Olen katsellut käytettyjä autoja, mm BMW 5-sarjaa 2000 luvun alkupuolilta. Merkille pantavaa ja erona muihin merkkeihin on että Bemareissa on usein valtava määrä vaihdettuja osia, eikä vain kulutusosia vaan ihan ABS yksikköjä, moottorinohjauksia, lasinpesupumppuja ja vastaavia osia joita ei normaalisti tarvi vaihtaa koskaan. Lisäksi lähes kaikissa 2000-2004 malleissa jo ruostetta, esim suurin osa tuonikäisistä japseista ovat ruosteettomia.
Ihmetteln siis oikeasti tätä kun olen selaillut nettiautoa, kuinka noin kallis auto voi olla noin heikkokestoinen?
Miksi BMWssä paljon vikoja ja ruostetta?
32
2941
Vastaukset
- rtherthetr
- BratwurstOnMakkara
"Miksi BMWssä paljon vikoja ja ruostetta?"
Koska se on Bratwursti, eli puolivalmiste. Se kypsytetään vasta asiakkaan käsissä, ja sen rahoilla..... - Nunnunnuu
Onko ruostesuojaus otettu? Selvititkö?
- Erkkiajelee
500 sarjan autot ovat yleensä Saksan tuontia ja niillä ajettu paljon kilometrjä, jolloin tietysti osat kuluneet enemmän.
2000 luvun Bemarissa on sinkitty kori ja ruostuu huonosti, mitä ilmeisemmin olet nähnyt liikenteessä -90 luvun autoja, joita Saksan tiesuolaus on kylvettänyt. Netissä ruostetta pienissä kuvissa pysty havaitsemaan.
Kyllä 2000 luvun alun Bemari alkaa olla melko halpa, ei sitä oikein kalliiksi voi mainita, viissatasia 2010 uutta korimallia saa jo kahden kympin pintaan, riisikupin hinnalla.
Kilometrit kuluttavat kaikkia autoja, mutta puoli miljonaa ajettu Bemari on edelleen äänetön, eikä kolise, kojelauta rämise tai halkeile. Kyllä BMW on premium laatuauto, siinä Saksan Turkkilaiset pojat mittareita tietenkin ruuvaa ja kilometreistä vaikea saada selvää, kun penkkikään istumalla ei mene ruvelle, kuin Japsi kotteroissa.
Ostessa BMW:n kannattaa tietokoneelta tarkistaa kilometrien paikkaansa pitävyyden.- 23523523
Kyllä ne oli ihan 2000 luvun autoja kun hain sillä kriteerillä. Enkä mitään loppuunajettuja katsellut vaan alle 300tkm ajettuja. Joissakin ilmoituksissa myyjä ei kirjoita autosta mitään mutta jos on vaivautunut kirjoittamaan niin tuo lista vaihdettuja osia on erittäin pitkä lähes aina. Ja lähes kaikissa oli varsinkin takaluukun reunoissa ruostetta.
Kalliilla tarkoitan että ne on uutena paljon kalliimpia kuin esim japsit. Meillä pihassa kuitenkin 2000 corolla ja 2003 avensis eikä kummassakaan ole ruostetta eikä kulutusosia enempää ole tarvinnut korjailla. Säännööllisesti merkkihuollettuja kyllä muttei mitään lisäruostesuojausta.
Jos vertaa kokemuksiini japseista niin BMWssä vaikuttaa olevan erittäin paljon vikoja ja ruostuvat helposti, ihan siis nettiauton ilmoituksia katsomalla.
- AjeleeErkki
Jos sinulla on ruostumattomat Toyotat pihassa, niin miksi katselet BMW autoja, jatka vain niillä.
BMW on tietysti yksi koko maailman halutuimmista automerkeistä, turvallinen ja hyvä ajaa, voin arvailla haaveesi johtuvan siitä.
Kaikki autot ovat valtavasti kehittyneet varsinkin kolariturvallisuuden ja polttoaineen kulutuksenkin kohdalla, niin myös korroosio herkkyyden. Katseleppa heti vaan F 10 tai 11 versioita, eikä mitään 2000 luvun alun loukkuja, joiden oikeat kilometrit ovat helposti 600 000 km.
Saat yhden maailman turvallisimmista autoista, joka ei ruostu käsiin tai kaasupoljin jumitu. Autossa on kori suurlujuusteräksestä ja paljon osia alumiinista , ovet ja konepellitkin.
Toyota ei ole huono auto, mutta kun halutaan täydellisyyttä on merkki BMW. - älä_osta_jos_ei_kelpaa
Miksi edes katselet vanhoja autoja, jos oletat niiden olevan uudenveroisia? BMWt ostetaan yleensä ajamista varten, kun taas toyotat ja muut halpikset ovat tallissa seisovia kauppakasseja.
