Kaipailisin hyviä neuvoja, mikäli samanlaisista oireista kärsiviä täältä löytyisi. Ongelmani alkoivat pari viikkoa sitten kun sain töissä lounaan jälkeen ylävatsalle kaamean poltteen joka vei suorastaan jalat alta. Tämän jälkeen kipuilua on jatkunut päivittäin, onneksi hieman lievempänä, mutta kuitenkin kovana kipuna. Viime päivinä olen tunnistanut kivun tulevan siitä jos maha pääsee liian tyhjäksi. Jos kipu on jo hieman alkanut, ei syöminenkään enää pelasta, ja seurauksena on tuntien poltto ylävatsalla. Jos taasen olen pitkiä aikoja syömättä (paastot ennen tutkimuksia), kipu häviää, ja olo on mitä mainioin. Muutoin ruokailun jälkeen hieman röyhtäilyttää, mutta ruoka ei ikinä nouse ruokatorveen asti.
Lääkäri antoi heti Somac-kuurin, ja olen käynyt kummassakin tähystyksessä sekä ylävatsan ultraäänessä. Mitään varsinaista syytä tälle kivulle ei kuitenkaan ole löytynyt. Gastroskopian tehnyt lääkäri kuitenkin mainitsi, että mahalaukussa oli pieni määrä sappinestettä ja kyse saattaisi olla sappirefluksista.
Onko kenellekään diagnosoitu varsinaista sappirefluksia? Onko oireillut samalla tavalla, eli vain kipuna ylävatsalla? Onko apua löytynyt ruokavalion muutoksesta, painonpudotuksesta tai jostain lääkkeistä? Googlella asiasta ei paljon tietoa löytynyt, ja ne vähäisetkin kirjoitukset ei kovin rohkaisevia olleet. Suurimpana pelkona on, että tämä jää krooniseksi kivuksi josta ei pahemmin taukoja ole.
Kiitoksia vastauksista!
Sappirefluksi?
Piglet
0
239
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?941855- 861303
- 1101143
- 761027
- 115972
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57863- 36772
- 47771
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48731- 33693