Levetiracetam 500mg sivuoireet

levetiracetam-neito

Kuinka kauan teillä on kestänyt sivuoireet ja onko ollut pahoja? Nyt kolme viikkoa lääkitystä takana ja oireina jatkuva väsymys, pahaolo, "hitaalla käynti", kiukkuisuus, ruokahaluttomuus.

20

8471

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laakeinfo
    • eräs_gaijin

      Pitkään kesti, ehkä 2 kk ennenkuin pahin väsymys, muistamattomuus, hitaus.. oli takana ja olo normaalihko(?) ja siitäkin olo kohoni pikkuhiljaa lisää täyteen "työkuntoon". Vaikea sanoa, kuinka paljon muut taustatekijät vaikuttivat noihin sopeutumisaikoihin. Kuitenkin, 3 vk on vielä kovin lyhyt aika, ei kannata hermostua suuntaan tai toiseen. Mulla meni tosta samasta lääkkeestä ruokahalu myös, sapuskat piti katsoa kellon mukaan koska syöminen ei kiinnostanut pätkääkään (mikä ei taas ole hyvä epilepsiassa..). Paino tippui hurjasti eikä tuo sivuoire poistunut oikeastaan missään vaiheessa. Kun lääke muista syistä meni vaihtoon puolen vuoden päästä, kilot mokomat lisääntyivät nopeasti:). Muuten oli mulle hyvä lääke, muistan toisten kertoneen nivelkivuista, päänsäryistä yms. mutta oman 8 kk:n kokemuksen aikana ainoa haittapuoli oli tuo ruokahaluasia (makuaisti ei kuitenkaan mennyt niin en kokenut suureksi pahaksi turhamaisena naisena).

    • yutre_iona

      Parisen kuukautta meni ennen kuin olo tasaantui, mutta nyt vuosien jälkeen ei voi olla muuta kuin onnellinen, että jaksoi ne pari kuukautta sitä tunteiden vuoristorataa. Paras lääke tähän astisista.

    • nouvei

      Keppra piti kohtaukset ja aurat kurissa mut sivuvaikutukset oli jotain järkyttävää. Lääkäri vaan jaksoi tsempata et kyllä ne siitä lievittyy vaan kun 6kk oli syöty ja huonompaan suuntaa meni niin sit vaihdettiin.

      Tarkkaan en oireita muista enää kun siitä 7vuotta aikaa. Ainakin päänsärky oli joka päiväistä eikä särkyläke auttanut. Näkökenttä sumeni, tuli ikäänkuin "putkinäkö" ja reagointikyky huonontu/hidastu(varmaan verrattavissa sinun "hitaalla käyntiin").

      Mut pahimpia oli psyykkiset oireet x( Aloin oireileen kunnes tajusin lukea lääkeselosteen. Koin melkein kaikki psyykkiset oireet mitä yleisissä oireissa luetellaan laidasta laitaan. Sain mm. ensimmäisen oikean paniikkikohtauksen kaupassa. Mieliala oli myös matala, asiat mitkä ennen innosti ei tuottanut samaa intoa ja iloa kuin ennen. Siis voin sanoa et tää lääke vei multa kokonaan elämänilon. Tuntui kauhealta kun tajusin et en ole oma itseni mm. niiden raivareiden/hermotuneisuuden kans ja tuo et mikään asia ei ikään kuin "tuntunut miltään", mut en vain voinut asialle mitään!
      Kunnes se purettiin niin en voinut uskoa kun aloin palata normaaliksi omaksi itsekseni et millaista tämä elämä todellisuudessa oli.
      Lamasi tunteet enkä ollut oma itseni.

      • Anonyymi

        Aika samanlaista mullakin,monta lääkettä on kokeiltu mutta tähän mennessä ei yhtään sopivaa sivuvaikutuksien osalta.
        En ole yhtään lähellekään ns normaalipäivää saanut viettää sen jälkeen kun lääkityskokeilut aloitettiin,poissaolokohtauksia,elämäniloa ei tippaakaan kun suuret masennukset iskee päälle,väsymys järkyttävää ym.
        Kaikki tiedot mitä itse olen päässyt lukemaan kohdaltani ovat käsittämättömän epäselvät ja ystäväni ( lääkäri ) oli puolueettomana lukijana " vähän ihmeissään ".En kiihota ketään jättämään määrättyjä lääkkeitä pois ja siksi en halua nimetä lääkkeitä joita söin.


    • Delphin

      Mulla ollut nyt reilut 3 viikkoa samat oireet mutta on 1000 mg käytössä...lääkäri sanoi että koitetaan vaihtaa Neurotoliin koska sivuoireet olis jo pitäneet tasaantua..

      • nouvei

        Aikas nopeaa tahtia, jos nyt jo vaihtoon... monet epilepsialääkkeet vie jopa kuukausia ennenku lääkepitoisuus tasoittuu veressä ja sivuvaikutukset mahdollisesti loppuu. Minulla oli 1500mg.


    • kepppppris

      kiva tietää ku lekuri itelleki ehdottanu tota lääkettä mut aika paljo pahaa kuullu just sivuvaikutuksista

    • keppppppra

      Mulle tuli määräys aloittaa tämä lääke. Todella hitaasti siis niinkuin varmaan muillakin ja saa kuulema hidastaa vielä jos yhtään oireilee jotenkin enemmän.. Nyt hieman alkanut jänskättää jotkin sivuoireet kun lueskellut näistä. MUTTA mielummin otan sivuoireet kuin kärsin kohtauksista. :) EIkös kannata ajatella niin kuitenkin. Hieman sekavaa tekstiä, olen pahoillani. Mutta olen toiveikas kun niin paljon kehuttu et lopettaa kohtaukset. Aika näyttää....

    • Kepprakokeilija

      hei
      Minulla vaihdetaan parasta aikaa Absenoria Keppraan. N. 1kk mennyt keppraa ja pikku hiljaa pudotetaan absenoria pois. Absenor ehti mennä n.17 vuotta kunnes nyt raskaus ajatusten vuoksi kokeillaan vaihtoa. Pelottaa vähän kun lääkäritkään eivät Oysissa oikein tiedä mistään mitään.Nyt ollut sivuoireena väsymystä, kutinaa, kiukkuisuutta, lievää masennusta...Mutta kuulemma vielä pitää jaksaa katsoa josko sivuoireet lievyttyisivät.Keppra annostus 500 mg aamu ja ilta 1000 mg.
      Tässä nyt yritän tasapainotella töiden/ harrastuksen ja tämän epilepsiani kanssa...
      Onko muilla minkälaisia kokemuksia?

      • Sairastava

        Keprasta tuli minulle 1vk sisään ihottuma. Oulussa on hyvä tilanne jos siellä on kuitenkin neurologeja. Jkl ei oikein ole heitäkään Jyväskyläläisenä pääsin Kuopioon hoitoon vaikean epilepsian takia.


    • EpileptikkoPaikallisalku

      Mulla on tarkotus nostaa Levetirasetaami 750mg 750mg tasolle ja sen kanssa menee pieni määrä Lamictalia. Olen kohta tossa annoksessa ja EI mitään sivareita vaikka pelkäsin suorastaan mitä ton lääkkeen kanssa seuraa ja melkein kieltäydyin koko lääkkeestä MUTTA olen selvinnyt pienellä.Varmasti vain yksilöllisiä nuo sivuvaikutukset ja minun lekurin kirjeessä lukee, että pitää ottaa yhteyttä ajoissa jos ilmaantuu yhtään pahempia sivuvaikutuksia! Ja kokeillaan sitten jotain muuta, niin siinä luki :) Suosittelen ilman muuta olemaan yhteydessä sinne omaan hoitavaan yksikköön jos lääke ei sovi. Ei ole mitään järkeä syödä sellaista joka pitää kohtaukset kurissa mutta aiheuttaa arki elämää rajoittavia sivuvaikutuksia. Mulla ei jostAIN SYYSTÄ vaikuta edes ruokahaluun... Odotin et vois laihtua tässä, heh :D Ei varmaan onnistukaan!

    • Anonyymi

      Onko muilla kokemusta sellaisista sivuvaikutuksista epilepsialääkeiden käytöstä että valtava tukkoisuus nenässä,poskipäiden arkuus,korvien humina ja jatkuva soiminen sekä hurja hikoilu "poissaolevan olon" lisäksi ? Kiitän ennakkoon mahd vastauksista 😥

      • Anonyymi

        Hurja hikoilu on kyllä kohdallani, mutta onko se sitten 1) Kepprasta johtuvaa, 2) kesän helteistä johtuvaa vai 3) kilpirauhasen liikatoimintaa, niin sitä ei ole suostuttu selvittämään.

        Yhdistäisin nenän tukkoisuuden sekä korvien huminan ja soimisen enemmän esim. nuhakuumeeseen tai kausi-influenssaan, mutta minulla ei ole sotealan koulutusta millään koulutustasolla.


    • Anonyymi

      Mulla on 1000 mg x2pv. päässä syöpä. käyn hitailla kierroksilla. En tiedä kummASTA JOHTUU.Ensin r uoka ei maistunut. Aloitin syömisen :aamiainen 2 ateriaa päivässä, Kun ruoka ei maistu niin kaupan valmiit eineksetkin käy.ei ole enää tarvetta eksoottisiin mausteisiin. Ainut on,että omavastuu jää yli 100 e ostokerta.Ei kuulu lääkkeisiin,josta saisi isomman korvauksen. Ei kokeiltu aluksi halVEMPia lääkkkeitä En haluA LÄÄKKEEN VAIHTOA kotona kun ei ole valvottuja olosuhteita.muiatiss aON VIELÄ saatu epilepsiakohtaus,joka johti diangnoosiin

    • Anonyymi

      Minulta vei jaloista voimat aamulla ei meinaa päästä ylös. Ilta, voimat pois. Lopetin en ole koskaa saanut kohtausta. Erikoistuva" lääkäri"määräs oli 2kk kovassa stressiä. Vaimo psykoosi kävin joka päivä kattomas. En nukkunu hyvin3t per yö. Sit vähä väsähin lääkärin mukaan epilepsia. Ei magneetti ei mitään. 😡😠

      • Anonyymi

        Minulla menee kaksi kertaa päivässä 750 milligr Levetiracetamia ja 2 x päivässä Kepraa.Kohtauksia ei ole tullut mutta välillä " poissaoleva " olo ja väsyä riittää.

        Aika tyypillistä tuo väsymys mitä olen kuullut mutta helpottaa kun tottuu lääkkeeseen.

        Tähän mennessä paras yhdistelmä , Hyvää vointia !


    • Anonyymi

      Miten teidän ajokortin on käynyt. Mult meni 1vuodeks.epämääränen diaknosi. Minun unetkin oli muka tajuttomuus kohtaus. Tämän kandidaatin mukaa, en ole koskaan saanut epilepsia kohtausta. Tää on niin toivotonta mitä teen💀☠️

      • Anonyymi

        Tehtiinkö sinulle KNF:n tutkimuksia vai sanoiko kandidaatti suoraan ilman tutkimuksia, ettei ole epilepsiaa? Kuten palstan akateemikot tietävät (tai heidän kuuluisi tietää), niin tiede perustuu objektiivisesti tutkittuun faktaan, kun taas ilman tutkimuksia tehdyt diagnoosit ovat subjektiivista mutua.


    • Anonyymi

      Minulla oli kasvi päässä ja se leikattiin.
      Se jälkeen määrättiin levetirasetam epilepsia lääke.
      Olen syönyt 1000mg ja 500mg 3kk:den ajan. 2kertaa päivässä.
      Haitat ovat hiusten lähtö uneliaisuus huimaus nenä tukossa.
      En tiedä kuinka kauan vielä pitää syödä näitä tähän vaivaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4809
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      125
      4383
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2851
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1921
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1699
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1690
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      104
      1665
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1593
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe