omat kokemukseni Turun Tuhatjalasta

koiranomistaja

Päätin jakaa tänne omat kokemukseni Turun tuhatjalasta, sillä itse etsiessäni samaista tietoa en löytänyt kovin tuoreita kokemuksia. Olen vastikään muuttanut toiselta paikkakunnalta Turkuun ja uusi vakituinen eläinkääkäri on siis hakusessa. Kävin siis syyskuussa 2015 kyseisessä paikassa koiranpentuni kanssa. Kokemukseni olivat seuraavanlaisia (jos et jaksa lukea tarinaani niin siirry suoraan viimeiseen kappaleeseen :D) :

Otin itse pipetillä virtsanäytteen kotini lattialta ja kiikutin näytteen samantien Tuhatjalkaan. Näytettä vilkaistiin mikroskoopilla ja diagnoosina oli virtsatulehdus, johon määrättiin antibioottikuuri. Koiralla ei siis ollut minkäänlaisia oireita kyseisestä sairaudesta eikä näytettä myöskään viljelty, joka etenkin pienen pennun kohdalla tulisi aina tehdä (olen konsultoinut asiasta kahta eri eläinlääkäriä; viljely kannattaa aina suorittaa!). Tämän diagnoosin johdosta pentuni ensimmäinen rokotus siirtyi hamaan tulevaisuuteen.

Eipä tuossa siis mitään ongelmaa ollut. Eläinlääkäri oli mielestäni mukava ja asiallinen, ei hänestä mitään pahaa sanottavaa. Mutta hiukan ihmetytti, että minulta tosiaan laskutettiin näytteenotosta, sillä otinhan sen itse, omilla välineillä. Myös viljelyn tekemättä jättäminen oli mielestäni huono asia.

Tuhatjalan hoitajista olen sitten täysin eri mieltä. Asiakaspalvelu on huonoa. Ei sillä, että se olisi eläinlääkärissä se tärkein asia, mutta kyllä se vaikeuttaa asioiden hoitamista aika lailla! Kyseenalaistin näytteen luotettavuuden ja vastaukset olivat sitä luokkaa että "sinä et ole eläinlääkäri, meillä on hyvät laitteet"- tyylistä. Hoitaja kehotti uuden virtsanäytteen ottamista (vaikka mitään oireita ei siis ole) ja kun kysyin tämän hintaa (edellinen käynti oli 170€ ja näytteen otin minä) niin hän ei osannut sanoa.

Konsultoin koiran virtsatulehduksesta kahta muuta eläinlääkäriä, jotka nimenomaan painottivat viljelyn tärkeyden lisäksi sitä, että lattialta otetussa näytteessä voi olla mukana vaikka kuinka paljon bakteereita = sen perusteella ei pidä määrätä antibioottikuuria.

En siis itse henkilökohtaisesti voi suositella kyseistä paikkaa enkä halua mennä sinne uudestaan. Suurimmat syyt tähän ovat se, että eläinlääkäri ei mielestäni selvittänyt/hoitanut asioita tarpeeksi perusteellisesti ja hoitajien käytös ei ollut mitenkään miellyttävää. Hintakaan ei ole edullinen vaan kalliimpi kuin parissa muussa tietämässäni paikassa. En siis nää mitään syytä miksi veisin lemmikkini sinne uudelleen.

- ap

1

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vbnml

Mulla taas ihan päinvastaisia kokemuksia tosin kissan hoidosta.Hinta oli toki iso kissan takajalan auki repeytyneestä ihosta joka oli auki luuhun saakka.Mutta raha on rahaa eläimen hyvinvointi meni rahan edelle.
      Kissan jalka ommeltiin kissa nesteytettiin ja kotiin päästiin vielä samana päivänä selvien ja hyvien ohjeiden kanssa.
      Kissa tervehtyi hyvin ja parani täysin mistä olen kyllä enemmän kuin kiitollinen tuhatjalassa kissaani auttaneille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla

”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset
      Maailman menoa
      275
      17680
    2. Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään

Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"
      Maailman menoa
      192
      12562
    3. Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään

"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El
      Maailman menoa
      74
      6274
    4. MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!

Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny
      Henkirikokset
      41
      5308
    5. Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta

Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään
      Maailman menoa
      85
      5094
    6. Orpon hallitus paskoi kaikki hommat

ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.
      Maailman menoa
      59
      4233
    7. NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu

narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun
      Maailman menoa
      70
      4056
    8. Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois

Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja
      Maailman menoa
      60
      3820
    9. Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi

Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta
      Maailman menoa
      105
      3732
    10. Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?

PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html
      Maailman menoa
      146
      3199
    Aihe