Päätin jakaa tänne omat kokemukseni Turun tuhatjalasta, sillä itse etsiessäni samaista tietoa en löytänyt kovin tuoreita kokemuksia. Olen vastikään muuttanut toiselta paikkakunnalta Turkuun ja uusi vakituinen eläinkääkäri on siis hakusessa. Kävin siis syyskuussa 2015 kyseisessä paikassa koiranpentuni kanssa. Kokemukseni olivat seuraavanlaisia (jos et jaksa lukea tarinaani niin siirry suoraan viimeiseen kappaleeseen :D) :
Otin itse pipetillä virtsanäytteen kotini lattialta ja kiikutin näytteen samantien Tuhatjalkaan. Näytettä vilkaistiin mikroskoopilla ja diagnoosina oli virtsatulehdus, johon määrättiin antibioottikuuri. Koiralla ei siis ollut minkäänlaisia oireita kyseisestä sairaudesta eikä näytettä myöskään viljelty, joka etenkin pienen pennun kohdalla tulisi aina tehdä (olen konsultoinut asiasta kahta eri eläinlääkäriä; viljely kannattaa aina suorittaa!). Tämän diagnoosin johdosta pentuni ensimmäinen rokotus siirtyi hamaan tulevaisuuteen.
Eipä tuossa siis mitään ongelmaa ollut. Eläinlääkäri oli mielestäni mukava ja asiallinen, ei hänestä mitään pahaa sanottavaa. Mutta hiukan ihmetytti, että minulta tosiaan laskutettiin näytteenotosta, sillä otinhan sen itse, omilla välineillä. Myös viljelyn tekemättä jättäminen oli mielestäni huono asia.
Tuhatjalan hoitajista olen sitten täysin eri mieltä. Asiakaspalvelu on huonoa. Ei sillä, että se olisi eläinlääkärissä se tärkein asia, mutta kyllä se vaikeuttaa asioiden hoitamista aika lailla! Kyseenalaistin näytteen luotettavuuden ja vastaukset olivat sitä luokkaa että "sinä et ole eläinlääkäri, meillä on hyvät laitteet"- tyylistä. Hoitaja kehotti uuden virtsanäytteen ottamista (vaikka mitään oireita ei siis ole) ja kun kysyin tämän hintaa (edellinen käynti oli 170€ ja näytteen otin minä) niin hän ei osannut sanoa.
Konsultoin koiran virtsatulehduksesta kahta muuta eläinlääkäriä, jotka nimenomaan painottivat viljelyn tärkeyden lisäksi sitä, että lattialta otetussa näytteessä voi olla mukana vaikka kuinka paljon bakteereita = sen perusteella ei pidä määrätä antibioottikuuria.
En siis itse henkilökohtaisesti voi suositella kyseistä paikkaa enkä halua mennä sinne uudestaan. Suurimmat syyt tähän ovat se, että eläinlääkäri ei mielestäni selvittänyt/hoitanut asioita tarpeeksi perusteellisesti ja hoitajien käytös ei ollut mitenkään miellyttävää. Hintakaan ei ole edullinen vaan kalliimpi kuin parissa muussa tietämässäni paikassa. En siis nää mitään syytä miksi veisin lemmikkini sinne uudelleen.
- ap
omat kokemukseni Turun Tuhatjalasta
koiranomistaja
1
<50
Vastaukset
- vbnml
Mulla taas ihan päinvastaisia kokemuksia tosin kissan hoidosta.Hinta oli toki iso kissan takajalan auki repeytyneestä ihosta joka oli auki luuhun saakka.Mutta raha on rahaa eläimen hyvinvointi meni rahan edelle.
Kissan jalka ommeltiin kissa nesteytettiin ja kotiin päästiin vielä samana päivänä selvien ja hyvien ohjeiden kanssa.
Kissa tervehtyi hyvin ja parani täysin mistä olen kyllä enemmän kuin kiitollinen tuhatjalassa kissaani auttaneille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss1337280Kaipaisin nyt kosketusta
jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.142660Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa
Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole2661278- 1001059
Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia
Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942171990Kerrostaloihin ilmalämpöpumput
Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih71945En ymmärrä käytöstäsi
Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek137930Kiitoksia kaikille epäasiallisesta sisällöstä liputtaneille
Se ylimielisyys ja epäasiallisen julkaisun jakaminen ei sitten kantanut.79784Kirkonkylän puliveivarit
Hieman pistää silmään nuo puliukot ja akat kirkonkylän penkeillä ja S-marketin kulmilla. Tarttis varmaan tehdä asialle j13763Persaukinen puolankalainen kävi kerjäämässä paitaa
Ja lippistä. Nauratti suuresti kun katsoin. Kukahan mahtanee olla? Voipi katsoa täältä jutun. https://www.youtube.com18741