Venlafaxinin vaihto

minulle tuli masennus ja lääkäri ehdotti lääkkeen vaihtoa. Söin venlafaxinia 150mg noin kolme vuotta, nyt vaihdettiin brintellixiin.'
Olen siis ollut ilman venlaa reilun viikon ja henkinen olotila on aivan jotain kauheaa. Ahdistaa niin että oksettaa, hirveitä pelkoja ja tuskaisuutta, itsemurha-ajatuksia jne. Onko kenelläkään ollut vastaavaa ja meneekö tämä ohi??
3238
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

Miksi ylipäänsä vaihtaa (tai käyttää ollenkaan)? Onko lääke-esittelijä käynnyt puhumassa lekurisi pään pyörälle?

Kokemasi oireet ovat tyypillisiä viekkareita SSRI/SNRI-aineille. Olot voimat voimistua vielä tuosta entisestään varsinkin, jos olet mennyt lopettamaan kertaheitolla. Niin ei tulisi koskaan toimia noin pitkän käytön jälkeen. Tyypillisiä viekkareita ovat huimaus, näköhäiriöt, kuten häntivä näkö, hallusinaatiot, fokusoinnin vaikeus ja hitaus, muistiongelmat, oksetus, päänsärky, kova väsymys, tuntoaistin häiriöt, vilu, tärinä, lihasnykimiset, kova ahdistus, sekavuuden tilat/psykoottisuus, maanisuus, agressiot, itsemurha- ja väkivalta-ajatukset, apatia, motivaation kato, tunteettomuus, mielihyväkokemusten puuttuminen, masentuneisuus, unihäiriöt, vatsavaivat, pelkotilat, paranoia, muu normaalista poikkeava ajattelu ja tunnereaktiot jne. jne. Viekkarit voivat kestää viikoista useisiin kuukausiin. Osa oireista voi jäädä enemmän tai vähemmän pysyväksi.

Äänestä

Koita kestää. Menee useampi kuukausi, kun olo tasaantuu.

Minulla oli rauta arvo alle 10 ollessani masentunut. Ketään lääkäriä ei kiinnostanut tutkia veriarvojani. Puhuivat vain lääkkeiden puolesta ja aivokemiallisesta häiriöstä ja elinikäisestä lääkityksestä....

Nooh kuinkas sitten kävikään tutkin asioita itse ja hankin apua sen mukaan. Nyt en ole masentunut.

Äänestä

Fluoksetiivi-ssri valmisteet(Seromex,Seronil,Fontex) auttavat Venlan vieroitusoireisiin.Ihme jos saat nukuttua Venlan käytön lopettamisen jälkeen?

Äänestä

Kommentoi aloitusta


syys83 kirjoitti:

minulle tuli masennus ja lääkäri ehdotti lääkkeen vaihtoa. Söin venlafaxinia 150mg noin kolme vuotta, nyt vaihdettiin brintellixiin.'
Olen siis ollut ilman venlaa reilun viikon ja henkinen olotila on aivan jotain kauheaa. Ahdistaa niin että oksettaa, hirveitä pelkoja ja tuskaisuutta, itsemurha-ajatuksia jne. Onko kenelläkään ollut vastaavaa ja meneekö tämä ohi??

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu