Lada ei koskaan sortunut valehteluun.

CCCCCPPPP

Olette varmaan kuulleet ja nähneet tv:stä tästä autojen päästöjen rukkaamisesta. Onneksi Amerikkalaiset huomasivat ettei kaikki ole kohillaan. Olen (Kanto.) joskus aiemmin kirjoittanut siitä etteivät nämä bensan kulutukset pidä paikkaansa mitä autotehtaat ilmoittelevat tekeleittensä hörppivän. Jotku "viisaat" epäilivät minua, ja lyttäsivät kirjoitukseni kokonaan. No on mukava seurata mitä tuleman pitää. Ladan kulutus on se mikä on eikä siitä käräjiä käydä.

27

100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Runko

      Niin totta taas. Kulutus ja päästöarvot valehdellaan ilman mitään tunnontuskia länsiräppänöissä. Onneksi Ladalla ei tällaiseen alhaiseen toimintaan sorruta. Kanto tosiaan on monta kertaa tästä puhunut ja ollut jälleen kerran oikeassa. Natsitekeleet HÄVETKÄÄ !!!!

    • halojatahalloo

      Niin, siis tota. Ladan dieselmoottorissa ei tosiaankaan typen oxideilla voi huijata. Ureaa tankkiin vaan ja sillai....

    • rthrthrthtr

      Uutisointi on hiukan tyyliin kamalat Amerikalaiset ovat pilaamassa arvostetun automerkin mainetta.Valtamedia sitten päivän viiveellä kun tärkeä mainostaja.

    • Kanto-komukka

      Lada kuluttaa reilusti yhtä paljon vanhat kuorma-autot. Venäjällähän ei päästöillä ole mitään väliä.

      • CCCCCPPPP

        Ladan kulutus on se minkä deltta tai onko Ladan tehdas ilmoittanut ja se siitä. Minulla Lada 111 kuluttaa ihan kohtuullisesti eikä kukaan ole sitä valittanu, ei ainakaan Ameriikasta ole kuulunut mitään.


      • Eurovolga

        Otsikkohan oli ettei Lada valehtele. Lada ei valehtele kulutuksiaan ja päästöjään vaikka ne olisi avaruussukkulan tasolla. Ladan tiedottaminen siis eroaa Klonksvaakkenin tiedottamisesta täysin. Wolfsburgin tekele yrittää piilotella tosiasioita, jotka eivät kestä päivänvaloa missään. Saas nähdä milloin eräs baijerin tekele paljastaa ettei heidänkään tiedot ihan paikkaansa pidä. Nää on sen suuruusluokan asioita että Saksan Kreikalle antama tukikin on todella pientä. Saksan talouden ja autoteollisuuden romahtamista odotellessa. Oiskohan sittenkin kannattanut kertoa ihan vaan totuus alun alkaen ... ainakin ois säilynyt edes jonkinlainen maine ja säästynyt rahaa ihan v...sti.


      • höpöhpöhpöhpöhpöhöpö

        Edelleenkin kysyn, missä Ladan mallissa on dieselmoottori?


      • Runko

        Kysymyksesi ei kuulu tähän ketjuun. Tässä ketjussa keskustellaan Klonkswaaaaggenin törkeästä valehtelusta autonostajille ja siitä ettei Lada moiseen valehteluun ole koskaan sortunut. Eri hakukoneilla selvittänet vastauksen kysymykseesi. Jos et osaa hakukoneita käyttää voit tietenkin avata uuden ketjun asiasta.


      • löpölpölpölpölpölpölpll
        Runko kirjoitti:

        Kysymyksesi ei kuulu tähän ketjuun. Tässä ketjussa keskustellaan Klonkswaaaaggenin törkeästä valehtelusta autonostajille ja siitä ettei Lada moiseen valehteluun ole koskaan sortunut. Eri hakukoneilla selvittänet vastauksen kysymykseesi. Jos et osaa hakukoneita käyttää voit tietenkin avata uuden ketjun asiasta.

        Tarkoitit siis myöntää, että Ladan kohdalla valehtelu ei ole mahdollista, koska siinä ei ole dieselmottoria, jonka päästöt voisivat ylittyä, nii ei silloin tietenkään pysty valehtelemaan.

        Sitäpaitsi, kun Ladat olivat markkinoilla, niin eipä tainnut olla juuri mitään päästörajojakaan, joten siinäkään mielessä ei voinut huijata kun ei ollut mitään huijattavaa.


      • Runko

        Niin siis mikä on ongelma ? Lada ei valehtele toisin kuin tämä länsiromufirma josta tämä keskustelu lähti. Miksi kysyt tyhmiä ja vastaat niihin itse ? Klonswaakkeni valehteli heti kun siihen mahdollisuus tuli. Jäivät vaan p...at housuissa kiinni. Noloa ja törkeää asiakkaiden kusetusta. Ladat muuten olivat markkinoilla kun juuri mitään päästörajoja oli ja on olemassa. Turha siis tässäkään yrittää venkoilla.


      • RassattuOn
        Runko kirjoitti:

        Niin siis mikä on ongelma ? Lada ei valehtele toisin kuin tämä länsiromufirma josta tämä keskustelu lähti. Miksi kysyt tyhmiä ja vastaat niihin itse ? Klonswaakkeni valehteli heti kun siihen mahdollisuus tuli. Jäivät vaan p...at housuissa kiinni. Noloa ja törkeää asiakkaiden kusetusta. Ladat muuten olivat markkinoilla kun juuri mitään päästörajoja oli ja on olemassa. Turha siis tässäkään yrittää venkoilla.

        Oli niitä markkinoilla senkin jälkeen, mutta esim. takavetoisen mallin missä oli "säätökaasari" ja katalysaattori, niin tuo kaasari oli melkoinen ongelmapesäke ja kun se kului, niin varaosia ei saanut siihen muualtakuin purkuautoista 2000-luvulla.
        Koska sitä ei toimitettu niillä varusteilla päämarkkina-alueille.


    • Eurosamara

      Lada kuluttaa kaupungissa vain reilun kymmenen litraa satasella ja saastuttaa sen mukaisesti. Lada on rehellisesti todella saastuttava auto.

    • YmmärsinNäin

      Menee hieman kaksi asiaa sekaisin...
      Tunnettu tosiasia on ettei normitesti vastaa useimpien autoilijoiden ajorytmiä, eikä ota huomioon sääolosuhteita ja liikenneolosuhteita jne.
      Em. asiassa kulutuksen kanssa korreloi CO2-päästöt.
      Jenkkilässä ne isot avolava pick-upit ovat yhä myydyimpiä automalleja ja kulutukset sen mukaisia.

      Normitestauksessa (Esim. Euro6) on raja NOx päästöille ja sitä tällä das kikkakoodilla oli dieseleissä kierretty, kun auton pyörät ovat suorassa, ilman paine oikealla tasolla ja kaasunkäyttörytmi sopiva, niin testimoodi päälle, jotta NOx loukku toimii ja se vaatii taas dieselpolttoaineen ruiskutusta jatkuvasti loukkuun ja kulutus kasvaa sekä tehoa pitää rajoittaa, jotta päästöehdot täyttyy. Kun Ladaa on myyty, eipä ole typenoksideille ollut rajoituksia.

      Tehdas taas ilmoittaa omana ilmoituksenaan tehot ja kulutukset, jotka ei sitten olekkaan tuossa testimoodissa aikaansaatu.

    • WouldILieToYou

      Venäläiseen luonteeseen ei kuulu valehtelu vaan aina pyritään 100 % rehellisyyteen kaikissa asioissa !

      • Sovietunionneverlies

        Kyllä. Pietarin trollitehdas osoittaa todeksi sen, että rehellisyyteen pyritään.


      • CCCCCPPPP
        Sovietunionneverlies kirjoitti:

        Kyllä. Pietarin trollitehdas osoittaa todeksi sen, että rehellisyyteen pyritään.

        Paljon luotettavampia kuin vapaanlännen trollitehtaat.


    • Kanto_komukka

      Koko Venäjä perustuu suureen valheeseen. Lada ei valehtele. Se ei edes yritä olla oikea auto.

      • Runko

        Nyt sitten valehtelee Audikin. Sakujen autoteollisuus rämpii suossa, josta ei hevin nousta. Vilunkipeliä autonostajien piikkiin. Eiköhän se baijerilainenkin sieltä kohta iloisesti ilmoita että ... hei mekin kusetetaan !! En ole koskaan luottanut näihin merkkeihin ja tämä valehtelu mitä he nyt harrastavat iski viimeisen niitin tuohon ajatukseen. Tästä suosta ei nuo merkit selviä kuin lapioimalla euroja hartiavoimin että maine voitaisiin palauttaa mutta onnistuuko se .. EI ! Ihmisen muisti on pitkä ja onneksi on vielä auto johon voi luottaa ... LADA !!!


