Siis fysiikan koe? Millanen oli? Kaikki vinkit tarpeen. Kiitoksia!
Lukion ekan luokan ekan kurssin fysiikan koe
4
74
Vastaukset
- Valosähköinen_ilmiö
Lukion helpoin koe. Opettelet sen kymmenpotenssijärjestelmän, tärkeimmät käsitteet ja nopeuskaavat, niin gg
Mä en kyl ainakaan tuu pääseen siit kokeest läpi, oon ihan kujalla kaikesta fysiikkaan liittyvästä.
- Lu_Kandidaatti
Ensimmäisessä fysiikan kurssissa lähinnä keskitytään fysiikan työkaluihin yksikkömuunnoksiin, pyöristyksiin, vektoreihin ja kuvaajien tekemiseen. Periaatteessa kaikki tarvittavat kaavat löytyvät kyllä Mao-taulukoista, jos laskujen laskeminen edellyttää jonkin hankalan kaavan käyttämistä.
Tärkeimmät aihepiirit ovat ihan perus mekaniikan ja kinematiikan laskut. Eli miten lasket painon ja miten lasket nopeudet ja kiihtyvyydet. Tosin fysiikan ensimmäinen kurssi on ainut, jossa käsitellään avaruutta ja sen tutkimusta, joten ehkäpä opettaja huomio aihepiirin vaikka esseetehtävillä aiheesta. Toinen hyvä esseekysymys voisi olla vuorovaikutuksista ja niiden suuruus luokista.
Muutamia erityisen tärkeitä nippelitietoja, jotka pitäisi jokaisen osata kyseisen kurssin jälkeen sanoa (kuulunee yleissivitykseen ja ainakin näitä asioita käsitellään useissa fysiikan oppikirjassa):
Mitä eroa on nopeudella ja vauhdilla?
Mitä eroa on painolla ja massalla?- Todettu_on
En tiedä, kuuluvatko SI-järjestelmä ja sen kerrannaisyksiköt lukion fysiikan osaamisalueeseen, mutta fyysikon, kemistin ja insinöörin elämää helpottaa tavattomasti, että osaa SI-järjestelmän, sen käytön sekä sen kerrannaiset ja niitä vastaavat kymmenenpotenssit jotasta joktoon.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kansainvälinen_yksikköjärjestelmä
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kansainvälinen_yksikköjärjestelmä#Kerrannaisyksik.C3.B6t
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla
"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen222586Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta
Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään372257Ei tule uni
Kuten epäilin. Onneksi viime yön sain ihan hyvin nukutuksi. Tiesin kyllä, ettei tästä mitään tänään tule.611272Miksi juuri Venezuela?
Kaikista maailman valtioista Trump otti silmätikukseen Venezuelan. Mutta minkä ihmeen takia? Kyseessä on kuitenkin vähäp2981192- 41956
- 42937
- 64807
Nautitko riidan haastamisesta?
Itse olen hyvin kärsivällinen ja sopuisa noin yleensä, mutta osaan tarvittaessa olla hankala. Niin metsä vastaa kuin sin175773Jos mies olet oikeasti...?
Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh63760Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin
"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup92731