Moi!
Pakko kirjoittaa tänne kun alan oleen aika epätoivoinen..
Oon 26v nainen ja sain Spirolactone kuurin hiusten lähtöön. Söin 100mg päivässä puoli vuotta . Kauan kesti kun ongelmakohtiin jakaukseen ja päälaella, ohimoille rupes kasvamaan uutta vanhempaa hiusta. Olin onneni kukkuloilla.
Pitkään aikaan sai pitää hiuksia auki, nii että ei päälaki paista/ kihelmöi.
Tai tunnut muuten vaan epämukavalta. Tää oli noin 2014 pääsiäisen aikoihin.
Itselläni oli nuoresta iästä huolimatta varsinki päälaki pyörylän kohtaalta harventunut.
Mutta niskapuolelta hiuksia ei juurikaan lähtenyt.
Hiusten pesun föönäyksen jälkeen hiukset (ongelman aikaan) tuntuivat hyvältä, kiitos paksummat niskahiukset, jotka olivat mielestäni terveet.
Spiro annosta pienennettiin juuri silloin pääsiäisen aikoihin 2014 ja rupesin syömään puolet vähemmän lääkettä että 50mg.
Tähän saakka meni hyvin 2014 kunnes huomasin, että juurikin nää mun niskahiukset ovat yhtäkkiä ohentuneet iha kauheesti ja tuntuvat tosi hennoilta ja veltoilta.
ja ponnarista on tullut tässä ihan viikon sisällä ihan olematon ja just nää niskahiukset on nii velton oloiset etteivät ees pysy kunnolla kiinni.
(Joudun töiden takia pitämään hiuksia kiinni)
Eli nää aiemmat ongelmakohdat ovat tällä hetkellä paksuimmat, jotka spiro paransi, mut ne missä olikin vähän edes paksuutta ni on nyt ihan lirut.
En tiedä mitä tehdä koska hiukset alkavat näyttää niin ohuelta etten voi pitää enään normi ponnaria..
Kellään vastavaa kokemusta lääkkeen lopetuksen jälkeen? Että ne hiukset lähtee ohenemaan jotka olivat enen spiron aloittamista päässä, mut ne taas jotka lääke vahvisti pysyy päässä?
Olen lääkettä ilman ollu noin 2kk.
Pakko kirjoittaa tänne kun alan oleen aika epätoivoinen..
Oon 26v nainen ja sain Spirolactone kuurin hiusten lähtöön. Söin 100mg päivässä puoli vuotta . Kauan kesti kun ongelmakohtiin jakaukseen ja päälaella, ohimoille rupes kasvamaan uutta vanhempaa hiusta. Olin onneni kukkuloilla.
Pitkään aikaan sai pitää hiuksia auki, nii että ei päälaki paista/ kihelmöi.
Tai tunnut muuten vaan epämukavalta. Tää oli noin 2014 pääsiäisen aikoihin.
Itselläni oli nuoresta iästä huolimatta varsinki päälaki pyörylän kohtaalta harventunut.
Mutta niskapuolelta hiuksia ei juurikaan lähtenyt.
Hiusten pesun föönäyksen jälkeen hiukset (ongelman aikaan) tuntuivat hyvältä, kiitos paksummat niskahiukset, jotka olivat mielestäni terveet.
Spiro annosta pienennettiin juuri silloin pääsiäisen aikoihin 2014 ja rupesin syömään puolet vähemmän lääkettä että 50mg.
Tähän saakka meni hyvin 2014 kunnes huomasin, että juurikin nää mun niskahiukset ovat yhtäkkiä ohentuneet iha kauheesti ja tuntuvat tosi hennoilta ja veltoilta.
ja ponnarista on tullut tässä ihan viikon sisällä ihan olematon ja just nää niskahiukset on nii velton oloiset etteivät ees pysy kunnolla kiinni.
(Joudun töiden takia pitämään hiuksia kiinni)
Eli nää aiemmat ongelmakohdat ovat tällä hetkellä paksuimmat, jotka spiro paransi, mut ne missä olikin vähän edes paksuutta ni on nyt ihan lirut.
En tiedä mitä tehdä koska hiukset alkavat näyttää niin ohuelta etten voi pitää enään normi ponnaria..
Kellään vastavaa kokemusta lääkkeen lopetuksen jälkeen? Että ne hiukset lähtee ohenemaan jotka olivat enen spiron aloittamista päässä, mut ne taas jotka lääke vahvisti pysyy päässä?
Olen lääkettä ilman ollu noin 2kk.
Vastaukset 2
Vanhimmat
Spiroa pitänee syödä jatkuvasti jotta se vaikuttaisi hiusten kasvuun.
Hiusten ohenemiseen ja hiusten lähtöön voi vaikuttaa yleinen terveydentila ja jopa stressi.
No itse ollut tässä kipeä ilman kuumetta kylläkin (eikö korkean kuumeen) pitäisi kanssa hiuksia saada lähtemään. Mutta näin ohuet hiukset eivät olleet koskaan, ei todellakaan edes silloin kun lääkkeen aloitin.
Mutta kysymys olikin että nää hiukset mitkä oli ennen lääkkeen ottamista tosi hyvässä kunnossa (niska/alahiukset on nyt ihan veltot..) et voiko lääke vaikuttaa näin et ne lähtee helpommin..