omat kokemukseni Turun Tuhatjalasta

koiranomistaja

Päätin jakaa tänne omat kokemukseni Turun tuhatjalasta, sillä itse etsiessäni samaista tietoa en löytänyt kovin tuoreita kokemuksia. Olen vastikään muuttanut toiselta paikkakunnalta Turkuun ja uusi vakituinen eläinkääkäri on siis hakusessa. Kävin siis syyskuussa 2015 kyseisessä paikassa koiranpentuni kanssa. Kokemukseni olivat seuraavanlaisia (jos et jaksa lukea tarinaani niin siirry suoraan viimeiseen kappaleeseen :D) :

Otin itse pipetillä virtsanäytteen kotini lattialta ja kiikutin näytteen samantien Tuhatjalkaan. Näytettä vilkaistiin mikroskoopilla ja diagnoosina oli virtsatulehdus, johon määrättiin antibioottikuuri. Koiralla ei siis ollut minkäänlaisia oireita kyseisestä sairaudesta eikä näytettä myöskään viljelty, joka etenkin pienen pennun kohdalla tulisi aina tehdä (olen konsultoinut asiasta kahta eri eläinlääkäriä; viljely kannattaa aina suorittaa!). Tämän diagnoosin johdosta pentuni ensimmäinen rokotus siirtyi hamaan tulevaisuuteen.

Eipä tuossa siis mitään ongelmaa ollut. Eläinlääkäri oli mielestäni mukava ja asiallinen, ei hänestä mitään pahaa sanottavaa. Mutta hiukan ihmetytti, että minulta tosiaan laskutettiin näytteenotosta, sillä otinhan sen itse, omilla välineillä. Myös viljelyn tekemättä jättäminen oli mielestäni huono asia.

Tuhatjalan hoitajista olen sitten täysin eri mieltä. Asiakaspalvelu on huonoa. Ei sillä, että se olisi eläinlääkärissä se tärkein asia, mutta kyllä se vaikeuttaa asioiden hoitamista aika lailla! Kyseenalaistin näytteen luotettavuuden ja vastaukset olivat sitä luokkaa että "sinä et ole eläinlääkäri, meillä on hyvät laitteet"- tyylistä. Hoitaja kehotti uuden virtsanäytteen ottamista (vaikka mitään oireita ei siis ole) ja kun kysyin tämän hintaa (edellinen käynti oli 170€ ja näytteen otin minä) niin hän ei osannut sanoa.

Konsultoin koiran virtsatulehduksesta kahta muuta eläinlääkäriä, jotka nimenomaan painottivat viljelyn tärkeyden lisäksi sitä, että lattialta otetussa näytteessä voi olla mukana vaikka kuinka paljon bakteereita = sen perusteella ei pidä määrätä antibioottikuuria.

En siis itse henkilökohtaisesti voi suositella kyseistä paikkaa enkä halua mennä sinne uudestaan. Suurimmat syyt tähän ovat se, että eläinlääkäri ei mielestäni selvittänyt/hoitanut asioita tarpeeksi perusteellisesti ja hoitajien käytös ei ollut mitenkään miellyttävää. Hintakaan ei ole edullinen vaan kalliimpi kuin parissa muussa tietämässäni paikassa. En siis nää mitään syytä miksi veisin lemmikkini sinne uudelleen.

- ap

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vbnml

      Mulla taas ihan päinvastaisia kokemuksia tosin kissan hoidosta.Hinta oli toki iso kissan takajalan auki repeytyneestä ihosta joka oli auki luuhun saakka.Mutta raha on rahaa eläimen hyvinvointi meni rahan edelle.
      Kissan jalka ommeltiin kissa nesteytettiin ja kotiin päästiin vielä samana päivänä selvien ja hyvien ohjeiden kanssa.
      Kissa tervehtyi hyvin ja parani täysin mistä olen kyllä enemmän kuin kiitollinen tuhatjalassa kissaani auttaneille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1798
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      179
      1301
    3. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1158
    4. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      34
      1053
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      81
      977
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      935
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      880
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      64
      806
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      779
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      751
    Aihe