Onko kellään lisäaine allergia? mul on!
Lisäaine allergia
5
3998
Vastaukset
- kutittaa
kaupungin terveysasemilla ei päästetä kunnon testeihin, eikä yksityiseen ole varaa. elämä helpottuisi kummasti, kun tietäisi, mitä lisäaineita pitää välttää. osaako kukaan kertoa yleisimpiä? irtokarkit olen jo pannut kiellettyjen listalle...
- ilona
Vanilliini ja vanilja aiheuttavat mulle huonoa oloa, todella huonoa oloa. Lääkärissä en ole sitä todentanut,mutta tiedän syöneeni kyseisiä mausteita, kun seuraavana päivänä olen kuin "elävä raato". Asiasta kuulin kerran ihan vahingossa joltain ja kun aloin asiaa seurata, huomasin todellakin, että suklaa yms leivonnaiset, joita suuresti rakastan, aiheuttavat mulle pahaa oloa, olkoon vaikka allergiaa, mutta syödä ei voi.
- misa
Ei lisäaineallergia taida olla kovin harvinaista, kun niitä on lähes joka tuotteessa. Itselläni on todettu allergia natriumbentsonaatille ja sen johdannaisille. Kaikki E211..E220 lisäineet kuuluvat tähän ryhmään. Oireilu ilmenee "vesirakkoisena" ihottumana lähinnä sormissa.
Vilkaisepa tuoteselostuksia ja löydät ko. lisäaineita lähes kaikkialta: virvoitusjuomat, marinaadit, valmisruuat, makeiset, silliliemet, hillot, konditoriatuotteet jne. Mm. puolukassa on itsessään betsoehappoa.
Kannattaa koettaa välttää näitä noin viikon ja katsoa auttaako! - -pikkusisko-
Mun veli on allerginen synteettiselle karoteenille (punainen väriaine), mutta porkkanassa oleva beetakaroteeni ei aiheuta mitään oireita. Hän ei voi syödä allaskasvatettua lohta, jolle on syötetty punaista väriainetta lihan punaisuuden parantamiseksi juuri ennen kalan pyydystämistä.
- Mr. Jace Wayland
Täällä on listattu lisäaineet ja niiden aiheuttamat sivuvaikutukset, valitettavasti kyllä englanniksi mutta eiköhän me suomalaiset englantia osata. =)
http://www.ukfoodguide.net/enumeric.htm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113515MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691886Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411576Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59826- 170823
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768