Löytyykö Helsingistä yhtään reilua vuokranantajaa?

Epäuskoinen

Nykyinen vuokranantajani antoi puolentoista kuukauden varoitusajalla tiedon putkiremontista vaikka tiesi siitä ainakin jo joulukuussa ellei aikaisemminkin, noh.., laki sanoo että vuokranantajan olisi pitänyt ilmoittaa siitä puoli vuotta aikaisemmin koska olen asunut asunnossa yli vuoden. Olen aktiivisesti etsinyt asuntoa huonolla menestyksellä. Työt loppui viime kuussa joten joudun turvautumaan kaupungin takuisiin joita kukaan ei hyväksy. Luottotiedot kunnossa eikä ikinä ole ollut yhtään vuokrarästiä, ei auta. Remontti alkaa asunnossani 6.10. eikä tietoakaan minne mennä, Helsingin kaupungin asunto toimistossa ulkomaalainen työntekijä totesi minulle "remontti ei ole syy saada täältä asuntoa". Tarkoitus olisi mennä kuntoutukseen vaivojeni takia(selkä,nivelrikko) joten tilanne on aivan toivoton jos ei ole edes kattoa pään päällä. Mikä neuvoksi? Itselläni niin psyyke kuin fysiikka alkaa antamaan periksi. Jos jollain on ideoita ottaisin ne mielellään vastaan.

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • akaxsdjdn

      Paljonko pystyt maksamaan kuukaudessa vuokraa? Täytyykö asunnon sijaita Helsingissä vai kelpaako radanvarsikunnat?

      Yksi vaihtoehto voisi olla hotellimajoitus pitkäaikaisella sopimuksella. Opiskelijoille noita on tarjolla 500e kuussa. Saisikohan noita huoneita muutkin?

    • Rumpuputki

      Mikä on reilu vuokranantaja?
      Sellainen joka ei vaadi vuokraa, vaan antaa asua ilmaiseksi?

      • vuokralla

        Helsingin kaupunki tarjoaa ainakin eläkeläisille tilapäisiä vuokra-asuntoja putkiremontin ajaksi. Sinuna menisin uudestaan asuntotoimistolle puhumaan esimiehelle. Kyllä niiden pitäisi joustaa, kun kerran vaihtoehtojakin näyttää olevan. Nykyisen vuokranantajasi kanssa ei kannattaisi haastaa riitaa, jos haluat muuttaa putkiremontin jälkeen takaisin samaan asuntoon.


    • enpäuskominäkään

      Miksi putkirempan takia pitäisi muuttaa ??
      "...olen asunut asunnossa yli vuoden"
      Silloin on 6kk aikaa muuttaa.
      "...kaupungin takuisiin joita kukaan ei hyväksy."
      Ne ovat vuokranantajien keskuudessa haluttua varmaa rahantuloa.
      Koko tarina on satua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      3010
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      117
      2184
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1594
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1408
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      73
      1057
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      921
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      890
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      805
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      746
    Aihe