Kumpi teillä on tiukempi lasten kasvatuksessa äiti vai isä? Omassa lapsuudenkodissani molemmat vanhemmat olivat hyvin tiukkoja, mutta isäni teki paljon töitä ja kasvatusvastuu jäi melkein kokonaan äidille. Ainoa asia, joka oli isän tehtävä oli selkäsaunan antaminen. Jos isä ei ollut kotona ja joku meistä lapsista (2 tyttöä & 2 poikaa) teki jotain rangaistavaa, kirjoitti äiti rikkeen ylös vihkoseen ja isän tultua kotiin, päättivät he yhdessä rangaistuksesta. Käytännössä isä kuritti rikkeentekijän piiskalla. Saatiinpa joskus kaikki neljäkin selkäämme samalla kertaa. Nyt olen kahden tytön äiti ja olen ilmeisesti perinyt tiukat kasvatusasenteet kotoani ja pidän tiukkaa kuria. Mieheni taas on pehmoisä, joka ei aseta mitään rajoja ja antaa periksi liian monta kertaa? Millaisia kokemuksia teillä?
Kumpi vanhemmista tiukempi kasvattaja
1
194
Vastaukset
- kuritettu
Meillä isä anto piiskaa ja molemmat sitä tyypillistä senajan auktoriteettia että kun minä sanon. Ei siinä lasta kuunneltu kun aikuinen vain määräsi. Minuun sellainen ei selvästi tepsinyt kun sain piiskaa usein, en siis oppinut. Omassa perheessäni minä olen tiukempi kun mies, silti molemmat kasvattavat ja asioista keskustellaan myös lapsen kanssa. Fyysistä kuritusta meillä ei ole harrastettu, en näe sitä missään muodossa kannattavana ja se on väärin lasta kohtaan. Näen että lapseni on paremmin kasvatettu kun minä itse. Rakkauttakaan meiltä ei puutu vaikka rajat ovatkin olemassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss1488168Kaipaisin nyt kosketusta
jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.323260Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa
Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole4042415Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh292002Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia
Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-201729422891885Kerrostaloihin ilmalämpöpumput
Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih1681789- 201650
- 241495
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘221293- 1001279