tunnollinen seurusteluikä

K-T

Hei!

Tässä mietityttää tuo ajankohtainen seurusteluikä joka on hyväksyttävää:)Olen siis tällä hetkellä 03/12v tyttö.Ennemmin hieman pienempänä ollut näitä epämääräisiä kädestä kiinni pitäminen-,pusuhippa ihastuksia :D,mutta nyt yhden pojan kanssa jo vähän vakavempaa:)Eikä tämäkään sen yhtään vakavempaa kuin hän on hyvää seuraa,pidän hänestä,hitaat diskoissayms eli ihan oman ikäistäni juttua:)Voiko tässä iässä vielä seurustella?:)Vanhemmille en tästä nyt mieluiten haluaisi kertoa sillä heille on nyt on ihan sama on kavereitani poikia vaiko tyttöjä :DPoika on muutamaa kuukautta vanhempi että ihan samalla järjen tasolla mennään:D

19

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tytteli03

      Lisäys vielä että poika tuttu ollut jo pidemmän aikaa kaveripohjalta,mutta muutama vuosi oli hiljaiseloa kunnes taas ruvettii viettää aikaa ja siitä se lähti :)

    • 17v

      Se on ihan okei et seurustelette, mut oot niin nuori et kannattaa pitää se viel ihan sellasel kevyellä pohjalla ja ettei mitään seksin harrastamista tai muuta mitä tulisit katumaan tulevaisuudessa tai sydänsuruja:)
      Mutta onnee kumminki:)

      • Aika samaa mieltä. Kyllä minkä ikäisenä vain voi seurustella, ja se on se yksilöllinen kypsyystaso, joka määrittää, kuinka vakavaa sen kannattaa olla.


    • eräs_28v_

      Oot ihan laps viäl. Älä heitä lapsuuttas hukkaan. Leiki ja tee viäl lasten juttuja. Ei tuon ikäisellä tarvii olla poikaystävää. Itse olen 28v ja mielestäni sopiva ikä seurustelulle on noin 15 ja siitä eteenpäin.

      • 12v_on_lapsi

        Oon täysin samaa mieltä. 12v on ihan lapsi.


      • Lapsihan se on, mutta miksi lapsi ei voisi seurustella?


      • ViisasMiäs
        jokutyyppi19 kirjoitti:

        Lapsihan se on, mutta miksi lapsi ei voisi seurustella?

        Noin nuoret lapset ei tajua vielä edes mitä seurustelu on. Minun mielipiteeni että aikaisintaan 14-vuotiaana aikaisintaa voi olla tarpeeksi kypsä kunnon parisuhteelle.


      • ViisasMiäs kirjoitti:

        Noin nuoret lapset ei tajua vielä edes mitä seurustelu on. Minun mielipiteeni että aikaisintaan 14-vuotiaana aikaisintaa voi olla tarpeeksi kypsä kunnon parisuhteelle.

        Jos tuon ikäinen ei ymmärrä seurustelua, ei kaksi tuon ikäistä voi tietenkään muodostaa "oikeaa" seurustelusuhdetta. Näin asia vertautuu leikkimiseen: oppii vuorovaikutusta, ja ensimmäinen erokaan ei ole niin paha, jos tunteitakaan ei ole samalla tavalla.
        Itse tosin olen sitä mieltä, että tuon ikäiset ovat joskus yllättävän kypsiä. Asiat pitäisi pyrkiä tulkitsemaan yksilötasolla, eikä tilastojen ja keskiarvojen mukaan.


      • 12v_on_lapsi
        jokutyyppi19 kirjoitti:

        Jos tuon ikäinen ei ymmärrä seurustelua, ei kaksi tuon ikäistä voi tietenkään muodostaa "oikeaa" seurustelusuhdetta. Näin asia vertautuu leikkimiseen: oppii vuorovaikutusta, ja ensimmäinen erokaan ei ole niin paha, jos tunteitakaan ei ole samalla tavalla.
        Itse tosin olen sitä mieltä, että tuon ikäiset ovat joskus yllättävän kypsiä. Asiat pitäisi pyrkiä tulkitsemaan yksilötasolla, eikä tilastojen ja keskiarvojen mukaan.

        12-vuotiaat ovat ihan leikin maailmassa. 12v on todella lapsellinen aina. 12v ei ole koskaan yhtä kypsällä tasolla kuin yli 14v. Siksi minusta sopiva ikä alkaa seurustella on minun mielestäni 16v.


      • 12v_on_lapsi kirjoitti:

        12-vuotiaat ovat ihan leikin maailmassa. 12v on todella lapsellinen aina. 12v ei ole koskaan yhtä kypsällä tasolla kuin yli 14v. Siksi minusta sopiva ikä alkaa seurustella on minun mielestäni 16v.

        Minä satun tuntemaan pari 12-vuotiasta, jotka ovat kypsempiä kuin useat ikäiseni (17v).


      • 12v_on_lapsi
        jokutyyppi19 kirjoitti:

        Minä satun tuntemaan pari 12-vuotiasta, jotka ovat kypsempiä kuin useat ikäiseni (17v).

        Aina voi esittää kypsempää. Oikeasti kyseiset henkilöt leikkivät varmasti barbeilla kun kukaan ei näe.


      • TulenVähänVainPätemääm
        12v_on_lapsi kirjoitti:

        12-vuotiaat ovat ihan leikin maailmassa. 12v on todella lapsellinen aina. 12v ei ole koskaan yhtä kypsällä tasolla kuin yli 14v. Siksi minusta sopiva ikä alkaa seurustella on minun mielestäni 16v.

        Tääkin on vähän yksilöllistä. Tosi harvassa on pelkästään 16-vuotiaasta pysyvästi yhdessä olleet parit, 12-vuotiaana vielä vähemmän, mutta esimerkiksi äiten työkaveri (jotain 50-60v väliltä) on ollut miehensä kanssa jo 12v asti.


      • 12v_on_lapsi kirjoitti:

        Aina voi esittää kypsempää. Oikeasti kyseiset henkilöt leikkivät varmasti barbeilla kun kukaan ei näe.

        leikkivät barbeilla = eivät kykene ymmärtämään seurustelua
        ?


      • Persikkapää
        12v_on_lapsi kirjoitti:

        Aina voi esittää kypsempää. Oikeasti kyseiset henkilöt leikkivät varmasti barbeilla kun kukaan ei näe.

        Totta, aina voi esittää kypsempää, mutta siitäkin huolimatta 12-vuotias henkilö voi ymmärtää asioita paljonkin paremmin kuin 16-vuotias.
        Asiahan on täysin henkilöstä kiinni.

        Ja niin, aivan kuten jokutyyppi19 sanoi, tarkoittaako barbeilla leikkiminen ettei 12-vuotias saa selkoa seurustelusta?
        Meh, myös serkkuni (28-vuotias) leikki ihan mielellään pikkuserkkujen kanssa barbeilla. Sekin tapauskohtaista.


    • Mikä tahansa on oikein hyvä seurusteluikä;
      Kai lapset saavat harjoitella tulevaa?
      Kai kaksi 12-vuotiasta tajuavat, että heidän rakkautensa ei ole niin täydellistä, rakastavaa?
      Tai sitten täälläpäin on vain älykkäitä lapsia...



      Ikä on vain numero. Riippuu paljon ihmisestä. Joku saattaa olla epäkypsempi 16-vuotiaana kuin toinen 12-vuotiaana. Saahan sitä seurustella koska vain, eri asia on, koska se on ihastus ja koska rakastus.




      Noin vuosi sitten, 12-vuotiaana olin ihastunut, ja tajusin itsekin että tämä on yhtä kestävää kuin mikä tahansa random lasilautanen minun käsissäni.
      Nyt olen 13-vuotias, ja olen rakastunut.
      Se ei johdu iästä, vaan henkilöstä.
      Henkilöistä.




      Pitää itse tajuta, millä portaalla on OIKEASTI valmis seisomaan.

    • neuvojasulle

      Jokainen lapsi kehittyy omassa tahdissa. Kyllä sen huomaa sitten kun leikkiminen jää ja pojat ja kaverit alkaa kiinnostaa enemmän. Eli harva on vielä tuossa iässä kypsä seurustelemaan. Mutta jotkut jo ovat. :)

    • Järki päässä ja kevyeltä pohjalta, mutta aina voi yrittää

    • tyttö99_

      Sopiva ikä seurustella kunnolla on 18v. Sen alle olevat ovat ihan kakaroita. Olen itse 17v mutta muut ikäiseni ovat kuin 5v lapsia teini-ikäisen kehossa. Sen takia uskón, että 12v on ihan liian nuori. Jos 16-17v ei ole kypsä seurustelemaan niin ei kyllä ole ainakaan 12v. Odota edes pari kolme vuotta.

      • 244544

        On aika huolestuttavaa jos 17v käyttäytyy kuin kakara.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kansalaisaloite Elokapina määrättävä lakkautettavaksi

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 Erittäin hyvä ja kannatettava aloite!
      Joensuu
      136
      2163
    2. Stubb ohjeisti Natoa: "Vapauttakaa ohjukset"

      Presidentti Stubb linjasi amerikkalaismedia CNN:n haastattelussa, että Nato-maiden pitäisi ”todellakin” antaa Ukrainalle
      Maailman menoa
      204
      1973
    3. Seiska: Suhdekohussa rypenyt Anssi Heikkilä paljastaa - Pernilla Böckermanin kanssa tällaiset välit

      Anssi Heikkilä ja Pernilla Böckerman tanssivat yhdessä TTK:ssa ja heidän ympärillään spekuloitiin suhteesta. Nyt Heikkil
      Suomalaiset julkkikset
      4
      1566
    4. Ilouutinen: Sohvaperunat Soile ja Jorma taas TV:ssä - Sohvikset jo 18 kautta - Onnea!

      Onnea Sohvikset 18 kautta! Ja ihana Soile (ja Jorma!) taas mukana! Lue lisää ja katso Soilen hauska kuva tästä: https:
      Sohvaperunat
      9
      1095
    5. Elokapinan kielto aloite kerää nimikirjoituksia kovaa vauhtia !

      Nyt klo 14 mennessä nimiä on jo liki 17000 allekirjoitusta. Nyt niitä nimiä vaan lisää meille riittää no
      Maailman menoa
      309
      1013
    6. Piupali Paupali

      Kun en mä tunne teitä... Hyvät huomenet ja mukavat päivät ja hyvät viikonloput, arvoisat naiset ja herrat. 😊🎩🎪🤹🏼‍♂️
      Ikävä
      164
      974
    7. Mitä muuttaisit kaivattusi

      Ulkonäössä tai persoonassa
      Ikävä
      75
      878
    8. Elokapinan lakkautusaloite 50 000 nimeä

      Ja lisää tulee, kohta on Ylenkin uutisoitavaa aloitteesta. https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143
      Maailman menoa
      260
      864
    9. Hei, mies, kirjoita jotain minusta

      Plus jokin tunnistemerkki/kirjain nimessäni. En todellakaan ymmärrä, pidätkö minusta vai toisesta naisesta. Et ole koska
      Ikävä
      42
      863
    10. Näyttääkö kaivattusi

      Iloiselta vai surulliselta?
      Ikävä
      56
      816
    Aihe