituksiinsa."
Vähän niinkuin Hullun päiväkirjani ; DDD - ö-Öö
Jaa Tervo
Kirjallisuusopinnot yliopistolla, Sanomain toimittajakoulu, toimittaja Ilta Sanomissa, kolumneja yysi suomi, Suomen kuvalehti jne, kirjailija ja tietenkin tuttu telkkarista.
Mä pidän Tervosta. Johtuu kai sanomalehti taustasta, mutta mun mielestä se osaa sanoa yksinkertaisen asian yksinkertaisesti, kuitenkin kielellisesti värikkäästi. Itse asiassa nopeesti ei muistu mieleen, olisinko kirjoja lukenut paljoakaan, lehtijuttuja rutkasti ja tietenkin telkkari. uutisvuoto nyt on pyörinyt niin kauan, alkaa olla liian tuttu, naamari kuluu. Mutta erittäinkin hyvää aiheen käsittelyä. Pitääpi muistaa, Uutisvuoto tehdään kauhealla kiireellä edellisenä päivänä, melko samantyyppistä duunia, kuin lehdessä.
Ajankohtaisjutut vaatii valveilla olemista, monet kirjoittaa romskun vuodessa, Tervo kirjoittaa myös romskuja, se ero.
=DW= Korppis1 kirjoitti:
Demeter@ "Jari Tervokin on alentunut Suomi24-palstalle saadakseen aineistoa omiin kirjoituksiinsa."
Vähän niinkuin Hullun päiväkirjani ; DDD"Korppis1"
No voi voi...
Meinasitko sinä jäädä demeterin ja minun jalkoihin? :)
Anteeksi nyt.
H.- bessie-
Ketjun harmonia siinä särkyy.:)
Ymmärrän huolesi. Hengen nostatukseksi:
https://youtu.be/ADilN0erl_k ö-Öö kirjoitti:
Jaa Tervo
Kirjallisuusopinnot yliopistolla, Sanomain toimittajakoulu, toimittaja Ilta Sanomissa, kolumneja yysi suomi, Suomen kuvalehti jne, kirjailija ja tietenkin tuttu telkkarista.
Mä pidän Tervosta. Johtuu kai sanomalehti taustasta, mutta mun mielestä se osaa sanoa yksinkertaisen asian yksinkertaisesti, kuitenkin kielellisesti värikkäästi. Itse asiassa nopeesti ei muistu mieleen, olisinko kirjoja lukenut paljoakaan, lehtijuttuja rutkasti ja tietenkin telkkari. uutisvuoto nyt on pyörinyt niin kauan, alkaa olla liian tuttu, naamari kuluu. Mutta erittäinkin hyvää aiheen käsittelyä. Pitääpi muistaa, Uutisvuoto tehdään kauhealla kiireellä edellisenä päivänä, melko samantyyppistä duunia, kuin lehdessä.
Ajankohtaisjutut vaatii valveilla olemista, monet kirjoittaa romskun vuodessa, Tervo kirjoittaa myös romskuja, se ero.
=DW="teevee"
Tervee!!
Uutis-vuoto on visuaalista linkitys-kopiointia.
Ei sen ihmeenpää.
Tavallaan kuin muinainen Linnan-Mäen UIT.
Se Jukka Virtasen luomus.
H.- de-meter
ö-Öö kirjoitti:
Jaa Tervo
=DW=Jos häärää noin paljon, on monessa mukana, siitä maksaa pintapuolisuudella. Ja jos leipänsä repii esillä olosta, pakko on jotakin sanoa.
Meillä on hyllyssä lahjaksi saatu Tervon "omaelämäkerta", "Esikoinen". Lukematta on. Vakavasti otettavana kirjailijana ja kulttuurivaikuttajana Tervoa on kuitenkin pidetty. Minun ei-tykkäämiseni ei siihen tietenkään vaikuta... - de-meter
Korppis1 kirjoitti:
Vähän niinkuin Hullun päiväkirjani ; DDDKorppis@ En ole kuullutkaan "Hullun päiväkirjasta". Vaikuttaa kiinnostavalta..))
- Innostunut.lukija
de-meter kirjoitti:
Juu, mutta jos ollaan ihan yksimielisiä, samoilla linjoilla, keskustelu käy tylsäksi..))
Voi eihän toki. Voidaan käsitellä ensin Terov, sitten Sipilä, sitten takinkääntäjä-Soini, oi on niin paljon eri aiheita. Ja ruokapuoli on loputon. Ovat oikein keränneet kinkkurahoja avuksi nälkäisille. Niin viisasta, niin vieraanvaraista, niin sivistynyttä.
Tulee niin ikävä fiilis, kun joku törkeilee ja sanoo vaikka, että pitää saada pakolaiset lämpimiin tiloihin, pois teltoista - hyvänen aika, niissähän on kamiinat ja kaikki! - bessie-
de-meter kirjoitti:
Korppis@ En ole kuullutkaan "Hullun päiväkirjasta". Vaikuttaa kiinnostavalta..))
"Hullun päiväkirja" on klassikko, Gogolin novelli. Jos sattuu tulemaan jonkun teatterin tai näyttämön ohjelmistoon, niin voin suositella vaikka yleensä monologit eivät minua saa liikkeelle.
- de-meter
bessie- kirjoitti:
"Hullun päiväkirja" on klassikko, Gogolin novelli. Jos sattuu tulemaan jonkun teatterin tai näyttämön ohjelmistoon, niin voin suositella vaikka yleensä monologit eivät minua saa liikkeelle.
Eikös se ollut "Mielipuolen päiväkirja" ? Tarmo Manni "mielipuolena" ?
- de-meter
Voi eihän toki. Voidaan käsitellä ensin Terov, sitten Sipilä, sitten takinkääntäjä-Soini, oi on niin paljon eri aiheita. Ja ruokapuoli on loputon. Ovat oikein keränneet kinkkurahoja avuksi nälkäisille. Niin viisasta, niin vieraanvaraista, niin sivistynyttä.
Tulee niin ikävä fiilis, kun joku törkeilee ja sanoo vaikka, että pitää saada pakolaiset lämpimiin tiloihin, pois teltoista - hyvänen aika, niissähän on kamiinat ja kaikki!Aivan. Mutta eikös se ole hyvä, että kiinnostusta riittää ? Ja tapahtumista. Pysytään valppaina...))
- TunnetumpiSuomessa
bessie- kirjoitti:
Juha Vuorisen Juoppohullun päiväkirja
- bessie-
de-meter kirjoitti:
Eikös se ollut "Mielipuolen päiväkirja" ? Tarmo Manni "mielipuolena" ?
Varmaan sekä että?
Omassa kirjassani on suomennettu "Hullun päiväkirja", lapsuudenkotini kirjassa 'mielipuolen'. Kumpaakaan en tässä ja nyt pääse tsekkaamaan, mutta uskon muistavani oikein.
Tarmo Mannia 'mielipuolena' en muista ollenkaan, mutta voin kuvitella että hänelle jos kelle osaa on tarjottu. - bessie-
TunnetumpiSuomessa kirjoitti:
Juha Vuorisen Juoppohullun päiväkirja
Tunnetumpi?
Voi olla, en osaa sanoa. Itselleni tuli ensimmäiseksi Gogolin "Hullun päiväkirja" mieleen ja seuraavaksi joku amerikkalaisen kirjailijan juttu. Aika vastenmielinen, kertoi kahdesta liikennepoliisista jotka pakottivat perheenäidin ajamaan johonkin ja tämä onneton totteli. En saa nyt sen nimeä mieleeni, mutta jonkinlaista kohua se aikanaan herätti.
Olen niin pihalla suomalaisesta kulttuurielämästä että minun piti oikein guuglata toi Jari Tervo ja Wiki tiesi kertoa että hän on hum.kandi, opiskellut kirjallisuutta, kirjailija toimittaja ja sitten tietenkin viihdeohjelmassa tullut erittäin tunnetuksi Suomessa. Vahinko että meille ei näy Suomen tv laisinkaan; uutisvuoto oli yksi niitä harvoja ohjelmia joita oli kiva katsoa.
En minäkään nyt tiedä olisiko tuo linkitetty blogikirjoitus nyt niin loppuunasti ajateltua poliittista analyysia tai edes siksi tarkoitettu. Terävää ja hieman provosoivaa tekstiä. Tarkoituksena herättää keskustelua, mitä se on tehnytkin."He eivät elä perheineen sotatoimialueella.´´ Sanoo Tervo.
No, missäs ne perheet ovat? Elävät yhä sotatoimialueella ja nuoret miehet ovat Euroopassa." Tulkitsee eppu2?
Minä tulkitsin Tervon kirjoituksen näihin suomalaisiin "kodittomiin", jotka ovat useimmat juoppoja, jotka ovat menettäneet elämänsä hallinnan ja ovat nyt kodittomia, mutta perhe voi ilmeisesti ainakin kohtuullisesti Suomen sosiaaliturvan ansiosta.
Toisaalta olisi hyvä saada tilasto näistä "työttömistä" Suomessakin. Kuinka moni on kykenemätön työhön, vaikka sitä heille tarjotaan? Ei tarvitse, kuin katsella Poliisi Tv-lähetystä, kuinka siellä nuoriso örveltää ja jopa vanhuksetkin? Kuka heille töitä antaisi?
Mielestäni Tervo on aina "ajan hermolla" ja kirjoittaa tosin satiirisesti, mutta hyvin, vaikka usein on joutunutkin otsikoihin milloin´mistäkin kapakasta, mutta eikös´kaikki kirjailijat tee niin, ja kuitenkin hän siitä selviää, kuten ei moni toinen?
Olihan sekin "possakka", kun Tilastokeskuksesta kyseltiin tilastoja alkoholi kuolleisuuteen? Eihän niitä ollut.
Kuinka senkin tulkitsisi, koska on "alkoholi" syynä kuolemaan, kun kaksi kännistä tappelee ja toinen "söhäisee" puukolla ja toinen siihen kuolee?Kristiina23 kirjoitti:
"He eivät elä perheineen sotatoimialueella.´´ Sanoo Tervo.
No, missäs ne perheet ovat? Elävät yhä sotatoimialueella ja nuoret miehet ovat Euroopassa." Tulkitsee eppu2?
Minä tulkitsin Tervon kirjoituksen näihin suomalaisiin "kodittomiin", jotka ovat useimmat juoppoja, jotka ovat menettäneet elämänsä hallinnan ja ovat nyt kodittomia, mutta perhe voi ilmeisesti ainakin kohtuullisesti Suomen sosiaaliturvan ansiosta.
Toisaalta olisi hyvä saada tilasto näistä "työttömistä" Suomessakin. Kuinka moni on kykenemätön työhön, vaikka sitä heille tarjotaan? Ei tarvitse, kuin katsella Poliisi Tv-lähetystä, kuinka siellä nuoriso örveltää ja jopa vanhuksetkin? Kuka heille töitä antaisi?
Mielestäni Tervo on aina "ajan hermolla" ja kirjoittaa tosin satiirisesti, mutta hyvin, vaikka usein on joutunutkin otsikoihin milloin´mistäkin kapakasta, mutta eikös´kaikki kirjailijat tee niin, ja kuitenkin hän siitä selviää, kuten ei moni toinen?
Olihan sekin "possakka", kun Tilastokeskuksesta kyseltiin tilastoja alkoholi kuolleisuuteen? Eihän niitä ollut.
Kuinka senkin tulkitsisi, koska on "alkoholi" syynä kuolemaan, kun kaksi kännistä tappelee ja toinen "söhäisee" puukolla ja toinen siihen kuolee?Minun käsitykseni mukaan perheet asuvat usein aivan sotatoimialueen reunoilla pakolaisleireissä, Libanonin tai Turkin puolella.
- ö-Öö
Kristiina23 kirjoitti:
"He eivät elä perheineen sotatoimialueella.´´ Sanoo Tervo.
Kuinka senkin tulkitsisi, koska on "alkoholi" syynä kuolemaan, kun kaksi kännistä tappelee ja toinen "söhäisee" puukolla ja toinen siihen kuolee?Tilastoinnista
Itse asiassa olet oikeassa, erittäin harva kuolee alkoholiin, muutama myrkytystapaus vuodessa. Vaan sitten on erittäinkin paljon kuolemantapauksia, joissa mainitaan alkoholi. Se sitten asia erikseen, jos joku kuolee maksasyöpään ja ottanut naukkua kohtuullisesti, olisiko kuollu ilman naukkua samaan. Ja just tollaset puukotukset sun muut. Aika paljon kolareita, että promilleita. Kaikissa tollasissa sama juttu, mikä nyt suoranaisesti johtui alkoholista ja missä se ei näytellytkään mitään roolia, ei sitä pysty määrittelemään, eikä ole mitään taulukoita, joissa laskettaisiin alkoholin prosenttiosuutta itsemurhan syynä. Vai oliko se seurausta masiksesta jne.
Kirjailijoitten dokaamisesta puhutaan paljon. Miten lie totta, intensiivistä touhua, ei sitä kovin jurrissa voi tehdä. Ja yksinäistä hommaa, kiva käydä välillä paarissa tapaamassa ihmisiä ja ottaa pikkasen virkistävää. Ei toi mitenkään erikoinen asia ole monessakaan ammatissa.
=DW= Paloma.se.co kirjoitti:
Minun käsitykseni mukaan perheet asuvat usein aivan sotatoimialueen reunoilla pakolaisleireissä, Libanonin tai Turkin puolella.
Niin, sinun käsityksen mukaan, mutta kun minä tulkitsin Tervon kirjoituksen, että nämä Suomalaiset asunnottomat, ei nämä "pakolaisten vanhemmat"? Heidän (edelleen nämä kotimaiset asunnottomat) vanhempansa eivät ole sotatoimialueella ja heitä ei uhkaa mikään?
Harmi, että luemme kirjoituksen eri tavalla, mutta minä "dikkaan" Tervoa.ö-Öö kirjoitti:
Tilastoinnista
Itse asiassa olet oikeassa, erittäin harva kuolee alkoholiin, muutama myrkytystapaus vuodessa. Vaan sitten on erittäinkin paljon kuolemantapauksia, joissa mainitaan alkoholi. Se sitten asia erikseen, jos joku kuolee maksasyöpään ja ottanut naukkua kohtuullisesti, olisiko kuollu ilman naukkua samaan. Ja just tollaset puukotukset sun muut. Aika paljon kolareita, että promilleita. Kaikissa tollasissa sama juttu, mikä nyt suoranaisesti johtui alkoholista ja missä se ei näytellytkään mitään roolia, ei sitä pysty määrittelemään, eikä ole mitään taulukoita, joissa laskettaisiin alkoholin prosenttiosuutta itsemurhan syynä. Vai oliko se seurausta masiksesta jne.
Kirjailijoitten dokaamisesta puhutaan paljon. Miten lie totta, intensiivistä touhua, ei sitä kovin jurrissa voi tehdä. Ja yksinäistä hommaa, kiva käydä välillä paarissa tapaamassa ihmisiä ja ottaa pikkasen virkistävää. Ei toi mitenkään erikoinen asia ole monessakaan ammatissa.
=DW=Kiva, että kommentoit, mutta kuinka sinä itse määrittelisit kuolleet, kuka kuoli "mukamas" alkoholismiin"?
Tilastokeskuksen kuolinsyy osastolla on kansainvälinen tautiluokitus. Minun aikana sinne tuli uusi "nimike", jota siellä ei ollut käytössä, "alkoholiin kuolleet"??
Mielestäni se on edelleen mahdoton määritellä?
Kuolinsyyhän voi olla sydämen pysähdys?`
No, jatketaan asiaa toisaalta, koska tunkua on palstalle alkuperäisen viestin tiimoilta.Paloma.se.co kirjoitti:
Minun käsitykseni mukaan perheet asuvat usein aivan sotatoimialueen reunoilla pakolaisleireissä, Libanonin tai Turkin puolella.
Luitko oikein, mitä kirjotin Tervon kirjoituksesta?
Voin sen toistaakkin, koska Tervo mielestäni tarkoitti näitä Suomen "asunnottomia", joiden vanhemmat eivät ole sotarintamalla??
Nämähän ovat meidän ikiomia juoppoja, joille ei kelpaa työ, eikä yleinen asuminen, koska siellä ei saa juopotella ja sitä he haluavat tehdä.- eppu2
Kristiina23 kirjoitti:
Luitko oikein, mitä kirjotin Tervon kirjoituksesta?
Voin sen toistaakkin, koska Tervo mielestäni tarkoitti näitä Suomen "asunnottomia", joiden vanhemmat eivät ole sotarintamalla??
Nämähän ovat meidän ikiomia juoppoja, joille ei kelpaa työ, eikä yleinen asuminen, koska siellä ei saa juopotella ja sitä he haluavat tehdä.Tervon kirjoituksesta voi mielestäni tehdä molemmat tulkinnat.
Näkökulma vaan on erilainen.
Eivät ne nuoret täälläolevat pakolaismiehetkään ole sotatoimialueella, vaan Suomessa. - ö-Öö
Kristiina23 kirjoitti:
Kiva, että kommentoit, mutta kuinka sinä itse määrittelisit kuolleet, kuka kuoli "mukamas" alkoholismiin"?
Tilastokeskuksen kuolinsyy osastolla on kansainvälinen tautiluokitus. Minun aikana sinne tuli uusi "nimike", jota siellä ei ollut käytössä, "alkoholiin kuolleet"??
Mielestäni se on edelleen mahdoton määritellä?
Kuolinsyyhän voi olla sydämen pysähdys?`
No, jatketaan asiaa toisaalta, koska tunkua on palstalle alkuperäisen viestin tiimoilta.Sydämen pysähdys pätevä ja varma kuolinsyy aina.
Siihenhän se elo kaikilla loppuu. Hokannut, aika usein käytetään itsemurhatapauksissa, sopivan yleispätevää mainita sydän, ei tarvitse valehdella.
Noin aloitukseen liittyen. Tsadin suurmoskeijahanke etenee hiljakseen, sille tulee olemaan enenevässä määrin käyttöä ajanoloon.Kun mun mielestä keskustelua turvapaikanhakijoista leimaa erittäin voimakkaasti uskonto, mistä ei puolestaan niin paljon kirjoiteta, jotain "pyllistelijöistä" jne. Luterilaiset helisemässä monopoliasemansa säilyttämiseksi, kirkosta erotaan tasiasesti ja muita uskontokuntia alkaa voimistuneesti lisääntymään maassa. Jotenkin naurettavaa, aina erikseen mainitaan Syyrialaiset. Ne kun jotebkin "parempia" turvapaikanhakijoita, koska paljon kristittyjä. Rasismin takana erittäin usein pelkkä uskonto.
Sitäpaitsi arvelen, Sipilän pakolaiset valitaan ääretttömän tarkasti, ja ihan varmasti ovat kristittyjä syyrialaisia.
=DW= - de-meter
"En minäkään nyt tiedä olisiko tuo linkitetty blogikirjoitus nyt niin loppuunasti ajateltua poliittista analyysia tai edes siksi tarkoitettu. Terävää ja hieman provosoivaa tekstiä", kirjoittaa Paloma.
Niin kai sitten. Vakavasta asiasta voi kirjoittaa myös kevyesti.
Tervo kirjoitti "sydämeltään suomalaisista" ja katsoi, että heitä Suomen ja suomalaisten arvostelu ei haittaa, he eivät koe sitä pahana.
Niinpä junttikansan pilkkaaminen ei minuakaan haittaa. Asun mieluummin Junttilassa kuin "Globaaliassa" , utopiassa, jonka sisällöstä ei ole yksimielisyyttä eikä kestävyydestä näyttöä.
Suomalaisten alkuvoima tulee vahvoista juurista. Ne menetetään, jos lennetään liian korkealla. eppu2 kirjoitti:
Tervon kirjoituksesta voi mielestäni tehdä molemmat tulkinnat.
Näkökulma vaan on erilainen.
Eivät ne nuoret täälläolevat pakolaismiehetkään ole sotatoimialueella, vaan Suomessa.Mielestäni hän kirjoitti molemmista "asunnottomista" ja vertasi ryhmiä toisiinsa. Minä puutuin vain väärään pointtiin ja kommentoin epun asettamaa kysynystä, en Kristinan. Elikkä virhe oli minun.
de-meter kirjoitti:
"En minäkään nyt tiedä olisiko tuo linkitetty blogikirjoitus nyt niin loppuunasti ajateltua poliittista analyysia tai edes siksi tarkoitettu. Terävää ja hieman provosoivaa tekstiä", kirjoittaa Paloma.
Niin kai sitten. Vakavasta asiasta voi kirjoittaa myös kevyesti.
Tervo kirjoitti "sydämeltään suomalaisista" ja katsoi, että heitä Suomen ja suomalaisten arvostelu ei haittaa, he eivät koe sitä pahana.
Niinpä junttikansan pilkkaaminen ei minuakaan haittaa. Asun mieluummin Junttilassa kuin "Globaaliassa" , utopiassa, jonka sisällöstä ei ole yksimielisyyttä eikä kestävyydestä näyttöä.
Suomalaisten alkuvoima tulee vahvoista juurista. Ne menetetään, jos lennetään liian korkealla.Kansamme on katajainen kansa jolla on juuret syvällä mutta myös taipuu ja muokkautuu myrskytuulten riepottamana. Nyt puhaltaa myrsky ja katajat riekkuu vastatuulessa, mutta kunhan myrsky tyyntyy niin ne ovat muuttaneet hieman muotoaan, mutta juuret ovat edelleen tukevasti kiinni peruskalliossa. Ole rauhallisin mielin; meidän jälkeemme ei vedenpaisumusta!
- de-meter
Paloma.se.co kirjoitti:
Kansamme on katajainen kansa jolla on juuret syvällä mutta myös taipuu ja muokkautuu myrskytuulten riepottamana. Nyt puhaltaa myrsky ja katajat riekkuu vastatuulessa, mutta kunhan myrsky tyyntyy niin ne ovat muuttaneet hieman muotoaan, mutta juuret ovat edelleen tukevasti kiinni peruskalliossa. Ole rauhallisin mielin; meidän jälkeemme ei vedenpaisumusta!
Toivotaan noin. Mutta kun joskus se korsikin voi katkaista kamelin selän..))
- Pirjuli
Jos tääällä kirjoittajien luetun ymmärtämisen taso on niin alhainen että tästä saa kolmekin eri versiota, niin en todellakaan ihmettele että syntyy väärinkäsityksiä jotka johtavat erimielisyyksiin
"Myös köyhät ja asunnottomat suomalaiset ovat nettikommentoijien mielestä sosiaalipummeja, paitsi silloin, kun hädänalaisilta turvapaikanhakijoilta pitää evätä apu siihen vedoten, että myös täällä kotimaassa on asunnottomia.
Tietenkin on. Täällä on aina ollut asunnottomia. Turvapaikanhakijoitten tilanteesta asunnottomien tilanne poikkeaa siinä, että jälkimmäisiä ei yritetä ampua. He eivät elä perheineen sotatoimialueella. "
Kyllä tässä kirjoituksessa on aivan selvästi kaksi eri ryhmää, turvapaikanhakijat ja kotimaan asunnottomat, eron ollessa se, ettei jälkimmäisiä ammuta koska eivät elä sotatoimialueella (vielä(Pirjulin lisäys)).Ja lisää kapustoja samaan soppaan vai oliko se peräti kaksi kapustaa, toinen oikeassa ja toinen vasemmassa kädessä...
Ei kai tässä kukaan ole sinun älyllisellä tasollasi, mutta päivänselvää että KAIKKI kommentoijat olivat ymmärtäneet Tervon tekstin, mutta tulkitsivat eri tavalla TOISTENSA kommentit tai siis puhuivat hieman asiasta hiemanomasta vinkkelistään. Ei siinä sen ihmeellisempää.- eppu2
Paloma.se.co kirjoitti:
Ja lisää kapustoja samaan soppaan vai oliko se peräti kaksi kapustaa, toinen oikeassa ja toinen vasemmassa kädessä...
Ei kai tässä kukaan ole sinun älyllisellä tasollasi, mutta päivänselvää että KAIKKI kommentoijat olivat ymmärtäneet Tervon tekstin, mutta tulkitsivat eri tavalla TOISTENSA kommentit tai siis puhuivat hieman asiasta hiemanomasta vinkkelistään. Ei siinä sen ihmeellisempää.Joo, kyllä se näin minunkin näkövinkkelistä on.
Hyvä vaan kun keskustelua syntyy eri näkökulmista.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa2383314Riikan vappumiljardin maksavat sairaat, vanhukset ja kuolleiden omaiset
Vappumiljardi, eli Riikan päätös laskea yhteisöveroa kaksi prosenttiyksikköä 18 prosenttiin, vie verotuloja noin miljard312397Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,3282104SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän792022Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava1081921Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --431793Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.321701Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue321492Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?1251361Särkyneelle sydämelle
Särjin sun sydämen En voi lakata itkemästä Minuun tekee kipeää Koska sinuunkin. Että näin.. En ole runoilija😂301360