Tekeekö mitään, kannattaako lisätä varusteluetteloon. Myyjät sanoo että ajonestäjä, mersumiehet tykkää. Mikä on totuus? M 5:ssa lienee vakiona. Mitä sanoo Janis?
DSC III
14
1706
Vastaukset
- ///M5
Kyllä se kannataa ottaa. DSC 1 on jo älykäs, mutta ei niin kehittynyt, koska se ottaa vedon lähes kokonaan pois, ettei auto esim. kiihdy hyvin paikoiltaan lähtiessä ja auto voi jäädä mäkeen.
Mikä auto on tulossa?- E
Kaverini sanoo että ASC T on riittävä. Nykyinenkin autoni on 530 D enkä ole vielä joutunut metsähallituksen puolelle. Vaikea päättää kun ei ole itse kokenut.
C Mersua ajoin jossa oli ESP mutta siinä sitä tarvitaankin lyhyemmän akselivälin ym:n vuoksi.
- Janis Petke
Kannattaa ottaa vaikken tykkääkään sen toiminnasta. Kaikki on varmaa mutta monesti huomaa että ilman valvontaa auto ei edes heilahda liukkaalla,joskus DSCllä taipumus ylikorostaa tätä. Silti en uskalla ajaa ilman sitä talvella jos nyt ei kesälläkään hirveästi. Olenkin ehdottanut bemarin pojille että seuraavissa malleissa olisi porsse tyylinen hieman sporttisempikin asetus joka antaa hieman enemmän "leikkiä" luistolla. Vaikkapa eri asetuksen omaava esto,tälläisiä löytyy esim Hamannilta. EN tosin tiedä miten tälläinen käytännössä toimisi,miksei ?? Vaikka annoinkin kriittisen kuvan suosittelen ja itse ottaisin varmasti !!!
- E
Onko merkitystä koneen teholla. Tarvitseeko tehokkaampi kone enemmän estoja. Järjestelmää ei saa osittain pois kuten esim. mersussa. DSC pitäisi saada kytkettyä pois siten että jää vielä ASC.
- Lait
Fysiikan lakeja se ei kumoa, eli jos on lähteäkseen lähtee myös!!!
Ottaisin kuitenkin itsekin!
En vaan tiedä kumpi on parempi: Ajaa varovaisen varmasti liukaalla, vai luottaa DSCIII:seen kun lähtee ohittamaan liukkaalla?
Oppiiko ton kanssa joku edes ajamaan takavetoisella? - Janis Petke
E kirjoitti:
Onko merkitystä koneen teholla. Tarvitseeko tehokkaampi kone enemmän estoja. Järjestelmää ei saa osittain pois kuten esim. mersussa. DSC pitäisi saada kytkettyä pois siten että jää vielä ASC.
Saattaa olla että jotain hienosäätöä on tehty,en ole varma. Teholeikkuri nimenomaan mutta silti suositeltava.
- Janis Petke
Lait kirjoitti:
Fysiikan lakeja se ei kumoa, eli jos on lähteäkseen lähtee myös!!!
Ottaisin kuitenkin itsekin!
En vaan tiedä kumpi on parempi: Ajaa varovaisen varmasti liukaalla, vai luottaa DSCIII:seen kun lähtee ohittamaan liukkaalla?
Oppiiko ton kanssa joku edes ajamaan takavetoisella?Varmaankin ajaa varovasti DSC III päällä. ;)
- Hemmo
Onko jollain tietoa miten toi DSCIII tarkalleen toimii:
Lyhyesti netistä löytyy vain seuraava kuvatus:
DSCI toimi vain ASC T:n(sutimisen esto) avulla, kun DSCIII hyödyntää myös DBC:sen (Jarruassistentti kaarrejarruutus)...
ja tietenkin ABS:n, DSCIII on pyöräkohtainen.
DSC käynnistyy jarrutuksessa, mutta myös vähentää vetoa ASC T:n avulla! DSC:n saa pois päältä!!!!!!!!!!!!
Yhteenveto: DSC kokoaa kaikki ASC T, ABS, DBC yhteen pyöräkohtaisesti!
Mm. 3-Sarjan autoissa on nuo kaikki (ASC T, ABS, DBC), mikä on siis ero toimivuuteen kun jarruttaa tai kaasuttaa kovasti esim. kaarteessa?
Millä nopeuksilla tuo DSC toimii ja miten?- Korjatkaa, jos olen väärässä
Ilman DSC:tä sinulla takapyörät pysyvät kuosissa, mutta joudut itse (jarruilla, ) kytkimellä ja ohjauksella huolehtimaan
ali/yliohjauksen korjaamisen!
DSC huomaa ohjauskulmat (huomaa siis ali/yliohjaavuuden)
ja korjaa ASC T:n avulla, sekä jarruttamalla yksittäisiä pyöriä tarpeen mukaan...se siis jarruttaa puolestasi!!
Toisaalta voit vielä pyöritellä myös rattia ja jos oikein kovasti teet virheitä, ei DSC enää auta ja voi jopa pahentaa tilannetta!
Olen kuitenkin itse ko. systeemin kannattaja, vaikka rahanpuutten vuoksi omassa 318:sta ei ole...toivottavasti pärjään ASC T:llä, kokemusta ei ole kun täällä Saksassa ei ole lunta!
Jos autossa on nuo kaikki ASC T, DBC, ABS muut kommervenkit..niin ASC T tosiaan korjaai takapyörillä
tehden osittain DSC:n hommat! - Anonyymi
Korjatkaa, jos olen väärässä kirjoitti:
Ilman DSC:tä sinulla takapyörät pysyvät kuosissa, mutta joudut itse (jarruilla, ) kytkimellä ja ohjauksella huolehtimaan
ali/yliohjauksen korjaamisen!
DSC huomaa ohjauskulmat (huomaa siis ali/yliohjaavuuden)
ja korjaa ASC T:n avulla, sekä jarruttamalla yksittäisiä pyöriä tarpeen mukaan...se siis jarruttaa puolestasi!!
Toisaalta voit vielä pyöritellä myös rattia ja jos oikein kovasti teet virheitä, ei DSC enää auta ja voi jopa pahentaa tilannetta!
Olen kuitenkin itse ko. systeemin kannattaja, vaikka rahanpuutten vuoksi omassa 318:sta ei ole...toivottavasti pärjään ASC T:llä, kokemusta ei ole kun täällä Saksassa ei ole lunta!
Jos autossa on nuo kaikki ASC T, DBC, ABS muut kommervenkit..niin ASC T tosiaan korjaai takapyörillä
tehden osittain DSC:n hommat!Sulla on Saksassa PC ja skandinäppis?
- E46
kirjoitti:
Sulla on Saksassa PC ja skandinäppis?
Suomalaisenkin näppiksen nappuloihin voi vaikka piirrellä mitä ufo-merkkejä, mutta ääkköset sieltä vaan aina tulla tupsahtaa...
- Skandi
kirjoitti:
Sulla on Saksassa PC ja skandinäppis?
Mulla on aina skandinäppis mukana pitemmillä reissuilla!
Saksalaisessa ei ole ääkkösiä ja z/y vaihto paikoissa.Lisäksi joku ihme kaksoiscapsi, joka sekoittaa aina numerot!!
Sama kuin yrittäisi opetella kirjoittamaan vasemmalla oikeakätisenä!
- sdfghjkl
mitä saa. myyjä on tyytyväinen.
- dadadadada
maksaa aika monta markkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan
Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html1935147Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?
Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,374537Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa
Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699113171Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa
Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana2633092Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien1603021- 542578
- 271949
- 561903
- 841896
- 241829