- fehsrhsrhsr
EIhän 2000-luvun alun auto mikään vanha ole. Autojen keski-ikä suomessa on noin 12v ja 2003 mallinen taitaa tällä hetkellä olla yleisin vuosimalli liikenteessä.
Eihän se Ladakaan uutena ole ruostunut eikä siinä ole paljon vikoja uutena, muttei se tee Ladasta laatuautoa. Laatuauto on sellainen joka toimii hyvin ja on ruosteeton vielä 10-15v jälkeen, kuten esim monet japsit. BMW ei taida lukeutua laatuautoihin.
Joo, ajettavuus on Bemarissa hyvä ja sisältä tuntuu laadukkaalta mutta luulisi että kun on noin kallis sen saisi edes yhtä kestäväksi kuin selvästi halvemmat japsit. Ilmeisesti saksalainen insinööritaito ei vain riitä.- Bemariparas
Kaikki eivät välttämättä laita rahojaan autoihin, ehkä mielummin juovat ne tai sijoittavat hevosiin.
Suomen autokanta on vanhaa myös järkyttävän verotuksen vuoksi, ehkä ainoastaan Kuubassa on vanhempi autokanta ja se taas johtuu muista syistä.
Toyota Avensis on tunnetusti merkonomin Mersu, joka riittää hänelle.
Saksalainen insinööri kyllä osaa ja sen on koko maailma huomannut vuosien varrella. Toiminta-ajatus voi olla erillainen kuin Japanilaisella.
Saksasta kuitenkin tulevat ympäri maailmaa premium autot ja kauppakassit Japanista.
Ajokilometrit kuluttavat kaikkia autoja, nykyautot kuitenkin helposti 500 000 km kestävät lähes kaikki. Apulaitteita siinä sitten uusitaan kilometrien varrella, vähemmän laatuautoissa sitten penkit menee linttaan jne...
Baijerissa autoja on tehty jo vuosikymmeniä ja BMW ei ole ainoa merkki jota siellä tehdään. Perinteet ovat vankat ja laatua vaatii myös tarkka Saksalainen ostaja.
Saksalainen tietysti pystyy vaihtamaan autonsa kohtuullisen tiheään ja ne myydään sitten Suomeen ja Viroon sen jälkeen. Ruotsalainen ostaa Bemarinsa myös uutena , eikä ruostevauriot ole ongelmana.
Jokainen meistä tietää, että ruostuminen ja kolariturvattomuus oli takavuosien Japsien ongelma, 2000 luvulla BMW:n sinkitty kori ei hevillä ruostu. Audin kori oli sinkitty jo kymmenen vuotta aikaisemmin, samoin Volvon. - EiOleHaponkestävää
Bemariparas kirjoitti:
Kaikki eivät välttämättä laita rahojaan autoihin, ehkä mielummin juovat ne tai sijoittavat hevosiin.
Suomen autokanta on vanhaa myös järkyttävän verotuksen vuoksi, ehkä ainoastaan Kuubassa on vanhempi autokanta ja se taas johtuu muista syistä.
Toyota Avensis on tunnetusti merkonomin Mersu, joka riittää hänelle.
Saksalainen insinööri kyllä osaa ja sen on koko maailma huomannut vuosien varrella. Toiminta-ajatus voi olla erillainen kuin Japanilaisella.
Saksasta kuitenkin tulevat ympäri maailmaa premium autot ja kauppakassit Japanista.
Ajokilometrit kuluttavat kaikkia autoja, nykyautot kuitenkin helposti 500 000 km kestävät lähes kaikki. Apulaitteita siinä sitten uusitaan kilometrien varrella, vähemmän laatuautoissa sitten penkit menee linttaan jne...
Baijerissa autoja on tehty jo vuosikymmeniä ja BMW ei ole ainoa merkki jota siellä tehdään. Perinteet ovat vankat ja laatua vaatii myös tarkka Saksalainen ostaja.
Saksalainen tietysti pystyy vaihtamaan autonsa kohtuullisen tiheään ja ne myydään sitten Suomeen ja Viroon sen jälkeen. Ruotsalainen ostaa Bemarinsa myös uutena , eikä ruostevauriot ole ongelmana.
Jokainen meistä tietää, että ruostuminen ja kolariturvattomuus oli takavuosien Japsien ongelma, 2000 luvulla BMW:n sinkitty kori ei hevillä ruostu. Audin kori oli sinkitty jo kymmenen vuotta aikaisemmin, samoin Volvon.http://www.senotec.fi/?kuvat/kansio.html?vuosi=Kuvia&kansio=BMW 3 -03 http://www.senotec.fi/?kuvat/kansio.html?vuosi=Kuvia&kansio=BMW 316 -03
- 24634634
EiOleHaponkestävää kirjoitti:
http://www.senotec.fi/?kuvat/kansio.html?vuosi=Kuvia&kansio=BMW 3 -03 http://www.senotec.fi/?kuvat/kansio.html?vuosi=Kuvia&kansio=BMW 316 -03
Siinäkin uudehkot vähänajetut Bemarit ihan mätiä, taaskaan ei johdu kilometreistä.
- näinkö_on
Bemariparas kirjoitti:
Kaikki eivät välttämättä laita rahojaan autoihin, ehkä mielummin juovat ne tai sijoittavat hevosiin.
Suomen autokanta on vanhaa myös järkyttävän verotuksen vuoksi, ehkä ainoastaan Kuubassa on vanhempi autokanta ja se taas johtuu muista syistä.
Toyota Avensis on tunnetusti merkonomin Mersu, joka riittää hänelle.
Saksalainen insinööri kyllä osaa ja sen on koko maailma huomannut vuosien varrella. Toiminta-ajatus voi olla erillainen kuin Japanilaisella.
Saksasta kuitenkin tulevat ympäri maailmaa premium autot ja kauppakassit Japanista.
Ajokilometrit kuluttavat kaikkia autoja, nykyautot kuitenkin helposti 500 000 km kestävät lähes kaikki. Apulaitteita siinä sitten uusitaan kilometrien varrella, vähemmän laatuautoissa sitten penkit menee linttaan jne...
Baijerissa autoja on tehty jo vuosikymmeniä ja BMW ei ole ainoa merkki jota siellä tehdään. Perinteet ovat vankat ja laatua vaatii myös tarkka Saksalainen ostaja.
Saksalainen tietysti pystyy vaihtamaan autonsa kohtuullisen tiheään ja ne myydään sitten Suomeen ja Viroon sen jälkeen. Ruotsalainen ostaa Bemarinsa myös uutena , eikä ruostevauriot ole ongelmana.
Jokainen meistä tietää, että ruostuminen ja kolariturvattomuus oli takavuosien Japsien ongelma, 2000 luvulla BMW:n sinkitty kori ei hevillä ruostu. Audin kori oli sinkitty jo kymmenen vuotta aikaisemmin, samoin Volvon.Vähän uutta maalia pintaan ja mittarista muutama kilometri pois,niin kyllä se "laatutietoisille" suomalaisille kelpaa kun merkki on BMW
- lopeta_päteminen_pelle
On kyllä jäärällä aika vääristynyt kuva omasta japsistaan. Volyymiautoja ne on, toisin kuin bmw on premium. Jos japsilla ajais yhtä paljon kuin bemarilla, niin olis japsi pian paalissa. Halvalla ei saa hyvää piste.
- 3477547
500000Km kirjoitti:
http://www.nettiauto.com/bmw/vaihtoautot?show_search=1&mileageFrom=500000
http://www.nettiauto.com/toyota/vaihtoautot?show_search=1&mileageFrom=500000He he, se siitä väitteestä että bemareilla on suuremmat kilometrit. Paljon enemmän Toyotia joilla on ajettu yli puoli miljoonaa, silti Toyotat tilastoissa vähävikaisempia.
Mitä sillä ajettavuudella ja laadukkailla sisätiloillaa tekee jos ei kestä? Onko tarkoitus että reissu korjaamolle olisi mahdollisimman mukava?
- BratwurstOnMakkara
Loppukaneettina todettakoon, että BMW ruostuu jo vähillä kilometreillä, ja PISTE!
- gfhfghfghf
Kyllä siitä paljon ajetusta BMW:stä on premium kaukana! Ja kun ei ne näytä edes hyvältä toisin kuin paremman luokan ranskalaiset autot.
- Hyvävihje
20 vuotta vanha BMW ei kyllä kovinkaan yleisesti ole ruosteessa ja kilometrejä voi hyvin olla takana 500 - 600 000. Hienosti menee ilman kolinoita vielä tämänkin jälkeen.
Siirry Toyota palstalle ja lakkaa katsomasta Nettiautosta Bemareita, jos ei kerran kiinnosta.
- BMW.asentaja
Olen puoliammattilainen BMW-mekaanikko 90-luvun e36 mallille ja osaan vastata avaajan kysymykseen. Tämä malli on erittäin hienosti suunniteltu ja käytetty paljon rahaa suunnitteluun ja testaukseen mutta kokoonpanossa on sitten säästelty.
Omassa 95-vuoden farmarissani ei ollut pohjan massausta lukuunottamatta mitään ruostesuojaukseen viittaavaa - kaikki kotelot sisältä peltipintaisia. Muoviosat ovat selvästi heikkolaatuisempaa materiaalia kuin vastaavat japanilaiset. Samoin muita osia on halvemmasta materiaalista tehty kuten jarruputket.
Kaikki nämä on melko helposti ja huokeasti laitettavissa kuntoon. Netistä löytyy ainakin alustavat ohjeet kaikkiin kohtiin. Muuten auto on luotettava ja edullinen ylläpitää.
Kunnostettuna meno ja ajotuntuma on sellaista, jota ei tavoita uusista bulkkiautoista. Tämäkin malli on maksanut uutena vuonna 1995 tasan 50 tuhatta dollaria.- 235634563
"Luotettava ja edullinen ylläpitää" ei ole ihan eka asia mikä tulee mieleen kun katsoo käytettyjen Bemareidan vaihdettujen osien listaa.
- rfgrdfgdfgd
Kaikkia osia ei tarvitse vaihtaa kokonaan. Esim. ilmastointilaitteen ohjainyksikön näytön pimentyessä uusi näyttä maksaa 300 eur kun taas näytön virransyötön kondensaattorin 50 snt. Ohjeet työlle löytyvät netistä.
Muutenkin osat saa eBaysta yleensä hyvin halvalla.
Kyse on siis sekä asenteesta että pätevän mekaanikon löytämisestä. Näitä ei ole tarjolla joka kaupunginosassa.
- Edullisestikäytetyllä
20 vuotta vanhoissa autoissa oli lähes kaikissa ruostesuojaus tuota luokkaa, sinkitty kori löytyi ensimmäisenä Audista, sitten Volvosta. Land Roverissa ja Range Roverissa korit ruostumatonta alumiinia.
Nykyisissä BMW autoissa on kori ollut sinkitty ja alumiinia jo pitkään.
Saksan niinsanotuissa harmaatuontiautoissa, massaus on voinnut olla heikko, Suomessa BMW:kin suojattiin Suomessa. Sen jälkeen se on olut omistajan huolena, tehty tai useimmiten ei tehty.
Saksalainen BMW omistaja ajaa autollaan usein vain muutamia vuosia ja siellä on suolattu teiltä lumet ja jäät. Sen jälkeen autot myydään itä-blockin maihin ja Suomeen halvalla.
Suomen BMW kanta alkaakin olla jo niin suuri, että Suomi autoakin huoltohistorialla alkaa olla kaupan runsaasti ja korroosio huolet saa unohtaa.
20 vuoden ikä alkaa jo pääsääntöisesti kaikissa laatu autoissakin painaa ja BMW:kin on näistä ajoista kehittynyt Aimo harppauksin.
Auto jossa hinta laatu suhde on kohdallaan on edellisen korisarjan 500 sarjan versiot, autoja on tarjolla runsaasti kymppitonnin molemmin puolin. Kilometrit usein vielä kohtuullisia ja ruostuminen ei ongelma. Autossa hyvät tilat, varsinkin farmarina ja ajettavuus huippuluokkaa. Takavetoisena hyvä kääntymään kaupungissakin, nopeasti lämpiävä ja useinmiten jo Suomessakin hyvin varusteltu.
10 vuotta vanhalla viissatasella taittuu toiset 10 vuotta hyvinkin edullisesti ja herrakyytiä köyhemmällekin.
530 D on mahtava laite , automaatilla ja voi löytyä nelivetonakin. Siinä riisikupit tuntuvat potkulaudoilta ja turvallisuuskin on lujan korin sisällä hyvässä kuosissa.
BMW on laatuauto, 20 vuoden kokemuksella, ei mene penkit linttaan leveämmän takapuolenkaan alla.- 436463
Hinta/laatusuhde kohdalla vaikka niissä on paljonenemmän vikoja kuin paljon halvemmissa japseissa??? Anteeksi nyt mutta tiedätkö mitä hinta/laatusuhde tarkoittaa?
- BMWdriveraina
436463 kirjoitti:
Hinta/laatusuhde kohdalla vaikka niissä on paljonenemmän vikoja kuin paljon halvemmissa japseissa??? Anteeksi nyt mutta tiedätkö mitä hinta/laatusuhde tarkoittaa?
Montako BMW autoa sinulla on ollut ? Tuskin ainuttakaan, minulla niitä on ollut parikymmentä vuotta, eikä koskaan ainuttakaan vikaa. Jarrupaloja on uusittu, renkaita ja öljyjä vaihdettu.
