Poikaystävä yöksi ja ylihuolehtivaiset vanhemmat

14w

En saa kutsua poikaystävääni yöksi kotiin, vaikka olen 14 ja poikaystäväni myös 14. Olen kiltti ja vanhempani sanovat, että voivat luottaa minuun, mutta poikaystävän kotiin tuominen yöksi on vanhemmilleni ylitsepääsemättömän hankalaa. En saa edes mennä poikaystävällenikään yöksi , vaikka emme seksiä harrastaisi. Molemmat olemme vastuuntuntoisia ja fiksuja, ja katsoisimme vaan leffoja ja halailisimme yms. Mutta vanhemmillani on aivan eri käsitys yökyläilystä... Lisäksi olen 8-luokalla ja kotiintuloaikani on klo. 20 enkä saa tulla myöhemmin kotiin. Ärsyttää kun muut ovat ulkona ja mun pitää lähteä kotiin klo.8. En saa olla viikonloppuja yksin koska olen siihen liian nuori:D en juo enkä polta enkä pitäisi bileitä ollessani yksin. Mielestäni vanhempani ovat liian ylihyysteerisiä jokaisen asian kanssa ja heidän käytöksensä minua kohtaan on naurettavaa.

8

136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 13vuotiaanäiti

      Olen samaa mieltä kanssasi. Kyllä 14-vuotias pärjää kotona yksin viikonlopun. Itse olin yksin kotona myös ollessani 14-vuotias eikä minullakaan ollut mitään bileitä. Halusin vain itsenäistyä ja saada välillä omaa rauhaa ja olla yksin.
      14-vuotiaat harvoin seksiä harrastavat ollessaan yötä poikaystävällään. Se on enemmänkin halailua ja pussailua ja leffojen katsomista yms. Yhtä hyvinhän voit olla saman sukupuolen kaverilla yötä, mutta kun kyseessä on vastakkainen sukupuoli, se on joillekkin ylitsepääsemättömän hankalaa... Harvoin näkee nuoria jotka ovat oikeassa riidellessään vanhempien kanssa:D jospa koittaisit vielä keskustella vanhempiesi kanssa asiat selviksi.
      Klo. 20 kuulostaa mielestäni kovin aikaiselta, kun kyseessä on kuitenkin jo 8luokkalainen tyttö...mielestäni klo22-23 on hyvä aika sen ikäisille ja siihen aikaan oma 7luokkalaiseni tulee kotiin.

    • äiti_ihminen

      Klo 22 tai 23 ei tosiaan ole seiskaluokkalaisen tavallinen kotiintuloaika! Kasiluokkalaisella klo 20 on ihan ok, max klo 21 pitää arkena tulla kotiin. Muuten ei jaksa aamulla nousta kouluun.
      En minäkään antaisi 14 vuotiaan kutsua poikakaveria yökylään. Ei ole kyse luottamuksen puutteesta, vaan vanhempien tehtävä on suojella lastaan, jos hänestä välittää. Minulla ei itselläni ollut aikoinaan kotiintuloaikoja eikä valvontaa, ja kaikenlaista ikävää pääsikin käymään. Toivoin jo silloin, että minusta ois välitetty niin paljon että ois asetettu rajoja. Ole kiitollinen siitä, että sulla on rakastavat vanhemmat. Parin vuoden päästä sulla on jo enemmän vapauksia. Kyllä aikuisena ehtii olla.

      • 123kissapaskoo

        Olet huono vanhempi. Kiitos kuin luit ja toivottavasti annat nyt lapsillesi paremman elämän...


    • Oonite14enseurusteleatm

      Vanhemmilla on syynsä. Jos itse olisin vastaavassa tilanteessa, en yöpyisi (tai edes oleilisi toisen luona kahdestaan liian paljon), kiusaus voi tulla liian suureksi ja rikotaan omia ja toisen rajoja ja yhteisii sääntöjä. Parempi tutustuu toiseen ensin puhumal ja tekemäl yhes juttuja.

    • kökälenimimerkitloppu

      hei, itse olen 15 ja kesällä mulla oli kotiintulo aika 21 joten... Saan olla kyllä yksin vklp kotona jos vanhemmat lähtee jonnekkin, mutta sekin on harvaa.

    • Hienoa että vanhempasi pitää huolta sinusta. Odottava aika on vaan pitkä ja todellisuudessa lapsuus on ohi hetkessä

    • Jaahasjaahass

      No toi kotiintuloaika ei arkipäivänä ainakaan ole mitenkään paha, mites viikonloput? Sille en kyllä nää syytä, ettet sais poikaystävälles mennä yöks. Onko se sukupuoli nimenomaan ongelma, vai saako teille tulla poikia muuten yöksi? Ainahan voit tehdä niin kun muutkin, sanot meneväs kaverille mutta meetkin poikaystävälle:D Niin mä varmaan tekisin, jos olis jotain rajoituksia missä saa yöpyä

    • Tyttö14v

      Itse kans 14 vuotiaana tyttönä ja poikaystävän omistajana pystyn samaistumaan sun fiiliksiin. En kyllä tosin oo edes vielä kysynyt että pääsisinkö yöksi poikaystävälle tai toisinpäin mutta uskon asian olevan tosi ärsyttävä. Kotiintuloajat ovat myös mulla aika tiukat, vaikka en lähes ikinä missään illalla hengailekaan. Myös se, että sulla on hyvät ja luottavaiset vanhemmat, ei ihan nyt täsmää tän sun ongelman kanssa. Mulla meni mun vanhempien luottamus siitä, kun seiskaluokan lopussa lintsasin yhden päivän koulusta. Sen jälkeen en oo saanut olla kavereilla myöhään, kaikkia yökyliä täytyy aina tarkkaan harkita ja joka asiaa mitä pyydän tai kysyn täytyy miettiä kolmeen kertaan etten vain tekisi omia huonoja ratkaisujani esim. pakenemalla yöksi kylille rälläämään. Rasittavaa, kun yhdestä lintsatusta päivästä sain kauhean gangsterin maineen vaikka oikeasti olen ihan kunnolline tyttö. Ootko koittanut puhua sun vanhempien kanssa niistä syistä mitkä estää yökyläilyn? Sen kun meet vaan jos sun vanhemmat ei oikeesti keksi mitään oikeeta syytä minkä takia et vois mennä. Tsemppiä ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      6
      1762
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1758
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1241
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1164
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1142
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      9
      1067
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1021
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      995
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      994
    10. 10
      980
    Aihe