Amerikkalaiset Sipilän leikkauksista: "Olette hemmetin onnekkaita!"
KOTIMAA JULKAISTU 14.09.2015 19:06
San Franciscossa asuva Mikko Lehvilä on kysynyt paikallisilta kaduntallaajilta, mitä mieltä he ovat Suomen hallituksen julkistamista leikkauksista sunnuntaikorvauksiin ja sairausajan palkkaan.
Lehvilä huomauttaa Vimeo-videopalvelussa, että Suomi kilpailee epäsuorasti myös Yhdysvaltoja vastaan valmistamiemme tuotteiden ja palveluiden hintojen osalta.
San Franciscolaisille suomalaiset sunnuntailisät ja sairausajan palkat kuulostavat melko vierailta. Haastateltavat toteavat, että sunnuntai on tavallinen työpäivä, josta ei saa erillisiä korvauksia.
Kun surffikaupan työntekijä kuulee, että sunnuntaikorvausta aiotaan laskea 175 prosenttiin on reaktio ytimekäs.
-Mä muutan Suomeen!
Toinen haastateltava ymmärtää kyllä, että etujen heikentäminen harmittaa:
-Mutta ihmiset Suomessa ovat kuitenkin hemmetin onnekkaita, hän toteaa.
-Ei minusta olisi hullumpaa työskennellä Suomessa. Totta hemmetissä, jos te valitatte tällaisista asioista niin mä olen mukana, toteaa kolmas haastateltava.
Amerikkalaiset Sipilän leikkauksista: "Olette hemm
ONNEKKAITA-ollaan
1
435
Vastaukset 1
- bigbangcomingup
Tämä vahvistaa tiedon siitä että suurinosa amerikkalaisista on hölmöjä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1081295
- 45901
Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....50726- 70666
Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r129664- 67616
- 53597
- 55555
Onko Sofia jälleen jätetty?
Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.93473Mies, näetkö minut myös
Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?20470- 34457
Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?
Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?115453Mitä jos...
Susta tykätään poikana enemmän, kun tyttönä? Miten asian käsittelet tai otat tiedon vastaan? T nainen gubetellija herät142443- 5438
Voiko se ikinä toimia
Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het32438- 49437
- 51435
Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .
EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuusongelmien vuoksi, sanoo alan e82427- 52403
- 42400