Cadet, micro, raketjun, raketyleinen ,yamaha ,kfj, kf, okj ,ok,kz, micromax, minimax, junmax,seniormax, maxmaster, dd2, x30mini,x30jun, x30senior, kf6jun,kf6yleinen ja kaikki harraste luokat päälle. mistähän näihin kaikkiin piisaa kilpailijoita?
Onko enään järkeä
17
148
Vastaukset
- 611111
tässä on nyt melkein kaikille jotakin. karting ei nykyään ole enää mikään ponnahduslauta yhtään mihinkään. f1-uralle tähyävät voivat vaikka jättää kartingin kokonaan välistä ja aloittaa suoraan pikkuformuloista, joten sinänsä tarvetta minkäänlaiselle organisoidulle koko suomen kattavalle kartingtoiminnalle ei ole. hyvin harvalla on muutenkaan halua kehittää lajia suomenlaajuisesti, joten jokainen kehitelköön omia ympyröitään vapaasti millä radalla haluavat.
ratoja on vielä n.50kpl, mutta tartteeko niitä olla näin paljon. huoltorakennuksia ja sosiaalitiloja ei tietenkään voi rakentaa, jos ei ole tuloja, mutta melko varmasti kunta/kaupunki kustantaa jossakin vaiheessa uuden asfaltin, joten paikallista harrastusajelua voi jatkossakin harrastaa ilman niitä huoltorakennuksia. - Höpsishöpsis
Olipa taas kommentti niin höpöhöpöä, että...
- biujjkfhllh
Oli se vaan ennen kovaa, kun raketista tuli joka vuosi 50 uutta yamaha kuskia. Tää touhu on nyt niin pehmeetä, että huh huh. Kaikki itkupillit ovat saaneet oman kytkimen. Toista oli ennen. Kyllä cik on kans heränny siihen, jos halutaan saada kovia kisakuskeja niin kytkimet pois.
- oikeestijotain
biujjkfhllh kirjoitti:
Oli se vaan ennen kovaa, kun raketista tuli joka vuosi 50 uutta yamaha kuskia. Tää touhu on nyt niin pehmeetä, että huh huh. Kaikki itkupillit ovat saaneet oman kytkimen. Toista oli ennen. Kyllä cik on kans heränny siihen, jos halutaan saada kovia kisakuskeja niin kytkimet pois.
Juu ja mustavalkoTV oli hieno juttu mitä kateltiin serkuilla Ruotsissa kun itellä ei ollu nappulaa ostaa, kun kaikki rahat meni kansipaikkalippuun .... pysy sinä siellä muisteloissa , kehitys vaan menee näin , maailman tuulet puhaltaa täälläkin
- Tuulista
Juu ja tuulien suuntakin on maailmalla kääntymässä.
- dyhhjkilil
oikeestijotain kirjoitti:
Juu ja mustavalkoTV oli hieno juttu mitä kateltiin serkuilla Ruotsissa kun itellä ei ollu nappulaa ostaa, kun kaikki rahat meni kansipaikkalippuun .... pysy sinä siellä muisteloissa , kehitys vaan menee näin , maailman tuulet puhaltaa täälläkin
Niin se kehitys menee. Mukulat ovat kytkin-pullasorsia, ei kestetä pienintäkään pettymystä. Ja sama koskee nykyään isiä myös. Mulla on muuten jonkun verran varaa arvostella. Kaapista löytyy pojan yammu ajoilta sellaisia pokaaleja mitä nämä nykyiset kytkin-pullasorsat ei vois koskaan edes kuvitella saavuttavansa. Ja se on sen väritelevision syytä.
- onkohantotta
Oisko ongelma siinä ettei ole sellaista yhteistä ajatusta , kuinka hommaa vietäisiin eteenpäin. Lienee ajatuksen puutetta osata päättää mitä tehdään lajille tulevaisuudessa. Sen takia nämä ulkopuoliset sarjat ovat päässeet kasvaamaan.
- vanhaliitonkuski
Ainoat oikeat luokat ovat suoravetoiset ,vapaakytkin vehkeet kädettömille liikkuville shikaaneille!
- Turhaavikisette
Miau
- Kytkinrulettaa
Keskustelu kytkimistä ja suoravetoisista on vähän samaa kun väittely suorahampaisen synkronoimattoman ja synkronoidun vaihteiston paremmuudesta. Se tiedetään kumpi voitti autoilussa ja se tiedetään miten käy jos yritetään palata museoluokkien tekniikkaan. Kisat on olleet vähintään yhtä hyviä ja kovia kytkinluokissa kuin suoravetoisissa. Nyt tulevat suoravetoiset CIK-luokat satavat suoraan Rotaxin ja X30 laariin.
- hkiygcjiik
Tottakai sataa niiden osalta joiden kantti ei kestä suoravetoisella kisaamista. Siitä siinä on kysymys. En kyllä ymmärrä mitä tarkoitat museoluokilla. Mitä rotaxissa on parempaa yammuun verrattuna? Ei mitään.
- Töttöröötöttöröö
Me ajettiin vuosia suoravetoisella joten kantti kyllä kestää sitäkin jos siinä nyt sen enempää kanttii tarvitaan kuin kytkinpeleissä. Melkein sanoisin toisin päin mitä ajamisen kovuuteen tulee ja se ajotavan raakuus on jopa kytkinluokkien isoin ongelma. Ja sinänsä kuski tykkäsi ajaa suoravetoista sen ajotekniikan takia.
Kytkin on kuitenkin monille huoltajille ihan ratkaiseva asia nykyään käyttömukavuuden kannalta. Ettehän te nyt käynnistä käyttöautoakaan mieluummin kammesta tai työntämällä, vaikka olisikin kiva nimitellä sähköstarttiautoilijoita velliperseiksi.
Yamaha on minusta nyt jo museoluokka. Palveli hyvin ja erittäin pitkään ja kaikki kunnia sille, mutta 125 kuutioiset on ottaneet sen paikan isoissa luokissa.- en_tajua_kartingia
kytkin ei ole tuonut varikoille yhtään yksinhuoltajaäitiä ja isukitkin ovat ulkoistaneet hommat ostomekaanikoille. jos kerran maksaa hommasta, niin mun mielestä se on aivan sama onko kytkin vai ei. kytkin ja akut lisää sen muutaman satasen kaudessa kustannuksia.
- suoravetokarsii
Me ollaan ajettu 5 kautta samalla akulla, joten kulu on varsin kohtuullinen ja kytkimiä menee sillon tällöin mutta sen vielä sietää kuluna käyttömukavuudesta. Ja jos ylipäätään haluaa säästää rahaa, moottoriurheilu nyt vaan on siihen asiaan väärä paikka. Valitettavasti.
Ostomekaanikoilla voi varmasti teettää mitä vaan varsinkin jos rahat riittää, mutta mekaanikoista on pulaa ja ikävämmät työskentelyolosuhteet ei määrää ainakaan lisää. YH-äitejä ei ole näkynyt radoilla yksittäistä harvaa poikkeusta lukuunottamatta juuri koskaan eikä ne ainakaan ole jääneet. YH-äitiryntäystä myöskään lajiin tule millään teknisellä ratkaisulla.
Väitän että OK-suoravedot kaventaa SM-luokkien osanottoa entisestäänkin. Se nähdään todellisuudessa keväällä. - ÖVERIX
Överiks vetää. Alkuperäinen tarkotus päättäjillä vähentää luokkia, mutt nyt niitä päinvastoin lisättiin. Ei riittäne kuskeja kaikkeen. En viitsi edes laskee monessako luokassa ja sarjassa alle 13v voikaan ajaa, Sama tilanne yli 13v. Kilpailu sieluista iso . Rotax /X 30 kilpailevia yksityisten pyörittämiä sarjoja vielä lisätään siihen AKKn omat sarjat isoille ja pikkusille kuskeille jaettuna yleisiin ja junioreihin. Liian monta jakajaa jakamassa pottia. näillä tänhetkisillä järjestelyillä ei kannattane seurojen hakea kilpailuja. Osanottajapula kilpailua kohtaan vaan lisääntynee. Ainakin ois voinut poistaa tuon jun / yleisen jaottelun.
X30 tulee syömään Rotax luokkaa, lisäksi X30,Rotax moottoriset luokat vievät pohjan rrvosarjoista, ei vain riitä osallistujat ja € kaikkeen. - lyhyestikkä
Ei tässä taloustilanteessa mistään riitä kilpailijoita. Voisiko noista pakolaista olla apua?
- pakolaissekkari
Meinaakko että on kameleille omat lähdöt , kuka siivoo paskat jos sattuu kantille haukkaamaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai12210076Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki785016Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.694852Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.73300Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j142517Numero josta kaivattusi tulee mieleen
Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.1071740Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.551580- 471536
Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera
Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota591464Heräsin taas sinä mielessä
Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?661412