minimaalinen palomuuri

lekari

Luin jostain etta cf-muistikortin liitin (reijat)
on verrannollisia ide liittimen kanssa. Silloinhan voi kiintolevyn korvata muistikortilla :)
Toisaalta muistikortti *kuluu* kaytossa?
Miten on bootisektorin laita?
onko kukaan kokeillut tota?

8

661

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tulossa_

      "Luin jostain etta..."

      Ai, sullekin tulee Hölmölän Sanomat?
      Mutta kuules, nyt on Joulu ovella - Aprillipäivä on vasta huhtikuussa. Palataakos sitten asiaan?

      USB-muistikortille voi asentaa vaikka Linuxin, jos emosi hallitsee boottauksen ko. välineeltä.
      Tässä yksi vaihtoehto: http://slax.linux-live.org/
      http://slax.linux-live.org/requirements.php

    • Pentti Viitonen

      Ainakaan CF-50 (missä luku 50 edustaa liitinpinnien määrää) ei saa suoraan liitettyä ide-väylään. Pinnien väli on paljon pienempi, eli silloin pääsee rakentamaan oman adapterin sille. Adapteri puolestaan liitetään ide-kaapeliin, samoin kuin esim. kiintolevy.

      Ohjeet löytyy Prosessorista 10/2002 tai elektor-electorinics 6-7/2003. Jälkimmäisestä lehdestä voi tilata valmiin piirilevyn ja osat ostaa paikallisesta elektroniikkaliikkeestä. Kysyttessä sieltä saatetaan kertoa, ettei ole koskaan kuullukkaan tai sitten eka kerta kun kysytään, yhden tilaamisesta puhumattakaan.

      Jos löydät sellaisen kaupan, joka myy kyseistä liitintä, niin kertoisitko tännekkin? =)

      Mielessäni on kanssa palomuurilaite, 486:sta, millä ei pysty buuttaamaan rompulta ja joka ei omaa USB-ominaisuutta.

      Ohjeissa oli maininta, että muistikortin pitäis näkyä samalla lailla kuin kiintolevy. Eli tuosta sais sen kuvan, että asentaminen kortille onnistuis. Muistaakseni noita kortteja on varustettu jopa kirjoitussuojauksella, joka on toteutettu fyysisellä kytkimellä kortin kuoreen.

      • myynnissäkin..

        esim. BullDog Netstoressa on sellaisia, ainakin ollut myynnissä. Eli ei tarvitse itse alkaa kyhäämään sellaista jos ei ole kokenut elektroniikkahommissa.


      • Pentti Viitonen
        myynnissäkin.. kirjoitti:

        esim. BullDog Netstoressa on sellaisia, ainakin ollut myynnissä. Eli ei tarvitse itse alkaa kyhäämään sellaista jos ei ole kokenut elektroniikkahommissa.

        Yksi vaihtoehto on todellakin tuo buldogin myymä:
        http://www.bdog.fi/cgi-bin/netstore/tuote.pl?tuote=2788216103446

        Sanoisinko, että isohko malli, mutta varmaan passeli niille, jotka haluavat kortin kotelon ulkopuolelle.

        Toinen voisi olla VME:n valmistama pienempi versio ja löysin vain Virolaisen linkin, jossa on myös kuva mukana: http://www.mtb.ee/cf/

        Yllä-oleva malli sopisi hyvin palomuurikoneeseen, koska se olisi 'piilossa' kotelon sisällä, kuten kiintolevykin on. =)

        Kolmas vaihtoehto on suunnattu rakentelioille:
        http://a26.lambo.student.liu.se/?section=hard&project=cfide


      • lekari
        Pentti Viitonen kirjoitti:

        Yksi vaihtoehto on todellakin tuo buldogin myymä:
        http://www.bdog.fi/cgi-bin/netstore/tuote.pl?tuote=2788216103446

        Sanoisinko, että isohko malli, mutta varmaan passeli niille, jotka haluavat kortin kotelon ulkopuolelle.

        Toinen voisi olla VME:n valmistama pienempi versio ja löysin vain Virolaisen linkin, jossa on myös kuva mukana: http://www.mtb.ee/cf/

        Yllä-oleva malli sopisi hyvin palomuurikoneeseen, koska se olisi 'piilossa' kotelon sisällä, kuten kiintolevykin on. =)

        Kolmas vaihtoehto on suunnattu rakentelioille:
        http://a26.lambo.student.liu.se/?section=hard&project=cfide

        tämähän olisi mielenkiintoinen projekti, pitäisi löytää pieni emo jostain teollisuus käytössä olevasta koneesta. pienin jonka olen nähnyt on 150*200 mm (p200/128)käytän sitä päivittäin työssäni.virtalähtten voi kuulemma tehdä itse , tosi pienen sanoi ed. koneen huoltomies, joka on kasvanut pää kotelon sisällä :)


      • olenkin kaivannut
        Pentti Viitonen kirjoitti:

        Yksi vaihtoehto on todellakin tuo buldogin myymä:
        http://www.bdog.fi/cgi-bin/netstore/tuote.pl?tuote=2788216103446

        Sanoisinko, että isohko malli, mutta varmaan passeli niille, jotka haluavat kortin kotelon ulkopuolelle.

        Toinen voisi olla VME:n valmistama pienempi versio ja löysin vain Virolaisen linkin, jossa on myös kuva mukana: http://www.mtb.ee/cf/

        Yllä-oleva malli sopisi hyvin palomuurikoneeseen, koska se olisi 'piilossa' kotelon sisällä, kuten kiintolevykin on. =)

        Kolmas vaihtoehto on suunnattu rakentelioille:
        http://a26.lambo.student.liu.se/?section=hard&project=cfide

        Kiitos linkeistä.


      • lekari kirjoitti:

        tämähän olisi mielenkiintoinen projekti, pitäisi löytää pieni emo jostain teollisuus käytössä olevasta koneesta. pienin jonka olen nähnyt on 150*200 mm (p200/128)käytän sitä päivittäin työssäni.virtalähtten voi kuulemma tehdä itse , tosi pienen sanoi ed. koneen huoltomies, joka on kasvanut pää kotelon sisällä :)

        pyörää uudelleen!
        Teemme esim. näin
        http://www.mini-itx.com/projects/epiacl-firewall/
        ja tästä poweri jollet halua itse rakentaa
        http://www.mini-itx.com/store/?c=10#p1807
        sekä adapteri CF kortille
        http://www.mini-itx.com/store/?c=16#p2602
        Eli näin..... Ja ei pitäis olla koosta juurikaan enään kiinni!?


      • aivan tohkeissaan
        olenkin kaivannut kirjoitti:

        Kiitos linkeistä.

        ...paitsi että haluaisin sen läppärinemoon, joten mitenkäs tuo virtapuoli... pah.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      580
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      482
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe