Mies yritettiin ryöstää

tietoaon

torstaina Prisman nurkilla, neljä mustaa miestä yhtä vastaan. Seuraan mielenkiinnolla uutisoiko Kainari asian.

118

344

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Monikulttuurisuuson

Lähde?
      Näitkö itse?
      Oletko rasisti?

• tietoaon

Suoraan kaverilta, en ole rasisti, luultavasti minulla on enemmän
        vierasmaalaisia kajaanilaisia ystäviä kuin sinulla.

• eimitäänoletapahtu
        tietoaon kirjoitti:

Varmaan vallehtelet...eikä neljää mustaa miestä ole ollut ryöstämässä ketään!

• Montakysymystä
        tietoaon kirjoitti:

No miksi se suora kaverisi on kirjoittanut niin paljon outoja?
        Teho-osastot, maasta karkotukset, asianajajat ja joku kehottanut vaikenemaan, kertomatta mikä taho? Ja miksi se rikosilmoitus tuli vasta kun poliisi tuli kotiin kyselemään, vaikka väitti semmosen jo tehneensä. Ymmärtääkö hän edes, mikä rikosilmoitus on?
        MIKSI?

• HuijausPaljastettu
        Montakysymystä kirjoitti:

No miksi se suora kaverisi on kirjoittanut niin paljon outoja?
        Teho-osastot, maasta karkotukset, asianajajat ja joku kehottanut vaikenemaan, kertomatta mikä taho? Ja miksi se rikosilmoitus tuli vasta kun poliisi tuli kotiin kyselemään, vaikka väitti semmosen jo tehneensä. Ymmärtääkö hän edes, mikä rikosilmoitus on?
        MIKSI?

Näihin olisi tosiaan kiinnostavaa saada vastaus viestiketjun aloittajalta.

• tietoaonjoo

Mistä minä hänen motiivejaan tiedän, kysykää siltä. Minua kiinnosti vain julkaiseeko kainari mitään. Itse tapauksesta en sanonut sanaakaan en puolesta enkä vastaan, turha tulla nokittelemaan, lukekaa uudestaan. Kainari julkaisi, sain mitä halusin.

• Tietolähde_on_poliisi

Ensin pitäisi poliisin kertoa asia, eihä kainari ole joka kulmalla vahtimassa. Lehden uutisiin tällaiset asiat päätyvät poliisin tiedotteista, sivulta poliisi.fi voit katsoa onko siellä asiasta mitään. Mahdollisesti ryöstön yrityksen kohteeksi joutunut mies ei ole tehnyt edes ilmoitusta. Vai pitäisikö poliisinkin olla paikalla joka paikassa. Ei se ehdi nyt, kun se kirjaa tulijoita.

Olette te hauskoja näiden kirjoitustenne kanssa, kun ette älyä, miten uutiset syntyy.

• Tietolähde_on_poliisi

Tarkistin poliisin sivut. Ei ole mitään siellä. Ihan turha siis odottaa lehteenkään. Paitsi jos itse menet kertomaan näkemäsi ja joku vielä sinua uskoo.
        No uskoo tai ei, sinun kertomuksesi ei riitä uutiseksi, jollei ryöstetty itsekään ilmoita. Vai oliko edes ryöstetty, kysyivät neuvoa tai tupakkaa?
        Näin nämä huhut saavat alkunsa.

• järkihoi

Odotapa vaan kun/ jos sinulle itsellesi sattuu oikeasti tuollainen ryöstö noiden muu-maalaisten taholta tai raiskaus tms. niin olet kurkku suorana ensimmäisenä vaatimassa heitä pois tästä maasta. Soronnoo sano !

• Tietolähde_on_poliisi

Öööö...Ai millainen ryöstö? Huhuryöstökö sattuu minullekin?
        No on jo voinut sattuakin, mistäs minä tiedän mitä minusta kaupungilla kerrotaan.

No joka tapauksessa vastauksesi oli aivan päätön, eihän tässä ollut lainkaan kyse siitä saavatko he minun/jonkun muun puolestani olla täällä vai ei. Käänsit yhtäkkiä keskustelun maastapoistamiseen, kun keskustellaan siitä, onko mitään ryöstöä edes tapahtunut muutoin kuin kolmannen käden kertomuksena.

Mitä mieltä minä olen uusien asukkaidemme tänne tulosta, siitä en ole kirjoittanut kirjaintakaan. Enkä kirjoita, tänne.

• Mitämissä

• 9283620

ei ole tullut poliisille tietoa asiasta

• harveri

oisko tuo jääny vaan yritykseksi jos olisivat olleet tosissaan? 4 vastaan 1

• 50cnt

Ei riittänyt että oli 4 vierailevaa tähteä vastaan yksi paikallinen. 4 sai kolviin suomalaiselta. J.L. piti puolensa.

• vitunhomo

Elä jauha paskaa!

• gayhomo

Suksi sinä vitun kesto homo vittuun. Syöty lääke auttaa sun ongelmiin.

• PattiPäässä

Kaikesta sinäkin viitsit hiiltyä.
        Tuohan on kuin mainos, en lue niitä koskaan, niinkuin en tuota virukseksi heottäytynyttä homoakaan.
        Ilonsa kullakin, ihan sen mukaan, mitä luoja on lähtimiksi antanut. Siis paitso homo niin myös pöljä on tämä junkkaaja.

• pakolainen1

Kerro nimi nii katotaan miten hyvä homo oot.

• Okulaari

Kerros nyt tarkemmin, miten se mies yritettiin ryöstää?
      Ja miksi silminnäkijät ei soittanu poliisia paikalle, vaan sivusta aeurasit sinäkin?

• tietoaonjoo

En sanonut nähneeni tapausta, kerroin vain mitä kaveri kertoi, haista sinä kullinlutkuttaja pitä paska

• Häpeäsnykunnolla

No ainakin sinä osaat olla täysin asiaton.
        Tämmöstä käytöstä netissä,siksi moni palsta suljetaan
        Tämänkin tarinan olisi voinut kirjoittaa heti auki.

• tietoaon

Ja minut melkein yritettiin junkata jäi sanomatta.

• kcmndnxkffl
      • Faktttaa

No tulihan siltä taustaa

• TämmöstähänTämäNyt
        Faktttaa kirjoitti:

No tulihan siltä taustaa

Tässä tapauksessa asiasta vaikenija on kaiketikin poliisi, koska poliisin sivuilla kerrotaan vain kajaanin ravintolatappeluista mutta ei tästä. Lehdistö ei voi tietää mitään, jollei uhri itse kerro. Onko peräti neuvottu vaikenemaan??

• Tomofbasicfinnish

Ihan fiksun Persun ( taitaa olla utopiaa) näköinen tämä Janne poika. Miksi emme luottaisi "miehen" sanaan?

• Vatane
        TämmöstähänTämäNyt kirjoitti:

Tässä tapauksessa asiasta vaikenija on kaiketikin poliisi, koska poliisin sivuilla kerrotaan vain kajaanin ravintolatappeluista mutta ei tästä. Lehdistö ei voi tietää mitään, jollei uhri itse kerro. Onko peräti neuvottu vaikenemaan??

naapuri on poliisi eika ollu kuullukkaan koko jutusta. Naytin ton uhrin nii nauro ja sano etta hopohopo. Provo.

• kkxxlfnfkdklxlf
        TämmöstähänTämäNyt kirjoitti:

niinhän tuo profiilissaan kertoo, että on käsketty vaikenemaan:

"Lehdistölle en kuulemma saa puhua tapahtuneesta, koska se lisäisi rasismia ja ulkomaalais vihaa, "

ja moni ei tuollaisen jälkeen puhu, kun ajattelee että poliisin käsky olisi jotenkin sitova määräys. mitä se ei tietenkään ole silloin kun se ei perustu lakiin.

• Deekunhorinoita

Täyttä paskaa. Eiköhän 4 miestä ois saanu tuon ryöstettyä ja hävinneet paikalta. Seuraavana päivänä muka maastakarkoitus ja kaikki. Ei löydy piipaasta tietoa, miksi näitä pimitettäis? Ilmiselvä promo!

• Ymmit

Ei mikään number one vaihtoehto ryöstön kohteeks! Näkee ettei oo massii päällä. Ei toi usko tota itekkää.

• NähräänAikanaan

Josko tuo on provo, niin sehän selviää aikanaan kun tulee/ei tule oikeuteen

• 34657

Tämä pitää täysin paikkansa!!

• 198654

Tiedän tapauksen.

• Polliisitiedote

Melko väsynyttä provoilua ja trollausta. Poliisi ei ole tiedottanut tapauksesta siksi, että sillä ei ole tietoakaan koko jutusta. Myöskään sairaalaan ei ole viety ketään fb-sivujen tuntomerkkeihin sopivaa turpaansa saanutta ryöstäjää. Luuletteko te ihan oikeasti, että poliisi pyytää salailemaan tällaisia asioita tai salailisi niitä itse? Olette väärässä. Poliisi on tiedottanut ulkomaalaistaustaisten ihmisten rikoksista jatkuvasti, olivatpa nämä turvapaikanhakijoita tai muita ulkomaalaisia. Tässä malliksi muutama tiedote nopealla haulla parin viikon sisältä:

http://poliisi.fi/tietoa_poliisista/tiedotteet/1/1/ulkomaisia_ja_kotimaisia_humalassa_ajelijoita_kouvolassa_13_-14_9_15_39039

http://poliisi.fi/tietoa_poliisista/tiedotteet/1/1/poliisi_pyytaa_edelleen_havaintoja_joensuussa_lauantaina_tapahtuneesta_raiskauksesta_39064

http://poliisi.fi/tietoa_poliisista/tiedotteet/1/1/kiinalaismies_kaytti_pippurisumutetta_linja-autossa_leppavirralla_39202

http://poliisi.fi/tietoa_poliisista/tiedotteet/1/1/paallekarkaus_joensuussa_39263

http://poliisi.fi/tietoa_poliisista/tiedotteet/1/1/seksuaalirikoksen_yritys_turussa_20_9_2015_39260

http://poliisi.fi/tietoa_poliisista/tiedotteet/1/1/tappelu_oulussa_heikinharjun_vastaanottokeskuksessa_39276

http://poliisi.fi/tietoa_poliisista/tiedotteet/1/1/kaksi_turvapaikanhakijaa_hairion_vuoksi_poliisin_sailoon_turussa_39438

Olen sitä mieltä, että jokainen rikokseen täällä syyllistyvä turvapaikanhakija tai muu ulkomaalainen pitää pistää saman tien paluupostissa vaikka sota-alueelle. Kannatan siis ehdotonta nollatoleranssia, olipa rikos millainen tahansa. Näiden rikollisten päitä ei tarvitse Suomessa silitellä. Ja nämä keksittyjen tarinoiden kertojat voisivat kehitellä fiksumpaa tekemistä itselleen.

• Päivystys

Ei tullut tuona yönä mitään hälytystä prisman tunneliin. En saa kertoa mihin on tullut hälyytykset, mutta ei ainakaan tuonne. Eikä tuonkaltaista hälyytystä ollut muuallakaan Kajaanissa tuona iltana tai yönä.

• Veripersu

Kun selviää että tämä juttu on provo, tämä Janne saa syytteen muukalaisvihan lietsomisesta.

• Provotrolli

Tuo kaverihan näyttää varsinaiselta taistelijalta! Olis varmaan helposti pärjännyt neljää vastaan. NOT. Seuraavana päivänä oli äss marketissa kaljaostoksilla eikä mitään merkkejä vammoista tai tappelusta. Onko tässä kajjaanin chuck norris?

• todisteet

Sitä saattaa deliriumeissa nähdä kaikenlaista outoa...

• Faktaa

Kyllä se on vaan niin, että poliisi vaikenee, ainakin Kajaanissa. Missään mediassa ei ole näkynyt tai tullut edes poliisilta tiedotetta, kun elokuussa Kajaanissa tuttavani yritettiin raiskata ulkomaalaisen miehen toimesta. Onneksi sivulliset tulivat väliin. Ja tämä juttu on tosi.

• näinkajaanissa

Poliisin hälytyksiä et löydä netistä. Ainoastaan pelastustoimen.

• 5676yhy

jos 4 ihmistä joutuu sairaalaan, kai siellä joku ambulanssikin on paikalla...

• technodanse

Ja minä pöljä kattelin vaan Rambon uusintoja televisiosta! Taijan mennä prismantunneliin istumaan äksönin toivossa ja heitän teeveen kattelun pois.

• technodanse

Ja minä pöljä oon vaan vahdannu telkkarista uusintana tulevia Ramboja! Tunnelissa oesi pitäny olla.

• lissähöyryä

Olipa kova kaveri ihan mahtava juttu kun löi nenät lyttyyn mutakuonoilta

• ÄläUskoKaikkeaSontaa

Ihanko oikeasti ihmiset luulevat että poliisi kieltää kertomasta eteenpäin jos neljä ihmistä hyökkää yhden kimppuun? Tai että poliisi ei itse tiedota tapauksesta vaikka muista ulkomaalaistaustaisten rikoksista tiedotetaan? Herätkää nyt ihan oikeasti! Ei tämä ole mikään poliisin salaliitto vaan kaikesta ilmi tulleesta faktasta päätellen pelkkää keksittyä höpöhöpöä.

Ei poliisilla ole mitään syytä salailla tämmöisiä asioita jotka vaikuttavat kansalaisturvallisuuteen. Jos tämmöinen juttu olisi oikeasti tapahtunut olisi poliisi tiedottanut siitä sataprosenttisen varmasti. Vaikka ilman mainintaa tekijöiden kansallisuudesta. Tiedote neljästä miehestä hyökkäämässä yhden miehen kimppuun olisi mennyt läpi mediassakin ja se olisi julkaistu tuoreeltaan. Ei tällaisia asioita salailla.

Kun viranomaiset eivät tapauksesta tiedä eikä yksikään media ole siitä julkaissut mitään niin eiköhän siitä voi vetää vain yhden johtopäätöksen eli koko juttua ei ole tapahtunutkaan. Tai onhan MV-lehti julkaissut "uutisen" jossa on kuvakaappauksia tuolta facebookista. Ennen kuin joku edes harkitsee kyseisen trollaussivuston "uutisen" linkittämistä yhtään mihinkään suosittelen tutustumaan vaikkapa näihin artikkeleihin: http://www.image.fi/image-lehti/mita-vittua-ilja-janitskin , http://seura.fi/isanpikajuna/2015/04/12/mita-vittua-takoo-rahaa-varastetulla-materiaalilla/ ja http://www.journalisti.fi/artikkelit/2015/7/paskamyrsky/

• valtamediakusettaa

MVlehti kertoo sen mitä valtamedia pimittää kansalta. MV on hieman kyseenalainen mutta monesti ainoa rehellinen media.

• 5yy577

höpöhöpö. Sinnehän voi kirjoittaa jutun itse ja nimettömänä. Ei missään määrin luotettava media, eikä edes media vaan julkinen blogi.

• 7u7u7u7u

mv on täyttä huuhaata, pelkkä rahan takia perustettu blogi.

• 7u7u7u7u

jäi valitettavasti mainitsematta olen gay-homo, pelkän persereiän toivossa täne kirjoitan

• metia
        5yy577 kirjoitti:

höpöhöpö. Sinnehän voi kirjoittaa jutun itse ja nimettömänä. Ei missään määrin luotettava media, eikä edes media vaan julkinen blogi.

höpöhöpö ... tarkennapa media käsitystäsi esim.

Julkinen mediahan ei voi totuutta monistakaan asioista julki tuoda.

Wikipedia > Media

https://fi.wikipedia.org/wiki/Media

• Höpötttäjä
        metia kirjoitti:

höpöhöpö ... tarkennapa media käsitystäsi esim.

Julkinen mediahan ei voi totuutta monistakaan asioista julki tuoda.

Wikipedia > Media

https://fi.wikipedia.org/wiki/Media

Ei kannata salaliittoteorioita pohtivan persun puhua mediasta mitään jos mv saitti on mielestäsi luotettava "media". Tämäkin tapaus oli täyttä huuhaata ja mv julkaisi sen sellaisenaan...

• rismaattori
        Höpötttäjä kirjoitti:

Ei kannata salaliittoteorioita pohtivan persun puhua mediasta mitään jos mv saitti on mielestäsi luotettava "media". Tämäkin tapaus oli täyttä huuhaata ja mv julkaisi sen sellaisenaan...

Hyvänen aika. Eikö tuo Höpöttäjä ota esiin media-käsitteen?
        Sekään käsite ei tunnu olevan monille selvillä. Juuri tällaqista kansaa on helppo valtaapitävilla kusettaa. Netissä vettuilevat keskenään.

• tekopyhyys

Taitaa olla tulossa hyvin mielenkiintoinen syksy ja loppuvuosi Kajaanissa. Kannattaa välttää tuollaisia pimeitä paikkoja yksin ja muutenkin erityisesti naisten kannattaa välttää yksin liikkumista.

Tämmöisen Kajaanin ovat sen omat päättäjät halunneet.

• DeliriumTremens

"Tämmöisen Kajaanin ovat sen omat päättäjät halunneet."

Tuskin kukaan päättäjä haluaa kaupunkia, jossa elämän kovan koulun kasvatti kertoo satuja facebookissa ja poliisikin joutuu siihen höpöhöpöön reagoimaan ja kertomaan ettei ole rikosilmoitusta tehty eikä niitä loukkaantuneitakaan ole näkynyt. Poliisi luonnollisesti tarkistaa sairaalan, puhuttelee tuota yhtä sankaria ja kommentoi perätöntä jaskanpauhantaa jokaiselle medialle. Nämä reppanat eivät tajua, että tämmöinen pelleily kääntyy itseään vastaan ja jokainen tähänkin soopaan hukattu sekunti on pois poliisin oikeista töistä. Kaikki, jotka ovat lukeneet Kainuun Sanomien, Ylen, Iltalehden ja Kalevan uutiset sekä poliisitiedotteen, näkevät mistä tässä huuhaassa on kyse. Joka ikinen ilmi tullut seikka todistaa tällä hetkellä tämän fb-sankarin valehtelevan ja vastaavasti yksikään hänen kertomansa "fakta" ei näytä pitävän paikkaansa. Toivottavasti poliisi voisi antaa tälle Kajaanin maineen pilaajalle sakot vaikka virkavallan halventamisesta tai kansanryhmää vastaan kiihottamisesta. Samalla toivon, että ihmiset edes yrittäisivät ymmärtää lähdekritiikin merkityksen. Yksittäisen sekopään facebook-trollausta tai sen pohjalta tehtyä MV-lehden kohujuttua ei kannata käyttää lähteenä yhtään mihinkään varsinkin kun viranomaistietoakin saa kätevästi netistä ihan jokainen luettavakseen. Kiitos vielä poliisille kun ampui alas tämän trollausyrityksen!

• 456757u

Ei uutisoi mikään media tätä uutista koska se ei ole totta. Kun tämä uutisoidaan, siinä kerrotaan väärästä ilmiannosta ja vihapuheista.

• Pasterus

Jospa ne eivät ollenkaan halunneet ryöstää ja kyseessä oli pelkkä väärinkäsitys. Tai ehkä ne halusivat vain yhdyntää.

• tunkeutujilleEI

Jos olivat irakilaisia koneinsinöörejä tai kirurgeja niin mies ei tietenkään kelvannutkaan. Kamelin takamus oli hakusessa. Isompi mies näytti hämärässä kamelilta. Onneksi oli iso ukko vastassa.

Mitäs jos vastaan kävelee normaalikokoinen normaali suomalainen yksin? Tai nainen somaleita vastaan?

Onko poliisi todella Kajaanissa jo tuollainen?

• luuserikyttä

Pollisit ovat olleet jo pitkään tuollaisia. Jos asialla mamut tai mannet niin usein nämä lakaistaan maton alle. .

• Luuseri_fb_runoilija

Ai tämä olematon tapahtuma onkin poliisin lakaisua maton alle?
        Toivottavasti poliisit eivät kovasti työllisty hekin kuvitteellisista ryöstöistä. Olis oikeitakin töitä.

• talwander

Kaikesta tiedosta löytyy oikeata ja väärää asiaa.
      Lukijan ymmärryksen varaan jää tulkinta.
      Lukekaa ihmeessä kaikkea mahdollista ja muodostakaa oma mielikuva asioista.
      Huomatkka mitä samaan aikaan tapahtuu maailmanmenossa.
      Olipa asia mikä tahansa.

(Muistatteeko hallintomallikokeilun alun. Sitä alettiin rummuttamaan.
      Kuinka hyvä se on.

Eikä vielä kaikille sisäpiiriläisille keksitty hyvä palkkaista työtehtävää.)

• Valehtelu_paljastui

Poliisi vahvistaa tämän tarinan mielikuvituksen tuotteeksi kuten moni täälläkin on jo aiemmin tiennyt: http://www.kainuunsanomat.fi/kainuun-sanomat/kainuu/poliisilla-ei-tietoa-vaitetysta-pahoinpitelysta/

Kajaanin poliisi ei ole saanut minkäänlaista ilmoitusta väitetystä pahoinpitelystä Prisman alikulkukäytävällä viime viikon torstaina. Poliisi ei myöskään ole käynyt tuolloin paikalla.

– Olemme kuulleet sosiaalisessa mediassa levinneestä tapauksesta, mutta mitään ilmoitusta asiasta ei meille ole tullut, kertoo rikoskomisario Hannu Rönkkö Oulun poliisilaitoksen Kajaanin yksiköstä.

Kajaanilaisen miehen itse sosiaalisessa mediassa levittämän jutun mukaan neljä tummaihoista miestä olisi käynyt hänen kimppuunsa Prisman alikulkutunnelissa.

Kajaanilaismies kertoo, että yksi ulkomaalaisista olisi joutunut sairaalaan teho-osastolle. Mies väittää poliisin tutkivan tapausta mm. tapon yrityksenä, mikä Rönkön mukaan ei pidä lainkaan paikkaansa.

– Emmehän voi tutkia asiaa millään nimikkeellä, kun koko ilmoitusta ei ole tullut.

Rönkön mukaan Kajaanin poliisi on maanantaina nimennyt tutkijan, joka alkaa selvittää, mistä jutussa on oikein kyse. Poliisi aikoo puhuttaa kajaanilaismiestä.

– Jos tässä on kyse höpöjutusta, on sellaisten levittäminen sopimatonta.

Rönkkö korostaa, että poliisi ei pimitä asiaa ja varmasti tiedottaa, jos on jotain kerrottavaa.

• kokoketjufuulaa

Toivottavasti saamme vielä kuulla huuhaapellen kootut selitykset viranomaisten julkaisemina!
      "Rönkön mukaan Kajaanin poliisi on maanantaina nimennyt tutkijan, joka alkaa selvittää, mistä jutussa on oikein kyse. Poliisi aikoo puhuttaa kajaanilaismiestä."

• imbarpåtio

Kyllä tämä ihan totta on.

• FB-ankka

On se sen verran totta, että ainoa havainto asiasta tuntuu oleva fb- kirjoitus. Sitä ei voi kiistää, näpytelty siis on sanoja peräkkäin kertomukseksi.
        Mutta onko näpyttelyn lisäksi lyöty, siitä ei ole mitään näyttöä.
        Pitäis ihan oikeasti miettiä, mitä kertomuksia fb:ssa kertoilee.