Hirttävät kaasupolkimet ja runkoon asti ulottuvat ruostevauriot ovat Japsien heiniä. - 464623
BMWdriveraina kirjoitti:
Montako BMW autoa sinulla on ollut ? Tuskin ainuttakaan, minulla niitä on ollut parikymmentä vuotta, eikä koskaan ainuttakaan vikaa. Jarrupaloja on uusittu, renkaita ja öljyjä vaihdettu.
Hirttävät kaasupolkimet ja runkoon asti ulottuvat ruostevauriot ovat Japsien heiniä.Kyllä laaja myyntiilmoitusten tutkimus kertoo enemmän kuin sinun yksittäistapaus
- Khgdgv
BMWdriveraina kirjoitti:
Montako BMW autoa sinulla on ollut ? Tuskin ainuttakaan, minulla niitä on ollut parikymmentä vuotta, eikä koskaan ainuttakaan vikaa. Jarrupaloja on uusittu, renkaita ja öljyjä vaihdettu.
Hirttävät kaasupolkimet ja runkoon asti ulottuvat ruostevauriot ovat Japsien heiniä.Runkoon asti ulottuvat ruostevauriot? Ei tunnu poika paljon autoista ymmärtävän. Se on totta, että japanilaisista kori ruostuu todella nopeasti.
- VoiTeropientä
464623 kirjoitti:
Kyllä laaja myyntiilmoitusten tutkimus kertoo enemmän kuin sinun yksittäistapaus
Myyntitilastot ja katsastustilastot toki kertoo kaiken kuinka hyvä auto on. Se kertoo ainuastaan sen kuinka moni ihminen uskaltaa ostaa erimerkkisen auton kuin esim. naapurin Teroilla on. Eli ei kovin moni. Mennään samalla paskalla kun muutkin menee.
- Hemmo6610
Minulla oli uutena ostetut 3-sarjan Bemarit e36 vm. 90 ja E46 farkku vm. 2000. Nuohan kukkivat viisivuotiaina ihan älyttömästi ja ovien saumanauhat oli ruoste heittänyt pois! Ihan surkeita. Tosiaan voin allekirjoittaa antureiden ja osien surkeuden alle 200tkm:ssa oli muutamat anturit vaihdettu jo kolmesti!
Joka toinen kuukausi se 200€:n moottorivalo syttyi ja anturi meni vaihtoon ja rahaa paloi se 200€... Tietysti meni heti ne alumiiniset alapallot (e46) ja rahaa paloi 500€ vaikka takuu maksoi osat! Koiranluut meni aina vuoden parin sisällä vaihtoon!
Olihan tuo kolme kirjaiminen munanjatke mukava mutta saatanan kallis ylläpitää ja ostaa! Mitä tästä opin "Newer Again"...ja aasialainen auto alla...Nyt uskaltaa ajaa talvellakin! - 234234
Automyyjä oli kertonut kaverille että BMW jälleenmyynti hinnat ovat tippuneet tasaisesti 2000 luvun aikana juuri aloittajan kuvaamien asioiden takia. Paljon ylimääräistä osaa joutuu vaihtamaan ja helmat kukkii herkästi. Kaveri vaihtoi merkkiä kun sai 2012 3 sarjalaisesta vain 7000e, oli 330xd ja 180tkm ajettu.
- EiBemaria
7000e ja 2012 vuosimalli ja 180tuhatta ajettu? Eipä toisaalta ihme jos nuorisolla on näitä ensiautona ja vieläpä suht uusia bemuja. Etenkin kun arvonalennus on tuota luokkaa.
- Anonyymi
Ruoste on päässyt alkuun koska suojaus on jätetty tekemättä. Ruosteenestokäsittely heti uutena on ainoa keino joka auttaa. Tarkastus esimerkiksi 3 vuoden välein on hyvä tehdä. Käsittelyn voi antaa esimerkiksi Tectyl tai Finikor liikkeen työksi.
- Anonyymi
Pakko myöntää että bmw vaihtui "riisikuppiin" alkoi tympimään ainainen rassaaminen että uskalsi katsastukseen mennä , jarrut pääsiassa , ovat heppoiset vaikka nykyiseen riisikuppiini verrattuna ja käsijarru aivan onneton viritelmä , kaikenmaailman muovipalaa rikkoutuu kuten paisuntasäiliöitä , putkija , öljy / vesivuotoja , näitä riitti , riisikupissa ollut muutama polttimon vaihto 6v aikana , no kukin valitkoon tiensä....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40851