puolikuuro loppuiän

puolikuuroelämää

No mulla on sellainen tilanne että olen siis 40v ja eipä ole ikinä edes tarjottu kuulolaitetta.On ollut tyytyminen tähän tilanteeseen.Olen rampannut monia kertoja tyksissä laitoin tuloksin.Kuulolaite ei auta kun niin huono kuulo vasemmassa korvassa.Oikea on liian hyvä kuulolaitteelle.Yllämainitsemasi ongelmat on minulla ihan jokapäiväistä arkeani.Implanttia en tule ikinä saamaan vasempaan korvaan, joten kun ja jos kuulo oikeasta korvasta heikentyy saan vasta kuulolaitteen tai jos pahempi niin implantti.Tulevaisuus siis puolikuurona kuolemaan asti.Ei kiva mut on vain pakko hyväksyä tämä kylmä totuus..Toivottavasti sinä saat parempaa apua kuulo-ongelmiisi.Kyllä näinkin elämässä pärjää mutta ei se helppoa ole.Ihminen sopeutuu kummasti vaan kaikkeen jos on pakko

5

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DF123

      Syntymästä asti puolikuurona ja voin vain sanoa että on perseestä. Lisäksi toisessa korvassa huomattava kuulonalenema. Korvatulehduksia on todella usein. En kuule mistä suunnasta äänet tulevat, ihmisten kanssa puhuminen vaikeaa kun kokoajan pitäisi käännellä päätä ja vaihtaa paikkaa, koko lapsuuden kestänyt koulukiusaaminen, musiikista nauttiminen vaikeaa kun osa äänistä jää kuulematta osittain. Onhan se totta että sen kanssa oppii elämään mutta ei se mukavaa ole.

      • JANortamaa

        Totta se on päätä saa käännellä kuin pöllo ja tilaisuuksissa on tarkkaan katsottava mihin käy istumaan, että on esteeetön kuulemionen. Mutisijoitten kanssa keskusteleminen on vaikeaa menee usein arvailuksi mistä puhutaan ei ne sitä ymmärrä ja joskus alkaa vituttamaan tilanne ja tulee ajatus, että "haasta vaan minä pidän hevosta" tyyliin. Toisaalta ihmiset puhuvatkin niin paljon paskaa ettei kaikkea tarvitsekkaan kuulla. Musiikin ja kännykän kuuntelu on huonoa sekä etäämmältä tulevien äänien paikallistaminen, mutta ainut mikä toimii jatkuvasti on se tinnitus etenkin siinä korvassa jossa ei sitä kuuloa ole yhtään...tasapuolisuuden vuoksi tietenkin. Täytyy vaan kääntää tämä tilanne omaksi eduksi... ei luovuteta.


      • Implantisti

        Kyllä kuulolaitteen saa ,lopettakaa tuo valitus.


      • JANortamaa

        Kuulolaitteen käyttäjänähän tässä puhutaan, mutta kun yhdellä korvalla vaan jotenkin laitteenkin kanssa kuulee niin tuo se omat hankaluutensa.


    • 123Jake

      Oon täällä jo pari vuotta sitten kirjoittanut, että on olemassa kuulokoje, joka tuo suuntakuulon, vaikka toinen korva olisi jopa liki kuuro. Jos siinä vaan on joskus ollut toimiva kuulo. Eli että aivoissa oleva kuulokeskus on joskus oppinut ns suuntakuulon eli erottamaan äänten tulosuunnan.

      Silloin uskoin kojeiden tuntevaan henkilöön. Nyt olen itse sen kokenut, kun toinen korvani on liki kuuro. Kojeitteni avulla kuitenkin suuntakuuloni on hyvä. Kuulen tarkasti mistä äänet tulevat, niin keskusteluissa ryhmässä kuin esim musiikkia kuunnellessani.

      Aikanaan vaan kaikki eivät uskoneet kertomaani valitettavasti, vaan leimasivat markkinointimieheksi, tms. Siksi en nyt mainitsekaan kojeitteni merkkiä enkä valmistajaa ...valitettavasti vaikka teille siitä voisi olla apuakin...

      Mutt kojeeni eivät ole maailman suurimman valmistajan kojeita eivätkä Suomen kenties suosituimman valmistajankaan kojeita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1074
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      897
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe