EF Kielikurssi - Brighton

Muscadier

Heips!

Olen ensi kesänä lähdössä Brightoniin, EF:n järjestämälle kielikurssille. Tarkoitus olisi nyt kysyä hieman tästä Brightonista =) Eli;
Olen muutamasta paikkaa lukenut, että brightonilaiset ovat varsin törkeitä ja ovat joskus jopa mukiloineet kielikurssilaisia, kateudesta johtuen. Brightonissa kielikurssilla olleet, pitääkö tuo paikkansa? Ovatko he todellakin noin töykeitä?
Ja juu, saahan sitä muutakin tietoa Brightonista kertoa ;)


Muscadier

10

2167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NuuNuu*

      Löysin EF:n kielikurssilla Brightonissa elämäni miehen kesällä -97, nyt olemme onnellisesti kihloissa! Että ei ollut mikään turha reissu!

    • Muhku:

      Itse löysin sieltä kahdeksan vuotta sitten itselleni vaimon, joskaan en tiennyt vielä silloin että hänestä rouvani tulisi.

      • hyhimys

        että mihin kysymykseen toi oli vastaus?
        Aika taulapää olet.


    • hyhimys

      jos ovat turpiin joskus saaneet nämä rikkaitten aivottomat ja poispilatut teinit.
      Vaikka syy on takuulla ollut heidän omassa sietämättömässä tyylissä.

    • Jennie

      Joopa joo. Itse olin Brightonissa ko. järjestön kautta kielikurssilla muutama vuosi sitten...ja suoraan sanoen oli aika kaameaa. Isäntäperhe helvetistä- äiti kaupankassa, isä työkyvyttömyyseläkkeellä piloille hemmoteltu teinitytär Emma. Äiti kuvitteli, että yritän iskeä hänen miestään ja uskoi, että varastan heidän hedelmiään (yksi banaani oli kadonnut..), isä pyöri päivät kotona teki ruoat (kaameat sellaiset)ja veti päätä täyteet. Ennen Emmaa ei saanut mennä aamulla suihkuun (ettei kuuma vesi loppuisi) ja illalla klo 19 jälkeen ei saanut käydä suihkussa (ettei Emman opiskelu häiriintyisi)...My ass! Onneksi oli vaan 2 vkon reissu ;)) Brighton oli ihan ok kaupunkina, itse EF:n kielikoulurakennus oli kaamea loukko, muutaman neliön kokoset luokkahuoneet jne. jne. Vapaa-ajan ohjaaja sai potkut, kun poltteli ruohoa Skotlannin viikonloppureissulla...ja no en viitsi enempää hlökunnasta kertoakaan.
      Toivotaan, että parin vuoden aikana EF;n Brightonin taso olisi hieman noussut! =)

    • Brighton 4ever.

      itse olin Brightonissa viime kesänä kielikurssilla ja mielipiteeni on täysin toinen kuin muiden! Brighton on ihana kaupunki ja paikalliset olivat hyvin mukavia ja vieraanvaraisia. myös isäntäperheeni oli täydellinen. meidänkin porukasta tosin osalla oli ollut todella tympeät isäntäperheet... joten se on tuurista kiinni millaiseen perheeseen pääsee. ef on hyvä järjestö, tosin osa ilta aktiviteeteistä oli järjestetty huolimattomasti... mm. kerran piti mennä leffaan, jonka ef-maksoi, mutta shekki ei ollut pätevä ja jokaisen joka leffaan halusi oli itse maksettava lippunsa :/ jos osaa itse käyttäytyä hyvin ja on oma-aloitteinen pitämään hauskaa tulee reissusta varmasti ikimuistoinen. suosittelen Brightonia. (ef ei taas ehkä ole paras mahd. järjestö)

    • Brighton -04

      Olin viime kesänä Brightonissa kielikurssilla kuitenkin sts:n kautta. Aivan mahtava kaupunki, paljon ihania ihmisiä (ja tosi paljon kauppoja :D ). Tosin jotkin nuoret eivät kyllä todellakaan pidä kielikurssilaisista, muutamat huutelivat meillekin jotain (haukkuivat pukeutumista ym.) mutta he olivat jotain pikku tyttöjä, eipä kovin haitannut.

      EF:stä olen kuullut aika paljon.. Ei kuulema niin hyvä järjestö, että ei hoida asioita niin hyvin kuin esim. STS. Meidän isäntäperheessä tyttö Saksasta joka oli tullut jonkun muun järjestön kautta, hänkin sanoi että STS on ihan paras vaihtoehto jos lähtee jonnekin (hänellä kavereita myös EF:ltä ym.)
      Mutta älä huoli, muistakaa vaan ottaa selvää asioista kunnolla. Ja jos saatte jotkin EF reput, älkää missään tapauksessa kulkeko niitten kanssa iltaisin!! Meillekin sanottiin siitä.

      Brighton on ihana kaupunki. Rakastuin täysin ja menen varmaan ensi kesänä uudestaan käymään siellä. Suosittelen lämpimästi (vaikka aluksi kun kuulin, niin vaikutti tosi tyhmältä mutta osoittautuikin tosi hauskaksi) Lazer questia. Menkää ryhmänne kanssa, ei maksa kovinkaan paljoa. Uimahallin vieressä. Voihan olla että kuuluu teidän ohjelmaan muutenkin :)
      Kannattaa myös osallistua niihin iltaohjelmiin, tosi hauskaa ja tutustuu ihmisiin eri maista.

      Pidä hauskaa, ja muista kokeilla Fish and chipsejä! :)

    • lauren

      En jaksa mitenkään nyt kirjoittaa tänne, olisi niin paljon asiaa. Pistä kysymyksiä meiliin, vastailen mielelläni [email protected]

    • stepetti

      pieru

    • maltallaolin :)

      Mä olin EF:n kautta viime kesänä Maltalla Gozolla ja olin tositosi tyytyväinen siihen matkaan! En siis ollu pääsaarella vaan sielä pienemäällä saarella ja se oli tosi kiva, koska siellä ei tapahtunu mitään juopottelua yms. ainakaan mun tietääkseni ja meillä oli tosi hyvä porukka matkassa :) Paikallinen liideri erotettiin 4 päivää ennen matkan loppumista. Syytä ei koskaan oikeen saatu tietää, mutta epäillään, että pai 18 -v tyttöö oli viety baariin tai jotain tällasta. Muut liiderit oli kaikki tosi kivoja ja niin oli tää erotettukin. tavallaanhn se olikin ihan laillista kun olivat tytöt 18v, mutta EF ei tätä salli :D mutta kaikki aikuiset oli avuliaita, matkalla ei ryypätty tai muuta mutta kaikilla oli tosi hauskaa ja opin ainaki puhumaan englantia jännittämättä :D suosittelen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2102
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1976
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe