Ja poimurin pitäisi siis olla sellainen, että piikit vievät mahd. vähän tilaa eli yksinkertaiset metallipiikit, mieluiten hieman suipot kärjet, ei sentään piikin terävät, eli siis sellainen piikitys, että marjanvarsilla mahd. paljon tilaa liukua läpi; ei siis noita nykyisiä leveäpiikkisiä muovisia eikä silmukallisia metallisiakaan.
Siis joku sellainen tyyppiä Lintu tai Marja-Maija (kiinteälippainen). Eikä alumiinia, koska kovassa käytössä alkaa helposti murtumaan, ja rautaista (teräksistä) voi tarvittaessa taas hitsata. Ei saa olla myöskään maalattu. Ja kädensijan tulee olla riittävän vahvasti ja tukevasti kiinnitetty, mutta se ei saisi olla kovin paksu, niin että olisi helpompi laittaa itse sopiva varsi siihen. Ja sama malli voisi olla erilevyisinä, sillä toisin paikoin nuo maastot kun ovat vähemmän tasaisia, eli ennemminkin voi olla maisema risukkoisen sekavaa ja kivikkoista.
Eli mistähän niitä menneiden aikojen parempia marjanpoimureita saisi?
Marjanpoimuri eli mistä saisi kunnollisen?
kunnollisen
1
479
Vastaukset
- vaatimukset
Tee itse kun noin tarkat kriteerit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1868573
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264698- 504208
- 593752
- 513206
- 502960
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262666- 432471
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382183Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.362117