Vectra C 2.2 direct:n viat?

Samuli

Onko muilla ollut pajon ongelmia tämän kyseisen koneen kanssa?

Itse olen nyt lokakuun lopun jälkeen tapellut aivan tolkutttomasti sekä auton että Metro-Auton huollon kanssa. 3 kertaa on Lambda vaihdettu, kerran jälkimmäinen ja 2 kertaa etummainen ja silti meno on nykivää. Erityisesti kylmänä auto ryntää eteenpäin arvaamattomasti ja nyt uusimpana sammui 5 kertaa päivän aikana, kun painoi kytkimen pohjaan ja hipasikaan jarrua... huh huh rupesi hiki tulemaan kun ei tiedä pääsekö risteyksestä läpi vai ei... Metroauton huolto nostelee vain olkapäitä ettei tule vikakoodia -> ei siinä vikaa ole. Rupeaa jo risomaan, kun 13tkm ajettu auto seisoo huollossa kerran viikossa 1,5 kuukauden ajan.

104

54503

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Matti

      Moi! Kysyn teiltä arvon opelistit, että miksi ostatte niitä vikapesiä ihan oikeesti???? Olen aina ihmetellyt ja tulen ihmettelemään!! On olemassa laadukkaitakin autoja jota ei korjaamoilla "säilytetä". Kaikesta huolimatta, koittakaa kestää ja Hyvää Joulua!!

      • jal

        Mitä ne Opelien viat on???
        Edelleenkin neljäs Opel peräkkäin menossa eikä yhdessäkään ole ollut vian vikaa! Niin ja vuosimallit ovat olleet -96, -01, -03 ja -04. Että näin...


      • Erkki

        Kysyn teiltä arvon tontut, että kuinka te aina jaksatte tehdä itsenne aivan pelleiksi noilla kysymyksillä? Ajattele nyt, vain tonttu ottaa sinut vakavasti. Hyvää tonttuilua!


      • Anonyymi
        jal kirjoitti:

        Mitä ne Opelien viat on???
        Edelleenkin neljäs Opel peräkkäin menossa eikä yhdessäkään ole ollut vian vikaa! Niin ja vuosimallit ovat olleet -96, -01, -03 ja -04. Että näin...

        Fiskua ajaa vähän ja vaihtaa 1-2 vuoden välein uuteen niin ei ehdi vikaantua!


    • sepe

      Nykyään huollossa tarjotaan lähes ainoaksi tavaksi ratkoa ongelmia tietokoneen antamaa vikakoodia. Jos ei ole koodia, ei ole vikaa ja sitten levitellään käsiä. Sama peli merkillä kuin merkillä. Tuntuu välillä siltä, että kompuutterin koodissa on kovakoodattuna joka kohtaan "OK". Itse valitin auton nykimisestä (ei Opel) ja huoltomieskin myönsi nykimisen mutta vikakoodia ei tullut. Tällainen virallinen ja oikein tietokoneen antama printti auton tilanteesta saattaa uskotella joillekin autonomistajille, että eipä siinä tosiaan taida mitään vikaa olla. Oma päänuppi vaan tekee tepposia. Itse en näihin tietokonediagnooseihin usko.

      • Anonyymi

        Vanhaa tekstiä, mutta jos joku sattuisi lukemaan! Jos auto nykii satunnaisesti niin koitappas etsiä vikaa ilman minkäänlaista vinkkiä kun autossa on sata erillaista vikakohdetta. Sitten kun teille koitetaan korjata sitä nykivää autoa josta ei tule vikakoodia perstuntumalla vaihtamalla joitain mahdollisia osia jotka voisi olla vian aiheuttajia, niin valitatte, itkette/kitisette että kun vaihdettiin ihan turhaan sitä sun tätä ja tuli kallista. Suutus päissään lähdette ensimmäiselle huoltoasemalle huutelemaan koko päiväksi että oli paska asentaja ja ei ikään kannata mennä sinne. Elikkäs se tietokone on melko tärkeä asia vain nykyajan autoissa 2000 luvusta eteen päin. Jos se ei näytä mitään ja arvot on suhkot hyvät niin auton korjaaminen tänäpäivänä on ihan hakuammuntaa sen jälkeen. Jos omistat opelin joka nykii eikä vikaa meinaa löytyä, paalaa / maalaa vihreäksi ja polje suohon se ja hae uusi eri merkkinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhaa tekstiä, mutta jos joku sattuisi lukemaan! Jos auto nykii satunnaisesti niin koitappas etsiä vikaa ilman minkäänlaista vinkkiä kun autossa on sata erillaista vikakohdetta. Sitten kun teille koitetaan korjata sitä nykivää autoa josta ei tule vikakoodia perstuntumalla vaihtamalla joitain mahdollisia osia jotka voisi olla vian aiheuttajia, niin valitatte, itkette/kitisette että kun vaihdettiin ihan turhaan sitä sun tätä ja tuli kallista. Suutus päissään lähdette ensimmäiselle huoltoasemalle huutelemaan koko päiväksi että oli paska asentaja ja ei ikään kannata mennä sinne. Elikkäs se tietokone on melko tärkeä asia vain nykyajan autoissa 2000 luvusta eteen päin. Jos se ei näytä mitään ja arvot on suhkot hyvät niin auton korjaaminen tänäpäivänä on ihan hakuammuntaa sen jälkeen. Jos omistat opelin joka nykii eikä vikaa meinaa löytyä, paalaa / maalaa vihreäksi ja polje suohon se ja hae uusi eri merkkinen.

        Pystyyhän monia osia testaamaankin, mutta kun työ maksaa paljon niin mieluummin vaihdetaan vaan suoraan. Ja jos vikaa ei löydy vaikka etsitään vikaa usempikin päivä niin ei asiakas siitäkään tietysti ole tyytyväinen.


    • keppimies

      Vuosi tulee huomenna täyteen. Direct moottori on toiminut ongelmitta ja öljyä tänä aikana on lisätty vain kerran pari desiä.

      Muuten ainoat huoltotoimenpiteet ovat liittyneet hansikaslokeron kanteen, joka aukeili omia aikojaan. Tämän seurauksena sippasi akku, joka vaihtui takuuna uuteen.

      Järjestyksessään 6. Opel, eikä aiemmissakaan mitään mainitsemisen arvoisia ongelmia ole ollut.

      • VOLVOMAN nro 1

        Directi oli minullakin, ennenkuin JÄRKIINNYIN. Sitten kun ohjaustehostin rupeaa temppuilemaan, niin varaudu siihen tililläsi on rahaa!

        Myös muitakin vikoja oli joita en nyt lähde erittelemään. Ainoa plussa V70 verratuna on tilat. Vectra oli todella tilava, mutta kauhea lotja ajaa.

        Oneeksi on nyt laatua alla!!!!


      • OPELMAN nro 1 ;D
        VOLVOMAN nro 1 kirjoitti:

        Directi oli minullakin, ennenkuin JÄRKIINNYIN. Sitten kun ohjaustehostin rupeaa temppuilemaan, niin varaudu siihen tililläsi on rahaa!

        Myös muitakin vikoja oli joita en nyt lähde erittelemään. Ainoa plussa V70 verratuna on tilat. Vectra oli todella tilava, mutta kauhea lotja ajaa.

        Oneeksi on nyt laatua alla!!!!

        ..vikoja siinä nyt sitten on ollut? Ja olisi alun alkaenkin kannattanut varautua taloudellisesti ostamaan kunnon alustasarjallisen gts:n jolloin ajettavauus seiskakymppiseen olisi ollut.. noh, tarvi varmaan edes kuvailla ;) Itselläni kuitenkin vikoja tähän mennessä vecculissa 0kpl. Sitä "vikalistaa" odotellessa ;))


      • vegevago
        VOLVOMAN nro 1 kirjoitti:

        Directi oli minullakin, ennenkuin JÄRKIINNYIN. Sitten kun ohjaustehostin rupeaa temppuilemaan, niin varaudu siihen tililläsi on rahaa!

        Myös muitakin vikoja oli joita en nyt lähde erittelemään. Ainoa plussa V70 verratuna on tilat. Vectra oli todella tilava, mutta kauhea lotja ajaa.

        Oneeksi on nyt laatua alla!!!!

        onnittelut. jäämme innolla odottelemaan seikkailujasi uskomattomassa volvo-maailmassa.
        ja muista:
        käytä vain volvo-osia.
        älä vaihda autoasi pala palalta johonkin tuntemattomaan.
        sillä sen tulet tekemään !!!!


      • Autoista tietävä -57
        VOLVOMAN nro 1 kirjoitti:

        Directi oli minullakin, ennenkuin JÄRKIINNYIN. Sitten kun ohjaustehostin rupeaa temppuilemaan, niin varaudu siihen tililläsi on rahaa!

        Myös muitakin vikoja oli joita en nyt lähde erittelemään. Ainoa plussa V70 verratuna on tilat. Vectra oli todella tilava, mutta kauhea lotja ajaa.

        Oneeksi on nyt laatua alla!!!!

        Varaudu vaihtamaan alustan osia V70Volvoon. Laatua en nykyautoista menisi niinkään kovin hehkuttamaan. Volvo on joskus ollut luja auto mutta on sanonta: että ikuinen työ tekee ikuisen nälän ja ei auto tehtailla ole tarkoitustakaan tehdä kestäviä autoja. Ja ne laitetaan liikenteeseen keskeneräisinä. Kunhan kestää nipin napin takuuajan. Se riittää niille. Autoilja maksaa ja sille et itse mahda mitään.


      • ei kyytiin edes
        VOLVOMAN nro 1 kirjoitti:

        Directi oli minullakin, ennenkuin JÄRKIINNYIN. Sitten kun ohjaustehostin rupeaa temppuilemaan, niin varaudu siihen tililläsi on rahaa!

        Myös muitakin vikoja oli joita en nyt lähde erittelemään. Ainoa plussa V70 verratuna on tilat. Vectra oli todella tilava, mutta kauhea lotja ajaa.

        Oneeksi on nyt laatua alla!!!!

        Ei paljon huonompaa autoa löydy kuin volovo, minun v70 oli korjaamolla sen 3 kk vuodessa, joka remontin yhteydessä 500 eur. köyhempi.


      • Vulva
        VOLVOMAN nro 1 kirjoitti:

        Directi oli minullakin, ennenkuin JÄRKIINNYIN. Sitten kun ohjaustehostin rupeaa temppuilemaan, niin varaudu siihen tililläsi on rahaa!

        Myös muitakin vikoja oli joita en nyt lähde erittelemään. Ainoa plussa V70 verratuna on tilat. Vectra oli todella tilava, mutta kauhea lotja ajaa.

        Oneeksi on nyt laatua alla!!!!

        Pelle


    • GTS

      Direct GTS:llä ajettu 22 tkm eikä mitään valittamista koneesta ei autosta muutenkaan .. ei ole nykinyt eikä tarvinnut öljyä lisäillä joten huolettomia kilometrejä vain takana

      • ms piikkiö

        oisrko kiinnikäytöstä vai haltioiden kitinä herkkyydestä.omalla kohdin useita opeleita nkyinen vectra1.6i.350000km.öv/15-20000tkm.eikätarvii lisätä.tut!uilla härveleitä vekkulista omegaan b/d lastuilla ja ilman!no roplems?


    • Vectra

      Hei

      Ajelin edellisellä Vectralla (2.2 direct GTS) 77 000 kilometriä. Alussa oli etupään kolinat (jousiin kumit), mutta sen jälkeen ei tarvinnut kun määräaikaishuollot tehdä autoon. Öljyä ei tarvinnut kertaaakaan lisätä 30 000 kilometrin väleillä.

      Nyt alla Vectra wagon 2.0 turbo.

      • Samuli

        Juu ei varmaan, jos kerta ajat(?) 77tkm/vuosi? Kaupparatsu?

        Autot tykkää, kun niillä ajetaan...

        Samuli


    • kimmoz_43

      -etupään jousiin joku vaimennin/suoja osa, auto päivän korjaamolla
      -etupään narinan korjaus kolmannella kerralla, ei uskottu kerrasta, tästä aiheutui turhia käyntejä , lopulta korjasivat jotku puslat,auto päivän korjaamolla
      -moottoririkko. Vei paljon öljyä, leikkasi lopulta kiinni (lievästi) vaikka öljyä keltaisen varoitusvalon kehoittamana lisäilin.Syynä kuulemma liian karhea hoonausjälki. Männänrengaat meni yhdestä männästä.Matkani katkesi. Auto hinattiin korjaamolle, korjaamolla 2 viikkoa, moottori purettiin.Odotettiin uutta moottoria ja sitten kasailtiin 2 päivää.
      -vakionopeussäädin satunnaisesti päältä pois
      -nykii nollankieppeillä
      nyt on toivon mukaan kunnossa.kyllä jännittää ajella pitkiä matkoja tuonmoottoririkon jälkeen...onnea kaikille 2.2l omistajille, on siellä paljon tosin oikein hoonattujakin koneita,ainakin metroauton huollon mukaan.

      • Samuli

        Onneksi ei ole öljyä kulunut mun koneessa, mutta muutamat muut viat on tosiaan samoja. Cruise on kanssa pomppinut muutaman kerran pois päältä, tosin ainakin osassa ihan syystäkin. Nyintä on sitten paljon ikävämpi ongelma mullakin, varsinkin kun siihen liittyi vielä moottorin sammuilu risteyksiin tultaessa. Tosin Metroauton huollon mukaan nyintä on 2.2direct koneen "ominaisuus"... Ihmettelen miten ne jaksaa ja motivoi tehdä töitään, kun joutuu kusettaamaan asiakkaita koko ajan. No nyt on ollut kohta viikon pajalla, joten eiköhän jotain kohta kuulla mikä on vialla, tosin tässä oli joulu välissä. Kuluttajaneuvonnasta neuvoivat jo purkamaan kaupan, kun 2kk korjausaika alle 6kk vanhaan autoon on kohtuuton, mutta en viitsisi vielä ruveta siihen hommaan, kun en keksi parempaakaan autoa mihin vaihtaa... Täytyy eka kokeilla toista/osaavaa huoltopajaa, ei ole mulle eka kerta, kun Metroautossa ei autoa osata huoltaa/korjata kuntoon.


      • Tonde
        Samuli kirjoitti:

        Onneksi ei ole öljyä kulunut mun koneessa, mutta muutamat muut viat on tosiaan samoja. Cruise on kanssa pomppinut muutaman kerran pois päältä, tosin ainakin osassa ihan syystäkin. Nyintä on sitten paljon ikävämpi ongelma mullakin, varsinkin kun siihen liittyi vielä moottorin sammuilu risteyksiin tultaessa. Tosin Metroauton huollon mukaan nyintä on 2.2direct koneen "ominaisuus"... Ihmettelen miten ne jaksaa ja motivoi tehdä töitään, kun joutuu kusettaamaan asiakkaita koko ajan. No nyt on ollut kohta viikon pajalla, joten eiköhän jotain kohta kuulla mikä on vialla, tosin tässä oli joulu välissä. Kuluttajaneuvonnasta neuvoivat jo purkamaan kaupan, kun 2kk korjausaika alle 6kk vanhaan autoon on kohtuuton, mutta en viitsisi vielä ruveta siihen hommaan, kun en keksi parempaakaan autoa mihin vaihtaa... Täytyy eka kokeilla toista/osaavaa huoltopajaa, ei ole mulle eka kerta, kun Metroautossa ei autoa osata huoltaa/korjata kuntoon.

        Voi saakeli.Missä Vectran 2.2 lohkot tehdään? Mullkain on silmämääräisesti todettu karhea hoonausjälki.Opel liikkeellä ei ole mittalaitteita jolla tuo voidaan todentaa.Rengastivat koneeni, kulutus loppui vähäksi aikaa. Omani muuten nykii, muttei sammuile. Ilmoitelkaa tällä palstalle jos ja kun vika löytyisi. Softapäivityksellä?


      • Samuli
        Tonde kirjoitti:

        Voi saakeli.Missä Vectran 2.2 lohkot tehdään? Mullkain on silmämääräisesti todettu karhea hoonausjälki.Opel liikkeellä ei ole mittalaitteita jolla tuo voidaan todentaa.Rengastivat koneeni, kulutus loppui vähäksi aikaa. Omani muuten nykii, muttei sammuile. Ilmoitelkaa tällä palstalle jos ja kun vika löytyisi. Softapäivityksellä?

        Juu ei riitä sw päivitys ainakaan mulle... Tai näin ainakin väitettiin että aikaisemmin on päivitetty. Nyintä loppui aina väliaikaisesti, kun 1. lambda vaihdettiin, mutta palasi aina takaisin. Nyt on jo vaihdettu koko ohjausyksikkö ja tänään pitäisi saada taas oma auto alle, jos koeajot on olleet "onnistuneet". Tosin kuulema nyintä on ominaisuus ei vika...


      • nyintä ominaisuus?
        Samuli kirjoitti:

        Juu ei riitä sw päivitys ainakaan mulle... Tai näin ainakin väitettiin että aikaisemmin on päivitetty. Nyintä loppui aina väliaikaisesti, kun 1. lambda vaihdettiin, mutta palasi aina takaisin. Nyt on jo vaihdettu koko ohjausyksikkö ja tänään pitäisi saada taas oma auto alle, jos koeajot on olleet "onnistuneet". Tosin kuulema nyintä on ominaisuus ei vika...

        Mulla ei veccu 2.2l 2004 nyi, mutta hoonausjälki oli vioittanut 2. ja 4. männän renkaita! Öljyä paloiEnkä ole näemmä ainoa potilas. Jummalaare, nykypäivänä ei osata edes hoonata!?


      • Anonyymi
        Samuli kirjoitti:

        Onneksi ei ole öljyä kulunut mun koneessa, mutta muutamat muut viat on tosiaan samoja. Cruise on kanssa pomppinut muutaman kerran pois päältä, tosin ainakin osassa ihan syystäkin. Nyintä on sitten paljon ikävämpi ongelma mullakin, varsinkin kun siihen liittyi vielä moottorin sammuilu risteyksiin tultaessa. Tosin Metroauton huollon mukaan nyintä on 2.2direct koneen "ominaisuus"... Ihmettelen miten ne jaksaa ja motivoi tehdä töitään, kun joutuu kusettaamaan asiakkaita koko ajan. No nyt on ollut kohta viikon pajalla, joten eiköhän jotain kohta kuulla mikä on vialla, tosin tässä oli joulu välissä. Kuluttajaneuvonnasta neuvoivat jo purkamaan kaupan, kun 2kk korjausaika alle 6kk vanhaan autoon on kohtuuton, mutta en viitsisi vielä ruveta siihen hommaan, kun en keksi parempaakaan autoa mihin vaihtaa... Täytyy eka kokeilla toista/osaavaa huoltopajaa, ei ole mulle eka kerta, kun Metroautossa ei autoa osata huoltaa/korjata kuntoon.

        Zafira 2.2 Direct 2009. Jakopään ketju ja korkeapainepumppu vikaa ettei ehjää päivää. Kolmas pumppu menossa. Varokaa näitä direct koneita. Itselle tuli reklamaation kautta tuo lego auto.


    • kake

      Mulla on alla kohta 16 tkm ajettu otsikon mukainen opeli. Kone on toiminut hyvin eikä öljyä ole vielä tarvinnut lisäillä. Ei nykimistä tai muutakaan moitittavaa koneesta. Se mitä mä hämmästelen autossa on sen "tehottoman" tuntuiset jarrut verrattuna esim. aikaisempaan veccuun ( vm -00 2,0 farkku) Vertasin jarruja myös sedani malliin ja sen johdosta LänsiAuto vaihtoi pääjarrusylinterin, enkä huomannut mitään eroa vaihdon jälkeen.
      Muuta huomautettavaa on viihde puolella, jossa radio hyppää itsekseen päälle ja poppi alkaa raikaamaan niin että tuntuu. Eräs ton farkun vittumaisin puoli toistaiseksi kun muita isompia vikoja ei vielä ole ilmaantunut, on takaluukun kiinni paiskominen. Kyllä kuulee naapuritkin että vectra perhe tuli kaupasta, kun takakonttia saa paiskoa hulluna kiinni. Toivottavasti luukun pumput ovat halpa varaosa.....

      Niin ja sitten taas niille "mitäs ajelet opelilla" tyypeille, menossa on viides vectra (mallit -90, 97, 98, 00, 04) ja kakkosautoina olleet ascona -87 ja nyt astra -93, joka näistä opeleista näyttäis olevan nyt se kysymysmerkillä varustettu versio.....

    • entinen oopplisti
      • Samuli

        Niin, voihan tuokin olla jotain, mutta toisaalta olen jostain lukenut tämän Z22YH koneen olevan suunniteltu käymään hyvin suurella pakokaasun takaisinkierrätyksellä, joten ihmettelisin jos se olisi oikeasti se ongelma. Kuitenkin on ruikutustekniikka ja palotapahtuma on hyvin erilainen verrattuna perinteisiin, mitkä tuossakin threadissä käytiin läpi.

        Nyt on taas 3 viikon jälkeen oma auto alla ja nähtävästi syylliseksi on osoittautunut viallinen ilmamassa-anturi, tosin myös kaasuläppä vaihdettiin. Tärkeintä mulle on se, ettei nyt ole mitään nyintää, tosin ennenkin se toimi aina 1-2 viikkoa ennen oireiden esiin tuloa.


      • juu
        Samuli kirjoitti:

        Niin, voihan tuokin olla jotain, mutta toisaalta olen jostain lukenut tämän Z22YH koneen olevan suunniteltu käymään hyvin suurella pakokaasun takaisinkierrätyksellä, joten ihmettelisin jos se olisi oikeasti se ongelma. Kuitenkin on ruikutustekniikka ja palotapahtuma on hyvin erilainen verrattuna perinteisiin, mitkä tuossakin threadissä käytiin läpi.

        Nyt on taas 3 viikon jälkeen oma auto alla ja nähtävästi syylliseksi on osoittautunut viallinen ilmamassa-anturi, tosin myös kaasuläppä vaihdettiin. Tärkeintä mulle on se, ettei nyt ole mitään nyintää, tosin ennenkin se toimi aina 1-2 viikkoa ennen oireiden esiin tuloa.

        Kyllä näyttää koko automalli surkealta, kun näitä palstoja lukee. Todellisuudessa tänne kirjoittavat vain ne, joilla ongelmia on ollut.

        Itse olen ajanut 20 000 km 2.2-litraisella ja todellakaan mitään ongelmia ei koneen kanssa ole ollut. Erittäin toimiva ja vääntävä kone. Erinomainen automaattivaihteiston pariksi.

        Miksikö Opeleita ostetaan huonosta maineesta välittämättä? Ensinnäkin, uusissa Vectroissa laatu on aivan toisesta maailmasta kuin aiemmissa. Toisekseen, näitä menee erittäin paljon työsuhdeautoiksi, jolloin valinta tehdään aivan toisilla perusteilla. Ja silloin se ON TODELLA hyvä vaihtoehto.


      • opera
        juu kirjoitti:

        Kyllä näyttää koko automalli surkealta, kun näitä palstoja lukee. Todellisuudessa tänne kirjoittavat vain ne, joilla ongelmia on ollut.

        Itse olen ajanut 20 000 km 2.2-litraisella ja todellakaan mitään ongelmia ei koneen kanssa ole ollut. Erittäin toimiva ja vääntävä kone. Erinomainen automaattivaihteiston pariksi.

        Miksikö Opeleita ostetaan huonosta maineesta välittämättä? Ensinnäkin, uusissa Vectroissa laatu on aivan toisesta maailmasta kuin aiemmissa. Toisekseen, näitä menee erittäin paljon työsuhdeautoiksi, jolloin valinta tehdään aivan toisilla perusteilla. Ja silloin se ON TODELLA hyvä vaihtoehto.

        Hei Opel miehet; millaisia kokemuksia on Opel Vectra 2.0T wagonista? Itselläni on kesästä asti ollut kyseinen peli ja muuta "vikaa" ei ole ollut kuin tämä tuttu etupään pikkunen "kolina" hidasteissa.

        Mielestäni kone suorituskyvyltään kampeaa monet muut voimakkaammat pirssit. Niin ja on muuten tilaa!


      • Ei enää koskaan
        juu kirjoitti:

        Kyllä näyttää koko automalli surkealta, kun näitä palstoja lukee. Todellisuudessa tänne kirjoittavat vain ne, joilla ongelmia on ollut.

        Itse olen ajanut 20 000 km 2.2-litraisella ja todellakaan mitään ongelmia ei koneen kanssa ole ollut. Erittäin toimiva ja vääntävä kone. Erinomainen automaattivaihteiston pariksi.

        Miksikö Opeleita ostetaan huonosta maineesta välittämättä? Ensinnäkin, uusissa Vectroissa laatu on aivan toisesta maailmasta kuin aiemmissa. Toisekseen, näitä menee erittäin paljon työsuhdeautoiksi, jolloin valinta tehdään aivan toisilla perusteilla. Ja silloin se ON TODELLA hyvä vaihtoehto.

        Opel 2.2 wagon automaatti 2004, bensiini:
        Vaihdettu molemmat jakopään ketju, ketjujen venymisen takia 90 tkm:n kohdalla, kahdesti imusarja (ensimmäisellä keralla takuuajalla). Ja nyt auto seisoo huoltamolla odottamassa tuomiota.
        Paska mikä paska. Ei enää koskaan!


      • Outoo
        Ei enää koskaan kirjoitti:

        Opel 2.2 wagon automaatti 2004, bensiini:
        Vaihdettu molemmat jakopään ketju, ketjujen venymisen takia 90 tkm:n kohdalla, kahdesti imusarja (ensimmäisellä keralla takuuajalla). Ja nyt auto seisoo huoltamolla odottamassa tuomiota.
        Paska mikä paska. Ei enää koskaan!

        Ostin 2.2 wagon vectran 9.4.08 ajettu 35t. ja nyt ajettu 58000km ei mitään varsinaista vikaa ole ollut mutta tilaa on ,en ole muissa tavannut.Ja olen isoissakin autoissa kuuleman mukaan istunut.Kone ei vie öljyä epätavallisen paljoo eikä jouset narise ,en oo menny vierestä kuulemaan.Miksi on pitäny imusarja uusia ,ei taida olla kuluva osa.Yksi avensis mies insinööri vei ekaan huoltoon 16 vikaraporttia toyotasta ,kyllä niitä löytää jos metsästää


      • opel-päivät vaihtaisin p
        Outoo kirjoitti:

        Ostin 2.2 wagon vectran 9.4.08 ajettu 35t. ja nyt ajettu 58000km ei mitään varsinaista vikaa ole ollut mutta tilaa on ,en ole muissa tavannut.Ja olen isoissakin autoissa kuuleman mukaan istunut.Kone ei vie öljyä epätavallisen paljoo eikä jouset narise ,en oo menny vierestä kuulemaan.Miksi on pitäny imusarja uusia ,ei taida olla kuluva osa.Yksi avensis mies insinööri vei ekaan huoltoon 16 vikaraporttia toyotasta ,kyllä niitä löytää jos metsästää

        Olen omistanut pari vuotta Opel vectran vm 2004. Tuona aikana olen käyttänyt korjaamopalveluja enemmän kuin 30 vuoteen aikaisemmin. Se on uskomaton vikamäärä mikä autossa voi olla. Jos kertoisin ne niin ette kuitenkaan uskoisi. Hinta on pudonnut hirveästi. Monta kauhun hetkeä olen kokenut kun ohitustilanteessa moottoriin tulee häiriö tai vika. Häiriölle ei löydy merkkikorjaamollakaan vikaa ja ne uusiutuvat ja uusiutuvat. Entäpä ne muovikehälliset pyöränlaakerit kuumetessaan..sulaa..pyörä lukkiutuu vauhdissa. Varoitankin muita autoilijoita, että huomioitte opelit liikenteessä, koska ne ovat liikenteessä tosi arvaamattomia. Pitäkää kunnon turvaväli. Vaihtaisin elämästäni kaikki ne päivät pois jotka olen ollut vectran omistaja. Harmittaa kun Opelin omistaja vanhenee ainakin kolmekertaa niin nopeasti kuin auto (koska opelilla ei pysty ajamaan paljoa vuodessa). Mielestäni maahantuojan pitäisi maksaa korvauksia opelin ostaneille ja lunastaa Opelit yleisen liikenneturvan parantamisen vuoksi pois Suomen teiltä.


      • VAUHTI
        opel-päivät vaihtaisin p kirjoitti:

        Olen omistanut pari vuotta Opel vectran vm 2004. Tuona aikana olen käyttänyt korjaamopalveluja enemmän kuin 30 vuoteen aikaisemmin. Se on uskomaton vikamäärä mikä autossa voi olla. Jos kertoisin ne niin ette kuitenkaan uskoisi. Hinta on pudonnut hirveästi. Monta kauhun hetkeä olen kokenut kun ohitustilanteessa moottoriin tulee häiriö tai vika. Häiriölle ei löydy merkkikorjaamollakaan vikaa ja ne uusiutuvat ja uusiutuvat. Entäpä ne muovikehälliset pyöränlaakerit kuumetessaan..sulaa..pyörä lukkiutuu vauhdissa. Varoitankin muita autoilijoita, että huomioitte opelit liikenteessä, koska ne ovat liikenteessä tosi arvaamattomia. Pitäkää kunnon turvaväli. Vaihtaisin elämästäni kaikki ne päivät pois jotka olen ollut vectran omistaja. Harmittaa kun Opelin omistaja vanhenee ainakin kolmekertaa niin nopeasti kuin auto (koska opelilla ei pysty ajamaan paljoa vuodessa). Mielestäni maahantuojan pitäisi maksaa korvauksia opelin ostaneille ja lunastaa Opelit yleisen liikenneturvan parantamisen vuoksi pois Suomen teiltä.

        Pahin vika mikä on ollut ostin auton ajettu 35000km ja nyt 61000km n. vuosi ja 3kk et suomewn teillä ei saa ajaa kuin kork, 120km/h ja ominaisuudet tulee vasta sen jälkeen. Vikoja eikä puutteita ole ollut


      • ulukomaalainen
        opera kirjoitti:

        Hei Opel miehet; millaisia kokemuksia on Opel Vectra 2.0T wagonista? Itselläni on kesästä asti ollut kyseinen peli ja muuta "vikaa" ei ole ollut kuin tämä tuttu etupään pikkunen "kolina" hidasteissa.

        Mielestäni kone suorituskyvyltään kampeaa monet muut voimakkaammat pirssit. Niin ja on muuten tilaa!

        2.0T kone ja laatikko eivät ole opelin vaan saabin tekemiä, hyvät sellaiset,
        ja kyllä kulkee ;)
        Itselleen on signum jolla on sama alusta kuin wagon.
        Valot ovat kyllä surkeat, muutoin on hieno peli ja olen tyytyväinen siihen


      • opel v.-76
        opel-päivät vaihtaisin p kirjoitti:

        Olen omistanut pari vuotta Opel vectran vm 2004. Tuona aikana olen käyttänyt korjaamopalveluja enemmän kuin 30 vuoteen aikaisemmin. Se on uskomaton vikamäärä mikä autossa voi olla. Jos kertoisin ne niin ette kuitenkaan uskoisi. Hinta on pudonnut hirveästi. Monta kauhun hetkeä olen kokenut kun ohitustilanteessa moottoriin tulee häiriö tai vika. Häiriölle ei löydy merkkikorjaamollakaan vikaa ja ne uusiutuvat ja uusiutuvat. Entäpä ne muovikehälliset pyöränlaakerit kuumetessaan..sulaa..pyörä lukkiutuu vauhdissa. Varoitankin muita autoilijoita, että huomioitte opelit liikenteessä, koska ne ovat liikenteessä tosi arvaamattomia. Pitäkää kunnon turvaväli. Vaihtaisin elämästäni kaikki ne päivät pois jotka olen ollut vectran omistaja. Harmittaa kun Opelin omistaja vanhenee ainakin kolmekertaa niin nopeasti kuin auto (koska opelilla ei pysty ajamaan paljoa vuodessa). Mielestäni maahantuojan pitäisi maksaa korvauksia opelin ostaneille ja lunastaa Opelit yleisen liikenneturvan parantamisen vuoksi pois Suomen teiltä.

        vast. opel päivät vaihtaisin.
        -kauhun hetket ohitustilanteessa. Onko kyse "tehot häipyy" yks` kaks`. Minulla on ollut syksystä -08 vectra 2.2TD. Ajaessa n.90 kilometri kaks, siitä kun lähtee ohittamaan ns, rauhallisesti ni sitten syttyy häiriövalo mittaristoon. kun häiriö on päällä ie ota kierroksia 5.lla kun n.2th ja 4:lla n.2.7th. vikaa ie ole löytynyt. En ole vielä ajatellut vaihtaa opelia.


      • Opel GTs-04
        opel v.-76 kirjoitti:

        vast. opel päivät vaihtaisin.
        -kauhun hetket ohitustilanteessa. Onko kyse "tehot häipyy" yks` kaks`. Minulla on ollut syksystä -08 vectra 2.2TD. Ajaessa n.90 kilometri kaks, siitä kun lähtee ohittamaan ns, rauhallisesti ni sitten syttyy häiriövalo mittaristoon. kun häiriö on päällä ie ota kierroksia 5.lla kun n.2th ja 4:lla n.2.7th. vikaa ie ole löytynyt. En ole vielä ajatellut vaihtaa opelia.

        Vaihda KORKEAPAINEPUMPPU sama vika oli Vectra GTS:ssä -04 ja selvisi ostamalla Testeri ja koodit näki tietokoneelta.


      • Autoilija -57
        opel-päivät vaihtaisin p kirjoitti:

        Olen omistanut pari vuotta Opel vectran vm 2004. Tuona aikana olen käyttänyt korjaamopalveluja enemmän kuin 30 vuoteen aikaisemmin. Se on uskomaton vikamäärä mikä autossa voi olla. Jos kertoisin ne niin ette kuitenkaan uskoisi. Hinta on pudonnut hirveästi. Monta kauhun hetkeä olen kokenut kun ohitustilanteessa moottoriin tulee häiriö tai vika. Häiriölle ei löydy merkkikorjaamollakaan vikaa ja ne uusiutuvat ja uusiutuvat. Entäpä ne muovikehälliset pyöränlaakerit kuumetessaan..sulaa..pyörä lukkiutuu vauhdissa. Varoitankin muita autoilijoita, että huomioitte opelit liikenteessä, koska ne ovat liikenteessä tosi arvaamattomia. Pitäkää kunnon turvaväli. Vaihtaisin elämästäni kaikki ne päivät pois jotka olen ollut vectran omistaja. Harmittaa kun Opelin omistaja vanhenee ainakin kolmekertaa niin nopeasti kuin auto (koska opelilla ei pysty ajamaan paljoa vuodessa). Mielestäni maahantuojan pitäisi maksaa korvauksia opelin ostaneille ja lunastaa Opelit yleisen liikenneturvan parantamisen vuoksi pois Suomen teiltä.

        Kirjoitit, että Opelissasi on muovikehälliset pyörän laakerit. Puhuitko totta tässä kohtaa. On uskomaton juttu jos ne Opelin Insinöörit ovat jostain kehitelleet autoon muovikehälliset pyörän laakerit. Ei voi olla totta, eihän ne kestä sitten yhtään mitään. Teräs on terästä ja se kestää.


      • Anonyymi
        Autoilija -57 kirjoitti:

        Kirjoitit, että Opelissasi on muovikehälliset pyörän laakerit. Puhuitko totta tässä kohtaa. On uskomaton juttu jos ne Opelin Insinöörit ovat jostain kehitelleet autoon muovikehälliset pyörän laakerit. Ei voi olla totta, eihän ne kestä sitten yhtään mitään. Teräs on terästä ja se kestää.

        Ei varmasti ole. Vanteissa muovipuslat, en ole ennen nähnyt vaikka on kai niitä muissakin. Jotain laakerin pidikkeitä tai suojia voisi olla muovisia.


    • VOLVOMAN Nro 1

      Myin äkkiä pois kun rupesi vikoja tulemaan! Juu kannattaa miettiä minkälaisen pelin ostaa, mutta volvoon (V70 2.5T Automaattiin olen ollut tyytyväinen ja naapurit katellisina katsoo, kun astun autosta hymynkare huulilla ulos).

      • Pyykkilautaotsa

        Itse vaihdoin Opelista Volvon v70. Ja nyt takaisin Opeliin. Kyllä siinä Vollessakin niitä vikoja riitti. ilmamäärämittari,takajarrujen jatkuvaa jumittelua.etutukivarret, bensapumppu. moottorin kumityynyt.airbakkivikoja. Nämä kaikki n. 45 tkm aikana. autolla oli ajettu 219 kun luovuin.
        Jumalan kiitos etten ostanut automaattivaihteista. Se on rahamiesten auto. vekkulin kestosta en tiedä mutta aika näyttää.


      • Lurjukset
        Pyykkilautaotsa kirjoitti:

        Itse vaihdoin Opelista Volvon v70. Ja nyt takaisin Opeliin. Kyllä siinä Vollessakin niitä vikoja riitti. ilmamäärämittari,takajarrujen jatkuvaa jumittelua.etutukivarret, bensapumppu. moottorin kumityynyt.airbakkivikoja. Nämä kaikki n. 45 tkm aikana. autolla oli ajettu 219 kun luovuin.
        Jumalan kiitos etten ostanut automaattivaihteista. Se on rahamiesten auto. vekkulin kestosta en tiedä mutta aika näyttää.

        Jos samalla viikolla 3 taksi Volvoa hinataan automaattilaatikon vian takia korjaamollr alkaa se olla jo pienellä paikkakunnalla puheen aihe.Nimim. Opelit takasin


      • Vectra on laatuauto
        Lurjukset kirjoitti:

        Jos samalla viikolla 3 taksi Volvoa hinataan automaattilaatikon vian takia korjaamollr alkaa se olla jo pienellä paikkakunnalla puheen aihe.Nimim. Opelit takasin

        Kyllä niitä vikoja on Opeleissakin, joissakin enemmän joissakin vähemmän, mutta ennen auton ostoa kannattaa ottaa selvää tarkkaan auton eri vuosimallien tyyppivioista. Erityisesti 2.2 Directissä on paljon vikoja ja myöskin dieseleissä 1.9 CDTI (lienevät Fiatin kanssa yhteistyössä tehtyjä). Itsellä Vectra GTS vuosimallia 2003 ketjukoneella (Y22SE) ja hyvin pelittää. Tehoa löytyy riittävästi ja alusta on mukavan urheilullinen. Tämä selittyy Sachsin iskareilla ja multilink jousituksella takana. Nyt mittarissa jo 65 tkm huoletonta ajoa. Yhteensä mittarissa jo 120tkm ja tarkoitus ajaa ainakin yli 200 tkm ennen vaihtoa uudempaan VECTRAAN. Auton koneen ainut heikko kohta on ollut aiemmin jakopään ketju erityisesti vanhemmissa B mallin vectroissa. Omassa kahdessa autossani Vectra B -01 sport (Y22SE) ja Vectra C -03 (Y22SE) ei ole ollut ongelmia eikä ketjuja ole vaihdettu missään vaiheessa, vaikka edelliselläkin tuli mittariin lähes 180 tkm. Ainoa suurempi vika on ollut etupään jousituksen kolina, joka johtuu kuppimaisista joustintuista, jonne kertyy kiviä ja joka aiheutaa erikoisen kuuloista kolinaa sekä narinaa.

        Varmimpia Vectran koneita ovat jo edellä mainittu Saabin valmistama 2.0T ja GM:n alunperin amerikassa kehittämä 2.2 SE (valmistettu 2002-2004). Myös vanhemmat dieselit ovat melko varmoja (2.0 DTI ja 2.2DTI), mutta melko tehottomia. V6 koneista en pysty sanomaan mitään. Opelin kehittämä automaattivaihteistot (Ainakin vanhemmat vuosimallit) ovat surkeita ja ne ei vät kestä useimpien koneiden kanssa. Tämän takia ajankin itse aina manuaalivaihteisella autolla merkistä riippumatta. Automaattivaihteistoissa on aina enemmän ongelmia kuin manuaalilootissa. Tästä kertoo jo se että työkaverini veli elättää itsensä korjaamalla pelkästään VOLVON automaattilaatikoita.

        Aikaisemmat Opelit: Kadett -85 1.3 , Kadett -89 1.6 S, Vectra 1997 1.6, Vectra 2001 2.2, Vectra 2003 2.2


      • Opelko?
        Vectra on laatuauto kirjoitti:

        Kyllä niitä vikoja on Opeleissakin, joissakin enemmän joissakin vähemmän, mutta ennen auton ostoa kannattaa ottaa selvää tarkkaan auton eri vuosimallien tyyppivioista. Erityisesti 2.2 Directissä on paljon vikoja ja myöskin dieseleissä 1.9 CDTI (lienevät Fiatin kanssa yhteistyössä tehtyjä). Itsellä Vectra GTS vuosimallia 2003 ketjukoneella (Y22SE) ja hyvin pelittää. Tehoa löytyy riittävästi ja alusta on mukavan urheilullinen. Tämä selittyy Sachsin iskareilla ja multilink jousituksella takana. Nyt mittarissa jo 65 tkm huoletonta ajoa. Yhteensä mittarissa jo 120tkm ja tarkoitus ajaa ainakin yli 200 tkm ennen vaihtoa uudempaan VECTRAAN. Auton koneen ainut heikko kohta on ollut aiemmin jakopään ketju erityisesti vanhemmissa B mallin vectroissa. Omassa kahdessa autossani Vectra B -01 sport (Y22SE) ja Vectra C -03 (Y22SE) ei ole ollut ongelmia eikä ketjuja ole vaihdettu missään vaiheessa, vaikka edelliselläkin tuli mittariin lähes 180 tkm. Ainoa suurempi vika on ollut etupään jousituksen kolina, joka johtuu kuppimaisista joustintuista, jonne kertyy kiviä ja joka aiheutaa erikoisen kuuloista kolinaa sekä narinaa.

        Varmimpia Vectran koneita ovat jo edellä mainittu Saabin valmistama 2.0T ja GM:n alunperin amerikassa kehittämä 2.2 SE (valmistettu 2002-2004). Myös vanhemmat dieselit ovat melko varmoja (2.0 DTI ja 2.2DTI), mutta melko tehottomia. V6 koneista en pysty sanomaan mitään. Opelin kehittämä automaattivaihteistot (Ainakin vanhemmat vuosimallit) ovat surkeita ja ne ei vät kestä useimpien koneiden kanssa. Tämän takia ajankin itse aina manuaalivaihteisella autolla merkistä riippumatta. Automaattivaihteistoissa on aina enemmän ongelmia kuin manuaalilootissa. Tästä kertoo jo se että työkaverini veli elättää itsensä korjaamalla pelkästään VOLVON automaattilaatikoita.

        Aikaisemmat Opelit: Kadett -85 1.3 , Kadett -89 1.6 S, Vectra 1997 1.6, Vectra 2001 2.2, Vectra 2003 2.2

        Olen ostamassa käytettyä vuosimallin 2003 Vectra GTS:sää 2.2 bensakoneella ja manuaalilla.
        Kilsoja takana 170 tkm.
        Mitä on odotettavissa..? en kaipaa vittuilua keneltäkään, vaan asiantuntijan kommentit siitä kui paljon kannattaa maksaa.
        Auto kaikin puolin siistissä kunnossa päällisinpuolin.


      • Paaliin vaan kaikki
        Opelko? kirjoitti:

        Olen ostamassa käytettyä vuosimallin 2003 Vectra GTS:sää 2.2 bensakoneella ja manuaalilla.
        Kilsoja takana 170 tkm.
        Mitä on odotettavissa..? en kaipaa vittuilua keneltäkään, vaan asiantuntijan kommentit siitä kui paljon kannattaa maksaa.
        Auto kaikin puolin siistissä kunnossa päällisinpuolin.

        Omistan ko. mallin vm.06 ja autolla on ajettu vain 27400 km siinä ei ole ollut kun murhetta ja ihan koko ajan. Jousituksen ääntely alkoi noin puolen vuoden ajelun jälkeen. Korjaamolla (Auto Suni) kysyttiin -että olenko mahdollisesti ajanut hiekkateillä ja että pojat vilkaisevat sitä. Vilkaisuja on tehty ko. asiasta sen jälkeenkin monta kertaa ja ilman mitään tulosta. Autossa oli uudesta asti myös huoltosopimus jonka piti kattaa myös tämän kaltaiset ongelmat takuun loputtua. Huollon jälkeen tuli myös aina laskua postissa kotiin ja niiden selvittämisessä oli myös aikamoinen työ vaikka huoltosopimus sisältää myös vuosihuollot. Uusin ominaisuus tuli muutama päivä sitten valoja palaa mittarissa kun KoovVeen maalilla. Korkeapainepumppu ruiskutus systeimeistä on mennyt rikki auto kyllä kulkee mutta tosi huonosti ja nykii vielä kaupan päälle. Pumppu maksaa 730 € ja työt päälle. Takuun osallistumista asiaan vielä selvitetään. Vikaa tutkittiin asiaan erikoistuneessa alan liikkeessä koska en enää halunnut maksaa turhaan merkkiliikkeen poikien turhista vilkaisuista mitään.


      • Anonyymi
        Lurjukset kirjoitti:

        Jos samalla viikolla 3 taksi Volvoa hinataan automaattilaatikon vian takia korjaamollr alkaa se olla jo pienellä paikkakunnalla puheen aihe.Nimim. Opelit takasin

        Yhelä pienelä paikkakunnalla oli niiin laiha tyti että se söi puolikan ja kaikki luul etse tuli raskaaks, kihi hihi ...


      • Anonyymi
        Paaliin vaan kaikki kirjoitti:

        Omistan ko. mallin vm.06 ja autolla on ajettu vain 27400 km siinä ei ole ollut kun murhetta ja ihan koko ajan. Jousituksen ääntely alkoi noin puolen vuoden ajelun jälkeen. Korjaamolla (Auto Suni) kysyttiin -että olenko mahdollisesti ajanut hiekkateillä ja että pojat vilkaisevat sitä. Vilkaisuja on tehty ko. asiasta sen jälkeenkin monta kertaa ja ilman mitään tulosta. Autossa oli uudesta asti myös huoltosopimus jonka piti kattaa myös tämän kaltaiset ongelmat takuun loputtua. Huollon jälkeen tuli myös aina laskua postissa kotiin ja niiden selvittämisessä oli myös aikamoinen työ vaikka huoltosopimus sisältää myös vuosihuollot. Uusin ominaisuus tuli muutama päivä sitten valoja palaa mittarissa kun KoovVeen maalilla. Korkeapainepumppu ruiskutus systeimeistä on mennyt rikki auto kyllä kulkee mutta tosi huonosti ja nykii vielä kaupan päälle. Pumppu maksaa 730 € ja työt päälle. Takuun osallistumista asiaan vielä selvitetään. Vikaa tutkittiin asiaan erikoistuneessa alan liikkeessä koska en enää halunnut maksaa turhaan merkkiliikkeen poikien turhista vilkaisuista mitään.

        Pumppuja saa näköjään halvallakin jos tarvitsee. Jousitus kolahtelee kummallisesti etenkin kylmällä ilmalla ja abs-jarrujen naksutus säikäyttää jalankulkijat :D


    • jepe1

      Meillä on opel vectra vuosimallia 05. Siinä on nyt montakin vikaa :
      -Etu iskarit tai jouset narisee ikävästi töyssyssä
      -Auto kuluttaa jostakin syystä vitusti jäähdytysnestettä melkein joka päivä pitää lisätä
      -Auto kuluttaa öljyä todella paljon kahdessa viikossa pitää ahdata uudet öljyt auto täyteen
      -Auton Vesipumppu on hajonnut jo kahdesti
      -Auton korkeapainepumppu on hajonnut myös kahdesti joka maksaa jos uuden huoltamolla laittaa niin noin 1000 euroa.
      Muutama muukin vika vielä löytyis mutta tuossa oli suurrimmat.
      Ja tietenkin vielä Auto kuluttaa jostain syystä benaa 11 litraa satasella

      • että näin

        Heipä hei. Mulla on Z22YH Vectra vm 2006 ajettu 76000km ja nyt on ilmenny sellasta vikaa et moottori ei väännä matalilla kierroksilla. Moottori ei anna mitään merkki valoja eikä mitään muutakaan ylimääräisiä ääniä mut koneesta vaan puuttuu tehot! Onko mitään kokemuksia tästä?


      • VOLVOMAN NRO1
        että näin kirjoitti:

        Heipä hei. Mulla on Z22YH Vectra vm 2006 ajettu 76000km ja nyt on ilmenny sellasta vikaa et moottori ei väännä matalilla kierroksilla. Moottori ei anna mitään merkki valoja eikä mitään muutakaan ylimääräisiä ääniä mut koneesta vaan puuttuu tehot! Onko mitään kokemuksia tästä?

        Tulin taas pitkästä aikaa katsomaan kuinka paljon c vectraan on ilmennyt taas vikoja.

        Kuinka ollakaan; SAMA LAULU JATKUU! vikoja vikoja ja aina vaan vikoja vikojen perään!

        Onneksi siis ONNEKSI vaihdoin isoon ja tehokkaaseen (220hv) TURBOvolvoon.


      • ÄÅ
        VOLVOMAN NRO1 kirjoitti:

        Tulin taas pitkästä aikaa katsomaan kuinka paljon c vectraan on ilmennyt taas vikoja.

        Kuinka ollakaan; SAMA LAULU JATKUU! vikoja vikoja ja aina vaan vikoja vikojen perään!

        Onneksi siis ONNEKSI vaihdoin isoon ja tehokkaaseen (220hv) TURBOvolvoon.

        Tulin tuossa minäkin ostaneeksi Opel Signumin, vm -04, 2.2 yh (yksinhuoltaja?) bensa- moottorilla!
        Auto joutui heti korjaamolle, ja syy oli bensapumppu!
        Onneksi ei tarvi itse maksaa, myyjäliike kustantaa.
        En ole koskaan aiemmin omistanut Opelia, 22 autoa on ollut aikaisemmin, niistä oli huonoin Renu21, joka ei juuri ilonpäivää näyttänyt!
        Kiinnostaa tuo jakopään ketju, onko niitä katkennut ja missä syy, kiristäjässä vai ketjussa?
        Mitähän mahtanee maksaa, jos laittaisi suoraan uuden ketjun?
        Onneksi tuossa pihassa on Volvo 850, vm -96, joka on palvellut yli 6v ilman suuria murheita, sillä uskaltaa lähteä mihin vain, ainakin tähän saakka ei ole meinannutkaan jättää tielle, vaikka joskus on menty pitkälle ja kovaa!
        Kiinnostaa tosiaan tuo jakopää, samoin kiinnostaa kaksiosainen pakoputken takapää, jonka pöntöistä näkyy pintapellit kuoriutuvan, lähinnä sen hinta!
        Kiitos asiallisista vastauksista!


      • Vectra -96
        ÄÅ kirjoitti:

        Tulin tuossa minäkin ostaneeksi Opel Signumin, vm -04, 2.2 yh (yksinhuoltaja?) bensa- moottorilla!
        Auto joutui heti korjaamolle, ja syy oli bensapumppu!
        Onneksi ei tarvi itse maksaa, myyjäliike kustantaa.
        En ole koskaan aiemmin omistanut Opelia, 22 autoa on ollut aikaisemmin, niistä oli huonoin Renu21, joka ei juuri ilonpäivää näyttänyt!
        Kiinnostaa tuo jakopään ketju, onko niitä katkennut ja missä syy, kiristäjässä vai ketjussa?
        Mitähän mahtanee maksaa, jos laittaisi suoraan uuden ketjun?
        Onneksi tuossa pihassa on Volvo 850, vm -96, joka on palvellut yli 6v ilman suuria murheita, sillä uskaltaa lähteä mihin vain, ainakin tähän saakka ei ole meinannutkaan jättää tielle, vaikka joskus on menty pitkälle ja kovaa!
        Kiinnostaa tosiaan tuo jakopää, samoin kiinnostaa kaksiosainen pakoputken takapää, jonka pöntöistä näkyy pintapellit kuoriutuvan, lähinnä sen hinta!
        Kiitos asiallisista vastauksista!

        Clubin väki tietää:
        http://www.ocf.fi/forum/


      • mova
        ÄÅ kirjoitti:

        Tulin tuossa minäkin ostaneeksi Opel Signumin, vm -04, 2.2 yh (yksinhuoltaja?) bensa- moottorilla!
        Auto joutui heti korjaamolle, ja syy oli bensapumppu!
        Onneksi ei tarvi itse maksaa, myyjäliike kustantaa.
        En ole koskaan aiemmin omistanut Opelia, 22 autoa on ollut aikaisemmin, niistä oli huonoin Renu21, joka ei juuri ilonpäivää näyttänyt!
        Kiinnostaa tuo jakopään ketju, onko niitä katkennut ja missä syy, kiristäjässä vai ketjussa?
        Mitähän mahtanee maksaa, jos laittaisi suoraan uuden ketjun?
        Onneksi tuossa pihassa on Volvo 850, vm -96, joka on palvellut yli 6v ilman suuria murheita, sillä uskaltaa lähteä mihin vain, ainakin tähän saakka ei ole meinannutkaan jättää tielle, vaikka joskus on menty pitkälle ja kovaa!
        Kiinnostaa tosiaan tuo jakopää, samoin kiinnostaa kaksiosainen pakoputken takapää, jonka pöntöistä näkyy pintapellit kuoriutuvan, lähinnä sen hinta!
        Kiitos asiallisista vastauksista!

        minulle sanottiin että kun 2.2 l bensakone alkaa alkaa kuulostaa dieselkoneelta (nakuttaa/käy epätasaisesti) on ketjun vaihdon aika. Hintaa vaihdolle osineen n. 1000 Eur. Kohta on 180000 mittarissa ja kone käy yhä sievästi...


      • Tuskaa vain
        mova kirjoitti:

        minulle sanottiin että kun 2.2 l bensakone alkaa alkaa kuulostaa dieselkoneelta (nakuttaa/käy epätasaisesti) on ketjun vaihdon aika. Hintaa vaihdolle osineen n. 1000 Eur. Kohta on 180000 mittarissa ja kone käy yhä sievästi...

        Opel Astra, vuosimallia 2007. Ajettu 7056 km, ostettu uutena. Nyt alkoi palamaan luistonestovalo. Testikoodi 131 jotain, korjauskulut ja osan uusiminen 2 600,00 euroa. Minäkö muka maksan. Missä Opelin tai GM:n vastuu.


      • PeeAaa
        Tuskaa vain kirjoitti:

        Opel Astra, vuosimallia 2007. Ajettu 7056 km, ostettu uutena. Nyt alkoi palamaan luistonestovalo. Testikoodi 131 jotain, korjauskulut ja osan uusiminen 2 600,00 euroa. Minäkö muka maksan. Missä Opelin tai GM:n vastuu.

        Mulla tais just eilen napsahtaa se ketju poikki. Auto on vuosimallin 2004 2,2 direct ja mittarissa on 190t. Pihalta kun yritin käynnistää autoa ni kone potkas ikään kuin takas ja sit pitää pyöriessään rapsutusta ja kuuluu et yhdestä sylinteristä puuttuu puristukset! Eipä tuo paljoa antanut ennakkovaroituksia kun meni kerrasta! Nyt vaan voin todeta että kyllä V-tuttaa kun eipä ole tuota ylimääräistä rahaa korjauttaa sitä et taitaapi jäädä pihan kosisteeksi ja liikutaan tästälähin jalkaisin! Et se siitä autoilusta........


      • Z22YH
        PeeAaa kirjoitti:

        Mulla tais just eilen napsahtaa se ketju poikki. Auto on vuosimallin 2004 2,2 direct ja mittarissa on 190t. Pihalta kun yritin käynnistää autoa ni kone potkas ikään kuin takas ja sit pitää pyöriessään rapsutusta ja kuuluu et yhdestä sylinteristä puuttuu puristukset! Eipä tuo paljoa antanut ennakkovaroituksia kun meni kerrasta! Nyt vaan voin todeta että kyllä V-tuttaa kun eipä ole tuota ylimääräistä rahaa korjauttaa sitä et taitaapi jäädä pihan kosisteeksi ja liikutaan tästälähin jalkaisin! Et se siitä autoilusta........

        Tais hypätä jakoketju yli hampaalla. Ostin 05 2,2 directin josta kokenut merkkiliikkeen asentaja sanos että jakopää vähän ääntää ja saattaa jopa hypätä ketju yli. Vaihdatin ketjusarjat suosiolla ja äänet katos. Maksos reilun tonnin. Ajettu vajaa 119tkm. Tyyppivika, sanovat.


      • vectra sucks
        Z22YH kirjoitti:

        Tais hypätä jakoketju yli hampaalla. Ostin 05 2,2 directin josta kokenut merkkiliikkeen asentaja sanos että jakopää vähän ääntää ja saattaa jopa hypätä ketju yli. Vaihdatin ketjusarjat suosiolla ja äänet katos. Maksos reilun tonnin. Ajettu vajaa 119tkm. Tyyppivika, sanovat.

        ROMUJA ROMUJA ROMUJA KAIKKI OPELIN VECTRAT


      • -'ä.cööööööbtvpokj
        vectra sucks kirjoitti:

        ROMUJA ROMUJA ROMUJA KAIKKI OPELIN VECTRAT

        taksikäytös tuo 1.9cdti ainakin oli sitä perus imusarjan läppävikaa huoleton peli.toki vain 250tkm tuli n 3vuodes.Ja ennen tilausta ruksi sport alusta kohtaan,poistaa sen epämääräisyyden tunteen alustasta.Ja kun hiukkas-suodatin malli,niin c3 öljyillä ekasta väli öljynvaihdosta lähtien(huoltoväli 30y
        tkm mut öljyt vaihdettu 15tkm välein)


      • OPELMIES OMNIASTA
        -'ä.cööööööbtvpokj kirjoitti:

        taksikäytös tuo 1.9cdti ainakin oli sitä perus imusarjan läppävikaa huoleton peli.toki vain 250tkm tuli n 3vuodes.Ja ennen tilausta ruksi sport alusta kohtaan,poistaa sen epämääräisyyden tunteen alustasta.Ja kun hiukkas-suodatin malli,niin c3 öljyillä ekasta väli öljynvaihdosta lähtien(huoltoväli 30y
        tkm mut öljyt vaihdettu 15tkm välein)

        Saaks vm-04 2.2 direct veccuun AUX tai USB liitäntää vakio jenkkakoneeseen.


      • hahahahhahahha
        vectra sucks kirjoitti:

        ROMUJA ROMUJA ROMUJA KAIKKI OPELIN VECTRAT

        Opel Vectran omistajat ovat säällittävää porukkaa jotka eivät edes halua myöntää vikoja ja jos ei rahaa ole korjauttaa niin pihalle jäävät rumiksi koristeiksi


      • fix-it
        PeeAaa kirjoitti:

        Mulla tais just eilen napsahtaa se ketju poikki. Auto on vuosimallin 2004 2,2 direct ja mittarissa on 190t. Pihalta kun yritin käynnistää autoa ni kone potkas ikään kuin takas ja sit pitää pyöriessään rapsutusta ja kuuluu et yhdestä sylinteristä puuttuu puristukset! Eipä tuo paljoa antanut ennakkovaroituksia kun meni kerrasta! Nyt vaan voin todeta että kyllä V-tuttaa kun eipä ole tuota ylimääräistä rahaa korjauttaa sitä et taitaapi jäädä pihan kosisteeksi ja liikutaan tästälähin jalkaisin! Et se siitä autoilusta........

        Se ketju pitäisi tosiaan vaihtaa.. ei se ole mikään "ikuinen" kuten myyjät myyntipuheissaan mainostelevat.


      • vegevago
        OPELMIES OMNIASTA kirjoitti:

        Saaks vm-04 2.2 direct veccuun AUX tai USB liitäntää vakio jenkkakoneeseen.

        saa kun teet itte,googletin sen kerran grammarin koodilla.ohjeet kuvien kanssa.
        ite pitää päättää mihin laitat usb-liittimen.


      • Oikeaa tietoa -57
        että näin kirjoitti:

        Heipä hei. Mulla on Z22YH Vectra vm 2006 ajettu 76000km ja nyt on ilmenny sellasta vikaa et moottori ei väännä matalilla kierroksilla. Moottori ei anna mitään merkki valoja eikä mitään muutakaan ylimääräisiä ääniä mut koneesta vaan puuttuu tehot! Onko mitään kokemuksia tästä?

        Menet ja tilaat KORKEAPAINEPUMPUN JA HETI KANS! Etkö tiennyt, että tämä vika on tyyppivika 2,2Direct moottoreissa. Kiitos


      • SUIVAANTUNUT
        hahahahhahahha kirjoitti:

        Opel Vectran omistajat ovat säällittävää porukkaa jotka eivät edes halua myöntää vikoja ja jos ei rahaa ole korjauttaa niin pihalle jäävät rumiksi koristeiksi

        VOI HYVÄ TAVATON MIKÄ KOMMENTTI. KUULES MUSSUKKA EI RAHATON AUTOL
        LA AJELE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    • saasdasd

      ROMUJA ROMUJA ROMUJA KAIKKI OPELIN VECTRAT

    • Pukefalos

      tarkistappas sulakkeet, minulle kävi samalla lailla Metro-Autossa ettei vikakoodia löytynyt, ottivat vielä 127 euroa tyhjästä korjauksesta. Kun rupesin itse tutkimaan vikaa huomasin että 10 ampeerin sulake oli palanut. Oireet oli aivan samat kuin sinullakin, sammahteli ja ryntäytti varsinkin kylmänä.

    • niiko

      meni ketju opel vectra 2,2 direct. ei varoittanut. 1300 lasku. kuulemma mennyt monesti. ajettu vasta 170t. pitäisi kestää 300000

      • opel vaihtoon

        Samoin meillä, ketju katkesi. Auto ei vain lähtenyt käyntiin, autolla ajettu 113 ja laskua korjauksesta 2500 eur. Maahantuoja ei ota asiasta vastuuta. Jatkamme asiaa kuluttajaviraston kautta.


      • Helvetin Opel
        opel vaihtoon kirjoitti:

        Samoin meillä, ketju katkesi. Auto ei vain lähtenyt käyntiin, autolla ajettu 113 ja laskua korjauksesta 2500 eur. Maahantuoja ei ota asiasta vastuuta. Jatkamme asiaa kuluttajaviraston kautta.

        Kuin myös täällä eipä tuo varotellu kun lähettiin liikennevaloista nykäs pari kertaa ja jako ihan sekaisin . Ketju , kiristin sekä korkeapainepumppu uusiksi .Maahantuojalle soittaessani todellakin yllätyin huonosta kohtelusta .!!! 2.2 direct AUTOLLA AJETTU 80 TUHATTA KILOMETRIÄ JA HUOLLOT TEHTY MERKKILIIKKESSÄ. Että näin hyvä peli. Olen ostamassa uutta autoa enpä taida enää olla opel auton omistaja?????


