Mitä vattua?! DPI - nappi?

Äimänkäkenä

Ostin tänään uuden johdollisen usb - hiiren, siinä on vieritysrullan takana pieni nappi missä lukaa dpi.
Mitä tuon napin kuuluisi tehdä, olen kokeillut nappia sekä peleissä että kuvankäsittelyohjelmassa enkä ole huomannut napin naksuttelun mitenkään vaikuttaneen mihinkään tai muuttaneen mitään. Hiiri ja kursori liikkuvat täsmälleen samoin kuten ennenkin?!

14

5264

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Osanctasimplicitas

Itse et ole asiaa kyennyt selvittämään hiiren valmistajan nettisivuilta ja käyttöohjeista, mutta arvelet, että täältä saat vastauksen kertomatta edes hiiren merkkiä! :o)

• mhhmhmhm

DPI aappi tarkoittaa Dots Per Inch, eli käytännössä tuolla napilla voit säätää hiiren nopeutta / tarkkuutta.

Pelihiirissä tuollainen nappi usein on, eli voit kesken pelin säätää hiirtä "nopeammalle" tai "hitaammalle".

Jos olet asentanut hiiren mukana tulleet ohjelmat, saatat pystyä asettamaan etukäteen hiiren tietyt arvot jotka sitten siitä napista vaihtuvat DPI asetukselle.

• Äimänkäkenä

Ai on täällä hönöttimen vuodatuksen lisäksi toinen ihan fiksukin vastaus kysymykseeni.
        Niin - ostin sen hiiren Clas Ohlsonilta, toki tutkin kotona paketin sisältä ja ulkoa, siinä lukee vain "Optical Mouse", ei mitään valmistajan nimiä tai muitakaan, eikä myöskään nettiosoitteita tai vastaavia.
        Ostin sen ihan vain usb - hiiren tarpeeseen, mutta jos siinä tuollainen DPI - nappula on ja laitetta sillä mainostetaan (kolme DPI - arvoa) kai se pitäisi toimimaankin saada.
        Vaan ei.

• gubbers

C O:n sivulla on myös kohta " Kysymykset ja vastaukset"
        jossa asioita selitetään, (Saattaa vaatia kääntäjän käyttöä).

• turhatoiminto

Kyseinen toiminto on turha ja jopa haitallinen.

• suburbz

Sinä olet turha ja haitallinen.

• pandablokkeri

Miten se on haitallinen? Blokkaako Panda sen?

• paskaakäteeno
        pandablokkeri kirjoitti:

Miten se on haitallinen? Blokkaako Panda sen?

Haitallinen toiminto. Aiheuttaa vain harmeja ja ei tee mitään peleissäkään:D

• Vapunen_kalastaa
        paskaakäteeno kirjoitti:

Haitallinen toiminto. Aiheuttaa vain harmeja ja ei tee mitään peleissäkään:D

Kyllä muuten tekee, langatontakin hiirtä kannattaa välttää, johdolliset on tarkempia.

• ÄimänkäkenäKB3022345

Kokeilin sitä Clas Ohlsonin ”Optical Mousea” kaverin kannettavassa ja se hiiri ja dpi - nappi toimikin siinä hyvin. Vika oli siis omassa koneessa tai käyttöjärjestelmässä.
        Päivittelin konettani Windows Updatesta, ja pian dpi – kytkin toimi kuten kuuluukin. Se toiminto taitaa ollakin aika kätevä jos hiirellä pitää välillä tehdä tarkempaa työtä. Ei tarvi enää hiiren herkkyyttä säätää hankalasti Ohjauspaneelin kautta.
        Vaan kun piti Windowsia päivittää, taisi muutama vakoiluohjelma sujahtaa koneelle.

• vesair

haitallinen ?

• Jos vapunen ei tarvitse dpi säätöä, niin se ei tarkoita sitä, ettei jollain muulla olisi sille käyttöä. DPI asetus on hyvinkin hyödyllinen pelatessa, ja hyvässä pelihiiressä on useampia asetuksia joita voi lennossa säätää.

• Kalastaja_vapu

Noloa :D

• Stanislaus

Hiiri pitää kytkeä tietokoneen USB porttiin kiinni, ellei hiiri toimi, voi myyjältä kysy käyttöopetusta, ne tuskin veloittavat siitä ylimääräistä.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      95
      3859
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      47
      3245
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      100
      2857
    4. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      136
      2550
    5. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      57
      2490
    6. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2408
    7. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      117
      2407
    8. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      21
      2354
    9. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      23
      2336
    10. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      64
      2100
    Aihe