eli tilanteeni on tämä:
olen parikymppinen nainen ja velkaa kertynyt pikavippien takia noin 10000€ en tiedä tarkkaa summaa ja osa on ulosotossa, osa eri perintäfirmoilla ja en ole edes kärryillä minne olen velkaa:( olen siihen päälle velkaa tuttaville ja sukulaisille noin 6000€ ja koska mut on ulosotossa todettu varattomaksi niin niitä ei tietenkään enään peritä... ongelma onkin siis tämä:
miten minä saan maksettu noin 16000€ velat alle vuodessa?! haluan niistä eroon ja ihan kaikista!! haluan olla vapaa ja iloinen! en ole nukkunut pariin vuoteen kun velkataakka painaa harteita. koitin velkaneuvontaankin mennä joku vuosi sitten, mutta en koskaan mennyt kun en saanut selvitettyä velkojani.
minulle jää menojen jälkeen kuussa noin 300€ rahaa millä voisin lyhentää, mutta se ei oikein riitä.
Lisä tuloja hankin parhaimman mukaan, mutta satanen sillointällöin lisää ei poista moista summaa mitenkään:( tuttavat joille olen velkaa laittavat minuutin välein viestejä: Milloin, milloin, laita jo rahaa , mikset voi jo maksaa ja en kestä sitä enään niimpä päätin että maksan ensin velat tuttaville että saan rauhassa keskittyä muihin maksuihin. en vain jaksa sitä loputonta pommittamista enään joten jotenkin on ensin hankittava tuo 6000€
eli vinkkejä? apua? kertokaa miten tällenen sotku pitäis purkaa:( oon niin älyttömän loppu ja pohjalla että päätin nyt ottaa itseäni niskasta kiinni! se on joko nyt kaikki kuntoon tai itsemurha.
oma mokahan kaikki oli itsepähän olin idiootti, mutta vahingosta viisastuneena päätin että nyt loppu ja elämä takasin raiteille!! eli mulle saa kertoo omia kokemuksiaan jos tahtoo:) ois kiva kuulla miten muut on selvinnyt kun kaikki on jo kuralla.
10000€ velat ja toivoton olo:(
32
5187
Vastaukset
- P.I.M.P
Mikäli sinulla on mitat kunnossa (pituus ja paino esim. pituus-100-10%) sekä myös ulkonäköä niin mitä jos kokeilisit myydä itseäsi? Siinä saa ainakin nopeasti paljon rahaa kun tuntipalkkahan on ihan varmasti parempi(ja huomattavasti) kuin mistään työstä mitä sinunikäisellesi ja koulutuksen/työkokemuksen omaavalle tullaan tarjoamaan? Lisäksi kun otat asiakkaiksesi vähän vanhempia herrasmiehiä niin jututkaan ei rupea pyörimään oman ikäistesi jätkien likkojen tiedossa. Muista myös että verottajakaan ei tule turhia ottamaan välistä tuossa kun olet oman itsesi "työnantaja" ja ilmoittaminen voudille riippuu vain ja ainoastaan itsestäsi. Kysy esim.SO:n puolelta vanhemmilta huorilta apua ilmoituksesi tekoon sekä hintojesi määrittelemiseen.
- eipäonnistuhelpolla
Sorry mutta kokemuksella voin sanoa ettei vouti ota vastaan rahaa jonka alkuperää ei ole tiedossa joten pimeän rahan saanti ei auta ulosotossa. Kaverivelkoja voi toki maksaa. Tästä yli 20 vuoden takainen kokemus jolloin yksityisihmisten rahanseuranta ei ollut yhtä tarkkaa kun nykyään..
- got5kjhkok9k9h
Itsensä myyminen on täysin laillista yritystoimintaa, josta maksetaan normaalit verot. Monelle nuorelle se olisi hyvä kesä- ja viikonlopputyö.
- Teukkala77
got5kjhkok9k9h kirjoitti:
Itsensä myyminen on täysin laillista yritystoimintaa, josta maksetaan normaalit verot. Monelle nuorelle se olisi hyvä kesä- ja viikonlopputyö.
Pistäs oma tyttäres huoraamaan. Katsotaan moniko tykkää tyttöäsi painaa. Ai etkö tarkoittanutkaan omastasi huoraa? Kaskas...
- tulosuunnittelu
eipäonnistuhelpolla kirjoitti:
Sorry mutta kokemuksella voin sanoa ettei vouti ota vastaan rahaa jonka alkuperää ei ole tiedossa joten pimeän rahan saanti ei auta ulosotossa. Kaverivelkoja voi toki maksaa. Tästä yli 20 vuoden takainen kokemus jolloin yksityisihmisten rahanseuranta ei ollut yhtä tarkkaa kun nykyään..
no voithan maksaa laskusi pankin tiskillä osan ostaa ruokaa ja palkasta maksaa voudille jos joku kysyy nii sano otit sukulaisilta lainaa päästäkses ulosotosta eroon
- Pieniä_on_murheet
Mulla on velkaa n.200000€
No 95000€ vähenee itsekseen sijoitusasuntotuotolla.
Loppu on sitten sellaista mikä pitää hoitaa varmaan vuoden sisällä.
En ole masentunut enkä paniikissa, hoidan hommani niin eiköhän ne saada maksettua.
16000 hoituu pankkilainalla, vaikka niiden kavereiden takauksilla jolloin saat pienemmillä koroilla ja esim 5 vuoden maksuajalla asiat kuntoon.
Toinen vaihtoehto on että otat jonkun kaverin nimissä lainan jota sinä sitten maksat pois, tämä siis silloin jos sulla on luottotiedot menneet.
Tuo summa ei ihan oikeasti ole mitään, senkun alkaa hoitamaan asiat kuntoon.- eipäonnistuhelpolla
Olen hivenen eri mieltä....
""16000 hoituu pankkilainalla, vaikka niiden kavereiden takauksilla jolloin saat pienemmillä koroilla ja esim 5 vuoden maksuajalla asiat kuntoon.""
Jos luottotiedot menneet ja kaiken lisäksi ei tuloja niin pankkilainaa ei saa....
""Toinen vaihtoehto on että otat jonkun kaverin nimissä lainan jota sinä sitten maksat pois, tämä siis silloin jos sulla on luottotiedot menneet.""
Jo kerran nytkin velkaa kavereilleen eikä maksa niin tuskin kukaan enää takaisi pankkilainaa. Aloittajahan on todettu varattomaksi..
""Tuo summa ei ihan oikeasti ole mitään, senkun alkaa hoitamaan asiat kuntoon.""
Totta se summa on työssäkäyvälle asiansa hoitaneelle melko mitätön mutta tulottomalle suuri ongelma. Ainoa tapa on mennä töihin ja lyhentää. Jos ei ammattia niin jokin ammattikoulutus samaan aikaan kun tekee sivuhommia elantonsa eteen. - NoJustJoo
"16000 hoituu pankkilainalla, vaikka niiden kavereiden takauksilla jolloin saat pienemmillä koroilla ja esim 5 vuoden maksuajalla asiat kuntoon.
Toinen vaihtoehto on että otat jonkun kaverin nimissä lainan jota sinä sitten maksat pois, tämä siis silloin jos sulla on luottotiedot menneet."
Heh heh hehh!! No mikset saman tien neuvo että "Kuu on juustoa, lennä kuuhun ja kaiva sieltä muutama iso juustokimpale ja myy voitolla". Ihan yhtä realistinen "neuvo"nimittäin.
Joo varmaan nuo kaverit ja sukulaiset joille ollaan jo osoittauduttu tosi "luotettavaksi" maksajaksi suostuu iloisesti lähtemään takaamaan aloittajan lainaa? Jos nyt jostain haavemaailmasta löytyisi pankki joka lainaisi ihmiselle joka on ulosotossa ja todettu varattomaksi??
Tai vaihtoehtoisesti suostuvat ottamaan lainan omiin nimiinsä (????????????????????).
Ei kai aloittajan kaverit ja sukulaiset kaikki jotain aivovammaisia ole??
- msdmvv
Aloittaja kysyy: "miten minä saan maksettu noin 16000€ velat alle vuodessa?!"
Et nykyisistä lähtökohdistasi mitenkään. Ongelma ei ole tulottomuutesi, ulosotto tai velan määrä. Ongelma on asenteesi. Kaikki-mulle-heti-just-nyt -asenne on sinut velkaannuttanut ja samalla asenteella yrität velkasikin hoitaa: heti-justiinsa-tää-paha-pois-kun mä-en niinku-yhtää-tykkää!
Velka maksetaan pois rahalla. Rahaa saa tekemällä työtä. Kun rahaa on saanut riittävän kauan, on velkakin maksettu. Parikymppiselle, työttömälle ja ilmeisesti kouluttamattomalle löytyy lähinnä hanttihommia, mutta niitäkin kannattaa hakea. Toinen ja fiksumpi vaihtoehto on hakeutua koulutukseen ja hankkia työllistävä ammatti. Jos nyt aloitat, olet velaton viiden vuoden päästä. Et todellakaan vuodessa, etkä helpolla. Lisäksi olet vaarassa velkaantua heti uudelleen, jollet opettele budjetointia ja rahankäyttöä. Hae apua velkaneuvonnasta. - longlyfolf
kaikki vois joskus ajatella että on ihmisiä jotka on rämpineet vuosikymmeniä toisten ihmimisten velkojen takia vaikkei omaa nimeä ole missään paperissa.
ap. 20v ikänen on kyllä kuullut aiemmasta ajata velkaantumisesta ja sen mahdollisesta uhasta... kyllä sellaisella joka on itse velkansa ottanut on hyvä olla.... sinä saat apua kuntasi sosiaalitoimesta ja velkaneuvonnasta, sellainen joka ei itse ole ollenkaan velkaa, niin ei välttämättä saa apua mistään... - nytloppuutämä
hoi:D mulla on ammatti:D ja mitä tulee tutuille velkaa niin siis niitä olen aina säännöllisesti lyhentänyt niinkuin sovittu, mutta kyse on siitä että ne tutut jotka joskus lainasi ja suostui tohon pitkän ajan lainaan ovat itse nyt pienituloisia joten haluavatkin saada lainan nopeammin takaisin:/
mikä on mulle ihan ok koska ymmärrän että harmittaa jos joku on velkaa ja oma talous ns. huonona:) en vain jaksa sitä loputonta pommittamista mitä saan heiltä.
ja töissä minä olen eli ei se ole ongelma siis työttömyys (teen extrahommia, mutta ulosotto on katsonut että tulot niin epäsäännölliset 500-1100€ kk) ja mitä tulee itsensä myymiseen niin haloo! en ala itseäni myymään mistään hinnasta olen kunnon ihminen jolla on vain talous kuralla.
vippejä otin opiskelun ohessa kun sain niin pientä tuloa että päätin parikertaa ottaa ja nuorempana ja huomattavasti tyhmempänä jouduin kierteeseen joka katkesi maksuhäiriön myötä. olen ollut velkaa siis yli tuon 16000 mutta olen sen lyhentänyt tähän summaan ja nyt vain rupesi kyrpiin tuo loputon venyttäminen ja päätin ottaa tavoitteeksi hoitaa velat vuodessa koska tiedän että se on mahdollista.
kiva kun täällä haukutaan alinpaan helvettiin ilman että tietedään mistä on edes kyse...
asiallisia vinkkejä/neuvoja kaipaan en haukkuun lyttäämistä.- msdmvv
"päätin ottaa tavoitteeksi hoitaa velat vuodessa koska tiedän että se on mahdollista."
Kerropa nyt meille tyhmille haukkujille, että jos tulosi ovat 500-1100 €/kk, mikä tekee vuodessa = 12 kk:ssa 6000- 13200 €, miten ajattelet tästä maksavasi elinkustannuksesi ja 16000 € velat. Et mitenkään. Tavoitteita voit asettaa velattomuudesta, mutta tee niistä realistisia. Tuolla aiemmin puhuit 300 €/kk maksuvarasta = 53 kk ja kun siihen huomioi korot ja kulut, puhutaan jo viiden vuoden maksuajasta. Jotta hoidat velkasi vuodessa, on sinulle jäätävä maksuvaraa 1400 €/kk vuokranmaksun ja muiden elinkustannusten jälkeen.
