Penang ja Langawi

ps80

Moikka!
Olen lähdössä Malesiaan Penangiin Helmikuussa. Menemme myös käymään Langawilla. ja kiinnostaisi mitä nähtävää siellä on? Myös ostokset kiinnostavat ja hinnat. Tiedän että on halpaa mutta kuinka halpaa? Kiinnostaisi esim. onko kännykät minkä hintaisia ja toimivatko ne Suomessa? entä minkälaisia digikameroita? X-box pelit? Vaatteet?
Mitä kannattaisi ostaa..?
Kertokaa kokemuksia kaikesta Malesiaan ja Penangiin liittyvästä, kiitos.

4

1925

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BP_

nähtävyydet... botanical garden, Penang Hill, Chinatown, Little india.... Langkawilla, pari vesiputousta, kaappelihissillä joku vuoren huippu, krokotiilifarmi ja paljon hiekkarantaa...
      kaiketi muitakin on, en vaan muista, tuli opiskeltuu 6kk penangilla 02/03. Kännykät sieltä toimii suomes, hinnat voi olla turisteille erit kuin paikallisille. DVD:t, digitkamerat ym. elektroniikka halvempaa kuin suomessa.
      Voi kun pääsis vaan takas muutamaksi kuukaudeksi...

• todella?

Malesia on itse asiassa kaakois-aasian kallein maa, mutta tietysti Suomeen verrattuna edullinen.
      Itse olin siellä 1999 kuukauden kierrellen ympäri maata aina Borneoon asti.
      Penangissa asuimme Georgetownissa, mikä on oikein elävä kaupunki.

Itse asiassa elktroniikka on Suomessa yllättävän halpaa. Halvemmalla saa ehkä Japanista, mutta Malesiasta tuskinpa.

• Malay

Kallis ja kallis. Jos lounas maksaa 1 dollarin niin onko se kallista? Sen sijaan import kamat kuten elektroniikka on kallista Malesiassa. Telkkari tai kotiteatteri voi maksaa tuplasti sen mitä Suomessa.

Ringgit on sidottu dollariin eli just nyt Malesiaan meneminen on ihan sikahalpaa kun euro on korkeella. Yleishintatasoltaan Singapore on paljon kalliimpi.

• ja kallis
        Malay kirjoitti:

Kallis ja kallis. Jos lounas maksaa 1 dollarin niin onko se kallista? Sen sijaan import kamat kuten elektroniikka on kallista Malesiassa. Telkkari tai kotiteatteri voi maksaa tuplasti sen mitä Suomessa.

Ringgit on sidottu dollariin eli just nyt Malesiaan meneminen on ihan sikahalpaa kun euro on korkeella. Yleishintatasoltaan Singapore on paljon kalliimpi.

Tarkoitinkin juuri elektroniikka tuotteita. Ne on jopa kalliimpia kuin Suomessa.
        Mutta jos Malesiaa vertaa muihin Kaakkois-Aasian maihin, esim. Kambodzhaan, Vietnamiin ja jopa Thaimaaseen, niin onhan se kallis maa. Eikö?

Näin vahvan Euron aikaan on todellakin edullista matkustella Aasiassa. Itse olen lähdössä kesällä kuukaudeksi Thaimaaseen, Kambodzhaan ja Laosiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      105
      2633
    2. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      102
      1755
    3. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      67
      1525
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      16
      1242
    5. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      22
      1048
    6. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      81
      973
    7. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      45
      949
    8. Kultasi eka kirjain? Kuka haluaa

A haluaa J
      Ikävä
      91
      924
    9. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      120
      921
    10. Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana

Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta
      Kaste
      338
      836
    Aihe