Päätin jakaa tänne omat kokemukseni Turun tuhatjalasta, sillä itse etsiessäni samaista tietoa en löytänyt kovin tuoreita kokemuksia. Olen vastikään muuttanut toiselta paikkakunnalta Turkuun ja uusi vakituinen eläinkääkäri on siis hakusessa. Kävin siis syyskuussa 2015 kyseisessä paikassa koiranpentuni kanssa. Kokemukseni olivat seuraavanlaisia (jos et jaksa lukea tarinaani niin siirry suoraan viimeiseen kappaleeseen :D) :
Otin itse pipetillä virtsanäytteen kotini lattialta ja kiikutin näytteen samantien Tuhatjalkaan. Näytettä vilkaistiin mikroskoopilla ja diagnoosina oli virtsatulehdus, johon määrättiin antibioottikuuri. Koiralla ei siis ollut minkäänlaisia oireita kyseisestä sairaudesta eikä näytettä myöskään viljelty, joka etenkin pienen pennun kohdalla tulisi aina tehdä (olen konsultoinut asiasta kahta eri eläinlääkäriä; viljely kannattaa aina suorittaa!). Tämän diagnoosin johdosta pentuni ensimmäinen rokotus siirtyi hamaan tulevaisuuteen.
Eipä tuossa siis mitään ongelmaa ollut. Eläinlääkäri oli mielestäni mukava ja asiallinen, ei hänestä mitään pahaa sanottavaa. Mutta hiukan ihmetytti, että minulta tosiaan laskutettiin näytteenotosta, sillä otinhan sen itse, omilla välineillä. Myös viljelyn tekemättä jättäminen oli mielestäni huono asia.
Tuhatjalan hoitajista olen sitten täysin eri mieltä. Asiakaspalvelu on huonoa. Ei sillä, että se olisi eläinlääkärissä se tärkein asia, mutta kyllä se vaikeuttaa asioiden hoitamista aika lailla! Kyseenalaistin näytteen luotettavuuden ja vastaukset olivat sitä luokkaa että "sinä et ole eläinlääkäri, meillä on hyvät laitteet"- tyylistä. Hoitaja kehotti uuden virtsanäytteen ottamista (vaikka mitään oireita ei siis ole) ja kun kysyin tämän hintaa (edellinen käynti oli 170€ ja näytteen otin minä) niin hän ei osannut sanoa.
Konsultoin koiran virtsatulehduksesta kahta muuta eläinlääkäriä, jotka nimenomaan painottivat viljelyn tärkeyden lisäksi sitä, että lattialta otetussa näytteessä voi olla mukana vaikka kuinka paljon bakteereita = sen perusteella ei pidä määrätä antibioottikuuria.
En siis itse henkilökohtaisesti voi suositella kyseistä paikkaa enkä halua mennä sinne uudestaan. Suurimmat syyt tähän ovat se, että eläinlääkäri ei mielestäni selvittänyt/hoitanut asioita tarpeeksi perusteellisesti ja hoitajien käytös ei ollut mitenkään miellyttävää. Hintakaan ei ole edullinen vaan kalliimpi kuin parissa muussa tietämässäni paikassa. En siis nää mitään syytä miksi veisin lemmikkini sinne uudelleen.
- ap
omat kokemukseni Turun Tuhatjalasta
koiranomistaja
1
<50
Vastaukset
- vbnml
Mulla taas ihan päinvastaisia kokemuksia tosin kissan hoidosta.Hinta oli toki iso kissan takajalan auki repeytyneestä ihosta joka oli auki luuhun saakka.Mutta raha on rahaa eläimen hyvinvointi meni rahan edelle.
Kissan jalka ommeltiin kissa nesteytettiin ja kotiin päästiin vielä samana päivänä selvien ja hyvien ohjeiden kanssa.
Kissa tervehtyi hyvin ja parani täysin mistä olen kyllä enemmän kuin kiitollinen tuhatjalassa kissaani auttaneille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä963337Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3041833Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2471677- 951530
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4101502Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4221393Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21320Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381147Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden276973Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun346972