Jospa tekisit sellaisen suunnitelman, että maksat vuodessa pois nuo 6000 euron vipit läheisiltä ja annat muiden velkojen muhia sen aikaa rauhassa. Tämä on jo realistinen tavoite. Yksi kerrallaan, hätäisimmille ensin, keskimäärin 500 €/kk. Sitten siirryt pohtimaan vippejä ja ulosottoa. Elefantitkin syödään lusikallinen kerrallaan. - eihelppoo
velkaneuvontaan ja sieltä yrität saada takuusäätiön kautta lainan jota lyhennät maksukykys mukaan ja johan yöt alkaa sujua paremmin
- djvdjvj4u4382er
" ja mitä tulee itsensä myymiseen niin haloo! en ala itseäni myymään mistään hinnasta olen kunnon ihminen jolla on vain talous kuralla."
Uskokaa nyt hyvät ihmiset. Seksuaalipalveluiden myyminen on rehellistä ihmisten auttamistyötä, josta maksetaan normaalit verot. Esim. monelle pienipalkkaiselle lähihoitajalle sopiva lisätyö.
- yksiköyhä
Joo-o ei kannata hätäillä.
parempi olisi jos saisit nyt kuitattua ne velat sinne ulos ottoon jollain pienemmällä summalla. mutta jos olet pers auki, niin eihän se onnistu. mutta ei ne voi myöskään sinulta sitä periä! korko kyllä kasvaa ja jos ajatellaan että maksat 10v päästä takaisin, on tuo summa huomattavasti korkeampi, pikavipit kun ottaavat kovat korot.
kokeile kuntasi velka neuvonnasta, selität tilanteen ja katsot mitä ne sanoo ? voika velat esim vanhentua jossain vaiheessa, milloin ne annetaan anteeksi. tai sitten joku velka ohjelma, ne antaa ne halvemmalla nyt takas maksaa kun korot ei ole vielä noussut, etkä tienaa niin paljon, jos alat tienaa ne ottaa enemmän jne. mut mieti vaihto ehtoja, ennenkuin teet mitään
jos et saa maksettua lainaa, älä ainakaan ota yhtään lisää lainaa!ja ala elämään niillä mitä saat kuukaudessa, älä tuhlaile, osta tarpeellista, esim ruokaa,vuokrat yms, joku halpa harrastus. eli kotitöitä, kokkaat yms pidät huolta itsestäs ja terveydestäsi, kotiruokaa ja liikuntaa/kotitöitä
kysy apua seurakunnalta, esim leipä jonot/ aamupuurot jne. tai muuta
ala miettimään tulevaisuuttasi esim: koulutus, työvoima poliiittinen on paras koulu pers aukiselle. ja aikuis koulutus. sellainen ala mitä jaksasit tehdä muuteinkin kuin rahan takia.
katsele jos jostain kunnollinen aviomies löytyisi, aina on halvempaa jakaa kustannukset, esim vuokra yms kulut. ja muutenkin iloa elämään
toi prostituutio ei kannata pidemmän päälle, se ei ole ihmis arvoista elämää, mutta valinta on sinun. - yksiköyhä
vielä tuohon ylempään
tärkein elämässä, on jeesus (jeesus kristus ). jos alat keskittymään jeesukseen. huomaat että nämä muut aiheet ovat aika mitättömiä. kuuntele vaikka radio deiltä jukka noorvannon saarnaa 30min tai muitakin kristillisiä pappeja, jotka eivät yritä hyötyä sinusta vaan kertovat raamatun sanomaa. päivässä ja asiat kyllä sitä kautta järjästyy. kun ymmärrät mitä Jeesus on tehnyt puolestasi on tämän ajallisen elämän murheet pieniä siihen verrattuna ja materiaalinen mammona. laita elämässäsi asiat tärkeys järjästykseen
1.jeesus
2.perhe ja lähimmäiset
3.terveys
4.työ
yms- Kymmenykset_pois
Tuohon vastapainoksi neuvo aloittajalle: eroa kirkosta niin säästät selvää rahaa.
- nytloppuutämä
oh god!:D en mä nyt tarkottanut tolla kommentilla: tiedän että se on mahdollista maksaa allevuodessa sitä että mulla ois varaa, vaan sitä että olen kuullut ja lukenut muiden kokemuksia ja jotkut on onnistuneet hoitamaan ihan yhtä köyhinä jopa isompia velkoja pois ja alle vuodessa:D siksi niitä vinkkejä kaipasinkin:D kyllä mä osaa ite laskea että ei näillä tuloilla makseta tollasta määrää alle vuoteen:D ja jos jumala on olemassa se vissiin vois tulla poikkeen kahveella niin olis siihenkin jotain uskomista:D
mä teen omien duunien lisäksi kaikenlaisia pikku hommia jne mistä tienaa muutamaa lisä euroa eli toivon mukaan saan kerättyä sen verran ylimäärästä rahaa että ois varaa maksaa muutamat pikkuvipit pois korkoo kerryttämästä ja ajattelin kokeilla sitä lumipallotaktiikkaa jahka saan selvitettyä minnekaikkialle oon auki:( tosin ekana aion hoitaa noi tutuille olevat velat pois... ne häiritsee mua eniten jo senkin takia että haluan pitää välit tuttuihinikunnossa:) ja mulla on jo ihan hyvä ammatti ja koulutus:D ei ole vakipaikka mutta siihen asti että löydän vakiduunin teen tätä nykyistä enkä nää tarvetta uudelleen kouluttautua:) - onneaelämääsi
Mulla olis ollu sulle pari neuvoa. Oon 29v ja räpiköinyt tieni kuiville velkakierteestä. Sun Jumalanpilkka on niin mautonta että en halua kirjoitella sulle. Sanot olevas kunnon ihminen etkä siksi myy itseäsi. Noh, kunnon ihminen ei pilkkaisi Jumalaa.
- Anonyymi
Saako muita satuolentoja pilkata ?
- Tarmelo
Realisoi omaisuuttasi. Jotain sinä varmaan olet velallasi ostanut. Myy se pois. Muuta halvempaan asuntoon, halvemmalle paikkakunnalle. Hanki parempi työpaikka.
- Paukapää
Ihan sama olo. Velkaa n. 10000 tänään erääntyy ensimmäinen lasku mihin ei ole rahaa maksaa pois. Palkka tulee vasta 31. ja vippivelkoja pitäisi maksaa jo aiemmin... :( itte oon aiheuttanut ahneudella tilanteeni mut nyt oon kusessa. En haluis mitään merkintöjä enkä menettää luottotietoja mut en saa enää mistää lisää lainaa, kaikki paikat kokeiltu myös pankki. Onko neuvoja?
- käettaskuissa
Jos huomaat olevasi kuopassa, lopeta kaivaminen. Velkaa velan päälle ja korttitalosi kaatuu varmasti, joten ehkäpä lopetat kuoppasi syventämisen ja uuden paikkauslainan etsimisen. Aloita eräpäiväsiirrot ajoissa, neuvottele perintätoimistojen kanssa maksusuunnitelmat joista selviät, etsi lisätöitä, omat kulut minimiin. Kymppitonni ei ole paha rasti, mutta velanottoa jatkamalla olet pian niin syvällä kusessa, ettet sieltä ihan heti nousekaan.
- willianian
vapaa ja halpa laina kaikille, jotka ovat taloudelliseen stressiin
ota nyt jos kiinnostaa sähköpostitse [email protected]
i - 80050000
Varaa aika velkaneuvojalta ja selvitä ammatti ihmisen kanssa maksu asioita.He ovat meitä varten ja tuntevat keinot millä pääset eteenpäin.
- 8844jj
Ensimmäinen askel sinun on selvittää itsellesi, mihin kaikkialle olet velkaa ja miten paljon. Tee tarkkaa työtä ja ihan vaikka tiedustelet sähköpostitse eri vippifirmoista, onko sinulla mahdollisesti jotain avointa velkaa, sillä tuskin sinulla on kaikki maksumuistukset ym. tallessa, jos olet kerran antanut tilanteen luisua näin pahaksi. Osa vippifirmoista on myös saattanut "pitää taukoa" velan muistuttelussa, eli jossain voi olla vielä velkaa piilossa, vaikka et olisi kirjettä kuukausiin olisi saanutkaan. Velkasummat ovat luonnollisesti kasvaneet siitä alkuperäisestä, mahdollisesti paljonkin. Voin kertoa, että kun saat aloitettua, tuolla lailla ihan konkreettisesti, mieli kohenee hiukan. Se myös laittanee tilanteesi realistiseen raamiin, etkä haihattele enää millään "vuodessa veloista eroon" -ajatuksella.
Itse maksoin vajaassa parissa vuodessa velat, jotka alunperin olivat noin 8000 euroa. Ulosottomaksuineen ja muine kuluineen maksettavaa tuli suunnilleen 13000 euroa, en nyt tarkkaan enää muista. Mitään taikakeinoa ei ole. Minut pelasti se, että hyvätuloinen mieheni elätti minua ja yhteistä perhettämme koko tuon ajan. Itse maksoin KAIKEN, mitä sain, suoraan ulosottoon joka kuukausi. Lyhennyssumma oli yli 800 euroa / kk. Ensimmäiseen puoleen vuoteen en lyhentänyt velkaani juuri ollenkaan, vain sen vajaan satasen, mitä äityisrahasta voitiin ottaa. Ulosottomies olisi halunnut julistaa minut varattomaksi tuolla summalla, sillä olin siis äitiyslomalla ja myöhemmin kotihoidontuella, mutta sain hänet suostumaan järjestelyyn, jossa vapaaehtoisesti lyhensin velkaani 100% tuloistani. Näin sain pidettyä merkintäni "vain" velkomustuomioina, vaikka eipä sillä nyt mitään väliä ollut, kyllä ne merkinnät oikeasti haittasivat elämää. Nyt minulla on jo puhdas rekisteri, kaikki /yhteensä 7 merkintääni, ovat poistuneet. Neljän vuoden kärsimys on ohi. Siksikään siinä velanmaksussa ei kannata olla kovin epärealistinen, että vaikka velka olisikin kituuttamalla kuitattu, jatkuu "tuomiosi" silti vielä muutaman vuoden. Itse ottaisin tilanteessasi tavoitteeksi selvitä velasta neljässä vuodessa - siis samassa ajassa, kuin merkinnät poistuvat, jos ne on maksettu.
Sori, nyt tästä tulikin tällainen oman kokemukseni jakaminen eikä mitään kunnollisia käytännön neuvoja, mutta toivon sulle tsemppiä! Kyllä se siitä. - sdpfoapej
Maksuaikataulusi vaikuttaa turhan kireältä, realistinen arvio tuloillasi on 3-4 vuotta. Ekana sun pitää kirjata paperille (ruutupaperille, niin ettei mene rivit sekaisin) kaikki velkasi, niiden korkoprosentit ja mahdolliset perintäkulut.
Velkojen maksaminen kannattaa aloittaa sieltä, missä on korkein korko ja/tai isommat perintäkulut. Toisaalta olisi hyvä, kun saa jonkun sopivan pienen velan maksettua kokonaan pois, se on sinulle itsellesi positiivinen signaali, kun huomaat konkreettisesti, että yksi velka on poistunut eikä enää tule takaisin.
Kavereilta otetuissa vipeissä ei ole varmaankaan (oletan) korkoa tai muita hoitokuluja, niin taloudellisesti ajatellen ne voi jättää viimeiseksi maksettavien joukkoon, koska niiden maksamisen pitkittyminen ei lisää velkasaldoa. Julmaa kavereiden kannalta mutta totta.
Jos sinulla on myytävää omaisuutta, myy se ja lyhennä velkojaV vaihda halvempaan asuntoon, kulkuneuvoon, ruokaan jne. Kaikki kulut alas. Aloittajalle: velat on helppo selvittää, vaatii vain vähän VIITSELIÄISYYTTÄ. Eikö olisi kiva tietää tarkka velkasumma. Jos vaikka kävisi ilmi että velkaa onkin oikeasti luultua vähemmän. Yleensä näin ei kuitenkaan ole. UO:sta saa soittamalla/spostilla otteen siellä olevista veloista samoin kaikilta tunnetuilta perintäfirmoilta. Ikävintähän on se että olet myös velkaa ystäville ja sukulaisille. Mihinkäs tuollainen 10k€ on mennyt tuon ikäisellä naisella?
Velkaneuvonnasta et konkreetista apua saa tilanteesi takia eli esim Takuu-Säätiö ei tule kysymykseen kohdallasi. Ja et mitenkään saa maksettua velkojasi vuodessa tai muutamassa pois noilla tuloilla, jos siis velanhoitoon jää 300 €/kk. Mutta pyysit neuvoa joten tässä tulee minun neuvo:
- Päästä kaikki velat ulosottoon ja maksele tästä käteen jäävällä rahalla ystäviesi antamia lainoja pois. Ystävät varmaan tärkeämpiä kuin vivukset ja intrumit eikö niin?
- Jos joskus pääset kunnon duuniin niin aloitat silloin vasta ulosotossa olevien velkojen hoidon. Nyt kuitenkin varmaan tärkeämpää muu elämässä selviäminen kuin velkojen kanssa painiminen.
- Jos sattuu kuitenkin olemaan ihan pieniä vippejä yms joita saisit HETI maksettua pois niin tee niin. Säästät tulevissa käräjöintikuluissa reiluja summia kun kuitenkin kaikki velkasi jossain vaiheessa käy sen asteen läpi.
Ei se velkaneuvonnassa käyntikään olisi ollut aikoinaan yhtään pahitteeksi. Tilanne oli silloin varmasti parempi ja ehkä jopa mahdollisuudetkin niistä selvitä paremmat.
Pieni esimerkki VIITSELIÄISYYDESTÄ hoitaa omia asioitaan, menee kyllä offtopic mutta menköön.
- kävi viimeviikolla ilmi että sukulaispoika maksellut jostain autonromusta autoveroa vuodesta 2004 asti. Auto siis ollut peltoautona ja hukkunut johonkin vuosia sitten mutta paperihommia ei olut viitsitty aikoinaan hoitaa kuntoon. Tietysti ulosoton kautta tullut maksuun tähän asti. Kaveri tuskaillut vuosikausia paperintonta romua joten soitin Trafiin ja kaskummaa siinä asiakaspalvelijan kanssa keksittiin keino(käynti konttorilla) jolla romusta saadaan verot poikki. Tähän meni n. 15 min eikä 11 vuotta hoitaa jokin asia. Toivottavasti kaveri muistaa minua vaikka joulukortilla...- zoukinheitin
Kiitä luojaasi tyttö, että ne velat on sinun omiasi. On nimittäin sellaisiakin ihmisiä jotka on kusessa toisten ihmisten velkojen takia ja niiden sulattamiseen ei mene pelkästään rahaa vaan kaikki elämässä. Ei tarvi sit mitää...
20v nainen kyllä pystyy selviämään jalkovälillään osasta velkoja. ei muuta ku kinkkupingo pystyyn. Huoraaminen ei ole aina vitsi - Homeboy45
Melkein ainut keino on saada menot minimiin ja lisää tuloja. Tuossa iässä voisi vielä harkita muuttoa vaikka vuodeksi vanhemmille. Eihän se ihanteellinen tilanne ole mutta voittaa itsemurhan ja ulosoton mennentullen :)
- Anonyymi
Lol et mitenkään jos oot työtön. Työssä käyvänäkin maksele tuota summaa yli 5 vuotta. Itsellä oli 14000 velka josta joka kuukausi lyhensin 300 euroa. Välillä enemmänkin.
- Anonyymi
Nyt on jo 5 vuotta kulunut. Onko velat jo hoidettu ?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2292075Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101788Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse601346Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801185Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171028Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89974TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15960- 46945
- 70822
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42814