mitenkä köyhät ja alemman statuksen omaavat

paneeIhmettelemään

käyttävät vapaa-ajan? Eikös kuitenkin vähän joka asia vaadi rahaa. Siis ajatellaan, että joku käyttää vain 10 euroa päivä elämiseen, niin mitä sellaisella elämällä oikein tekee? Itsellä hyvä kun 50 riittää keskimäärin päivä. tuolla voi jo vähän pitää hauskaa, mutta se 10 euroa, niitäkin kuulemma on vai onko jotain legendaa??? kuuluvat johonkon baarialuokkaan

74

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysäseppä_huvikses

      No kysäisepä sitä niiltä täällä kirjoittavilta, jotka ovat vakuuttuneita sosiaalitukien ja työttömyystukien olevan niin suuria, että niillä elää herroiksi eikä työnteko ole siksi kannattavaa eikä kiinnostavaa.

      Heiltä saat varmaan yhtä fiksun vastauksen kuin heidän uskomuksensakin sosiaalitukien anteliaisuudesta. Heillähän on selvästi kokemusta niistä, kun niin varmoja ovat asiassaan.

      • Mies30v

        Aika köyhä veto määritellä 10e/pv käyttävät "Alemman statuksen"-omaaviksi.
        Raha, koulutus, status yms. kun ei määritä ihmisyyttää vaan se minkälainen ihmisenä itsellesi, lähimäisille ja kadun miehelle.

        Itse olet itseasiassa tuon alemman statuksen omaavaa koska et osaa kunnioittaa muita ihmisiä.


      • Kurssinmuutos

        Köyhyys alkaa lisääntyä kun Sipilän opit otetaan kyättöön. Nyt jo maailmanpankin johtaja ja luottoluokittaja Fitch laskivat talousennustettta Suomelle: https://sites.google.com/site/oikeisto/ Tämä pitäisi tehdä kuuluisaksi kaikille suomalaisille. Meidän täytyy muuttaa kurssia.


      • rnrtnrnnrnt
        Mies30v kirjoitti:

        Aika köyhä veto määritellä 10e/pv käyttävät "Alemman statuksen"-omaaviksi.
        Raha, koulutus, status yms. kun ei määritä ihmisyyttää vaan se minkälainen ihmisenä itsellesi, lähimäisille ja kadun miehelle.

        Itse olet itseasiassa tuon alemman statuksen omaavaa koska et osaa kunnioittaa muita ihmisiä.

        Mihin hömppään sitten päivittäin saada rahansa kulumaan.Aika monet rahamiehet kyllä tarkkoja rahoistaan ja eivät ymmärrä esim jatkuvaa kahviloissa notkumista taikka jatkuvaa ulkona syömistä.Kaljaveikolla taas kuluu tuo melkein päivittäin kun "kavereita" tapaamaan.


      • Odipus
        Mies30v kirjoitti:

        Aika köyhä veto määritellä 10e/pv käyttävät "Alemman statuksen"-omaaviksi.
        Raha, koulutus, status yms. kun ei määritä ihmisyyttää vaan se minkälainen ihmisenä itsellesi, lähimäisille ja kadun miehelle.

        Itse olet itseasiassa tuon alemman statuksen omaavaa koska et osaa kunnioittaa muita ihmisiä.

        Turha kinata, sillä on mummoja jotka pärjäävät 2-3 päivää kympillä. Kysymys on tietenkin ruuasta, mutta myös puhtaudesta. Asuminen ja lääkkeet ovat erikseen. He ovat oppineet elämään vähällä rahalla, koska joskus ei ollut. Kuitenkaan he eivät valita, kuin tuskaansa, kun ovat sairaita. Rahat ei riitä edes joka lääkkeeseen. Ei pitäisi puhua alentavasti kympillä selviytyjistä. Sitä voi itse yrittää, jos kantti kestää.


    • kgjhj

      Ei todellakaan kaikki asiat vaadi rahaa. Esim. kirjasto on ilmainen, ja moniin liikuntamuotoihin tarvitaan lähinnä kengät ja mahdollisesti joku muu väline, tyyliin jalkapallo.

      Mutta joo. Muka-näppärä provo, joka kerännee kohta 50 vastausta aiheesta "aloittaja on typerä eliittipas*iainen".

    • blondieshavemorefun

      Tässäpä sulle vastaus. Ja hyvin pinnallinen sellainen. Helvetin hyvännäköisen nuoren (köyhän) sinkkunaisen ei tartte paljoakaan itse mitään maksella. Vähän kun hymyilet, niin miehet tarjoo baarien mahdolliset pääsymaksut, juomat, taksit ym. Ja vapaa-ajalla leffat, kahvit kahviloissa, ja niin edelleen. Eikä niitten kanssa tartte kiitokseksisänkyyn hypätä. Sitähän ne tietty toivois, mut kukaan ei pakota. Että sillä tavalla elelee hyvännäköinen köyhä. En tiedä, mitä rumat tekee.

      • withblackboy

        Entäpä jos on mies? no homma korjaantuu kenkälankilla, lankkia naamaan ja baariin ni blondit tarjoo ilmasen illan "lankkinaamalle"


      • todistetusti

        Istuuhan blondieshavemorefun nytkin työpaikkansa päällä, ja näitä riittää joka treffipalstoilla asti.


      • komia35

        no rumat ne vaan runkkaavat yksikseen ja ihan vaan omaksi ilokseen!


    • rahaeioletärkeintä

      Köyhä voi laittaa lenkkarit jalkaan (halvat, kirppikseltä ostetut, mutta lähes käyttämättömät ja uudenveroiset merkkikengät) ja lähteä vaikka hyvän ystävän kanssa juoksu lenkille, se ei maksa mitään. Ei tarvitse liittyä mihinkään kalliiseen kuntoklubiin harrastaakseen liikuntaa. Uimassakin voi käydä, ei mitenkään kauhean kallista ole. Työtön saa lipusta alennusta. Myös uimahallin kuntosali on aika edullinen. Kavereiden kanssa voi myös istuskella ja kahvitella kotona, ei tarvitse mennä mihinkään hienoon ja kalliiseen trendi kahvilaan/ravintolaan istuskelemaan. Aina sitä nyt sentään kahvipakettiin on varaa. Ja leffankin voi vuokrata. Ei ole pakko mennä leffateattereihin, jos ei ole varaa. Mieli on hyvä, kun viettää aikaa hyvien ystävien parissa. He ovat tärkeitä. Yksin on köyhällä ankeaa. Tärkeintä ei siis elämässä ole raha, ja sen tuomat viihdykkeet, vaan ihmiset joita elämäämme kuuluu.

      • Kivaahalvalla

        Lisäys tähän: Kirjastosta saa leffoja ilmaiseksi, lisäksi kirjastot lainaavat nykyään liikuntavälineitä, lautapelejä, oikeastaan vähän kaikenlaista. Riippuu kirjastosta. Kirjastoa kannattaa käyttää.


    • eiriippuvuutta

      Kun olet ostanut kaapin täyteen ruokaa (riittää useaksi päiväksi), maksanut vuokran ja laskut, ostanut bussikortin kuukaudeksi ja sulla on siistit vaatteet päällä, niin ei joka päivä tartte käydä ostoksilla, eikä joka päivä tartte käyttää rahaa vapaa-aikaan. Ei rikkatkaan käytä joka päivä rahaa., vaikka niillä sitä onkin. Ihminen joka käyttää joka päivä rahaa esim. shoppailuun on yleensä ostosriippuvainen.

    • yksköyhä

      Kyllä se köyhän aika ihan kotosalla kuluu, en siis käy oikeastaan enää missään en edes Esson baarissa kahvilla. Yksinäistä kotona ihan vaan olemista. Tylsäksihän tässä tulee mutta minkä sille voi, kuolemaa odottelen ja oikeastaan toivon.

      • uytrtyu

        Kuolemasi maksaisi yhteiskunnalle satojatuhansia euroja, joten se on laitonta.


    • fjsklfjskljgdkljdl

      Netissä roikkumalla kuluu paljon aikaa. Olen työssäkäyvä köyhä joten päivästä iso osa kuluu töissä joten ei sitä vapaa-aikaa edes paljon jää.
      Kävelylenkit ovat ilmaisia, polkupyöräkin on mutta sen vaihteisto on jo hajoamassa, nelonen ja viitonen ei tahdo pysyä päällä joten pyöräilyä ei voi ilmaiseksi sanoa, kone kuluu koko ajan kun se on liikkeellä.

    • elämäntapa

      Neulon villapaitoja, -sukkia, -huiveja. Tylsyys ei ole opittua, neuvon vain itseäni.

    • Jooeiei

      Hah haa .. Aika hauska provo... Suomessa muka joku on köyhä ? Minä voin itseäni pitää nuukana ja elän ns. tosi halvalla tai eläisin jos ei olisi perhettä.. Muutenkin kokoajan ollaan säästetty rahaa vaikka monen mielestä noin pienellä rahalla ei voi elää.. No esim. 10-v sitten 2 pientä lasta iso vanha talo josta maksoin velkaa 1400€/kk talon pelkkä lämmitys n. 3000€/vuodessa muut laskut. muija kotona alle 800€/KK netto äitiyspäiväraha itse tienasin silloin 2000-3000€/kk netto riippuen paljon oli ylitöitä. Auto ollut kokoajan.. Ryypännyt olen vähintään aina 3-4 kertaa kuukaudessa pään täyteen. Lapsille ostettu kaikki tarvitsema ja melkein kaikki uutena. Silti olen aina säästänyt rahaa... En edes ymmärrä kuinka ihmiset saa rahat menemään... ??? Lihaa on syöty joka päivä ja on iso suku jonne on vietävä lahja poikineen. Ja jos joku kattoo miun vaatekaappii niin löytyy paljon vaatteita ja kaikki ostettu uutena tosin alennusmyynnistä, mutta laaja on valikoima. .. Nyt helpottanu kun muija töissä, joka vuosi käydään etelässä ja muutama suomi hotelli reissu risteilyjä pari vuodessa.

      Olen miettinyt nyt jos jäisin yksin... Lopettaisin työt (ainut rasite elämässäni) Myisin talon ostaisin kotipaikkakunnaltani kaksion .. Varmaan pärjäisin ja eläisin mielestäni hyvin 50-70€/viikko(vastike sähkö puhelin ja netti reilu 300€/kk päälle) olisi pakko opetella käyttämää rahaa...

      Vaikka on nytkin ns. reippaasti rahaa ( 30 -vuotta säästäny. 11-v sain tilikirjan) Niin en raaski käyttää ... Ruokaan nykyisin investoin hyvään ja terveelliseen ja juon edelleen Melkein aina vapaalla..

      • U_R_selfish_bastard

        Olet selvästi ryypännyt jo niin paljon että aivosi ovat pahasti tuhoutuneet. Et älyä sen vertaa että läheskään kaikki eivät tienaa yhtä paljon kuin sinä.
        Mistä oikein tulee tämä asenne todella monella että "koska Minulla on kaikki hyvin, kellään muullakaan ei voi olla vaikeuksia"?


      • suomessakosuuretpalkat
        U_R_selfish_bastard kirjoitti:

        Olet selvästi ryypännyt jo niin paljon että aivosi ovat pahasti tuhoutuneet. Et älyä sen vertaa että läheskään kaikki eivät tienaa yhtä paljon kuin sinä.
        Mistä oikein tulee tämä asenne todella monella että "koska Minulla on kaikki hyvin, kellään muullakaan ei voi olla vaikeuksia"?

        Niinpä. On satojatuhansia töissäkäyviä joilla ei tule koskaan olemaan varaa omistusasuntoon. Perheen perustaminenkin on kyseenalaista pienillä tuloilla.


      • Kyyninen_ihminen
        suomessakosuuretpalkat kirjoitti:

        Niinpä. On satojatuhansia töissäkäyviä joilla ei tule koskaan olemaan varaa omistusasuntoon. Perheen perustaminenkin on kyseenalaista pienillä tuloilla.

        Vuokra-asuminen on joustavaa, mutta kallista. Ei ole työssäkäyvää ihmistä, jolla ei olisi varaa omistusasumiseen. Sosiaalipummit, sinun ja minun verorahoilla elävät, ovat sitten oma juttunsa.


    • älynehtiminen

      eroarahasta.fi

    • 2plus17

      Köyhä ei ole sama kuin alemman statuksen ihminen.
      Hyvä esimerkki alemman statuksen ihmisestä on juuri aloittaja, mutta ilmeisesti ei kuitenkaan ihan köyhä. Näin voi ajatella melkoisen helposti kirjoituksen perusteella.
      Köyhä toki aloittajakin voi olla jos valehtelee, mutta aivan varmaa on, ettei kuulu muihin ryhmiin kuin nk alempaan statukseen.

      • alemmantasonkansalainen

        Kirjoitus-ja kielioppivirheistään päätellen aloittaja ei ainakaan ole kovin korkeasti koulutettu.


      • sullekkinkäyttöä

        Ja rikkaatko ne kirjoittaa??? Kyllä ne palkaa juuri tuollaiset siihen hommaan, kun niitä itseään ei paljon pilkut ja pisteet nappaa.


      • vittumitäskeidaa

        No sun olis ainakin kannattanut palkata joku muu kirjoittamaan toikin kommentti.


    • oiuyghjk

      No, työssäkäyvän köyhän vapaa-aika kuluu kyllä tarkasti raskaasta työstä toipumiseen.
      Ihan huvittaa, kun joku nuija joskus kysyy, että mitä teit vapaa-ajalla. Helppo työ ja suuret tulot vieroittavat tehokkaasti todellisuudesta. Raskasta työtä tekevän sentit säästyvät ihan nukkuessa. Muutenhan työnteko ei edes kannattaisi. Kaikki menisi mitä tulee.

      • mekkk

        Itse ainakin nuorempana treenasin töiden jälkeen punttisalilla ja koripallopelit päälle vaikka tein raskaita metallihommia mutta se raskas työ loppui kun koulutti itseään lisää ja aina on tarvinnut liikkua koska kroppani kaipaa liikuntaa ja jaksaa kun on kunnossa. Sen kun muistaa että pitää itsensä 3 km coopperintestikunnossa niin jaksaa.


      • etvaantiedä

        Mitähän ne "raskaat metallityöt" ovat? Olen sattumalta ollut alalla itsekin eikä ollut raskasta työtä.


      • uytfgh
        mekkk kirjoitti:

        Itse ainakin nuorempana treenasin töiden jälkeen punttisalilla ja koripallopelit päälle vaikka tein raskaita metallihommia mutta se raskas työ loppui kun koulutti itseään lisää ja aina on tarvinnut liikkua koska kroppani kaipaa liikuntaa ja jaksaa kun on kunnossa. Sen kun muistaa että pitää itsensä 3 km coopperintestikunnossa niin jaksaa.

        Metallihommat ovatkin sellaisia, että lisäliikunta on tarpeen. On kuitenkin myös oikeasti fyysistä työtä missä sitä ei tosiaankaan kaipaa. Koulutuksesta sanoisin sen verran, että kukas ne työt sitten tekee, jos ollaan kaikki dosentteja? Koulutettu ihminen ei koske työhön kepilläkään.


    • Olipaskysymys

      Kulutin tänään 2,5e enkä kuluta enenpää. Jos tekisin jakolaskun kaikista laskuista ja ruokamenoista yhden päivän bujetin niin olisin 10e päivä melko tarkka budjeti. Ja voin vielä työttömänä sanoa että tässä sitä ollaan! Kirjoittelemassa paskaa internet keskisteluihin.

      • Binmeyer

        10e olisi itsemurha.


    • halvathuvit

      Satun itse kuulumaan omistavaan yhteiskuntaluokkaan ja olen saannut varsin tarkan talouden kotikasvatuksen. Yllättävän vähällä rahalla selviää joka päiväisestä elämästä, ruokaan riittää 200€/v./hlö, vaatteet voi hankkia halvalla jne. Elämiseen ei mene paljoa rahaa, kun ei ole pakko elää köyhänä.
      Olen harrastanut vuosien varrella monia asioita, joihin ei ole suuremmin rahaa kuitenkaan mennyt. Harrastin lentämistä monet vuodet, lupakirjan suoritin kavereiden kanssa porukalla, jolloin kustannukset aivan olemattomat, lentotunnit lennettiin porukkakoneella, joka ostettiin kimpassa halvalla ulkomailta. Lennettiin kerhon puitteissa tilauskeikkojakin, mutta kun ansiolentotoimintaa ei voinnut harjoittaa, maksoivat tilaajat kerholle keikoista ja sieltä sitten me lentäjt saimme "stipendin", joten noilla lentokeikoilla rahoitettiin harrastusta. Käytännössä tuo lentoharrastus ei maksanut juuri mitään. Jotkut hankkivat lentokoneisiin tai kuumailmapalloihin mainoksia, jolloin harrastukselle ei tullut silloinkaan hintaa.
      Moottoripyöriä olen harrastanut ihan pikkupojasta asti, vanhoilla moottoripyörillä sekään harrastus ei juuri maksa mitään. Vanhoja pyörän "raatoja" saa ilmaiseksi ja osalla voi tehdä kauppaa ja vaihdella itselle sopiviin. Ulkomailta voi ostaa halvalla kalliimpiakin pyöriä ja autoverot ei mahdottomia kustanna, näin hyvänkään moottoripyörän hinta ei muodostu kohtuuttomaksi.
      Luonnossa liikkuminen ei maksa mahdottomia ja jos harrastaa hyötyliikuntaa, voi poimia metsässä marjoja ja sieniä, tulee vielä ruokaa talven varalle. Tänään itse olin hyötyliikuntaa tekemässä omassa metsässä, siivosin raivaussahalla sievoisen alueen taimikkoa, muutama litra bensiiniä siinä paloi, illalla ihailin työn tuloksia ja painelin saunomaan omaan saunaan.
      Luen ahkerasti, lainaan kirjastosta kirjoja, se ei maksa mahdottomia, vain matkat kirjastoon.
      Kirjoittelen lehtiin juttuja ihan harrastuksen vuoksi, jotkut lehdet maksaa ihan hyvin jutuista ja niillä palkkiolla matkustan halvoilla lentolipuilla Intiaan. Omatoiminen matka Intiassa ei maksa mahdottomia, koko 5h perhe selviää reilun parin viikon matkasta alle 3000€:lla
      Erilaisten yhdistysten kautta voi tehdä retkiä, jotka ei maksa juuri mitään, teemme perheen kanssa vuosittain muutaman yhdistyksen kanssa retkiä linja-autolla vaikkapa huvipuistoon tai kylpylään.
      Erilaisia retkiä järjestävät myös monet firmat asiakkailleen, pääsee ilmaiseksi konsertteihin ja teatteriin, sekä messuille. Yleensä meille on näitä tarjolla niin paljon, että kaikkia ei edes ehditä käyttämään, monet ilmaiset Tallinnan matkat on jouduttu jättämään väliin, kun ei olle ehditty joka paikkaan.
      Monet asuntomessut me on käyty vapaalipuilla, samoin monet teatteriesitykset on katsottu tilausnäytäntöinä jonkun firman piikkiin. Viimeksi olimme ilmaisessa konsertissa koko perheen kanssa.

      • fjslkfjlksjkls

        siinä taas esimerkki miten rikkaille mikään ei maksa mitään kun saadaan vapaalippuja ym. etuja mitä köyhille ei millloinkaan tipu.


      • halvathuvit
        fjslkfjlksjkls kirjoitti:

        siinä taas esimerkki miten rikkaille mikään ei maksa mitään kun saadaan vapaalippuja ym. etuja mitä köyhille ei millloinkaan tipu.

        Kyllä sitä köyhälle löytyy yhtä lailla kaikenlaista ilmaista tarjontaa harrastuksiin. Ainakin meidän pankki, jossa olemme asiakkaina, järjestää matkoja konsertteihin ja teatteriin asiakkailleen, eikä siinä jaotella asiakkaita pankkitilin suuruuden mukaan, riittää että ilmoittautuu mukaan. Pankilla on myös lomaosake pohjoisessa laskettelukeskuksen vieressä, jota voi pankin asiakkaana vuokrata kohtuulliseen hintaan, hinta on kaikille sama.
        Kaupunki järjesti ilmaisen konsertin, oli huippu esiintyjät ja piti vain vaivautua paikalle ja pääsi kunnollisille istumapaikoille, kun saapui riittävän ajoissa.
        Kirjaston palvelut on ilmaisia, lukusaliin voi tilata harvinaisempiakin teoksia tai väitöskirjoja luettaviksi, tutkijasali on käytettävissä mm. sukututkimuksiin mikrofilmien ja -korttien lukemiseen, materiaalia voi tilata tutkijasaliin tutkittavaksi, lisäksi tietokoneita on käytettävissä ilmaiseksi.
        Monissa arkistoissa on mahdollista käydä tutkimassa vanhoja asiakirjoja, ei tule kalliiksi sekään harrastus.
        Musiikkia voi harrastaa halvoillakin soittimilla ja soittimia voi rakentaa itsekin vaikka purkeista https://plus.google.com/104171727964012279194/posts/XRmxn1ELv48
        ja vaikka rakentelee narubasson tai muuta mukavaa kierrätystavaroista http://yle.fi/vintti/yle.fi/kirppis/node/314.html


    • kunseotetaanpois
    • Meijeris3urot

      Köyhä ei saa tukea. Se on totta. Olen köyhä ja en saa tukea joten olen köyhä.

    • Meikkeri

      Köyhyys kyllä painaa mieltä. Olisin halunnut katsoa tiistain jalkapallo ottelun baarissa, eikä minulla ollut varaa tehdä itselleni mukavaa oloa millään rahalla, lähteäkseni baariin katsomaan ottelua. Olisi kiva matkustaa 2eri kohteeseen tai ainakin 1 ja ostaa hyödykkeitä että olisi vaihtelua tälle maanpäällettömälle ololle.

    • Karkkimeijjeri

      Elän itse todella pienellä budgetilla ja pärjään koska en käytä tupakkaa, alkoholia tai laittomia huumeita. Ja valmistan ruoan itse. En osta karkkia. Käytän vapaa aikani liikuntaan.

    • Vastaan vain tuohon kympillä päivässä elämiseen. Sen sijaan en ole köyhä enkä mitenkään "alemman statuksen omaava" :) Sitä taas ennemminkin on aloittaja vai haluaako muuten vaan provosoida porukkaa? Väitän, että kympillä päivä elämme vaimoni kanssa herroiksi ja rahaa jää koko ajan säästöön pari tuhatta euroa / kk. Olemme kumpikin eläkkeellä, asumme pienessä omakotitalossa, jossa päälämmönlähteenä leivinuuni ja takka, varalla sähkö. Metsää sen verran, että polttopuut lämmitykseen saamme omasta metsästä ja osan eri rakennustyömaitten jätteistä, lähes kaikki sähköenergia aurinkopaneleista ja pienestä tuuligeneraattorista. Olen innokas metsästäjä ja kalastaja, joten lihaa on aina pakastimessa ja kalan syömme pääasiassa tuoreena ja osan pakastamme milloin tulee suurempia saaliita. Omasta kasvimaasta saamme vihannekset ja perunat koko vuodeksi, samoin omenia ja muitakin hedelmiä omista puistamme. Auton olemme myyneet ajat sitten pois, koska emme sitä tarvitse, vaan liikumme polkupyörillä tai jalan ja pidemmät matkat julkisilla kulkuvälineillä. Kuntoilemme paljon, emme käytä alkoholia emmekä tupakoi, joten olemme hyväkuntoisia eikä lääkkeisiinkään mene rahaa juuri lainkaan sen paremmin kuin lääkäreihinkään. Olemme kaikin puolin onnellisia, lähes omavaraisia ja sikäli mukavaa sekin, että tiedämme, että pääsemme lähtemään mihin päin maailmaa koska vain, jos huvittaa.... Ja kympillä päivässä elämme suorastaan herroiksi! Ja siinä on jo asumiskulut mukana! Muuttakaa maalle te, jotka ette ole kaupungissa onnellisia !

    • eikaikkimaksa

      Joissain tavarataloissa saa hajuvesiosaston "testeripullosta" varatonkin sumuttaa ittensä raikkaaksi älyttömän kalliilla parfyymilla eikä se maksa mitään.
      Myös mahdollisia kauppojen maistiaisia voi köyhempi hyödyntää samoin kun
      torilla saa usein maistaa eri kauppijaitten tuotteita maksutta joskus vähän ennen
      torin sulkemisaikaa kauppiaat antavat ilmaiseksi jopa litran! Herneitä nälissään
      olevan näköisille..avavais ym. kahvi sekä muita ilmais tilaisuuksia voi myös hyödyntää
      ja kirkonmenoissa käydä viihtymässä..lähes ilmaiseksi ja onhan noita muitakin
      ilmaiskonsertteja joskus harvoin olemassa..matkustaminen tosin on kallista..mutta..

    • Voihelevata

      Minun päiväraha on 6€/pv ja teille 10€ on itsemurha.

    • sieLUU

      Vaadin Kirkkoon kunnioitusta. Kävin Espoon vanhassa Kirkossa, jossa Markkinat pihalla
      Se kyseenalaista kun Pyhäpäivä ( myydä kaikenlaista, tehdä rahaa
      Jumalanpalvelus oli hyvä alku Niin että Jumala ei anna lakkauttaa eikä tuhota
      jotain miikä niin Jumalasta. Mutat kirkkokahvit! siellä vaadittiinkin rahaa!
      Ovat yleensä ilmaiset kirkkokahvi, tee , pulla Tuntuu juuri että samaa alhaisuude4n henkeä, ajateltu ett6ä markkinakahvila!!!! tuo Pitäjäntupa missä kahvitarjoilu

      oieka henki oli, että Kirkossa käynyt väki, yksin ja parempina saivat mennä Kirrkokahville
      ja muilla ei asiaa sinne luonnollisestikaan eivät olisi yrittäneetkään Oletin että siellä saa rauhassa käydä, Kirkon jälkeen, ja vaadin niin.
      Löin sen rahastusluiettelon päälle ja sanoin että kirottuja rahoja!
      Keräsivät pakolaisilel, Pakolaiset omaan maahansa takaisin!

      Tajusin myös se mitä keskiaikaisten markkinoiden hengessä että se aika oli niin kaunis, puiset hevosrattaat ym Tajusin että olimme niin suuressa kunniassa,
      ja ihmiset hyviä
      he ovat hirvittävän röyhkeitä ( se ei ole rakkaus se pakolaisten ottaminen
      ja kerätä rahaa tehden Kirkon tiloista markkinakahvila, ja vielä Pyhäpäivänä.
      Saint Maria salome on kiltti sille, että siellä oli mukavaa
      mutta mukavaa ei saa olla kun se ei ole puhdasta
      siis mukavaa joillain alkeellisilla pienillä ihmisillä enhän minä siellä jaksa olla edes puolta tuntia

      eli se ei ole oikeaa iloa Sisi minä oikeasti en viihdy
      niin miksi niitten markkinoitten pitäisi olla
      Pyhäpäivänä, Kirkon pihalla

    • sieLUU

      Viskasin sen jannikan vauvan jaloista menemään, Hän katseli vain
      Ei hän enää välittänyt kun ei se ollut suuri ja kunnioitettu
      Hän on vain Tonin kolmas vaimo tai neljäs hänen ei tarvitse ylpeillä

      Ei voi olla onnellisen tms elämän esikuva julkisuudessa, kun Tonin olisi pitänyt ensin pelastaa St Salome, Toni ja Jannika ovat siveettömiä
      sen seuraukset näkyivät siinä Nela Utkinin tapauksessa.
      Hän joutui varmaankin raiskatuksi ( sen aamun valvonta kamerakuvan perusteella
      kireän paidan alla rinnat törröllän ja kireät trikoot pitkissä jaloissa

      joku varmaan raiskasi ja surmasi hänet
      ( olin näkevinäni näkynä että lampeen olisi ehkä joutunut. )

      että oli verta? siksi ehkä vei veteen (se rämelampi, siellä missä se nuotiopaikka ja
      laavu ylhäällä mäellä
      en kyllä tiedä

      Jannika on vain epäkypsä jonak pitäisi antaa minun kasvattaa itseään
      mutta antoi tuhota sie3luni vammauttaa jne
      minulla piti oll se onnellinen elämä
      jälkeen historian kristinuskon vanhan ja uuden Testamentin

      Tonin pitäisi talutta minua rumuudessani esitellä ylpeänä sieluani
      jossa on tajuntaa varm miljardikertaisesti sen nuoren nartun pimun tajuntaahn nähden
      Meillä on vastuullamme miten hengellisesti selvitään

      ja hän haluaa ylpeillä nartun jaloista!
      ehkä Toni olet todella köyhä ihmine
      ehkä pennun taso9lla pysy sittebn pioiss ajulkisuudesta

      et esittele esikuvana narttua toisensa j¨ä'klkeen

      Zepedeuksena Kun sinulal ei ole ymmärrystä edes että kiduin
      että olen niin kuollut tunteilta että en pysty reagoimaan
      alhaisuus onnnellisiin uutisiinen
      En saa tahtoa tappaa tai vahingoitta en saa tahtoa pahaa Pyhänä
      Käytät törkeästi hyväksi
      ( minulal ei ole edes tarvetta läksyttää sinua
      mutta arvelen että inhimilliset tunteet
      arvelen että esim Nela Utkini o0n seuraust6a siveettömistä rok tähtien
      Siis olette kasvattaneet nuoret

      Jos paholainen on onnistunut Toni vetämään sinut alas niin ole poissa sairaana ihmisenä julkisuudesta äläkä kehuskele siellä " mitä sen väliä vaikka sielunsa menettää" laulun sanoissa

      tai "ravisteltava enne käyttöä
      lupasit että parannat korjaat joskus itsesi mutt ei sitä kysytä sinulta
      saatanan röyhkeys haluatko ja koska
      vaan maksat joka hetkestä seuraavassa elämässäsi

    • sieLUU

      Hyvä jos se Utkini on elossa!
      Näen vain valokuvasta energian sumeana kun kuollut henkilö mutta aviomiehensäkin näytti kuolleelta! yhdessä kuvassa

      Toni kutsu minut teelle ( pyysin jo 10 vuotta ennen jannikan valintaa ylpeiltäväksi
      ja kaikki ne 10 vuotta minua kidutettiin

      Silti välitä vaikka tuollaisista asioista kuin markkinat kirkon pihall a
      Minne kasvatatte sitä teidän pentua
      Toimiva yhteisjkunnat rakentunut kaikesta vakavuudesta hengellisyydestä Raamatusta Jeesuksen
      Onko vielä vanhana miehenä tärkeää? että hemaiseva keho sillä naisella?
      Mike Monroe tms

      tärkeää on rakkaus Sitä ei ole että ei suostunut tapaamistakaan järjestämään
      Ja silti esittelee seksi pimua muka jonain, rakkaus se ei ole.

    • eikaikkiainamaksa

      Köyhät vaan kuvittelee, että rikkaat tuhlaa rahojaan. Rikkaat, siis oikeasti rikkaat elävät tosi vähällä rahalla, joka kohdassa venytetään centtiä.
      Harrastukset voivat maksaa, mutta monen rikkaan harrastus ei maksa loppujen lopuksi aivan kauheasti.
      Paljon löytyy hyviä harrastuksia, jotka ei maksa. Ulkoilu luonnossa, sauvakävelyt ym. ei maksa mahdottomia, kesällä voi käydä uimassa, polkupyöräillä voi talvellakin ja kesällä se on tosi kivaa. Jotkut tekevät pitkiäkin matkoja polkupyörällä, miljonääritkin!
      Matkailu ulkomailla ei maksa mahdottomia, jos liikkuu tavallisen kansan joukossa ja on ns. reppureissaajana. Polkupyörällä taikka mopolla voi liikkua ulkomaillakin pitkiä matkoja. Eräskin suomalainen miljonääri ajeli vanhalla polkupyörällään Kanadan poikki.
      Monet askartelut on vain mielikuvituksesta kiinni harrastuksena, ei niinkään raha ole ratkaisevana tekijänä. Eräs tuttavani ompeli harrastuksena erikoisia hattuja jätetilkuista. Joku rakentelle elkroniikkaa ja kuuntelee radioillaan maailmalta vaikka mitä ja vaihtelee kokemuksiaan muiden radioamatöörien kanssa ympäri maailmaa.
      Vanhojen autojen harrastajat kuluttavat eniten vain aikaa talleilla, rahaa ei välttämättä mene suuria summia, vanhalla autolla kokoonnutaan erilaisiin ajoihin ja porukalla tehdään pitkiäkin reissuja mm. Cirtoen 2CV porukka kokoontui Puolassa viime kesänä.
      Kalastus on halpa harrastus, jos sen niikseen ottaa, mato-ongelle pääsee kuka vaan ja varusteet ei maksa mahdottomia. Onkimaan pääsee melkein missä vaan.
      Ja mihin unohtuvat kortti- ja lautapelit, kun harrastuksista puhutaan. Sopivalla porukalla on mukava kokoontua pelaamaan vaikkapa skruuvia, joka muistuttaa bridgeä, edes mennyt arkkiatri Arvo Ylppö pelasi skruuvia. Shakki on mukava peli pelata hyvän kaverin kanssa, eikä maksa mahdottomia. Monopolia on kiva pelata kavereiden kanssa vaikkapa tiettynä iltana viikossa.

    • sieLUU

      Anteeksi en tiedä miksi surmattu olisi viety veteen jos oli verta
      En tiedä asiasta Miksi ei olisi jättänyt sitä siihen sitä kehoa.
      Jos pelkäsi että se pikemmin löydettäisiin
      ( pitkä matka häipyä sieltä metsästä ?
      En tiedä muuat kuin että hirvittävää Ja sai myös kokemaan että käy tosiaan mieluummin vaikak seurakunnan kokouksissa ( että turvallista!
      ( Että miten ihanan turvallista elämää
      ( Rakentavat tulevaisuuteen, vaikka s eolisi vaillinnaista Mikään ei voi estää!!
      Vaikak ne kokoukset estettäisiin ihmisten pää ja sielu rakentunut Kristinuskon
      tuhansista vuosista
      On Allahkin tietysti ja Krishna Kaikki toivovat, että metsässä voi turvassa kulkea
      ( Minä vetoan Jeesukseen! kun säikähdän )

    • rerererere

      minä ainakin menen mökille ja touhuan se ei maksa mitään

    • sieLUU

      Nela on ehkä ollut minun Herttuatar sisareni lapsi 1700 luvulla, Katherine, joka eli vain neljä vuotiaaksi. Me emme nyt kasvattaneet nuoria tyttöjä
      Tonin tai ismon kanssa kun he rakasti ja huolehti minusta
      jaksoin Oli ihanaa!! elää hengellistä elämää
      Ismon kanssa autolal ajaa, kylään, Pate Mustajärven luo?
      Tai Eppujen Martti syrjän.. he kunnioittivat meitä! niin paljon, ihmiset
      Näkee nuo yleisömeret ( nöyrinä
      hartaina Minä rakastin niitä Kuninkaita myös

    • sieLUU

      Herttuatar sisarella oli 18 lasta
      tai lopulta 23 Joskus lapsia menehtyi nuorena ( ei kuollut surmattuna )tietysti
      vaan siihen aikaan ( Meidänkin olisi pitänyt
      rukoilal enemmän
      Olimem silti kai herkimpiä ihmisistä..
      Hienostuneimpia
      Myös Clerk Man Kirkon "miehenä kuvataan lady sarah vanhempana

      ja Toni oli Herttuattaren toinen aviomies ,
      kolmen viimeisen lapsen isä
      23 lasta.
      Niin, en muista, Mut minusta tuntui
      kuvia nähtyäni, että Nela saattoi olla Yksi 18 sta lapsesta
      ja tarkastin lapsiluettelon,
      ja Katherine nimi tun tui oikealta
      Mutta hän oli menehtynyt 4-5 vuotiaana

    • Jock1975

      Paneminen ei maksa mitään ja on kivaa...

      • eiköööö

        muistithan käyttää kumia ettei synny vahinkoja?


    • sieLUU

      Miten joku voi kirjoittaa noin ällöttävyyksiä
      että pa... minen ei maksa ja kivaa

      se varmasti ei ole jos tuollaista sanaa käyttää

    • sieLUU

      Selibaatti on kiva Jos löytää joskus sen ihmeellisen oikean
      se on enemmän kuin kiva Jos hän on niin ihmeellinen En osaa kuvitella
      Muistan, jonkin suuuren rrakakkauden tunteen Te ette tiedä sellaista! Että' MITEN suuri se voi olla.

      Siksi luemme Raamattua ja olemme kunnolla odottaessamme.
      Meidän Luostarissa, luetaan vaikka kaksi tuntia,
      neljä tuntia
      Minä jo hermostun, herkkänä ihmisenä...
      Jeesus!
      Jeesuksen silmät näen surumieliset
      Jeesus voimmeko0 me elää autuudessa?

      Joskus joskus Vuosi on 2000 Onkoo meillä toivoa?
      Tämä yliherkkä ihminen alkoi täristä
      Sellaisia ovat tunteet... ja ne kasvavat.. ne oppivat
      ( he piti minua huonona! koska olin yliherkkkä! ne rok tähdet
      he tahtoi raa an psykopaattisen, coolin, Jeeesus!!!!
      .
      .
      Muistan kun tunsin niiin voimakkaasti, Kun Toni osoitti suojelunhalua,
      tunnetta, Mutat ahän vaan kiisi ohi, jätti kokonaiseksi illaksi sekunnista toiseen
      kaipaamkaan ikävöimäänvoimaan pahoin
      ( Jannika alkoi siellä äsken protestoida Hän luuleem, että hähnellä, on nyt jotklin supertunteet! Olenvarma, että ei ole parisielu,

      Joku blondi tuli herrmostumana tuohon
      koska minulalvoimakkaammat tunteet kuin blondilla
      he kadehtii Varokaa blondeja! Tummatukkaiset ! Tumamtukkaisilel annettaan aina yleensä blondi kaveri vetämään hänet alas!!
      kerron
      Tahdon ett meil tummatukkaisill on niiin voimakkaat tunteet että blondi saa ryömiä alhaisuudessaan

    • sieLUU

      Blondi on ehkä raiskattu aiemmassa elämässä?
      Ja syntynyt tunteilta kuolleena
      ( on kyllä kauhea mahdollisuus.

      Lady Caroline FitzGerald (1750 – 1754). Oli tytön nimi,
      jota ajattelin Olisiko hän ollut

    • Jock1975

      Sekopää...

    • sieLUU

      Olen pahoillani että sanoin mitään blondeista
      Heillä ei ole voimakkaat tunteet He eivät ehkä itse tiedä sitä'
      vaan luulevat että heidän tunteet ovat voimakkaat
      En tahtoisi olla kuin blondi Mutta tunteeni ovat lamaantuneet
      En taHTOISI OLLA HEIKKO JA KYLMÄTUNTEINEN m;UISTAN NORMAALIT TUNTEET

    • sieLUU

      Mutta blondit ovat kilttejä
      Tummatukkaisissa joutuu varomaan he suuttuvat tai loukkaantuvat herkemmin
      Tummatukkaisen pitäisi olal kiltti kuin blondi

    • sieLUU

      te vedätte minua alas? Koettakaa tajuta että joku on teitä hirveästi korkeampi
      Koettakaa suhtautua sillä tavalla

    • sieLUU

      Teille on nyt annettu läksyksi elää selibaatissa ja lukea Raamattua
      Eikä maksa mitään

    • sieLUU

      Teidän pitäisi herättää minussa innostusta koska olen teidän St Salome
      eikä masentaa minua
      Aku Ankat ovat tylsiä lehtiä
      ( Oliko se Luther joka kirjoitti?
      Loputonta henkistä kehitystä
      Jeesus! miksei mulla voi olla hyvä olla?

      kun kirjoitetut sanat on niinhassuja
      (Ismo kirjoitti että "Sanojen kolinaa hälinää kilinää"

    • sieLUU

      Rukoilen ihmisten puolesta
      Kiitos Jumalalle kuitenkin!
      Oletet niin ihania ihmisiä

    • sieLUU

      Mike Monroen tyttöystävä saattaisi olla raivoissaan?
      Ismo Alangolla tietääkseni ei ole blondii naisia ollut
      Voisiko Mike Monroen tyttöystävä tai vaimo aalkaa tehdä jotain hyväntekeväisuyys työtä kanssani
      Esimerkiksi, ne pakolaiset eivät saa raiskata yhtäkään ihmisstä.
      heille opetetaan kristilliset säännöt.

    • sieLUU

      en pidä sitä minään asiana
      En ole koskaan kuullut että Nuuksiossa olisi raiskattu
      tai että asunnoissa olisi
      ...
      ... pitää tehdä jotakin että aSIA SÄILYY sellaisena
      että ei Nuuksiossa eikä asunnoissa eikä ulkonakaan

      Voisivatko kaikki evankelioida
      mietin mutat ei ollutkaan fiilistä

    • sieLUU

      en ole kuullut että Ruotsissa raiskattaisin tuolla sanottiin joka 9. minuutti
      ja 60 000 vuodessa raiskausta
      Ismo on alkanut oppia elämään selibaatissa? erottuaan
      ja olisi hyvä tai pakko estää väestomäärän kasvua
      Ihmisten opittava elämään selibaatissa että ei synny liikaa lapsia
      siis mikä se sana on... Väestönkasvu?
      sen pitää loppua

    • sieLUU

      En halua vaikuttaa! Minun pitää ensin keskustella tästä Ismo alangon ja Tonin kanssa.
      Olen liian yksin. Jeesus!!!

    • sieLUU

      Etsin sitä poikaystävää, sitä oikeaa joka voisi kanssani kasvatta avihreitä kasveja
      ( ja elää selibaatissa ( myöskään masturboida ihmiset ei saa
      Raankkaa elämää elää Raamatunn ihanien lauseiden
      mistä vain avaa se ylevöitttäää
      Siis ymmärrättekö
      Mistä avaa tahansa RAAmatun siellä
      jotakin lohduttava

      joka varmasti totta
      Esim avaan tuosta
      .

      Taivaan helmiportin mulle
      Jeesus on jo avannut.
      Maasta verellään mun osti,
      omanaan on varjellut.
      Niinkuin haavoitettu peura
      vaivuin vailla auttajaa
      silloin huudon kuullessansa JEESUS AUTTOI UUPUVAA
      -
      iHME IHMEIDEn OI KAIKKI
      SYNNIT ANTEEKSI MÄ SAIN
      sIKS HYVYYTTÄnSÄ KIITTÄIN
      ILOITEN MÄ LAULAN VAIN
      .
      Aamunkoitossa kun kerran
      helmiportin saavutan
      auki mulle on se tähden
      Jeesukseni rakkahan
      ,
      ,Hengellinen Laulukirja kirjasta

    • elviselää

      baarialuokka? tarkoitat varmaan paaria? riittäiskö sulla jokupäivä siitä viiskymppisestä siivu sivistyssanakirjaan)

      • ehkäeiniiin

        tarkoitin baarialuokkaa - vammainen...


      • kimppabimppa

        niin, suomessa ei ole paarialuokkaa - on vain baarialuokkaa

        baarialuokka=keskikaljakuppilatasoa
        itse pidän yökerhoista


    • Nakke3

      Kyllä joka asia vaatii rahaa, ilman sitä ei koskaan saavuta korkeampaa statusta, tule vauraammaksi ja sitä myöten myös joka puolin paremmaksi ihmiseksi. Köyhille sopivaa vapaa-ajan tekemistä olisi auttaa niitä jotka määrätietoisesti pyrkivät paremmuuteen. Yhteiskunnan pitäisi tukea tätä pyrkimystä vapauttamalla minimipalkan sääntely.

    • Porhottäälläkummia

      Jos palkka käteen on 1600/ kk, ja siitä pois vuokra, ruoka ja yksinhuoltajana lapsienkin kulut niin eipä jää tuota kymppiäkään per päivä. Tosin lapsilisä parit sadat eurot/kk tuo sitten hieman varaa ostaa jotain.

      • ruokkomaksut

        Entä elarit niitäkin toki saat....


      • elkutjayksinhkorotus
        ruokkomaksut kirjoitti:

        Entä elarit niitäkin toki saat....

        Niin ja lapsilisiin tulee yksinhuoltajakorotus n. 50 per pää.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1346
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe