Kuinka kauan teillä on kestänyt sivuoireet ja onko ollut pahoja? Nyt kolme viikkoa lääkitystä takana ja oireina jatkuva väsymys, pahaolo, "hitaalla käynti", kiukkuisuus, ruokahaluttomuus.
Levetiracetam 500mg sivuoireet
21
10130
Vastaukset
- laakeinfo
http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=1136&d=3097778&i=UCB_KEPPRA_KEPPRA tabletti, kalvopäällysteinen 250 mg, 500 mg, 1000 mg
Pahimmat ovat olleet hyponatremia ja hiustenlähtö. Mainitsemistasi "hitaalla käynti" nousee silloin tällöin, ei päivittäin. Alkuvaiheessa oli lähes kaikki sivuvaikutukset, mutta nykyinen annos 2 x 500 mg on sopiva useamman vuoden kokeilussa. - eräs_gaijin
Pitkään kesti, ehkä 2 kk ennenkuin pahin väsymys, muistamattomuus, hitaus.. oli takana ja olo normaalihko(?) ja siitäkin olo kohoni pikkuhiljaa lisää täyteen "työkuntoon". Vaikea sanoa, kuinka paljon muut taustatekijät vaikuttivat noihin sopeutumisaikoihin. Kuitenkin, 3 vk on vielä kovin lyhyt aika, ei kannata hermostua suuntaan tai toiseen. Mulla meni tosta samasta lääkkeestä ruokahalu myös, sapuskat piti katsoa kellon mukaan koska syöminen ei kiinnostanut pätkääkään (mikä ei taas ole hyvä epilepsiassa..). Paino tippui hurjasti eikä tuo sivuoire poistunut oikeastaan missään vaiheessa. Kun lääke muista syistä meni vaihtoon puolen vuoden päästä, kilot mokomat lisääntyivät nopeasti:). Muuten oli mulle hyvä lääke, muistan toisten kertoneen nivelkivuista, päänsäryistä yms. mutta oman 8 kk:n kokemuksen aikana ainoa haittapuoli oli tuo ruokahaluasia (makuaisti ei kuitenkaan mennyt niin en kokenut suureksi pahaksi turhamaisena naisena).
- yutre_iona
Parisen kuukautta meni ennen kuin olo tasaantui, mutta nyt vuosien jälkeen ei voi olla muuta kuin onnellinen, että jaksoi ne pari kuukautta sitä tunteiden vuoristorataa. Paras lääke tähän astisista.
- nouvei
Keppra piti kohtaukset ja aurat kurissa mut sivuvaikutukset oli jotain järkyttävää. Lääkäri vaan jaksoi tsempata et kyllä ne siitä lievittyy vaan kun 6kk oli syöty ja huonompaan suuntaa meni niin sit vaihdettiin.
Tarkkaan en oireita muista enää kun siitä 7vuotta aikaa. Ainakin päänsärky oli joka päiväistä eikä särkyläke auttanut. Näkökenttä sumeni, tuli ikäänkuin "putkinäkö" ja reagointikyky huonontu/hidastu(varmaan verrattavissa sinun "hitaalla käyntiin").
Mut pahimpia oli psyykkiset oireet x( Aloin oireileen kunnes tajusin lukea lääkeselosteen. Koin melkein kaikki psyykkiset oireet mitä yleisissä oireissa luetellaan laidasta laitaan. Sain mm. ensimmäisen oikean paniikkikohtauksen kaupassa. Mieliala oli myös matala, asiat mitkä ennen innosti ei tuottanut samaa intoa ja iloa kuin ennen. Siis voin sanoa et tää lääke vei multa kokonaan elämänilon. Tuntui kauhealta kun tajusin et en ole oma itseni mm. niiden raivareiden/hermotuneisuuden kans ja tuo et mikään asia ei ikään kuin "tuntunut miltään", mut en vain voinut asialle mitään!
Kunnes se purettiin niin en voinut uskoa kun aloin palata normaaliksi omaksi itsekseni et millaista tämä elämä todellisuudessa oli.
Lamasi tunteet enkä ollut oma itseni.- Anonyymi
Aika samanlaista mullakin,monta lääkettä on kokeiltu mutta tähän mennessä ei yhtään sopivaa sivuvaikutuksien osalta.
