Haartmanin sairaala 25092012

verhon_takaa

Huumeidenkäyttäjälle annettiin muutaman verikokeen ottamisen jälkeen diapam hänen pyynnöstään, minkä jälkeen potkaistiin kadulle, missä hän sekavassa tilassa pyysi sen jälkeen ohikulkijoilta rahaa (huumeisiin) 2 minuutin päästä.

Haartmanissa oli yksi ulkomaalainen? lääketieteen opiskelija vastaamassa koko päivystysyksiköstä sekä sairaanhoitajaopiskelija yhden muun sairaanhoitajan kanssa töissä. Poliisin kanssa keskustellessa selvisi, kuinka vakavassa tilassa mm. jukisen terveydenhuollon suhteen maamme on ollut jo vuosia.

Edellisen vuoksi tämä asia on minulle erittäin tärkeä, siksi siitä olen puhunut hyvin usein. Olen Aspergerinfolainen Aspergerinfo-foorumilta.

13

147

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jatkuuuuuuu

Vahingossa/sattumalta tilanteeseen jouduttuani, päätin ottaa siitä kaiken irti, minustakin on vuosien mittaan otettu eri sairaaloiden välillä ammattitaidottomien työntekijöiden juoksutettua minua ympäri kaupunkia "muutamaan otteeseen". - Kerroin taas vaihteeksi aspergeriudesta lisää sekä julkisen terveydenhuollon tilanteesta koko Uudenmaan läänissä. Toivottavasti henkilökunnasta joku osasi poimia tärkeimmät faktat sanomastani.

• tsemppiä_itsellemme

Onneksi pääsit sieltä samantien pois sosiaalisten vuorovaikutustaitojesi ansiosta.

Toivottavasti sait kerrottua, miksi sinut sinne turhaan lähetettiin. Kaikki tiedothan kirjataan JULKISIIN rekistereihin, josta ne ovat kaikkien luettavissa, vaikka "KANTA-PALVELUJEN" ylläpitävät toisin väittäisivätkin. Sivuhuomautuksena vielä; rekisteritietoja EI korjata pyynnöistä huolimatta Suomen maassa. Esim. jos olet saanut vuonna kivi ja keppi jonkun diagnoosin, sinua kohdellaan sen mukaisesti. Tietoja ei päivitetä edes 20 vuoden aikajänteellä, vaan diagnoosit kopioidaan jatkuvasti eteenpäin, koska se on helpointa julkisen terveydenhuollon työntekijöiden kannalta. Pitää olla Tehokas, jotta saisi pitää työpaikkansa. Mistään epäkohdista terveydenhuoltoalalla toimiessaan ei saa kertoa eteenpäin, sillä oma työpaikka voi vaarantua.

• Ei_ennen_valittanut

Olen nyt tilanteessa jossa haluan/vaadin tietojani korjattavan. Ei taida onnistua. Mikä on ylin elin minne voi valittaa?

• Aspergerinfo

Vie asia oikeuteen. Voi vain kestää jonkin aikaa sen käsittely. Voit vedota esim. Perustuslakiin taikka YK:n ihmisoikeusjulistuksen artikloihin. Rekisteritietojen korjaamattomuus on rikos, mikäli niissä lukee jotain paikkansapitämätöntä tietoa henkilöstä, jonka henkilö voi osoittaa paikkansapitämättömäksi.

Jatkan vielä tästä tuonnempana, pitää lähteä viemää koira ulos.

En voi sietää sellaista, että ihmisiä kohdellaan noin vain lainvastaisesti eikä kukaan tee asioille mitään. Sen ymmärrän hyvin, mikäli ihminen ei jaksa tehdä niille mitään, mutta todella sairasta onkin sellainen, jos tällaisia ihmisiä hyväksikäytetään juurikin heidän jaksamattomuutensa vuoksi!

• Aspergerinfo.foorumi.eu

ps. lisään vielä edelliseen, että mielestäni (huom! tämä on vain oma mielipiteeni) hoitotaho, jossa on kirjattu jotain sellaista henkilöön kohdistuvaa hänen terveydentilaansa koskien, joka on omiaan aiheuttamaan henkilölle vahinkoa jossain mielessä, esim. jatkohoidon järjestämisessä tai muuten, voidaan asettaa kunnianloukkauksesta taikka heitteillejätöstä rangaistuksen alaiseksi

Nämä ovat poliisiasioita. Poliisin pitää kyetä selvittämään asiat, joista on rikosilmoitus tai tutkintapyyntö tehty.

• Hippokampus

Niin mikä tuossa oli ongelmana? Kirjoituksestasi eikäynyt ilmi, mikä k.o. huumeita käyttävän yksilön sairaalassaolon syy oli? Oliko saanut sairaskohtauksen? Oliko siis osastolla ollut vai tuliko päivystykseen? Psyyken kunto? Yleistila? Jos ei ole lääketieteellistä syytä pidättää ihmistä hoidossa, eipä tuossa paljon muuta voi - jos ei syytä M1-lähetteelle.
      Kai nyt narkkari kerjää lisää huumeita heti ulos päästyään vai mitä kuvittelet? Ihmeparannusta?
      Julkisen puolen henkilökuntapula nyt on kaikkien tiedossa, eivätkä säästöt asiaa paranna.

• selkäydinhermo

Parantaako asiaa vuodatuksesi resurssipulasta täällä? Tee asioille jotain, ei tarvitse enää valittaa. Siis oikeasti tee, jos osaat. Siihen tarvitaan jonkin verran vapaa-aikaa sekä hyviä hermoja, mutta ainahan hyvän asian puolesta kannattaa taistella. Varsinkin, jos oma työpaikka on vaakalaudalla. Myös silloin, jos se ei vielä ole, kannattaa rakentavalla tavalla yrittää kertoa esimiehelleen missä mättää ja miksi. Esimieskin voisi ottaa yhteyttä vaikka kaupungin päättäjiin. Halutessaan..

• käyvämaanalla

Tiedättekös sitä, ettei Haartmanin sairaalan henkilöstön pätevyyksistä vastaa kukaan? Siksi sinne "silloin tällöin" joutuvat ihmiset "vahingossa" saavat paikan siellä alakerrassa sijaitsevaan huoneistoon, missä tehdään kaikenlaista kivaa niille, joita "ei osattu ajoissa auttaa".

• Hippokampus
        selkäydinhermo kirjoitti:

Parantaako asiaa vuodatuksesi resurssipulasta täällä? Tee asioille jotain, ei tarvitse enää valittaa. Siis oikeasti tee, jos osaat. Siihen tarvitaan jonkin verran vapaa-aikaa sekä hyviä hermoja, mutta ainahan hyvän asian puolesta kannattaa taistella. Varsinkin, jos oma työpaikka on vaakalaudalla. Myös silloin, jos se ei vielä ole, kannattaa rakentavalla tavalla yrittää kertoa esimiehelleen missä mättää ja miksi. Esimieskin voisi ottaa yhteyttä vaikka kaupungin päättäjiin. Halutessaan..

En minä tiedä koko Haartmanin sairaalasta mitään, saatika että olisin siellä töissä. Miten niin tee jotain? Mikä taikuri minä olen pelastamaan Suomen terveydenhuollon? Voihan sitä nyt yleisellä tasolla terveydenhuoltoa tuntevana ottaa kantaa sekavaan aloitukseen, josta ei käynyt ilmi missä ongelma on muutoin kun että henkilökuntapula on tosiasia.

• selkäydinhermo

Nyt tiedät. Asioihin myös voi vaikuttaa. Halutessaan. Myös sinä voit joutua tuonnekin joskus.

• suolinukka

Niinpä. Suomen pääkaupungin Helsingin johtavaan yliopistosairaalan erääseen yksikköön, jossa toimii esim. päivystys ja jossa jonotusaika on noin 10 tuntia akuutin hädän ollessa kyseessä. Se, mikä luetaan "akuutiksi hädäksi", onkin sitten eri asia. Pärstäkertoimella mennään. Ikärasismikaan ei ole poissuljettu. Esim. itsensä kännissä telonut spurgu, koska hän "näyttää sairaalta" kaaduttuaan pyörällä 5 promillen humalassa pääaukisena vertavuotaen menee tietenkin kaikkien muiden ohitse, esim. vaikeasta masennuksesta kärsivän naisen, jota on retuutettu vuosikausia kaupungin sisällä eri toimipisteestä toiseen, mutta joka "ei näytä niin sairaalta". Sitten lehdessä lukee seuraavan PÄIVÄNÄ: NAINEN TAPPOI ITSENSÄ IKKUNASTA HYPPÄÄMÄLLÄ ETELÄ-HELSINGISSÄ, SYY TUNTEMATON, POLIISI SELVITTÄÄ ASIAAN JOHTANEITA YKSITYISKOHTIA.

• työtekijöiden_kartoitus
        Hippokampus kirjoitti:

En minä tiedä koko Haartmanin sairaalasta mitään, saatika että olisin siellä töissä. Miten niin tee jotain? Mikä taikuri minä olen pelastamaan Suomen terveydenhuollon? Voihan sitä nyt yleisellä tasolla terveydenhuoltoa tuntevana ottaa kantaa sekavaan aloitukseen, josta ei käynyt ilmi missä ongelma on muutoin kun että henkilökuntapula on tosiasia.

Noin siis kaikki siellä mm. päivystysyksikössä työntekijät ajattelevat. Yksikertaisesti heille on aivan täysin sama, mitä tapahtuu ympärillä, kunhan saavat vain pitää oman työpaikkansa. Siksi henkilöstö ei halua puuttua asioihin antamalla esimiehilleen palautetta, mikä tosin sotii perustuslakia sekä lakia potilaanoikeuksien toteutumisesta, vastaan. Jos henkilöstöllä on tämänlaiset toimintaperiaatteet, huhh vaan, missä oikeasti mennään!?

Olisi aika ottaa selville, minkälaisia työntekijöitä ja kuka kyseiseen sairaanhoitoyksikköön palkkaa??

• Meta_analysoija

"Ehkä" yhdyn tuohon..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2900
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2545
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2249
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1870
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      391
      1706
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1652
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      311
      1561
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe