Mitä tarkoittaa irritaatio aivofilmissä?

TiedamikaonMiehella

OSaako joku suomentaa jos tällaista on löydöksenä tullut esiin.

10

2664

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voivoisentään

      Et sie osaa googlailla,sieltähän se löytyy.

    • APP22222

      No eipä kauheana googlella oo mitään löytynyt, ärsytys vaan mutta mitä se ärsytys itsessään tarkottaa? Pitäiskö olla huolissaan?
      Kiitos sulle näsäviisas.

    • Ceda

      Irritaatio on tosiaan suomeksi ärsytys.

      Ilman asiayhteyttä tätä on kuitenkin todella vaikea avata - eli esim. onko irritaatio ollut keinotekoista (hermoimpulssien ärsytystä EEG-kokeessa), vai itsestään syntynyttä jne. Kannattaa siis ehdottomasti kääntyä suoraan lääkärin puoleen.

    • Vaikeaymmartaaturhaa

      Minulle vain kerrottiin että tulos oli poikkeava ja löytyi joku irritaatio fokus ja epilepsia epäily on? Voiko se olla siis minun itse aiheuttamaa kun puhuit keinotekoisesta; en siinä testissä kyllä muutakuin rauhassa maannut paikallaan ja välillä huimasi kuten ennenkin

    • Ceda

      Mikäli mitään ulkopuolista stimulaatioärsykettä ei kokeen aikana ollut, vaikuttaisi siltä - siis, että aivoissasi on tapahtunut itsenäisesti ylimääräistä irritaatiota (ärsykettä). Lääkäri en kuitenkaan lainkaan ole, eli näin asian vain itse näkisin / näin analysoisin.

      Poikkeava löydös ei kuitenkaan aina tarkoita, että sinulla olisi epilepsia - älä siis huolestu, vaan ole ennemmin tyytyväinen, että sinua ja epäilystä tutkitaan. Epilepsia on monimuotoinen sairaus, eikä tarkoita normaalin elämän päättymistä. Ja muista: et suinkaan ole ainoa.

    • neurotolslownytmenee

      lääkäri sanoi minulle vain että taustatoimminassa olisi tämän kaltaista irritaatiota eli ärsytystä ja sitä ei tiedetä mistä se voi johtua. minulla on aivokuva ollut normaali. lisäksi aivokäyrässä näkyi jotain muutakin ja olen nyt joutunut aloittamaan koelääkityksen.

    • eräs_gaijin

      Mulla on ns. irritativiinen alue pääkopassa lausunnon mukaan. Muistaakseni selitys meni jotenkin niin, että varsinaisen paikannetun kohtauspesäkkeen ympärillä oleva alue on myös kohtauksia tuottava, kohtausaktiivinen, "epileptogeeninen", miten se nyt sanotaan (mahdollisimman yksinkertaisesti muotoiltuna ja omalla tulkinnalla höystettynä) ja se siis näkyy erilaisena sähkökäyrässä. Olen lähes sata varma, ettei omalla käyttäytymisellä EEG:n aikana voi olla vaikutusta tuon alueen löytymiseen.
      Tsemppiä matkaan. Lääkkeiden sivuvaikutukset voivat olla alussa todella epämiellyttäviä mutta ei siitä kannata lannistua.

    • KaikenlaistakysyttavaaAp

      no hyvä jos jollain muullakin samankaltaista tai hyvä ja hyvä.. Jos niin voi sanoa. Ilmeisesti tässä nyt epilepsia olisi yksi vaihtoehto.tuossa käyrässä lukee myös uni käyrän kohalla että epileptiforminen kohta tai aktiivinen alue.kiitos avusta paljon. Täälä saa monenlaista vinkkiä tältä palstalta :)

    • paniikkiperse

      voiko paniikkikohtauksen aikana olla irritaatio?

      • khdshdiohacisa

        Epilepsia on neurologinen sairaus, paniikkihäiriö psyykkinen. Paniikkihäiriössä ei aivotoiminta fyysisesti muutu mitenkään. Jos olet epileptikko jolla "paniikkikohtauksia"(koska tällä palstalla kirjoitat), tietyissä epilepsiamuodoissa on samankaltaisia kohtauksia jotka kuitenkin ovat epilepsia-eikä paniikkikohtauksia. Irritatiivinen ts.sähköt menee sekaisin, häiriöpurkaus, sellasta näin maallikokielellä selitettynä (kyllä, ärsytys suora suomennus), focus pesäke josta tämä purkaus lähtee.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      337
      3357
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      226
      2063
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1652
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1487
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      83
      1356
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      286
      1257
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      83
      1101
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1091
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      85
      1064
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      149
      925
    Aihe