Vanhat keinot?

Vanhastarba

Veteraanit ja nuoremmatkin pistäkää vähän juttua "vanhanajan oheisharjoitteista", tyyliin: kivien nakkelut, halkojenteot,jne. Mitä versioita löytyy? Vai löytyykö mitään? Pelkkää salitreeniä? Onko ohjelmaan kuulut Rocky tyylisiä tukinkantoja lumihangessa,..? Olisi kiva kuulla juttua.

5

1087

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • swedu

Ennen vanhaan tehtiin 8-10 tuntisia ruumillisia työpäiviä ja sen päälle salitreenit.
      Nykyään puhutaan ettei voida työtä tehdä kun pitää harjoitella.
      Kukaan ei jaksa nyrkkeilyä treenata enempää kuin
      korkeintaan 2 tuntia päivässä täysipainoisesti.
      Väitän että se mikä menee sen yli ei enään ole
      vastaan otettavaa. Mutta tämän lisäksi voi kyllä käydä lenkillä tai vaikka harjoitella pallo lajeja.

• Badu

Niin, nykyään mä teen 6-20 tuntia ruumiillista työtä ja treenaan päälle...

• Vanhastarba

on aina ollut. Ei ennenkään kukaan jaksanut samalla tehdä raskasta ruumiillista työtä ja treenata älyttömänä. Kyllä kai nuo tarkoittamani "oheistreenit" kuului tavallaan itse harjoitteluun. Vaihtelun vuoksi tehtiin jotain "kummallista" hommaa. Nykyään on menetelmät mennyt tietenkin tieteellisemmiksi. Katselin Foremanista kertomaa dokumenttia, ennen hänen uutta tulemistaan ja hänen ohjelmaan kuului vielä noita vanhanajan menetelmiä, nimittäin halkojen hakkaaminen ja siitä sain päähäni udella kuuluuko nykyisin jollekin vastaavat jutut tai onko kuulunut.

• swedu
        Vanhastarba kirjoitti:

on aina ollut. Ei ennenkään kukaan jaksanut samalla tehdä raskasta ruumiillista työtä ja treenata älyttömänä. Kyllä kai nuo tarkoittamani "oheistreenit" kuului tavallaan itse harjoitteluun. Vaihtelun vuoksi tehtiin jotain "kummallista" hommaa. Nykyään on menetelmät mennyt tietenkin tieteellisemmiksi. Katselin Foremanista kertomaa dokumenttia, ennen hänen uutta tulemistaan ja hänen ohjelmaan kuului vielä noita vanhanajan menetelmiä, nimittäin halkojen hakkaaminen ja siitä sain päähäni udella kuuluuko nykyisin jollekin vastaavat jutut tai onko kuulunut.

meillä on ainakin leka käytössä 2 kertaa viikossa ja se lyödään isoon bussinrenkaseen.
        Halkojen hakkaminen tänä päivänä on hankalampaa.
        Cuubassa oheistreenit oli kun kaverit laitettiin
        riviin ja annettiin sirppi käteen ja sitten näytettiin isoa nurmikenttää ja annettiin jokin aika milloin pitää olla valmis.

• Zamu
        swedu kirjoitti:

meillä on ainakin leka käytössä 2 kertaa viikossa ja se lyödään isoon bussinrenkaseen.
        Halkojen hakkaminen tänä päivänä on hankalampaa.
        Cuubassa oheistreenit oli kun kaverit laitettiin
        riviin ja annettiin sirppi käteen ja sitten näytettiin isoa nurmikenttää ja annettiin jokin aika milloin pitää olla valmis.

Olin aikoinaan yhden kesän kantamassa kaverin kanssa tukkeja n.50-400m metsästä tienvarteen.Mettää kun hoideltiin luomuperiaatteella, niin sinne ei sopinut koneen kanssa mennä rälläilemään.

Vaikka olenkin ruumilliseen työhön tottunut, meinasi aluksi käydä vähän kunnon päälle. Eikä ihan vähänkään.Pöllejä jaksoi kaksin just ja just kantaa ja maasto oli tottakai epätasainen.

Kaksi kuukautta sitä ja voin sanoa etten ole koskaan ennen enkä jälkeen tuntenut sellaista lihastasapainon hallintaa, vaikka ikäni olen urheillutkin.

Ensiksikin: Päivät olivat kahdeksan-kymmentuntisia, kukaan ei jaksa harjoitella kymmentä tuntia putkeen. Töissä se menee luonnostaan.
        Toiseksi: Epätasaisessa maastossa kompastellessa syvät lihakset joutuivat töihin koko kropasta.
        Kolmanneksi: Pää "kasvoi"

Että ei kun kokeilemaan pullanmussuttajat. En ole sen kesän jälkeen ihmetellyt yhtään miksi esim. olympiahiihtäjät Mäntyranta ja Hakulinen harjoittelivat metsätöitä tehden.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      79
      1954
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1683
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1260
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      225
      697
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      656
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      56
      600
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      195
      563
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      472
    Aihe