Vituttaa oikeesti j tuo liiianksi ylistynyt"manseslangi"..
Joka vitun ministeri,kansanedustaja,urheiluselostaja,toimittajat,,ym,ym..Siis yli 90%
Suomalaisista pitäis laittaa uudelleen KANSAKOULUNpenkille,ja PRONOMINI kurssille:
mä= MINÄ,sä= SINÄ,,tää= TÄMÄ,nää=NÄMÄ,toi= TUO,noi=NUO,,JNE.....
Sitten nää liian ylesiksi muodostuneet joiss mummot ja vaaritkin yrittävät olla teinejä:
Esim.Yle Leaksjuontaja"Uusii ihmisii"..Monwet jopa tahallan puhuvat väärin,kuten 1 ex jalakpalloilija radiossa.."Silloin kouluaikana JOUTU PELATA hiekkakentillä,Siis ei sanonut"Piti pelata tai joutu pelaamaan"..1 jääkiekkokommentoija radiossa:
"Meni ottaa tyhmä jäähy korkeest mailast"..Ei viimeisiä kirjaimia jaksa/viitsi sanoa....
Paljon olis esimerkkejä..Ja sitten nuo"haastava,haasteellinen"..KUN Justina ei voittanut Maaritia niin eikö kusipää selostaja siihenKIN:"Ei pystynyt HAASTAMAAN""
Sitten kun kaikki em.on puhuttu niin kaikki on HUIKEETA,IHAN HUKEEEEE ....
Ja eiköhän tuolle aloitussanallekin"Tästä KOHISTAAN" olisi aika vaihtaa muita sanoja.
Ei puhuta,,vaahdota,kiukutella,ym,ym..vaan "KOHISTAAN"..on "KOHUA"herättänyt,,jne.
Suomenkieli
pulisija
2
98
Vastaukset
- katso_omaa_kirjoitustasi
Kysymyksessä ei ole manseslangi. Aloittaja oma kirjoitus on kieliopillisesti niin puutteellinen ettei kannattaisi paljon pulista.
- Mitä.Häh
Tuollaisella kielitaidottamuudella ei kannattais tosiaan paljoo mesota muiden äidinkielentaidosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun694801KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1883745- 1823395
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?763175Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo502899- 251984
- 241921
- 1791724
- 301676
- 431385