Rakkaat asiakkaat

Kisi35

Olen työskennellyt 7 vuotta kiinteistösihteerinä ja minua ei lakkaa hämmästyttämästä se miten aikuiset ihmiset hoitavat asioitaan räyhäämällä ja haistattelemalla.
Luuletteko, että asianne etenevät tällä tyylillä yhtään sen paremmin?

Jos tilaat isännöitsijäntodistusta ja sanon sinulle, että toimitusaika on muutama päivä (riippuen tietysti firmasta, meillä pieni firma ja muutama päivä maksimissaan on ollut se tavoite) ja hintaa on XX euroa niin tilaus ei todellakaan valmistu tai hinta alene kun rupeat vähättelemään työtämme sanomalla, että olen vain nappia painava apina, kopiopaperi ei voi maksaa niin paljoa, paikassa X sait issarin halvemmalla/ilmaiseksi ja että sinun nyt vain on pakko saada se issari HETI/parin tunnin kuluessa. Kyse ei olekkaan siitä, ettäkö minulla kestäisi kaksi päivää tulostaa jotain papereita vaan siitä, että minulla on PALJON muutakin (joskus jopa tärkeämpää) tekemistä ja isännöitsijäntodistus käy sekä kirjanpitäjällä että isännöitsijällä ennenkuin sen voin sinulle toimittaa. Se ei ole kiinni siitä, että olen laiska lehmä, joka ei osaa priorisoida asioita.

Jos naapurisi elää ns. pahatapaista elämää ja olet jälleen valvonut yön niin kaikki sympatiani on puolellasi. Se myötätunto vain karisee kummasti kun soitat väsyneenä asiakaspalveluun ja alat välittömästi keuhkota siitä kuinka meidän pitää häätää tämä häiriköitsijä tai sitten vaihtuu isännöitsijä. En tiedä millaisessa satumaailmassa jotkut ihmiset elävät, mutta ketään ei voi "vaan häätää" puhelinkeskustelun perusteella. Kun kehotan sinua täyttämään kirjallisen häiriöilmoituksen niin se ei ole minun puoleltani minkäänlaista vittuilua vaan sillä tavalla asiat hoidetaan täällä oikeassa maailmassa. Niin paljon kun se meitäkin välillä ärsyttää, ettemme voi vaan potkia kaikenmaailman vuokranmaksunsa laiminlyöviä ja yleisiä tiloja sotkevia/hajottavia narkkariporukoita pellolle taloyhtiöistämme niin se ei vain mene niin. Edelleen, asia ei etene sillä, että huudat minulle ja uhkailet korvausvaatimuksilla*/isännöitsijän vaihtamisella.

(* korvausvaatimuksia muutenkin turha esittää isännöitsijätoimistolle jos naapurisi on toiminnallaan sinulle jotakin taloudellista haittaa aiheuttanut, ne ovat täysin sinun ja naapurisi välisiä asioita)

Kun soitat asiakaspalveluun ja tavoittelet taloyhtiösi isännöitsijää, joka on vaikkapa varattuna tai muusta syystä ei pääse puhelimeen juttelemaan kanssasi niin sinulla on mahdollisuus jättää soittopyyntö.
ENSINNÄKIN minä asiakaspalvelussa laitan aina soittopyynnöt eteenpäin, mutta en voi vastata siitä milloin isännöitsijä soittaa takaisin sinulle. On ihan täysin aiheetonta soittaa minulle muutaman tunnin kuluttua ja vaahdota kuinka isännöitsijä ei ole soittanut ja syyllistää minua asiasta. Minä en voi pakottaa ketään soittamaan teille. Tottakai menen nykimään hihasta jos isännöitsijä ei ole huomannut soittaa, mutta minä en voi heidän tekemisiinsä vaikuttaa. En ole esimiesasemassa, he delegoivat minulle asioita eivätkä noin yleisesti tykkää siitä kun joku sihteeri tulee heille kertomaan mitä tehdä.
Toisekseen, soittopyyntöä jättäessä minua on ohjeistettu kysymään mitä asianne koskee. Mikään asia ei ole niin "luottamuksellinen", ettäkö sitä ei voisi minulle asiakaspalveluun kertoa. Minä en kysy soittonne syytä uteliaisuuttani tai koska haluan naureskella tai juoruilla selkänne takana vaan koska isännöitsijät ovat minua pyytäneet ottamaan soiton syyn selville, ihan jo senkin takia, että jotkut asiat (esimerkiksi vastike, lainanmaksu yms) ovat enemmänkin kirjanpitäjien heiniä ja joissakin asioissa minäkin voin auttaa, joten se olisi sinullekkin vähän turhaa jäädä odottelemaan isännöitsijän soittoa kun asian voisi hoitaa myös heti minun kanssani.

Kiitos!

19

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aaabnnklg

      Täyttä asiaa.

    • MikkiHiiriMeriHädässä

      Erittäin hyvä kirjoitus. Tsemppiä ja jaksamista kaikille muillekin samassa "liemessä" oleville. Pidetään tiukka ja asiallinen linja jatkossakin, kyllä näitä häiriintyneitä aina riittää, valitettavasti.

    • 0hm0

      No miksi sitä isännöitsijätodistusta ei saa aikaiseksi esimerkiksi kahdessa tunnissa jos asiakas on valmis maksamaan siitä vaikka 2000 euroa?

      (ei tietenkään ole valmis maksamaan ja voi painua v1ttuun)

    • karkkipirkko

      Hyvä! Olen jo eläkkeelle jäänyt isännöitsijä, mutta tunnistan tuon asiakastehtävissä olevan ongelman täysin. Asiakaspalvelussa olin itsekkin.

      Miksi pitää ylipäätään huutaa omaa turhautumistaan kenellekkään? Mene ja huuda metsään.

      Kiinteistösihteerit tekevät oman käsitykseni yleensä mukaan hyvää työtä. Miksi pitää huutaa? Eikö sivistyneeseen kulttuuriin kuulu asiallinen ja rauhallinen keskustelu.

      Jos haluat asiallisesti jotain, saat sen. Näin on ainakin minulla toiminut.

      Raivoissaan toiminut toimii, kuin 3-vuotias lapsi. Äiti ojentaa.

      • aspa666

        On tosiaan erikoista kuvitella asioiden hoituvan jotenkin nopeammin/paremmin/sujuvammin kun kovaan ääneen vaatii ja mekastaa. Parhaat tapaukset saattavat ilmoittaa saaneensa huonoa asiakaspalvelua ja ennustavat työsuhteen päättyvän pikaisesti. Hupaisaa on se, että näitä sankareita on olemassa ihan oikeasti.

        Mistä lie kaivavat oppinsa.

        Arvostan itse osaavaa asiakaspalvelussa työskentelevää ammattilaista. Harmi kyllä, useimmat eivät.


    • alanjättänyt

      Asiallinen kirjoitus ja täysin totta. Koko isännöintiala saa muutenkin liikaa täysin asiatonta ja negatiivista kritiikkiä osakseen.

    • kukkasin

      Asiakaspalvelussa 20 vuotta eikä kukaan asiakas ole minulle huutanut eikä nimitellyt!! Kyllä se vain on palvelijasta itsestään kiinni miten asiakkaat häneen suhtautuvat. 8 vuoden kokemus sihteerinä toimimisesta: kyllä pomojen perään pitää katsoa. Jos minä otin soittopyynnön niin myös varmistin että siihen on vastattu. Isännöintitodistus pitäisi todellakin tänä päivänä hoitua vain nappia painamalla - tietenkin tämä vaatii oikeat ohjelmistot. Jos asiakkaat eivät miellytä niin kehottaisin vaihtamaan alaa. Yleensä epämiellyttävään palautteeseen syy löytyy sieltä isännöintitoimistosta ikävä kyllä.

      • 0hm0

        Se isännöitsijätodistus nyt vaan ei synny nappia painamalla ja vaikka syntyisikin, niin se allekirjoitus (vastuu) siinä maksaa.


      • hupsis7

        Taloyhtiön tiedot, tehdyt remontit, hallituksen esitys 5 -vuodeksi, huoneistokohtaiset remontit, lainojen tilanne, maksetut vastikkeet. Tässä kaikki isännöintitodistuksen tiedot. Kyllä taloushallinto-ohjelmista nämä kaikki tiedot pitää löytyä. Ilmeisesti vikaa on kiinteistösihteerissä jos isännöitsijä ei tarkastamatta uskalla tietoja allekirjoittaa. Allekirjoitus normaalisti vie aikaa sekunnin
        Ihan turha selitellä.


      • jjjhkk

        Varmaankaan kyseessä ei ole se, että itse allekirjoittaminen kestäisi niin pitkään, että tuo issarin hinta olisi jonkinlainen tuntitaksa. Vaan kun isännöitsijäntodistus on VIRALLINEN ASIAKIRJA. Totta helvetissä vastuuntuntoinen isännöitsijä sen tarkistaa ennenkuin pistää nimeään alle.

        Älä viitsi olla niin helvetin typerä?


      • kukavastas

        Kerro yksikin oikeustapaus missä isännöitsijä olisi joutunut vastuuseen isännöitsijätodistuksen tiedoista - kyllä ne osaavat vastuun siirtää hallitukselle. Ja hallitus se "helvettiin" joutuu ikävä kyllä


      • 36vuodenkokemus

        Kirjoituksestasi päätellen et ole alalla, eikä sinulla ole isännöintialan kokemusta.


      • 36vuodenkokemus
        hupsis7 kirjoitti:

        Taloyhtiön tiedot, tehdyt remontit, hallituksen esitys 5 -vuodeksi, huoneistokohtaiset remontit, lainojen tilanne, maksetut vastikkeet. Tässä kaikki isännöintitodistuksen tiedot. Kyllä taloushallinto-ohjelmista nämä kaikki tiedot pitää löytyä. Ilmeisesti vikaa on kiinteistösihteerissä jos isännöitsijä ei tarkastamatta uskalla tietoja allekirjoittaa. Allekirjoitus normaalisti vie aikaa sekunnin
        Ihan turha selitellä.

        Ja mistähän sinäkin viisautesi ammennat?


      • HallitusAmmatti
        kukavastas kirjoitti:

        Kerro yksikin oikeustapaus missä isännöitsijä olisi joutunut vastuuseen isännöitsijätodistuksen tiedoista - kyllä ne osaavat vastuun siirtää hallitukselle. Ja hallitus se "helvettiin" joutuu ikävä kyllä

        Tiedän tapauksen, jossa isännöintitodistukseen oli laskettu väärin jäljellä oleva yhtiölainaosuus. Tämä paljastui uudelle osakkaalle asunnon ostamisen jälkeen. Kyseessä oli muutama tuhat euroa, jonka isännöitsijä korvasi osakkaalle.
        Tämä ei kyllä ollut oikeustapaus, koska isännöintiyhtiö korvasi vahingon kiltisti.


    • Anteeksi kaikkien 1. puhelimeen vastaajien puolesta. Isännöitsijät Vantaalla ovat mitä ovat. Sihteerien / puhelimeen vastaajien vika ei ole, että ovat "lapasia" esim"Raimo ja Teijo" &co.

    • MENE-SIIVOOJAKS

      ANTEEKSI VAAN JOS HÄIRITSEN TYÖN TEKIJÄÄNI OLETPA HIEMAN VÄÄRÄLLÄ ASENTEELLA TUOSSA TEHTÄVÄSSÄ AMMATTILAINEN HOITAA HOMMAN ENNEN KUIN SIITÄ SOITETAAN KYLLÄ SE ISÄNNÖITSIJÄ LÄHTEE YHDELLÄKIN PUHELULLA YLEENSÄ TARVITAAN KOLME KOKEMUSTA ON PASKOISTA JOILLE RAHA KELPAA MUTTA TYÖT JÄTETÄÄN HALLITUKSELLE. SINUN PITÄISI YMMÄRTÄÄ ETTÄ OLET MEIDÄN RENKI ETKÄ ISÄNTÄ

      • jojojojojojojo

        Mikäs ihmeen kirjoitustaidoton ja onneton höperö täällä pyörii. Opettelehan nyt ensialkuun käyttämään capslockia ja. Varmaan menee ensivuoden puolelle, kun sen hallitset.

        Keväällä ja kesällä 2016 opettelet pilkkujen ja pisteiden käytön. Kyllä se siitä.

        Äläkä enää unohda ottaa niitä lääkkeitä!


      • kkhkhkh

        Minä en ole tuollaisen kirjoitustaidottoman juntin renki. Mä olen vastuussa työnantajalleni, joka maksaa minun palkkani. Jos joku esimerkiksi juuri tuollaisella asenteella luulee saavansa minulta minkäänlaista palvelua niin ei kannata kyllä pidätellä hengitystään.


    • Vastaus-

      Mene Siivoojaks

      mistä isännöitsijä tietää korjauttaa jotain, jos talosta ei kukaan ilmoita korjaustarpeesta?
      Ei isännöotsijälläkääm ole toimivaa kristallipalloa.
      Jos olisi, ei töitä enää tarvitsisi tehdä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      662
      4906
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      468
      3529
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      155
      3268
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      169
      2518
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2339
    6. 257
      1923
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1477
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      99
      1373
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1359
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1140
    Aihe