Samsung UE55H6475 televisio

hiukan_kiinnostaa

Tuo malli harkinnassa, osaisiko joku sanoa siitä hyviä ja huonoja puolia?
Miten kuvasuhde automatiikka toimii ja onko siinä yle areena, katsomo ja ruutu sovellukset?

5

352

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kannattaa_kokeilla

      Aloitetaan siitä, että miksi itse valitset tuon? Kyse on laitteesta, jota on tarkoitus käyttää ehkä puolikymmentä vuotta useita tunteja joka päivä, ja käyttäjiä on yleensä perheessä useita, joten kannattaa varmistaa laitteen käyttökelpoisuus ihan jopa kokeilemalla sitä etukäteen. Sovelluksien olemassaolot löydät kun lataat käyttöohjeet etukäteen netistä ja katsot tekniset tiedot. Käyttöohjeet eivät välttämättä kerro, miten kuvasuhdeautomatiikka saadaan toimimaan oikein ja oletuksena on, että kaikki tv-lähetykset näytetään koko ruudulla ja vanhat tv-sarjat ja elokuvat tarvittaessa sitten venytettynä.

      • hiukan_kiinnostaa

        Kiinnostaa koska tuon kokoiseksi mielestäni kohtuu edullinen ja 3D näyttäisi siinä myös olevan. Nimenomaan siis tuon kokoista olen ajatellut.
        Expertillä nyt hintaa 799 euroa.


      • 55samppa

        Ostin. Huikeen hyvä.


    • ccvcb

      ""Käyttöohjeet eivät välttämättä kerro, miten kuvasuhdeautomatiikka saadaan toimimaan oikein ja oletuksena on, että kaikki tv-lähetykset näytetään koko ruudulla ja vanhat tv-sarjat ja elokuvat tarvittaessa sitten venytettynä."""

      Kaukkarista saa valittua kuvasuhteita, ei pitäis olla vaikeeta.

      • parantamisen_varaa

        Tietenkin voi valita kaukkarista, mutta sen pitää toimia niin, että tv itse osaa valita lähetyksestä oikean kuvasuhteen, sillä se kuvasuhdetieto on siinä tv-signaalissa. Jos Samsung ei halua käyttää sitä tietoa, voi syy olla se, että se maksaa heille liikaa ja kun tarkoitus on tehdä halpoja televisioita, niin jätetään jotain pois (vaikka se olisikin perusasia ja haittaa osaa käyttäjiä).
        Onneksi nykyään ainakin HD-kanavat lähettävät kaiken 16:9:nä niin, että jos kuva on 4:3, niin näkyy valmiiksi mustat palkit sivussa ja kanavalogo voi olla siinä mustassa osassa ja silloin tv ei itse pääse säveltämään.
        Samsungissa ei toimi myöskään kanavanvaihdon jälkeen ohjelman nimen ja tietojen näyttäminen muutaman sekunnin ajan automaattisesti. Kun surffaa kanavia ja tulee jollekin kanavalle, niin kyllä haluaa tietää, mitä on menossa. Tiedon pitää näkyä käyttäjän itse valitseman ajan (yleensä muissa televisiomerkeissä on valittavissa 1-5 sekuntia, oletuksena voi olla 3 sekuntia).
        Eikä DVB-tekstitys (mm. YLE:n kanavat ja AVA) toimi Samsungissa kunnolla, koska jos käyttää jotain toimintoa kaukosäätimestä, kuten katsoo ohjelmatiedot, niin tekstitys häviää sitten kokonaan useaksi sekunniksi. Aika ärsyttävää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Halkokarilla ammuttu

      Halkokarin uimarannan metsissä/tiellä poliiseja juoksenteli n.13.30.Onko pahvihousut setvimässä sukuriitoja?
      Kokkola
      37
      4132
    2. Yle aamu taas huolissaan laittomasti maassa olevien terveydenhuollosta

      Yle se jaksaa aina nostaa tämän asian esille, vaikka ei pitäisi. Laittomasti maassa olevat pitää säilöä ja karkoittaa, e
      Maailman menoa
      240
      2591
    3. Mitä tehdä kun eräs henkilö seuraa puhelintani

      Ja informoi asioitani ulkopuolisille ja ei kyse ei ole viranomaisista vaan sairaasta yksilöstä joka ei jätä rauhaan vaan
      Ikävä
      248
      2484
    4. Mitä haluat

      Toisesta vai haluatko mitään
      Ikävä
      203
      1924
    5. Tuli yhtäkkiä kova ikävä sinua, J

      Olisitpa täällä, niin voisin halata ja suukottaa sinua juuri nyt... Vaikka tilanne on mikä se on, enkä voi tätä oikeass
      Ikävä
      104
      1806
    6. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      117
      1547
    7. Jengi haluaa että

      Lähden täältä pois. Syystä että? Antaa tulla syitä nyt.... Huomenta sitten viimeisen kerran. 💔🐺🖤
      Ikävä
      198
      1326
    8. Leskenpoltto, kastijärjestelmä ja muut asiat, joiden alkuperää ei tiedetä

      Leskenpoltto, kastijärjestelmä ja muut asiat, joita käytetään koko itää vastaan tietämättä niiden alkuperää. Aina kun o
      Hindulaisuus
      346
      1231
    9. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      95
      1118
    10. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      199
      1056
    Aihe