    • Vectra B

      Voi teitä. Käyttäkää nyt maalaisjärkeä. Ei mikään ketjukaan ikuinen ole. Huoltoa sekin tarvii.

      • saabissa saa

        Kyllä ketju kestää 30tkm:n huoltovälin mutta kiristäjä ei.Kiristäjä antaa periks ja sit on kallista lystiä.Yleensä remontin yhteydessä laitettu turbomallin kiristäjä,kestää kuulemma paremmin. Suosittelevat vaihtamaan öljyt 15-20 tuhannen välein!


    • viem

      onko havaintoa vectra c 2003 2.2 se air bäcin merkkivalo palaa jatkuvasti mikä neuvoksi

      • Z22Yh

        Omasta uutena hankitustä -07 vekkulista meni jakopään ketju vaihtoon vähän reilun 50 tkm kohdalla. Ketju oli vielä ehjä, mutta kiristin oli mennyt jumiin ja ketju pyöri löysänä ilman kiristystä. Onneksi ei sattunut täystuhoa, vaan huoltomies huomasi ajoissa. Ääni oli juuri kuin dieselissä.

        Niin ja sitten menikin vaihdelaatikko eikä mittarissa ollut vieläkään kuin alle 60 tkm. Laatikko on muuten saksalainen Getrak, joten ei koko autoa ole pelkistä Fiatin osista kasattu.

        Öljyä ei syö vaihtovälillä (10-15 tkm). Ajettavuus on siedettävä muttei mitenkään hohdokas eikä siitä vähänkään urheilullinen.

        Kokonaisarvosana 7-


    • -ozq-

      moikka! mulla on ollut 7 autoa joista 3 opelia. Ollut vm 92 astra 1.8 autom. ja siinä ollut ikinä mitään valittamista. Sitten ollut 04 vm astra 1.8 sport farkku. Siinä meni etuiskarit ja syttyi moottorin vikavalo n 190tkm kohdalla. Valon viaksi ilmaantui moottorinohjainyksikön vika. Sen tilalle vaihdettiin volvo xc-70 vm1999 2.5 Turboon, joka osoittautui elämämme suurimmaksi rahannielijäksi. puolen vuoden omistuksen aikana autoon upposi tuhansia euroja remontteihin joilta oltais voitu säästyä toisella autovalinnalla. Olihan AWD kiva mutta ei ollut varaa ylläpitää moista.

      Sitten välissä ollut vm 03 focus 2.0l koneella. Auto pelitti hyvin ekat 100 tkm mutta 130tkm kohdalla rupes kytkin mekastamaan ja laatikko rohisemaan helmat ja kori yleensäkkin ruostumaan nopeasti vain yhden talven aikana!

      Sitten säästettiin ja hankittiin kesäautoksi mb clk 320 vm 00 ja siinä oli auto johon ei puolentoista vuoden omistamisen aikana tarvinnut tehdä rahallisesti yhtään mitään, paitsi 2kpl polttimoita vaihtaa ja vähän öljyä lisätä. Harmittaa vieläkin että joutui CLK:sta luopumaan, kun coupe oli ja meitä matkusajia on neljä ja yleensä jonkin verran matkatavaraakin ajossa..

      Katseltiin siinä CLK:N mentyä hieman halvempaa ajopeliä, ja päädyimme merkkiuskollisina c-180 mersuun vm 98. Ihan perusmalli. Siinä sitten sillä ajoimme ja meni puhaltimen kenno ruosteet ilmaantui. AD autohuollosta sanoivat että puhaltimen kuntoon saaminen maksaisi 2 800 euroa joten annoimme asian olla.

      Nyt sitten katseltiin erityyppisiä autoja, ja päätimme että tarvitsemme tilaa, kestävän moottorin, ja hajoamis / remppatilanteissa suht halvat varaosat yms. Päädyimme opeliin taas. Tällä kertaa katsoimme hiukan mallivalikoimaa, moottorivaihtoehtoja sekä lompakolle sopivan loven. Otimme 2001 vectran 2.2 ketjukoneella, eikä vikoja ole ilmennyt, mitä nyt laturin hihna hieman kirskuu, mutta kiristämällä / vaihdolla siitäkin päästään. Ajotuntuma on huippu, ei tosin voita clk:ta, ja tilaakin on riittävästi ja varaosaakin tarjolla.

      eli jos ei oo varaa hankkia uudehkoa mersua niin Opeli oli meidän valinta.

      • hihhuu.

        Itselläkin 2001 vuoden 2.2 vectra pelittänyt hienosti. Mittarilukema 162tkm.


    • jouko8657

      Yleinen tyyppivika on kyseisellä autolla Korkeapainepumppu. Maksaa noin 500-600€:n välillä. Jos ei vika ole siinä tai se on jo vaihdettu niin silloin en kyllä tiedä. Kaasupolkimessakaan ei taida olla edes vaijeria vaan se on sähköllä pelaava. On se kumma ettei huoltokaan löydä vikaa. Toivottavasti löytävät. Osta testeri ja testaa itse saat vikakoodin ja katso netistä mitä koodi ilmoittaa. Se tulee halvemmaksi pitemmän päälle kuitenkin.

    • Kotapoika 1

      Oma Opel historia:
      Vectra A 1,6 vm. 1989 vaihtoon mennessä ml. 355 tkm
      Vectra A 2,0 vm. 1994 vaihtoon mennessä ml. 289 tkm
      Nykyinen auto, Vectra C Wagon vm. 2003 1,8 ml. 155 tkm

      Autoissa ei ole ollut mitään ihmeellistä vikaa, normaalit kuluvat osat ainoastaan vaihdettu.
      Öljynvaihtohuollot tehty aina 15 000 km välein.
      Pieniruokaisin oli 2,0 moottori.
      C mallissa takaluukun kiinnilaitossa tarvitsi voimaa aika paljon, mutta vaiva hoitui aivan omatoimisesti lukon vastakappaleen säädöllä lähemmäksi lukkoa, jolloin luukku menee kiinni omalla painollaan.

    • kokemuksesta tiedän

      Jos moottorin häiriövalo syttyy, kyseessä on lähes aina alipaineletkuissa vuoto. Ei näy vikatesteissä oikea vika. Uusi KAIKKI letkut, ei maksa monta euroa kun ostat pari metriä letkua. T-liittimet kannattaa samalla vaihtaa uusiin. Minkäänlaista vuotoa EI saa jäädä.

    • Ei enää ooppelia

      Vectra 2.2 Direct -06

      Ostin vuonna 2007, jolloin oli ajettu 24tkm. Vaihdoin pois neljän vuoden jälkeen 81tkm ajettuna. Pääosin pelasi hyvin kunnes 2010 takaluukun lukitus meni rikki. -> lukko koko takapään sähkökeskus (REC) vaihtoon hintaa 1300e. Siitä kun selvittiin, niin kuukauden päästä jakopään ketjunkiristin meni, onneksi moottori säilyi ehjänä, laskua 1600e, josta maahantuoja otti 50%.
      Ei viittiny enää odotella lisää vikoja ja bensapumpun menemistä. Ei enää koskaan ooppelia. Ei ikinä.

      • hihhuu

        Kannattaa öljyt vaihtaa välillä, nii kestää pidempään. Toivottavasti et nyt ostanut mitään hienosto autoa, koska sen kun jätät öljyymättä, niin tulee vielä kalliimpi remppa.


    • ÄmHoo

      Heh, otetaampas nyt hieman järkeä käteen, sillä voisi jopa ennaltaehkäistä monia tilanteita.

      1. Nk. Long life-huollot:
      Jos öljyt vaihdetaan autoon 30tkm välein, on aika saletti, että noin pitkä vaihtoväli alkaa pidemmän päälle syömään niitä ketjuja ja kiristimiä. Lisäksi kaikkea muitakin osia, jotka tarvitsevat voitelua. Vaikka siellä huolto- tai ohjekirjassa lukisi mitä, ei ne long life -huollot tule ikinä toimimaan.

      2. Jälkikäyttö
      Ihan oikeasti, esimerkiksi turbon käyttöikää voi pidentää, jos sitä autoa oikeasti jälkikäyttäisi varsinkin pidemmän ajon jälkeen. Minuuttikin-pari (tai tupakan verran) on paljon parempi kuin se, että virrat katkaistaan suoraan ajon jälkeen. Ja nyt siis tarkoitan moottori- ja maantienopeuksilla ajoa.

      3. SÄÄNNÖLLISET HUOLLOT
      Ei se polkupyöräkään ikuisesti liiku, jos ei sitä huolla. Moni tuijottelee autoa ostaessaan sokeasti kilometrejä, "Hei tää on hyvä ko tällä on ajettu vaan 120tkm ja tolla toisella 250tkm". Ekaa ei välttämättä ole huollettu asiallisesti koskaan ja jälkimmäistä säännöllisesti ja jatkuvasti. Jos siinä enemmän ajetussa nyt on maalit hieman huonommassa kunnossa, niin kiillon saa monesti hyvin takaisin myllytyksellä / vahalla. Maksaa joissain firmoissa tehtyna n. 100€.

      4. Ketju
      Mikään ketju ei voi olla ikuinen. Ei se yksinkertaisesti kestä, vaikka myyjä mitä väittäisi. Toki se varmasti kestää pidempään kuin hihna, mutta miksi moottoripyöriinkään pitäisi ketjua vaihtaa, jos se ei ikinä sinkuisi tai kuluisi?

      Ja toivoisin joidenkin kiinnittävän pikkasen huomiota tuohon ulosantiin. Suurimmasta osasta ei ota mitään tolkkua, kun ei osata kirjoittaa järkevästi.

      • ÄmHoo

        Ja lisään vielä:

        Ylläoleva teksti ihan näin yleisesti koskien jokaista automerkkiä. Opeleista mulla ei ole henkilökohtaista kokemusta, mutta äitin Opelista (farkku-Vectra, 1.9CDTi vm. 2006, aj ~170tkm), josta kytkin oli ihan loppu ja vaihdelaatikosta joku osa hajalla. Ei muistanut huollosta lähtiessään, että mikä osa. Saattaa toki olla, että edellinen omistaja ei ole ihan hanskannut noita liikkeellelähtöjä tai on muuten vain ollut susi. Nyt odotellaan vain, että liikkeessä tuon auton laittaisivat kuntoon ja kertoisivat oman mielipiteensä siitä, kuka maksaa. Auto siis vasta ostettu ko. liikkeestä.


      • Tyhjänpäiväistä.

        Kuulepa ÄmHoo, kun kyse on nyt jakoketjun tai kiristimen laukeamisesta, miten siihen vaikuttaa "säännölliset huollot" ? "Huolto" korjaamoterminologiassa tarkoittaa rengaspaineen tarkastusta, valojen kunnon tarkastusta, pyyhkimien kunnon tarkastusta, pissapoikanesteen lisäystä, jarrulevyn paksuusmittausta, moottorinohjaimen vikakoodien nollausta ynnä muuta hölynpölyä, josta rahastetaan 300 € siis tyhjästä, lisänä ylihintaista öljynvaihtoa. Miten tämän rahastuksen säännöllinen suoritus edesauttaa väärin suunnitellun jakopään kunnossa pysymistä? Öljyn vaihtamisen suoritus 5000 km tai 50 000 km välein ei myöskään korjaa väärää suunnittelua.


      • ÄmHoo
        Tyhjänpäiväistä. kirjoitti:

        Kuulepa ÄmHoo, kun kyse on nyt jakoketjun tai kiristimen laukeamisesta, miten siihen vaikuttaa "säännölliset huollot" ? "Huolto" korjaamoterminologiassa tarkoittaa rengaspaineen tarkastusta, valojen kunnon tarkastusta, pyyhkimien kunnon tarkastusta, pissapoikanesteen lisäystä, jarrulevyn paksuusmittausta, moottorinohjaimen vikakoodien nollausta ynnä muuta hölynpölyä, josta rahastetaan 300 € siis tyhjästä, lisänä ylihintaista öljynvaihtoa. Miten tämän rahastuksen säännöllinen suoritus edesauttaa väärin suunnitellun jakopään kunnossa pysymistä? Öljyn vaihtamisen suoritus 5000 km tai 50 000 km välein ei myöskään korjaa väärää suunnittelua.

        Noh...

        Kuten tuossa toisessa viestissä mainitsin, säännölliset huollot koskien YLEISESTI KAIKKI AUTOMERKKEJÄ, enhän nokkaketjusta puhunut siinä yhteydessä yhtään mitään?

        Mutta kun nyt siihen iänikuiseen ketjuun nyt taas päästiin, niin voisin vaikka väittää, että esimerkiksi ketjun ja kiristimen toimintaikää olisi mahdollista pidentää hyvillä, laadukkailla öljyillä jotka vielä säännöllisesti vaihdetaan max 15tkm välein. Mitäs kuvittelet öljylle tapahtuvan, jos sillä rullataan 50tkm?

        Ja mainitsin myös tuossa toisessa viestissäni, etten Opeleiden sielunelämää tunne. Kirjoituksissani kertoilin yleistä asiaa kaikkien automerkkien kohdalla. Totta on tietenkin, että suunnitteluvirhe on aina suunnitteluvirhe.

        MItä noihin huoltoihin tulee, en todellakaan ymmärrä, miksi joku veisi auton liikkeeseen, kun siihen pitäisi lisätä pissapojan nestettä, laittaa renkaisiin ilmaa tai tarkastaa polttimoiden kunto? Lähestulkoon joka ikinen osaa nämä itse tehdä. Jos kuuluvat määräaikaishuolto-ohjelmaan, niin jokainen voi päättää, haluaako autossaan takuun säilyttää tai kasvattaa auton jälleenmyyntiarvoa täydellä huoltokirjalla. Jos mun auto menee korjaamolle, siellä tehdään autolle vain tasan tarkkaan se, mitä käsken tekemään. Jos tekevät jotain ylimääräistä, en sellaisesta myöskään maksa.


    • zipman26

      Todella hyvä auto 05 vectra.. hyvä ajaa ja on tilaa.

      • Ub-seeri

        Ja Vectra harvoja nykyautoja joissa lämmityslaite. Tarkenee Suomenkin pakkasissa


    • yrderi.

      Mulla pitää ihme helinää / sirinää välillä koneessa ? virhe koodi viittaa johonkin imarin läppiin ??
      toinen virhe koodi tulee puolista ???

      Vecku 2.2 direct 06

      • Oireet ovat samat, mutta mitään vikakoodia ei ole ilmaantunut. VIELÄ. Jos yrderiltä riittää energiaa, olisin erittäin kiinnostunut, mitenkä on vika edennyt? Tieto vähentää vääriä diagnooseja, enkä halua olla turhan vianetsinnän maksumiehenä. Ongelma on tällä hetkellä kuuluisa " Ei ole vikakoodia - Ei ole vikaa".


    • Vekkuli

      Vectra 2.2 farmari ajettu -230tkm vm -2001 hyvin pelaa,ketju ei rallata ja jos sivu ääniä rupeaa kuulumaan niin kettinki uusi tilalle.ei ne mersutkaan kestä miljoonia ajaa samalla ketjulla,helpompi tietysti vaihtaa mutta vaihdettava kuitenkin kun rupeaa rohisemaan..

      • 2.0 E Fan

        uistan ajan 80 luvun puolivälissä kun menin Corollan öljynsuodatinta ostaan makso maltaita alkuperäinen n. 60 ja Ascona B 2.0 13 markkaa tarvikkeesta ottivat tuplaten vähän ihmetytti


    • palju1

      n.10v sitten kun ihmettelin tällä palstalla Opelin luokatonta laatua, minut leimattiin "amispojaksi" (olin kuintenkin täysetu leasingillä ajava nelikymppinen). Vectra oli oikeni kiva ajettajava sport penkeillä ja xenoneilla ym., mutta kun se sa..t..na oli jatkuvasti pajalla... Mm 3kk vanhana katto maalattiin kun alko ruostetta pukkaamaan, ovia irtos ja maalattiin, öljyä vei, yms. 2x A4 tekstiä verran kaikkea pikkuvikaa. Opelissa oli 3v aikana n. yhtä paljon vikoja kuin muissa autoissani yhteensä! Ja vielä niiden aiheuttama "hermoraaste" kun huoltopalvelut olivat ylimielistä p....kaa, luvattuja asioita ei korjattu yms.
      Vertaan nimenomaan muihin 30v aikaina käyttämiini/omistamiini : Nissan, Mazda (useita malleja) ,Ford useita (näiden kans on kyllä ollut myös isoja ongelmia...), Chevrolet , Cadillac, Chrysler.
      Opelia en toista kertaa laadun ja huoltopalvelun ongelmien vuoksi enää ikinä ota . Huollot ja laatu ovat saattaneet aikojen kuluessa muuttua, mutta niin makaa kuin alunperin petaa..., vai pitäiskö sitten vaihtaa GM merkki? Olisko jopa Vauxhall uskottavampi?

      • 40+

        itsellä ei vm 06 kanssa ollut muuta valitettavaa kuin ajovalojen lampunvaihdon älyttömyys ja metro-auto.jälkimmäisen sain hoidettua kuntoon ;) mutta muuten pelasi kuin buikki! nyt kolmas ooppeli alla ( 3xford,3xtojo myös koettu)


    • putkimies

      miksi hytyy ei saa niiku bensaa. toisen kerran ku starttaa niin menee paremmin.kysymys on opel 2,2 direcet. 2004. voiko olla joku letkuvuoto vai kaasuttimessa vai missä.

      • Jakopumppu

        Saattaa olla pensapumppu tiensä päässä. Voipi se jakopääkin ripsahtaa kyseisessä laitoksessa.


      • Jakopumppu

        Saattaa olla pensapumppu tiensä päässä. Voipi se jakopääkin ripsahtaa kyseisessä laitoksessa.


      • Jakopumppu

        Saattaa olla pensapumppu tiensä päässä. Voipi se jakopääkin ripsahtaa kyseisessä laitoksessa.


      • Jakopumppu

        Saattaa olla pensapumppu tiensä päässä. Voipi se jakopääkin ripsahtaa kyseisessä laitoksessa.


      • Cosmoilija

        Kuulostais pensapumppuvialta , vikakoodi tosin herjaa sähkölaitetta että pensapumppua :otappa soitto gm asiakaspalveluun saattaapi mennä takuuseen. Yli tonnin se muuten kustantais


    • Samuli

      Mikäköhän moottori tässä on: 2.2 GTS Elegance 5d A 114kw vm 2003?

      Kävin koeajamassa. Nätisti kävi. Huoltokirjassa oli ketjun kiristimen vaihto merkittynä 70tkm jälkeen. Muita merkintöjä myöhemmistä huolloista ei sitte tainnu ollakkaan. Auto oli ollu tällä omistajalla kuulemma kuutisen vuotta. Edellinen omistaja oli tuon kirjaan merkityn huollon teettäny. Ajettu 190tkm. Harkitsen tämmöstä perheautoksi.

      • Samuli_1

        Niin, keulasta kuului jotain ääntä hiastetöyssyistä ajaessa. Pakkasta oli kyllä testihetkellä noin 15 ja auto on seissyt jonkin aikaa ajoa ennen.


      • D.I.Y

        Näköjään itse ketju kestää ainakin 190tkm, kun hajonneen kiristimen vaihtaa ajoissa. Ns. "turbon" kiristin jakoketjulle kestää pidempään kuin alkuperäinen. Myös tasapainoketjun kiristimen ja muovisten (nylon) laahaimien kanssa on ollut ongelmia. Toki ketju ja ketjupyörätkin lopulta tulevat tiensä päähän. Jos jakopäästä kuuluu ylimääräisiä ääniä, on välittömästi ryhdyttävä toimenpiteisiin. Minä tekisin jo näillä km:llä jakopäärempan.


      • Anonyymi
        Samuli_1 kirjoitti:

        Niin, keulasta kuului jotain ääntä hiastetöyssyistä ajaessa. Pakkasta oli kyllä testihetkellä noin 15 ja auto on seissyt jonkin aikaa ajoa ennen.

        se ääni on ominaisuus , ja joskus voi kuulua rumakin singahdus etupäästä .. normaali c vectra


    • Anonyymi

      Yksi pytty pätkii välillä, ei saa sytytstulppiakaan vaihdettua, kun joku idiootti kiristänyt kaikki pultit liian tiukkaan, ei saa kantta pois. Huollot tehty mukamas liikkeessä.

      • Anonyymi

        Moottorin vaihto oli halvin ratkaisu. Hyvä auto ajaa edelleenkin, vaihteisto ja kytkin ovat vaan turhan kankeat japseihin verrattuna. Kierrokset laskee kumman hitaasti vaihdetta vaihtaessa, ei ole suunniteltu kiihdyttämiseen.


    • Anonyymi

      🙏🙏

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      159
      2518
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      196
      1601
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      170
      1555
    4. 79
      1291
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1005
    6. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      281
      911
    7. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      46
      897
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      176
      837
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      76
      792
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      62
      766
    Aihe