• bcndbbfnfndkf
    • ChuckNorrisOnkinHuijari

Myös YLE uutisoi asiasta eli tämä keksitty tapaus on saanut nyt palstatilaa Kainuun Sanomissa ja Yleisradiossa. Toivottavasti poliisi rankaisee tuota satuilevaa höpöhöpömiestä.

http://yle.fi/uutiset/syytokset_pahoinpitelysta_leviavat_somessa__poliisille_ei_ilmoitusta_tapahtuneesta/8337351

Syytökset pahoinpitelystä leviävät somessa – poliisille ei ilmoitusta tapahtuneesta

Kajaanilaismies on kertonut Facebook-sivullaan joutuneensa neljän ulkomaalaismiehen pahoinpitelemäksi viime viikon lopulla Kajaanin keskustassa. Mies sanoo tehneensä rikosilmoituksen maanantaiaamuna, mutta poliisin mukaan ilmoitusta ei ole tehty. Poliisi kävi maanantaina puhuttamassa miestä tämän kotona.

Rikoskomisario Hannu Rönkkö kertoi maanantaina aamupäivällä, ettei poliisin tietoon ole tullut rikosilmoitusta viime torstaina niin sanotussa Prisman alikulussa tapahtuneesta pahoinpitelystä.

Yle Kainuu tavoitti kajaanilaismiehen, joka sanoi tehneensä rikosilmoituksen asiasta maanantaiaamuna kello kahdeksan aikaan. Mies kertoi myös, että kaksi poliisia on tulossa häntä kuulemaan.

Kukaan ei ole tullut tekemään asiasta rikosilmoitusta.
      – Hannu Rönkkö

Rikoskomisario Hannu Rönkkö sanoi, että ensimmäinen kontakti mieheen saatiin, kun poliisipartio meni käymään hänen luonaan. Partio lähti selvittämään asiaa, kun poliisi oli saanut tiedon miehen Facebook-kirjoituksista.

Poliisin mukana asiassa on tehty tutkintaa ja asiaa selvitellään parhaillaan.
      Verkkojulkaisu uutisoi asiasta näyttävästi

Mies kertoi aiemmin Facebook-sivullaan, että hän olisi joutunut neljän ulkomaalaisen miehen pahoinpitelemäksi torstaina 24.9. Hän kirjoitti, että juttua tutkitaan rikosnimikkeillä törkeä pahoinpitely, tapon yritys ja ryöstön yritys.

– Kukaan ei ole tullut tekemään asiasta rikosilmoitusta, sanoi rikoskomisario Hannu Rönkkö maanantaina aamupäivällä.

Verkkosivusto MV-lehti kertoi tapahtumasta näyttävästi sunnuntaina 27.9.otsikolla "Neljä ulkomaalaista yritti ryöstää miehen Kajaanissa". Tapaus on saanut runsaasti julkisuutta etenkin sosiaalisessa mediassa.

• Muslim7662

Taitaa olla aika vähä-älyinen tämän valheen levittäjä. Tottakai tälläiset valheet tulee ilmi, kun niitä alkaa tonkimaan - ja nyt sillä on päinvastainen vaikutus kuin urpo itse halusi.
      Valitettavasti tyhmimmät tapaukset ovat tästäkin sitä mieltä, että teko on aivan ehdottoman varmasti tapahtunut, ja median lisäksi poliisi valehtelee.

Toivottavasti heppu saa syytteen kansanryhmää vastaan kiihottamisesta.

• hohhoijaajoo

Facebookissa levinneen pahoinpitelyväitteen tutkinta on edennyt
      28.09.2015Oulu

Kajaanilainen mies kertoi Facebook sivuillaan 25.9. iltapäivästä, että oli joutunut 24.9. Kajaanin Prisman alikulkukäytävässä neljän ulkomaalaisen miehen pahoinpitelemäksi. Päivitystä jaettiin sosiaalisessa mediassa. Poliisille ei asiasta ollut tehty rikosilmoitusta maanantai aamuun mennessä. Poliisi alkoi selvittämään asiaa ja tavoitti FB-päivityksen tehneen miehen. Asiasta on laadittu rikosilmoitus miehen alustavan puhuttamisen jälkeen. Poliisi on tutkinut tapahtumapaikkaa maanantain aikana. Asioiden kulku on vielä epäselvä. Poliisin tiedossa ei ole, että kenellekään olisi tullut vakavia vammoja. Poliisi pyytää havaintoja Kajaanin poliisipäivystykseen numeroon 0295416520. Havainnot voi myös tulla kertomaan henkilökohtaisesti päivystykseen.

• FB-ankka
      • tietoaonjoo

Sain haluamani ja kyllä, enpä tiennyt miten tilanne kääntyy.

• Näljängän-ninja

Kyllähän tämä pettymys oli meille alan miehille, kun niin hyvältä jutulta tuntui. Pidetään klaaniasut valmiina ja odotellaan parempia juttuja.

• Sosiaalipummitmaastapois

Kyllä harmittaa kun joudun verorahoillani elättämään tuollaiset persukuspäät ja heidän kustantamaan heidän deliriuminsa. Hyi hitto!

• mannetyötön

nuole namumamua ja mee aamulla töihin!

• ratrot

Mitä tekivät tämän tyypin "kaverit" facebookissa? Ensin olivat mielin kielin osaa ottamassa ja jaksamista toivottamassa, mutta KS:n uutisoinnin jälkeen poistivat kommenttinsa nopeasti. Aika rottamaista esiintyä ymmärtäväisenä kaverina jakamassa ohjeita ja vedätyksen paljastuttua pelastaa oma nahka ettei vaan näyttäisi tyhmältä.

• olensuomalainenyksin

hoksasivat et bull sittiä koko juttu

• onneksiEiOleMunKaveri

No mistäpä ne kaverit olisivat tienneet että koko juttu oli mielikuvituksen tuotetta. Samalla tavallahan se valehteli kaikille. Kyllähän se varmasti v***ttaa kun on huolissaan kaverista ja hänen voinnistaan ja sitten selviää ettei mitään ole tapahtunutkaan. Aika p**ka kaveri on tämä jutun keksijä!

• TOSIkaverith56eu56hj

Kaverit?????? Kavereita ku**tettiin ihan samalla tavalla. Taitaa kaverit vähentyä tältä "kaverilta" itseltään. Miks ihmeessä olisi pitänyt kompata tarinaa kun selvisi ettei se olekaan totta?

• Tolloox
        TOSIkaverith56eu56hj kirjoitti:

Kaverit?????? Kavereita ku**tettiin ihan samalla tavalla. Taitaa kaverit vähentyä tältä "kaverilta" itseltään. Miks ihmeessä olisi pitänyt kompata tarinaa kun selvisi ettei se olekaan totta?

No just näin, menin itekin halpaan.

• jormakynsi

missä aineissa on kyseinen kaveri sille iltaa ollut on meinaan jutut sitä luokkaa et TERVE!

• ratrot

Jos ihmisillä on vähänkään järkee päässä, niin ehkä tollaisiin juttuihin kannattais jo etukäteen suhtautua vähän kriittisemmin kuin munata itsensä ekaks jeesustelemalla lauman mukana ja sitten kun homma todetaan feikiksi, pestään omat kasvot poistamalla kommentit ja mielipiteet ja jeesustelemalla asiaa taas muualla. Kuvottavaa perseilyä.

• 5t5t5t5t5t5t5t

mitä tarkoitat tällä?

• Harkitsematonta
        5t5t5t5t5t5t5t kirjoitti:

mitä tarkoitat tällä?

Kysymys oikeasti kuuluu, mitä tuo fb kirjoittelija tarkoitti?
        Ei ole oikein menettelyn logiikka auennut.

Olipa juttu miten tahansa, olisi kannattanut olla hiljaa myös fb:ssa, jos kerran oli neuvottukin olemaan hiljaa. Jos juttu kerran oli jo prosessissa, mitä siitä naamakirjassa epämääräisiä kirjoittelemaan.

• Valehtelupaljastui
        Harkitsematonta kirjoitti:

Kysymys oikeasti kuuluu, mitä tuo fb kirjoittelija tarkoitti?
        Ei ole oikein menettelyn logiikka auennut.

Olipa juttu miten tahansa, olisi kannattanut olla hiljaa myös fb:ssa, jos kerran oli neuvottukin olemaan hiljaa. Jos juttu kerran oli jo prosessissa, mitä siitä naamakirjassa epämääräisiä kirjoittelemaan.

Eihän sitä kukaan ollut neuvonut olemaan hiljaa. Poliisikin sai tietää tästä "rikoksesta" vasta kun tämän pellehermannin sadut alkoivat levitä. Poliisi on sanonut suoraan monessa eri mediassa, että kukaan ei ollut tehnyt minkäänlaista ilmoitusta tapauksesta. Ensimmäinen kontakti poliisiin oli se kun poliisi kävi höpöhöpömiehen ovella kyselemässä, että mitä sitä on tullut kirjoitettua.

Ei juttu missään prosessissa ollut sitä ennen vaikka tämä itsensä munannut kertoi heti alusta lähtien olleensa yhteydessä poliisiin. Ei ollut.

Höpömies kertoi, että hyökkääjät saivat itse osumaa ja yksi hänen kimppuunsa hyökänneistä joutui teholle. Ei joutunut, sillä pelastuslaitoksella, poliisilla tai sairaalalla ei ole tietoakaan tuollaisesta.

Höpömies kertoi, että "Mulla on hyvä asianajaja jo hommattuna ja poliisin mukaan minua kohtaan tehtiin useampikin rikos, kuten ryöstön yritys, törkeä pahoinpitely sekä tapon yritys" ja "Homma on tällä hetkellä ryöstön yritys, törkeä pahoinpitely ja tapon yritys." Ei ollut, sillä poliisilla ei ollut mitään tietoa tuollaisesta.

Sadunkertojan mukaan poliisi oli kieltänyt häntä puhumasta lehdistölle. No ei ollut kieltänyt, koska poliisi ei edelleenkään ollut keskustellut hänen kanssaan.

Ihan jokainen tämän väsyneen trollaajan kertoma "fakta" on ollut todistetusti jaskanpauhantaa. Silti reppana on yhä edelleen sitä mieltä, että hän joutui neljän tummaihoisen miehen ryöstöyrityksen kohteeksi ja kunnon rambona antoi vielä selkäsaunan hyökkääjille mutta poliisi, pelastuslaitos, sairaala ja media vääristelevät nyt tilannetta.

Ihmettelen edelleen tämän sadunkerronnan motiiveja. Mitä hyötyä tarinan keksijä kuvittelee saavansa tällä pelleilyllä? Sakkoja hänelle pitäisi antaa rasistisen vihapuheen levittämisestä.

• 09ulkj098lkj

Arkun kansi kiinni. Poliisi on lopettanut jutun käsittelyn kun "sankari" on perunut perättömät syytteensä ja koko tapausta ei ole sattunutkaan. Siinä taas käytettiin verorahoja turhuuteen sosiaalipummien toimesta! Poliiseilla saattaa olla muutakin tekemistä.

• kuulolla

Samanlaisia satuja kerrotaan "totena" huoltoasemilla, metsästysporukoissa ja niin edelleen.

• pelimanne

Viimesimmän tiedon mukaan kaveri oli tehnyt rikosilmotuksen ja poliisi oli tutkinut tapahtumapaikkaa.
      Hei haloo! Mikä tässä mättää???

• Tämämättää

Kajaanin poliisi on tutkinut sosiaalisessa mediassa keskustelua herättänyttä neljän ulkomaalaisen miehen tekemäksi väitettyä pahoinpitelyä Prisman alikulkutunnelissa 24.9.

Poliisin selvityksen mukaan mitään pahoinpitelyä ei ole tapahtunut.

– Poliisi on tutkinnassaan päätynyt siihen, että mitään rikosta ei ole tapahtunut, kertoo rikoskomisario Hannu Rönkkö Oulun poliisilaitoksen Kajaanin yksiköstä.

Rönkkö ei halua sen tarkemmin kertoa, mihin poliisin tutkinnan lopetus perustuu.

– En halua mennä yksityiskohtiin, mutta sen voin sanoa, että poliisi on saanut varmuuden asiasta.

Rönkön mukaan alun alkaenkin tapaus vaikutti erikoiselta, kun rikosilmoitus tehtiin vasta viiden päivän päästä väitetystä pahoinpitelystä.

– Poliisin velvollisuus on tutkia tapaus, jos julkisuudessa esitetään epäily näin törkeästä rikoksesta.

Komisario Rönkön mukaan pahoinpitelyväitteen tekijä selviää ilman seuraamuksia.

– Jos asianomistaja olisi poliisikuulusteluissa antanut väärää tietoa, häntä voitaisiin syyttää perättömän lausuman antamisesta esitutkinnassa, mutta näin ei ole tapahtunut.

Hannu Rönkkö muistuttaa, että Kajaanissa ei ole tapahtunut mitään muutosta turvallisuustilanteessa.

– Kajaanissa on edelleen turvallista liikkua ja toivoisin, että asioihin suhtauduttaisiin kiihkottomasti, Rönkkö toteaa.

• eineosaahävetä

Kyllä nyt MV-trolleja vituttaa kun jäivät valheesta kiinni noin julkisesti.

• Uskomatonta

Toivottavasti.

Tässä muuten hyvä blogikirjoitus koko soppaan liittyen: http://blogit.image.fi/uuninpankkopoikasakutimonen/2015/09/29/uskomisen-halu/

Lainaan parista kappaleesta tekstiä tähän:

En tiedä mikä saa ihmisen sepittämään tällaisen tarinan ja kertomaan sen totena. Ehkä hän kalsarikännit vetäessään haaveili sankaruudesta, ehkä jokin sairaus sekoitti faktan ja fiktion, ehkä hän vain halusi puhua paskaa. Mahdotonta sanoa eikä minun syytä tarvitse tietääkään.

Sen minä haluaisin tietää mikä saa ihmiset uskomaan tällaisenkin tarinan. Nettijulkaisu MV:n tapaiset kritiikittömät ja edesvastuuttoman toimijat kyllä julkaisevat ihan kaiken niille lähetetyn ryönän, mutta miksi normaalielämässä ihan terveen epäluuloiset ihmiset uskovat?

• Uskomatonta

Tämä unohtui tuosta yllä mainitusta tekstistä. Eli blogin lopussa löytyy linkki näiden hassuttelujen tunnistamiseen ja sen voinee ihan opetusmielessä postata tänne kaikkien nähtäville jos menee tuosta edellisestä blogista ohi.

Eli lukekaa etenkin kaikki te MV-uskovaiset: http://www.menaiset.fi/artikkeli/ajankohtaista/menitko_uskomaan_rasistiseen_nettihuhuun_nain_tunnistat_vaaran_tiedon

2. Tarkista googlaamalla, missä muualla asiasta on kirjoitettu kuin MV-lehdessä, jonka lähes kaikki ulkomaalaisjutut ovat joko pahasti vääristeltyjä tai suoranaisia valheita. Nimestään huolimatta MV-lehti ei ole tiedotusväline, vaan tiedotusvälineen näköinen nettisivusto, jonka jutut eivät ole uutisia. Tällä hetkellä se julkaisee paljon rasistista sisältöä, koska sillä saa lukijoita.

• oiushfoefh

Täys pelle tämä tyyppi. Uskomatonta selittelyä nyt kun paljastuikin paskanjauhannaksi. Voimaa oli niin paljon, että neljä mielikuvitus mamua pystyi pieksämään ja yhden jopa teholle.

• EsaNahka69

”– Jos asianomistaja olisi poliisikuulusteluissa antanut väärää tietoa, häntä voitaisiin syyttää perättömän lausuman antamisesta esitutkinnassa, mutta näin ei ole tapahtunut.”

Eli toisinsanoen pahoinpitely on tapahtunut, jos perätöntä lausuntoa ei kerta ole annettu.

http://www.kainuunsanomat.fi/kainuun-sanomat/kainuu/ei-pahoinpitelya-poliisi-lopetti-tutkinnan/

• jajann

"Eli toisinsanoen pahoinpitely on tapahtunut, jos perätöntä lausuntoa ei kerta ole annettu."

eiköhän poliisilla ole parempaakin tekemistä, kuin kaikkia ressukoita käräjille viedä vilkkaan mielikuvituksen johdosta. Lisää työtä vaan tutkijalle, syyttäjälle ja oikeudelle. Sitten käräjillä muutama kuuden euron päiväsakko. Tuossa alla suora lainaus poliisin tämän päivän tiedotteesta. Siinä asia on ilmaistu ERITTÄIN selkeästi.

"Kajaanin poliisi on selvittänyt, että sosiaalisessa mediassa keskustelua herättänyttä neljän ulkomaalaisen miehen tekemäksi väitettyä pahoinpitelyä Kajaanin Prisman alikulkutunnelissa 24.9.2015 ei ole tapahtunut. Asian tutkinta on lopetettu."

• fgnbfgnb

ei kun kaveri kertoi poliisille heti ettei mitään ole tapahtunut, sehän lukee ihan niillä sanoin uutisissa. Omilla fb sivuillaan toistaa edelleen samaa mantraa.

• huijari

"Eli toisinsanoen pahoinpitely on tapahtunut, jos perätöntä lausuntoa ei kerta ole annettu."

Ei ole ollut pokkaa valehdella poliisille samaan tapaan kuin kaikille muille. On tunnustanut puhuvansa paskaa jolloin ei ole annettu perätöntä lausuntoa.

• totuus_ilmi
      • 4rwefwer

Luovuta sinäkin, Jannehan on jo tunnustanut ettei mitään ole tapahtunut.

• jnjnjnjn

Uskomatonta, että joku on valmis pilaamaan oman maineensa valehtelemalla tollasta paskaa julkisesti.

• köppös_veken_veli

Ei taida Jannella olla mainetta mitä menettää :)

• Ulanderiling

No, jaa jo montakymmentä vuotta sitten kävellessämme kavereiden kanssa Manhattanilla, ilmestyi yhtäkkiä jostain neljä mustaa miestä, jotka nopeasti nostivat meistä pienimmän sivukujalle ja tyhjensivät taskut. Kaikki tapahtui niin nopeasti, ettei siinä suomalaiset sinisilmät osanneet muuta kuin ihmetellä tapahtunutta. New Yorkissa kehoitettiin jo silloin pukeutumaan ja käyttäytymään mahdollisimman samoin kuin paikalliset, eli piti näyttää ihan tavalliselta ja mieluiten köyhältä, ja aina pitää vähintään 50 kymppiä taskussa varastettavaksi, ettei sensijaan olisi lähtenyt henki ryöstäjän suutahtaessa rahojaan piilottelevalle. Sillä matkalla näki kaikenlaista muutakin ihan mustien väkivaltaan asti ja ryöstöihin asti, ja nuorena miehenä näin painajaisia matkasta vielä pitkään kotiin paluun jälkeen tänne Suomi-äidin hellään ja turvalliseen huomaan. Tässä ei ole siis mitään uutta, mutta jonkinlainen "uutuushan" se kyllä Suomessa on. Onnela taitaa vähitellen jäädä meillä taa - pahoin pelkään. Nyt pitäisi vain saada aina rikolliset kiinni oveluudella ja samantien maasta ulos lopullisesti!

• Turhaa_Valittaa

Aivan sama, Syyttämättä jättämis päätös. Piste

• vituntollo

Mikä syyttämättä jättämispäätös? Tutkinta lopetettu! Syyttäjä tekee syyttämättä jättämisen ei Rönkkö.

• ygä

Kyllä tämä pahoin pitely juttu on totta jos jane kerta niin sanoo ei kannata kyseen alaistaa sitä.

• Ei_Sakkoakaan
    • laitaveisuubuukiin

vajakki täälläkin esittelee todistuksia tyhmyydestään.
      kyllä me uskotaan vähemmälläkin tyhmyytesi.

• Älyä_Jo

Einstain, osoitat ÄLYKYYTESI kun kirjoittelet
        typeryyksiäsi täällä. OTA LÄÄKKEESI.

• Kemeli

Mikä tyyppi tää tarinankertoja on? Soittaako jossain bändissä? Käykö töissä vai elääkö ihan vaan kajaanilaista rocktähden elämää? Onko ns. poliisin vanhoja tuttuja? Ainakin nyt tuli mainetta ja jukisuutta...

• ominluvintulijat

Alan kallistua takaisin JL:n puolelle asiassa. On nimittäin aiempia kokemuksia Kajaanin poliisin toiminnasta (toimimattomuudesta).
        Nyt kun mukaan on vedetty mamuhömppä (matu, olut, ...), niin poliisin toimintoihin ei alkuperäiskansalaisen kannata luottaa lainkaan.
        (kts. MV!!, varauksella tosin)

• Poliisikin_Pelkää

Parhaassa tapauksessa TUTKIJASTA näkyi että
        hän Pelkää syytettyä, syytetty tulee kotiovelle .

• ypyypyypyypy

Rocktähtihän se. Laitakaupungin Lehmipojat bändin kitaristilaulaja.

• Ei_Sakkoja_Edes
    • Ei_Sakkoja_Edes
    • Niin123-123

Poliisilla on olut, ja tietääkseni on edelleen, koulutettu kirjallinen ohje, että poliisipartiollea ei ole lupa antaa lausuntoja. Lausunnot antaa aina esimies. Esimiehellä on kirjallinen ohje antaa lausuntoja. Esimiehille on lisäksi koulutettu, mutta ei-kirjallinen, ohje että tiettyjä asioita ei saa kirjoittaa. Esim. Lausuntoon ei voi kirjoittaa että "tie on vaarallinen", koska totuuden mukainen lausunto pakottaisi toisen viranomaisen tai osapuolen käyttämään rahaa ja tällöin poliisi (organisaationa) ylittänyt toimivaltansa. MIstäkö tiedän? Selvitin aikanaan lapsille vaarallisen tien osuudelta, miksi poliisiesimies paikalla käymättä kirjoitti raporttiin totuuden vastaisen vesityksen. Ilmoitin kirjallisesti haastavani poliisin, kunnan ja poliisiesimiehen oikeuteen lapsille vaarallisen tien raportoimisesta poliisin sisäisen koulutuksen ja ohjeen mukaisesti varattomaksi. Ei tarvinnut mennä oikeuteen, eikä poliisi anna enää lausuntoja teiden vaarallisuudesta - ja jos antavat, niin saattavat rikkoa lakia ja ainakin moraalia - varsin jos lapsille vaarallinen tie. Onneksi kolme poliisia paljasti minulle aikanaan asioiden todellisen tilan ja tarkastivat kirjallisen uhkauksena, jonka olin valmis viemään haasteeksi oikeuteen. Sain lisättyä nuo asiat. Arvatkaa uskonko poliisia, kun sanovat että ei ole ilmoitusta. Ei olekaan, koska ilmoittajan mukaan pyysivät ettei tee - ja taisivat uhata että jos tekee, niin häviää. juttuhan näyttää olevan niin päin et päällekävijät saivat selkäänsä.

• pera6969

Vieläkö laatikainen tarinoi facessa tästä jutusta?

• ummetus

Poistanut häpeissään koko face profiilin! Hupaisa kaveri..

• kokkelijee

Kaverit hylkäs. Joku tais kommentoida jostain sekakäytöstäkin, niin kannattikin poistaa koko profiili. Toivottavasti on kunnossa.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1968
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1380
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1153
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1042
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      893
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      811
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      802
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      761
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      713
    Aihe