Mulla on windows 10. Mikä virusten esto ohjelma tähän kannattaisi asentaa?
Vai onko tuo windowssin defender riittävä?
Mikä virusohjelma
22
<50
Vastaukset
- setaipanda
Defender riittää hyvin.
- fgfgghh
Panda pilvipalvelimesta on kevyt, ja toimii priimasti Defenderin rinnalla.
Defender on tunnetusti huonoin tietoturva.- vainyksikerrallaan
Ei se voi rinnalla toimia koska niin ei saa tehdä:D
- dssaacc
Luulo ei ole tiedon ja kokemuksen väärti
- dghdfjfjf
dssaacc kirjoitti:
Luulo ei ole tiedon ja kokemuksen väärti
Ei se voi rinnalla toimia koska niin ei saa tehdä:D:D
- eiviruksia
Olisiko maksullinen parempi kuin ilmainen?
Mitä itse käytätte?- maksullisetainahuonoja
Ei ole vaan huonompi. Pandaa käytän.
Maksullinen on vain rahan perässä, ellei ole oikeasti työstään nauttiva.
Kyl mä täs tilanteessa suosittelisin slackwarea.
Ei kannata asentaa mitään, voi sotkea koneen helposti kun Windows päivittyy.
- dfghgh
Soopaa.
Pandaa käytän, eikä mitään häikkää. dfghgh kirjoitti:
Soopaa.
Pandaa käytän, eikä mitään häikkää.Kyllä ne turvaohjelmat ovat Windowsin service packien ja uusien julkaisujen yhteydessä useinkin aiheuttaneet harmia.
dfghgh kirjoitti:
Soopaa.
Pandaa käytän, eikä mitään häikkää.Tässä vähän esimerkkiä: http://keskustelu.suomi24.fi/t/5941539/s-pack1-paivitys-ei-onnistu
M-Kar kirjoitti:
Tässä vähän esimerkkiä: http://keskustelu.suomi24.fi/t/5941539/s-pack1-paivitys-ei-onnistu
Niin ja Windows 10 sitten tosiaankin on jatkuvasti päivittyvä palvelu ja ensimmäiset isommat päivitykset tulee jo kuukauden kuluttua. Siihen tulee varmaan seuraavan 3v aikana kymmenen kertaa service pack tasoinen päivitysrypäs. Tulee aika kova riski kaikennäköisten turvaohjelmien, nettitikkujen ja muiden ajuriviritysten kanssa että tulee harmia.
- eiviruksia
M-Kar:lle
Microsoft itse suosittelee asentamaan virustorjunta ohjelman koska defender ei suojaa, näin luin jostain muualta.
Eikö maksullinen ohjelma ole tae siitä että se on kunnolla tehty ja toimii.
Mulla on koneessa windows 10 ja ainakin harkitsen maksullisen torjunta ohjelman laittoa. En vain tiedä kumpi olisi parempi F-secure vai Kaspersky.
Olen saanut sellaisen käsityksen että kaikki varteenotettavat virusohjelmat käyttävät Kasperskyn tietoja (luin jostain viime talvena)."Microsoft itse suosittelee asentamaan virustorjunta ohjelman koska defender ei suojaa, näin luin jostain muualta."
Mikään virustorjuntaohjelma ei suojaa.
"Eikö maksullinen ohjelma ole tae siitä että se on kunnolla tehty ja toimii."
Mikään virustutka ei lupaa oikein yhtään mitään. Ei tosiaankaan lupaa, että suojaisi millään tavalla.
Kannattaa ennemmin huolehtia siitä tietokoneen tietoturvallisuudesta normaalilla tavalla eikä asentaa mitään pilipalivirityksiä sotkemaan.Lähinnä noissa ilmaisissa virustutkissa on se, että ovat vakoiluohjelmia ja keräävät tiedot tai sitten ovat maksullisten ohjelmien testiversioita että voi koeajaa toimintoja ja virustunnisteita niillä ketkä haluaa ILMAISEN ja HETI. Ne helposti tunnistavat esim. Windowsin tai MS Officen haittaohjelmaksi ja voivat rikkoa ne.
Tietysti niissä maksullisissa versioissa onkin helposti vanhemmat tunnisteet mutta riski vikahälytyksille on pienempi. Toisaalta tunnistusprosentit on niin surkeat että niiden ei voi sanoa suojaavan yhtään mitään.
Avast!
- avastonkamala
Avast on ihan kamala. Vuosittainen pakkorekisteröinti, keräävät tietojasi ja myyvät niitä, kauhea määrä turhia, konetta sotkevia ominaisuuksia (GrimeFighter ym)...
avastonkamala kirjoitti:
Avast on ihan kamala. Vuosittainen pakkorekisteröinti, keräävät tietojasi ja myyvät niitä, kauhea määrä turhia, konetta sotkevia ominaisuuksia (GrimeFighter ym)...
Njaa, en sit tie ku itel toimii hyvin... =D
Ja ei, en käytä noita "ominaisuuksia"...- enostamitään
Oli se hyvä kunnes alkoi mainostamaan. Koneella on nyt kuulema poistettavaa joka vaatisi maksullisen avastin. Vaihdan avastin johonkin toiseen vaihteeksi.
- mammutiksitullut
enostamitään kirjoitti:
Oli se hyvä kunnes alkoi mainostamaan. Koneella on nyt kuulema poistettavaa joka vaatisi maksullisen avastin. Vaihdan avastin johonkin toiseen vaihteeksi.
Ja on hidas ja vie tehojakin.. Ei hyvä.
mammutiksitullut kirjoitti:
Ja on hidas ja vie tehojakin.. Ei hyvä.
Puhutaanko edes samasta ohjelmasta? Vai f-saakelista? =D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun355992- 833466
Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa823175Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus3152755- 412282
- 542211
Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo251490Hymyilyttää
Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi211381- 491379
Riku Rantala OUT, Matti Rönkä IN - Hengaillaan visailuohjelmaan astuu kova nimi: "Olen kasvanut..."
Matti Rönkä jäi eläkkeelle yli 30 vuoden työuran jälkeen loppuvuodesta 2024. Uutistenlukija-toimittaja-kirjailija ei kui281333