En ole yhtään lähellekään ns normaalipäivää saanut viettää sen jälkeen kun lääkityskokeilut aloitettiin,poissaolokohtauksia,elämäniloa ei tippaakaan kun suuret masennukset iskee päälle,väsymys järkyttävää ym.
Kaikki tiedot mitä itse olen päässyt lukemaan kohdaltani ovat käsittämättömän epäselvät ja ystäväni ( lääkäri ) oli puolueettomana lukijana " vähän ihmeissään ".En kiihota ketään jättämään määrättyjä lääkkeitä pois ja siksi en halua nimetä lääkkeitä joita söin.
- Delphin
Mulla ollut nyt reilut 3 viikkoa samat oireet mutta on 1000 mg käytössä...lääkäri sanoi että koitetaan vaihtaa Neurotoliin koska sivuoireet olis jo pitäneet tasaantua..
- nouvei
Aikas nopeaa tahtia, jos nyt jo vaihtoon... monet epilepsialääkkeet vie jopa kuukausia ennenku lääkepitoisuus tasoittuu veressä ja sivuvaikutukset mahdollisesti loppuu. Minulla oli 1500mg.
- kepppppris
kiva tietää ku lekuri itelleki ehdottanu tota lääkettä mut aika paljo pahaa kuullu just sivuvaikutuksista
- keppppppra
Mulle tuli määräys aloittaa tämä lääke. Todella hitaasti siis niinkuin varmaan muillakin ja saa kuulema hidastaa vielä jos yhtään oireilee jotenkin enemmän.. Nyt hieman alkanut jänskättää jotkin sivuoireet kun lueskellut näistä. MUTTA mielummin otan sivuoireet kuin kärsin kohtauksista. :) EIkös kannata ajatella niin kuitenkin. Hieman sekavaa tekstiä, olen pahoillani. Mutta olen toiveikas kun niin paljon kehuttu et lopettaa kohtaukset. Aika näyttää....
- Kepprakokeilija
hei
Minulla vaihdetaan parasta aikaa Absenoria Keppraan. N. 1kk mennyt keppraa ja pikku hiljaa pudotetaan absenoria pois. Absenor ehti mennä n.17 vuotta kunnes nyt raskaus ajatusten vuoksi kokeillaan vaihtoa. Pelottaa vähän kun lääkäritkään eivät Oysissa oikein tiedä mistään mitään.Nyt ollut sivuoireena väsymystä, kutinaa, kiukkuisuutta, lievää masennusta...Mutta kuulemma vielä pitää jaksaa katsoa josko sivuoireet lievyttyisivät.Keppra annostus 500 mg aamu ja ilta 1000 mg.
Tässä nyt yritän tasapainotella töiden/ harrastuksen ja tämän epilepsiani kanssa...
Onko muilla minkälaisia kokemuksia?- Sairastava
Keprasta tuli minulle 1vk sisään ihottuma. Oulussa on hyvä tilanne jos siellä on kuitenkin neurologeja. Jkl ei oikein ole heitäkään Jyväskyläläisenä pääsin Kuopioon hoitoon vaikean epilepsian takia.
- EpileptikkoPaikallisalku
Mulla on tarkotus nostaa Levetirasetaami 750mg 750mg tasolle ja sen kanssa menee pieni määrä Lamictalia. Olen kohta tossa annoksessa ja EI mitään sivareita vaikka pelkäsin suorastaan mitä ton lääkkeen kanssa seuraa ja melkein kieltäydyin koko lääkkeestä MUTTA olen selvinnyt pienellä.Varmasti vain yksilöllisiä nuo sivuvaikutukset ja minun lekurin kirjeessä lukee, että pitää ottaa yhteyttä ajoissa jos ilmaantuu yhtään pahempia sivuvaikutuksia! Ja kokeillaan sitten jotain muuta, niin siinä luki :) Suosittelen ilman muuta olemaan yhteydessä sinne omaan hoitavaan yksikköön jos lääke ei sovi. Ei ole mitään järkeä syödä sellaista joka pitää kohtaukset kurissa mutta aiheuttaa arki elämää rajoittavia sivuvaikutuksia. Mulla ei jostAIN SYYSTÄ vaikuta edes ruokahaluun... Odotin et vois laihtua tässä, heh :D Ei varmaan onnistukaan!
- Anonyymi
Onko muilla kokemusta sellaisista sivuvaikutuksista epilepsialääkeiden käytöstä että valtava tukkoisuus nenässä,poskipäiden arkuus,korvien humina ja jatkuva soiminen sekä hurja hikoilu "poissaolevan olon" lisäksi ? Kiitän ennakkoon mahd vastauksista 😥
- Anonyymi
Hurja hikoilu on kyllä kohdallani, mutta onko se sitten 1) Kepprasta johtuvaa, 2) kesän helteistä johtuvaa vai 3) kilpirauhasen liikatoimintaa, niin sitä ei ole suostuttu selvittämään.
Yhdistäisin nenän tukkoisuuden sekä korvien huminan ja soimisen enemmän esim. nuhakuumeeseen tai kausi-influenssaan, mutta minulla ei ole sotealan koulutusta millään koulutustasolla.
- Anonyymi
Mulla on 1000 mg x2pv. päässä syöpä. käyn hitailla kierroksilla. En tiedä kummASTA JOHTUU.Ensin r uoka ei maistunut. Aloitin syömisen :aamiainen 2 ateriaa päivässä, Kun ruoka ei maistu niin kaupan valmiit eineksetkin käy.ei ole enää tarvetta eksoottisiin mausteisiin. Ainut on,että omavastuu jää yli 100 e ostokerta.Ei kuulu lääkkeisiin,josta saisi isomman korvauksen. Ei kokeiltu aluksi halVEMPia lääkkkeitä En haluA LÄÄKKEEN VAIHTOA kotona kun ei ole valvottuja olosuhteita.muiatiss aON VIELÄ saatu epilepsiakohtaus,joka johti diangnoosiin
- Anonyymi
Minulta vei jaloista voimat aamulla ei meinaa päästä ylös. Ilta, voimat pois. Lopetin en ole koskaa saanut kohtausta. Erikoistuva" lääkäri"määräs oli 2kk kovassa stressiä. Vaimo psykoosi kävin joka päivä kattomas. En nukkunu hyvin3t per yö. Sit vähä väsähin lääkärin mukaan epilepsia. Ei magneetti ei mitään. 😡😠
- Anonyymi
Minulla menee kaksi kertaa päivässä 750 milligr Levetiracetamia ja 2 x päivässä Kepraa.Kohtauksia ei ole tullut mutta välillä " poissaoleva " olo ja väsyä riittää.
Aika tyypillistä tuo väsymys mitä olen kuullut mutta helpottaa kun tottuu lääkkeeseen.
Tähän mennessä paras yhdistelmä , Hyvää vointia ! - Anonyymi
Mulla on aamulla tosi robojalat ja saa olla tarkkana ettei vedä turvalleen jota olen jo riittävästi saanut kokea . Sama pätee myös istumiseen sekä yöunet luokkaa 2-4 tuntia .
Annos 2 x 1000 mg päivässä ja lisänä Vimpat kahdesti eli aamuin ja illoin tuon Levetiracen rinnalla .
Voimia !
- Anonyymi
Miten teidän ajokortin on käynyt. Mult meni 1vuodeks.epämääränen diaknosi. Minun unetkin oli muka tajuttomuus kohtaus. Tämän kandidaatin mukaa, en ole koskaan saanut epilepsia kohtausta. Tää on niin toivotonta mitä teen💀☠️
- Anonyymi
Tehtiinkö sinulle KNF:n tutkimuksia vai sanoiko kandidaatti suoraan ilman tutkimuksia, ettei ole epilepsiaa? Kuten palstan akateemikot tietävät (tai heidän kuuluisi tietää), niin tiede perustuu objektiivisesti tutkittuun faktaan, kun taas ilman tutkimuksia tehdyt diagnoosit ovat subjektiivista mutua.
- Anonyymi
Minulla oli kasvi päässä ja se leikattiin.
Se jälkeen määrättiin levetirasetam epilepsia lääke.
Olen syönyt 1000mg ja 500mg 3kk:den ajan. 2kertaa päivässä.
Haitat ovat hiusten lähtö uneliaisuus huimaus nenä tukossa.
En tiedä kuinka kauan vielä pitää syödä näitä tähän vaivaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389