Samsung UE55H6475 televisio

hiukan_kiinnostaa

Tuo malli harkinnassa, osaisiko joku sanoa siitä hyviä ja huonoja puolia?
Miten kuvasuhde automatiikka toimii ja onko siinä yle areena, katsomo ja ruutu sovellukset?

5

486

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kannattaa_kokeilla

Aloitetaan siitä, että miksi itse valitset tuon? Kyse on laitteesta, jota on tarkoitus käyttää ehkä puolikymmentä vuotta useita tunteja joka päivä, ja käyttäjiä on yleensä perheessä useita, joten kannattaa varmistaa laitteen käyttökelpoisuus ihan jopa kokeilemalla sitä etukäteen. Sovelluksien olemassaolot löydät kun lataat käyttöohjeet etukäteen netistä ja katsot tekniset tiedot. Käyttöohjeet eivät välttämättä kerro, miten kuvasuhdeautomatiikka saadaan toimimaan oikein ja oletuksena on, että kaikki tv-lähetykset näytetään koko ruudulla ja vanhat tv-sarjat ja elokuvat tarvittaessa sitten venytettynä.

• hiukan_kiinnostaa

Kiinnostaa koska tuon kokoiseksi mielestäni kohtuu edullinen ja 3D näyttäisi siinä myös olevan. Nimenomaan siis tuon kokoista olen ajatellut.
        Expertillä nyt hintaa 799 euroa.

• 55samppa

Ostin. Huikeen hyvä.

• ccvcb

""Käyttöohjeet eivät välttämättä kerro, miten kuvasuhdeautomatiikka saadaan toimimaan oikein ja oletuksena on, että kaikki tv-lähetykset näytetään koko ruudulla ja vanhat tv-sarjat ja elokuvat tarvittaessa sitten venytettynä."""

Kaukkarista saa valittua kuvasuhteita, ei pitäis olla vaikeeta.

• parantamisen_varaa

Tietenkin voi valita kaukkarista, mutta sen pitää toimia niin, että tv itse osaa valita lähetyksestä oikean kuvasuhteen, sillä se kuvasuhdetieto on siinä tv-signaalissa. Jos Samsung ei halua käyttää sitä tietoa, voi syy olla se, että se maksaa heille liikaa ja kun tarkoitus on tehdä halpoja televisioita, niin jätetään jotain pois (vaikka se olisikin perusasia ja haittaa osaa käyttäjiä).
        Onneksi nykyään ainakin HD-kanavat lähettävät kaiken 16:9:nä niin, että jos kuva on 4:3, niin näkyy valmiiksi mustat palkit sivussa ja kanavalogo voi olla siinä mustassa osassa ja silloin tv ei itse pääse säveltämään.
        Samsungissa ei toimi myöskään kanavanvaihdon jälkeen ohjelman nimen ja tietojen näyttäminen muutaman sekunnin ajan automaattisesti. Kun surffaa kanavia ja tulee jollekin kanavalle, niin kyllä haluaa tietää, mitä on menossa. Tiedon pitää näkyä käyttäjän itse valitseman ajan (yleensä muissa televisiomerkeissä on valittavissa 1-5 sekuntia, oletuksena voi olla 3 sekuntia).
        Eikä DVB-tekstitys (mm. YLE:n kanavat ja AVA) toimi Samsungissa kunnolla, koska jos käyttää jotain toimintoa kaukosäätimestä, kuten katsoo ohjelmatiedot, niin tekstitys häviää sitten kokonaan useaksi sekunniksi. Aika ärsyttävää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      121
      2286
    2. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      424
      2163
    3. Sinun ja kaipaamasi törmääminen

Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?
      Ikävä
      97
      1176
    4. Ammuskelua Eliaksenkadulla

Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?
      Tornio ja Haaparanta
      14
      974
    5. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      44
      794
    6. Olen pahoillani jos kärsit.

Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.
      Ikävä
      34
      790
    7. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      109
      766
    8. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      15
      764
    9. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      166
      706
    10. Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan

Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti
      Työn hakeminen
      32
      689
    Aihe