Oon parikymppinen tyttö, ja juon nykysin todella harvoin alkoholia. Juomaan lähtiessä on kuitenkin aina kiva "nyt pidetään hauskaa" -fiilis, mutta kerta toisensa jälkeen mokaan kännissä.. Kun alan juomaan, en yksinkertaisesti osaa lopettaa vaan juon ja juon ja juon.. Vaikka olisin jo tosi sekaisin. Paitsi juomisen suhteen, tuo kontrolli häviää kännissä muutenkin.. Saatan puhua mitä vaan ja käyttäytyä tosi nolosti. Saatan myös muuttua jotenkin todella omituiseksi humalassa. Vähän kuin toiseksi ihmiseksi.
En ymmärrä, miten multa häviää noin rankasti järki ja kontrolli humalassa. Sitten morkkista podetaankin kunnolla ja pitkään.. :,(
Nytkin melkein itkettää ja AIVAN TAJUTTOMASTI hävettää, kun en edes muista, mitä lauantaina tein..
Haluaisin osata juoda niin, että joku kontrolli itseen säilyisi. (parasta olisi varmaan, jos ei joisi ollenkaan, tiedetään..)
Olisiko kohtalotovereita? Miten selviitte humalan jälkeisestä häpeästä ja morkkiksesta?
Hävettää olla tällänen idiootti.. :,(
Kontrollin menetys
17
3433
Vastaukset
- mie
Elä huoli, kohtalotoveri löytyi. Olen samoja ikiä ja samoin tavoin toimiva, tekstisi oli suoraan ajatuksistani! Itse olen myös koettanut miettiä, että missä vika kun aina tuntuu mopo karkaavan käsistä. Edes se ei lohduta, että ainahan yöelämässä aina samanlaisia tapauksia!
Se kontrollin katoaminen onkin suurin juttu ainakin mulla. Tahtoisin olla kokoajan minä ja tietää ja päättää mitä teen, mutta humalatilassa nuo päätökset eivät aina ole fiksuja.:)
Ja kuten kerroit, niitä mokia sitten surraan päivätolkulla. Ja jos ei ole sattunut mokia, surraan muuten vain sitä että ollaan oltu sellaisessa tilassa!
Lääke tähän varmast on nyt ajankohtaisenakin, uudenvuodenlupaus! :D Ja ehkäpä "opettelu" siihen, että miten sitä alkomahoolia tulee nauttia eli pienissä määrin kaiken seurustelun ja juhlien sivutuotteena, ei päätarkoituksena? Ja miettiä vielä tarkemmin syitä siihen, sillä minusta suklaanhimokin on helppo hallita, kun tietää että miksi ei syö? Askel kerrallaan kohti kontrolloidumpaa elämää!:)
Näillä eväin mie jatkan, toivottavasti sait joitakin ideoita ja ajatuksia. Ei kannata surra, vaan tarttua härkää sarvista!:) Ja ainakin tässä kun vanhetaan, niin viisastutaan! Hyvää joulua!:)- Suuri häpeä
Kiva kuulla, että löytyi ainakin joku toinen!
Joskus tuntuu, että on vähän vaikea tavallaan ottaa vastuuta kännisistä hörhöilyistään. "Kyllähän se olin minä, mutta kun en kuitenkaan ollut MINÄ ja en oikeesti oo sellanen.. ja blaa blaa". Miulta vaan viina vie jotenkin järjen.. :(
Ja vaikka selvänä ajattelenkin, etten haluaisi juoda niin paljon, tai toimia niinkuin toimin, niin kuitenkin se tapahtuu aian vaan uudelleen ja uudelleen..
Kiitos vinkeistä! Kunpa mie oppisin juomaan kohtuudella.. - mie
Suuri häpeä kirjoitti:
Kiva kuulla, että löytyi ainakin joku toinen!
Joskus tuntuu, että on vähän vaikea tavallaan ottaa vastuuta kännisistä hörhöilyistään. "Kyllähän se olin minä, mutta kun en kuitenkaan ollut MINÄ ja en oikeesti oo sellanen.. ja blaa blaa". Miulta vaan viina vie jotenkin järjen.. :(
Ja vaikka selvänä ajattelenkin, etten haluaisi juoda niin paljon, tai toimia niinkuin toimin, niin kuitenkin se tapahtuu aian vaan uudelleen ja uudelleen..
Kiitos vinkeistä! Kunpa mie oppisin juomaan kohtuudella..Tiedän nuo tunteet niin hyvin! Selvänä päätän, etten ota paljoa ja miten taas käykään?! Ja enhän mie oikeasti sellainen ole, se nyt vaan sattui menemään niin.. Juuri näin.:)
Mutta se ei tee meistä huonompia ihmisiä, meillä on vain sellainen heikkous, niinkuin jokaisella on varmasti jokunen. Tosin tuota heikkoutta olisi hyvä oppia hallitsemaan, sillä se on melko pelottavakin! Tai ehkä vain miellän oman toimintansa hallinnan jotenkin yhteen elämänhallinnan kanssa..?
On kuitenkin paljon jo tämän asian tiedostaminen. Kyllä myö kummatkin ajan kanssa vielä opitaan. Virheistähän oppii ja joskus niitä virheitä vaatii paljon ennenkuin asia valkenee!:) - Sologdin
mie kirjoitti:
Tiedän nuo tunteet niin hyvin! Selvänä päätän, etten ota paljoa ja miten taas käykään?! Ja enhän mie oikeasti sellainen ole, se nyt vaan sattui menemään niin.. Juuri näin.:)
Mutta se ei tee meistä huonompia ihmisiä, meillä on vain sellainen heikkous, niinkuin jokaisella on varmasti jokunen. Tosin tuota heikkoutta olisi hyvä oppia hallitsemaan, sillä se on melko pelottavakin! Tai ehkä vain miellän oman toimintansa hallinnan jotenkin yhteen elämänhallinnan kanssa..?
On kuitenkin paljon jo tämän asian tiedostaminen. Kyllä myö kummatkin ajan kanssa vielä opitaan. Virheistähän oppii ja joskus niitä virheitä vaatii paljon ennenkuin asia valkenee!:)mutta tämän asian kanssa ei opi tulemaan toimeen, vaan se pahenee vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen. Minä tiedän. Itsestäni ja monesta ystävästäni. Meidän tasoisistamme juopoista ei tule kohtuukäyttäjää milloinkaan emmekä opi sitä hallitsemaan, vaan Kuningas Alkoholi hallitsee meitä katkeraan loppuun asti tai kunnes lähdemme kokonaan hänen valtakunnastaan. Lohtuna on, että ilman alkoholia voi elää hyvää elämää, ilman pelkoja ja syyllisyydentunteita.
- mmm
Voi vitun huorat, jos haluatte käyttäytä niinkuin selvänä niin älkää ottako sitä vitun viina, juotte vähän tai paljon, niin kyllä se aina teidän harkinta kykyynne vaikuttaa, siinä mielessä missä kaikkeen muuhunkin, joten vitun äpärät saatana perkele älkää ottako sitä viinaa jos, ette sitä halua saatana.
- mmmmnadsljdas
Sologdin kirjoitti:
mutta tämän asian kanssa ei opi tulemaan toimeen, vaan se pahenee vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen. Minä tiedän. Itsestäni ja monesta ystävästäni. Meidän tasoisistamme juopoista ei tule kohtuukäyttäjää milloinkaan emmekä opi sitä hallitsemaan, vaan Kuningas Alkoholi hallitsee meitä katkeraan loppuun asti tai kunnes lähdemme kokonaan hänen valtakunnastaan. Lohtuna on, että ilman alkoholia voi elää hyvää elämää, ilman pelkoja ja syyllisyydentunteita.
Ja tosta "otan vain vähän"-idiotismista.
Se on ihan selvä psykologinen kierre, ennen yhtäkään järkeilet, että otana 3, 3:n jälkeen on ajatusmaailmasi sen verran keventynyt, että kolmesta tuleekin 5, 5:n jälkeen taas 7 olkoon rajana ja sen jälkeen nyt ei olekkaan enää mitään väliä. - Kerstin
mmm kirjoitti:
Voi vitun huorat, jos haluatte käyttäytä niinkuin selvänä niin älkää ottako sitä vitun viina, juotte vähän tai paljon, niin kyllä se aina teidän harkinta kykyynne vaikuttaa, siinä mielessä missä kaikkeen muuhunkin, joten vitun äpärät saatana perkele älkää ottako sitä viinaa jos, ette sitä halua saatana.
>>älkää ottako sitä viinaa jos, ette sitä halua>>
Asia kerrottu kerta kaikkiaan lyhyesti ja nerokkaasti - Suuri häpeä
Kerstin kirjoitti:
>>älkää ottako sitä viinaa jos, ette sitä halua>>
Asia kerrottu kerta kaikkiaan lyhyesti ja nerokkaastiNo en kai mie sitä joiskaan, jos en haluais. Mutta haluisin osata juoda kohtuudella, koska noissa "perseet olalle ja mitään en muista" -tyyppisissä känneissä ei oo hirveesti järkee.
Ps. En ole huora, enkä äpärä. Mutta tuo eräs kirjoittaja ei ilmeisesti koe kykenevänsä ilmoittamaan asiaansa tarpeeksi painavasti, jos ei hauku toisia.. No, ei oo minun ongelma. Tasan ei käy itseilmaisun lahjat.. - Kurapalligerbiili
En usko, että hauka on kirjoittanut ylläolevaa kommenttia.
- Kurapalligerbiili
En usko, että hauka on kirjoittanut yllä olevaa kommenttia..
Mikäli mitään väkivallantekoja yms. ei ole tapahtunut, kyllähän ainakin oman kokemukseni mukaan nuo kännissä tehdyt mokat unohdetaan kyllä aika pian. Ei niitä jaksa kukaan pitää loputtomiin tapetilla.
Yleensä ottaen ajattelen niin, että kännissä mokataan silloin kun oman yhteiskunnallisen käyttytymisen ja todellisen minän välillä on ristiriita. Silloin todellinen luonne punkee aina esiin kun humala antaa rohkeutta. Tietysti meistä jokainen tietää että tilanne ei ole kaikkein paras antaa todellisen luonteensa tulla esiin.
Minulla on ainakin auttanut se, että olen harjoitellut olemaan oma rohkea itseni ilman mitään yhteiskunnallisia rajoituksia. Siten kännissäkään tämä todellinen luonne ei tarvitse tulla esille.Mitä halvattua, tämähän on jo 12 vuotta vanha ketju. Aloittajakin on jo joku keski-ikänen ämmä lähes.
- HilpeäSuntio
Varmasti lukee palstaa yhä tiiviisti joka päivä.
Perseessä korahtelee taas pahaenteisesti. Mitäköhän on taas edessä?
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1898603
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264738- 504238
- 593792
- 513216
- 502980
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262676- 432491
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.412218Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382203