      • Eurovolga

        Niin totta taas. Valehtelu germaanitekeleiden osalta on ollut systemaattista.


      • CCCCCPPPP
        Eurovolga kirjoitti:

        Niin totta taas. Valehtelu germaanitekeleiden osalta on ollut systemaattista.

        Varsinki pari kolme vuotta sitten kun kirjoittelin Kanto. nimellä niin täällä paasasivat ns. länsilaatu auton omistajat kuinka lännessä kehitellään autoja esim. päästöjen kohdalla ja muutenkin niiden tekeleiden laatuun. Epäilin ja oikasin niiden valheita mitä vaan ehdin. Nyt on käynyt toteen se ettei siellä "rehellisessä ja vapaassa" lännessä ole autoja kehitelty lainkaan vaan laitteita joilla mitataan autojen päästöjä.


      • Runko

        Nyt näitä ns.länsitekeleitä, jossa päästöarvoissa on valehdeltu on jopa yli 50.000 Suomessa !!! Ei hyvää päivää. Ostajia viedään kuin pässiä narussa. Onneksi tuli hommattua Lada. Ei valehtelua vaan reilua peliä puolin ja toisin.


    • Ylpeänä Saksan Ladan, eli Opelin omistajana voin sanoa, että Opel ei ole päästöväärennys pelleilyyn alentunut. Mikäs pakottava tarve näillä "Premium" merkeillä on kikkailla? =)

      • Runko

        Ikävää tuottaa sinulle pettymys mutta nyt on jäänyt jo niin monta ns.länsitekelettä kiinni päästöarvokikkailusta että voidaan puhua koko länsimaisen autoteollisuuden rappiosta. Ainoa, joka on säilynyt puhtain paperein on arvostettu ja kadehdittu Lada !!!


      • CCCCCPPPP

        Minulla käy sääliksi ns. autotehtaan työläisiä ja auton ostajia. Hehän ovat mielestäni syyttömiä. Minä tiedän omasta kokemuksesta miten aivopesijät niin työpaikallani ja missä niitä tapasinkin yrittivät "valistaa" meitä Ladan omistajia. Moni uskoi heitä, uskollisemmat ja Ladaan tyytyväiset eivät uskoneet vaan pysyivät Ladan omistajina.


      • Ladafever

        Olemme saaneet lukea lehdistä että tämä on kova paikka VW konsernille. Koko yhtiön tulevaisuus voi olla vaakalaudalla. Ei viitsi enää lyödä lyötyä.


    • nomuistuipamieleen

      Tulee mieleen erään Suomalaisen autolehden koeajoraportti 90-luvun puolivälistä, jolloin markkinoille tuli uusi "suihku-Samara", eli siis kaasutinaika oli Ladassakin ohi ja tilalla oli "moderni" monipisteruiskutus. Testaajat ihmettelivät, kun pääsivät koeajon aikana suhteellisen helposti tehtaan ilmoittamia kulutuslukemia pienempiin lukemiin.

      Mutta toki, tuohon aikaan kulutuslukemat olivat realistisempia kaikilla merkeillä. Nykyisin tehtaan ilmoittamiin lukemiin ei normaali ajossa pääse.

      Ja ehkä Venäläisillä on ollut hieman "karkeampi" testirata, kuin mitä Suomen tiestö..:)

      • CCCCCPPPP

        Sehän on niin parempi että autoa rasitetaan varmasti niin paljon että saadaan riittävän hyvä tulos että auton ostaja on tyytyväinen eikä tarvi ruveta käräjöimään jälkeen päin. Näyttäisi tässä asiassa häämöttävän jo valoa edessä päin, hyvä niin sillä olisihan se mukava saada jonkin lainen lopputulos tähän tuiki ikävään asiaan. Se vaan että koodan, autin ja seatin omistajat pääsivät nyt volskun siivellä kuin koira veräjästä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1381
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1205
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      24
      1149
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      211
      1080
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1051
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      984
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      307
      957
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      929
    9. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      895
    10. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      73
      869
    Aihe