Amstaffin koulutus

pelästynyt

Miten amstaffi koulutetaan? Lähistölläni asuu amstaffi, joka tietääkseni on kiltti ihmisille, mutta murisee ja haukkuu pikkukoiralleni. Koska on aggressiivisen ja pelottavan näköinen olen ruvennut tätä amstaffia pelkäämään ulkoillesani koirani kanssa. Tietääksen tätä amstaffia ei ole mitenkään koulutettu, eikö kuitenkin näin iso vahva koira tarvitsisi jonkunlaisen koulutuksen?

12

2626

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1812

      Terrierinä amstaffi on innokas oppimaan.En näe mitään erityistä sen kasvattamisessa.Omani kanssa pärjään.Onko kyseessä nuori uros,joka mahtailee.Kysy omistajalta,miksi hänen koiransa ärisee.Pelätä sinun ei tarvitse,mutta jos ette pääse yhteisymmärrykseen,niin välttäkää kohtaamista.Oma urokseni on rauhallinen,kierrän mielellään isot urokset,jotka eivät koiraani siedä.Haukkuvat ja raivoavat jo kaukaa.Toimeen tullaan täällä turussa.

    • asdasdasddd

      Niin kauan kun pysyttelet kauempana omasi kanssa, en usko että teille on siitä mitään vaaraa. Mentolisuihkeen voit varmuudeksi hommata, jos tilanne tulee. Vaaraton, mutta pysäyttää koiran siksi aikaa, että pääsette pakoon.
      Jos koira on uros, niin saattaa tosiaan mahtailla vain, mutta itse EN menisi liki, ellen osaisi koiria lukea hyvin. Parempi varoa, koska tahtoessaan saa pahaa jälkeä aikaan.

      Amstaffit on hienoja koiria ja ne pitäisi aina kouluttaa kunnolla yhteiskuntakelpoiseksi. Kuten kaikki koirat. Itsellä löytyy näitä muutama ja on kyllä upea rotu, kun tietää mitä tekee.

    • Amstaffinomistaja

      Ei ole sen vaarallisempia koiria kuin muutkaan, mutta juuri hihnassa ollessaan puolustavat kyllä omistajiaan :) jos on selvästi koiran tunteva omistaja hihnan päässä niin ei mitään hätää kulkea edes 10cm päästä niistä! Ihmisille ovat maailman rakastavimpia koiria, mutta toisia koiria kohtaan kyllä puolustavat omistajaansa (tai pihalla reviiriänsä)

    • isotjapienet

      Meidän amstaff kun oli murrosiässä, niin mahtaili juuri näille pienemmille koirille. Tyhmempikin osasi kuitenkin nähdä, kuinka ne pienet koirat oli koulutettu aivan päin kuusia ja sai myös isomman koiran ottamaan haasteet vastaan.

      Tosi yleinen juttuha tämän on katukuvassa, että näitä pienempiä koiria tulee hallitsemattomina kuin isoja. Toki se ei näytä yhtä pahalta kuin hallitsematon amstaff, mutta yhtä paha juttu sekin on.

      Tästä syystä saanen epäillä, että kaikki on lähtöisin osittain myös siitä pienestä koirasta ---> sen omistajasta.

      Peace.

      • tatjaana

        Jokanen ihan itse huolehtii,ettei se oma oo vaaraksi muille.Pienet,ei oo lehtien mukaan raadelleet ihmisiä tai tappaneet muiden koiria .Mun koirat haukkuu,kun pelkäävät uhkaavasti tuijottavia koiria.Mut ne mun,ei oo vaaraksi kellekään.


      • Anonyymi
        tatjaana kirjoitti:

        Jokanen ihan itse huolehtii,ettei se oma oo vaaraksi muille.Pienet,ei oo lehtien mukaan raadelleet ihmisiä tai tappaneet muiden koiria .Mun koirat haukkuu,kun pelkäävät uhkaavasti tuijottavia koiria.Mut ne mun,ei oo vaaraksi kellekään.

        Ei ole raadellut ihmisiä tai tappanut toisia koiria , mutta löytyy tilastoja jotka kertoo että pienet koirat chihut, pomerianit ynnä muut ovat agressiivisempia kuin isot. Se miksi väitetään että isot koirat amstaffit, pitbullit ynnä muut olisivat agressiivisempia kuin pienet johtuu siitä että isot koirat tekevät pahempaa jälkeä kuin pienet koirat, joten niistä saadaan tehtyä lehti juttuja ynnä muuta.. Ei just nyt ole antaa linkkiä tilastoihin, mutta jos vastaat tähän viestiin ja haluat lähteitä väitteelleni niin kaivan ne sinulle.


    • Amstaff3kk

      Hei. Kuinka saada alle 3kk vanha uros pentu kävelemään hihnassa ja lähtemään pihasta pois? Johtuuko kylmyydestä?
      Ja ylimääräaten tavaroiden pureminen loppumaan.
      (Sukat,kädet, jalat, sohvanjalat ja (mielummin pahvi kuin herkku "luu")

    • huomioinut

      Kouluttamalla ei saa rodusta ppis siihen jalostettuja viettejä ja luonteenpiirteitä .
      Jotkut rodut ei siedä muita koiria,eli käyvät kiinni jos käsistä tai hihnoistaan pääsevät.
      Kouluttaa voi vain omistaja itseään,et on super tarkka koiran kanssa,varmustelee ja ennakoi ettei koira pääse kenenkään koiran kimppuun.Mutta,yhtään vahinkoa se ei anteeksi anna,ja aina käyttää tilaisuuden .
      Amit ei varita,rähjää kuten sakut,mutta kiinni ne käy.Se yllättää ensikertalaisen,joka kuvittelee et koira varottaa tai murisee ennsin.
      Et olkaa tarkkoina,rotujen maineet on huonoja,kun niitä päästetään osaamattomista käsistä ja valvonta pettää.Jolloin hyökkäyksiä ja tapaturmia tulee.Ennakoikaa,mielummin koppa,kun purema.

      • Anonyymi

        Sunkin kommentti kuin ihmiseltä, joka pahoinpitelee koiraa kouluttaessaan sitä.
        Näinkö saadaan koira tottelemaan????Joo, kepillä, ei porkkanalla. EI tartte koira keppiä pennusta, vaan kärsivällisyyttä ja sitähän ei riitä myöskään ihmisillä, jotka keppiä kasvatukseen ja koulutukseen käyttävät!!


    • fsdfast

      Ei tarvitse kouluttaa, kiltti koira. Voi olla vapaana, remmi vain ärsyttää häntä.

      • Tojotamies

        Just niin kouluttaminen on kukka hattu tätien vouhotusta!


    • Anonyymi

      Itselläni on 3 koiraa joista 2 on isoja sekarotuisia, (Dogo argentino / Amstaffi) sekä yksi mäyräkoira ja kaikki oppivat tosi hyvin kun saivat oikeanlaista koulutusta.
      Voin suositella tätä kyseistä tuotetta, ainakin kannattaa tarkistaa jos on koiran käytöksen kanssa jotain ongelmia tai epävarmuutta kasvatuksen suhteen.
      https://24a9fo32yo2ueo6lvq-jlsew88.hop.clickbank.net/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2506
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      39
      1408
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      61
      1382
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1166
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1111
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe