DSC III

E

Tekeekö mitään, kannattaako lisätä varusteluetteloon. Myyjät sanoo että ajonestäjä, mersumiehet tykkää. Mikä on totuus? M 5:ssa lienee vakiona. Mitä sanoo Janis?

14

1704

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ///M5

Kyllä se kannataa ottaa. DSC 1 on jo älykäs, mutta ei niin kehittynyt, koska se ottaa vedon lähes kokonaan pois, ettei auto esim. kiihdy hyvin paikoiltaan lähtiessä ja auto voi jäädä mäkeen.
      Mikä auto on tulossa?

• E

Kaverini sanoo että ASC T on riittävä. Nykyinenkin autoni on 530 D enkä ole vielä joutunut metsähallituksen puolelle. Vaikea päättää kun ei ole itse kokenut.
        C Mersua ajoin jossa oli ESP mutta siinä sitä tarvitaankin lyhyemmän akselivälin ym:n vuoksi.

• Janis Petke

Kannattaa ottaa vaikken tykkääkään sen toiminnasta. Kaikki on varmaa mutta monesti huomaa että ilman valvontaa auto ei edes heilahda liukkaalla,joskus DSCllä taipumus ylikorostaa tätä. Silti en uskalla ajaa ilman sitä talvella jos nyt ei kesälläkään hirveästi. Olenkin ehdottanut bemarin pojille että seuraavissa malleissa olisi porsse tyylinen hieman sporttisempikin asetus joka antaa hieman enemmän "leikkiä" luistolla. Vaikkapa eri asetuksen omaava esto,tälläisiä löytyy esim Hamannilta. EN tosin tiedä miten tälläinen käytännössä toimisi,miksei ?? Vaikka annoinkin kriittisen kuvan suosittelen ja itse ottaisin varmasti !!!

• E

Onko merkitystä koneen teholla. Tarvitseeko tehokkaampi kone enemmän estoja. Järjestelmää ei saa osittain pois kuten esim. mersussa. DSC pitäisi saada kytkettyä pois siten että jää vielä ASC.

• Lait

Fysiikan lakeja se ei kumoa, eli jos on lähteäkseen lähtee myös!!!
        Ottaisin kuitenkin itsekin!
        En vaan tiedä kumpi on parempi: Ajaa varovaisen varmasti liukaalla, vai luottaa DSCIII:seen kun lähtee ohittamaan liukkaalla?
        Oppiiko ton kanssa joku edes ajamaan takavetoisella?

• Janis Petke
        E kirjoitti:

Onko merkitystä koneen teholla. Tarvitseeko tehokkaampi kone enemmän estoja. Järjestelmää ei saa osittain pois kuten esim. mersussa. DSC pitäisi saada kytkettyä pois siten että jää vielä ASC.

Saattaa olla että jotain hienosäätöä on tehty,en ole varma. Teholeikkuri nimenomaan mutta silti suositeltava.

• Janis Petke
        Lait kirjoitti:

Fysiikan lakeja se ei kumoa, eli jos on lähteäkseen lähtee myös!!!
        Ottaisin kuitenkin itsekin!
        En vaan tiedä kumpi on parempi: Ajaa varovaisen varmasti liukaalla, vai luottaa DSCIII:seen kun lähtee ohittamaan liukkaalla?
        Oppiiko ton kanssa joku edes ajamaan takavetoisella?

Varmaankin ajaa varovasti DSC III päällä. ;)

• Hemmo

Onko jollain tietoa miten toi DSCIII tarkalleen toimii:
      Lyhyesti netistä löytyy vain seuraava kuvatus:
      DSCI toimi vain ASC T:n(sutimisen esto) avulla, kun DSCIII hyödyntää myös DBC:sen (Jarruassistentti kaarrejarruutus)...
      ja tietenkin ABS:n, DSCIII on pyöräkohtainen.
      DSC käynnistyy jarrutuksessa, mutta myös vähentää vetoa ASC T:n avulla! DSC:n saa pois päältä!!!!!!!!!!!!
      Yhteenveto: DSC kokoaa kaikki ASC T, ABS, DBC yhteen pyöräkohtaisesti!
      Mm. 3-Sarjan autoissa on nuo kaikki (ASC T, ABS, DBC), mikä on siis ero toimivuuteen kun jarruttaa tai kaasuttaa kovasti esim. kaarteessa?
      Millä nopeuksilla tuo DSC toimii ja miten?

• Korjatkaa, jos olen väärässä

Ilman DSC:tä sinulla takapyörät pysyvät kuosissa, mutta joudut itse (jarruilla, ) kytkimellä ja ohjauksella huolehtimaan
        ali/yliohjauksen korjaamisen!
        DSC huomaa ohjauskulmat (huomaa siis ali/yliohjaavuuden)
        ja korjaa ASC T:n avulla, sekä jarruttamalla yksittäisiä pyöriä tarpeen mukaan...se siis jarruttaa puolestasi!!
        Toisaalta voit vielä pyöritellä myös rattia ja jos oikein kovasti teet virheitä, ei DSC enää auta ja voi jopa pahentaa tilannetta!
        Olen kuitenkin itse ko. systeemin kannattaja, vaikka rahanpuutten vuoksi omassa 318:sta ei ole...toivottavasti pärjään ASC T:llä, kokemusta ei ole kun täällä Saksassa ei ole lunta!
        Jos autossa on nuo kaikki ASC T, DBC, ABS muut kommervenkit..niin ASC T tosiaan korjaai takapyörillä
        tehden osittain DSC:n hommat!

• Anonyymi
        Korjatkaa, jos olen väärässä kirjoitti:

Ilman DSC:tä sinulla takapyörät pysyvät kuosissa, mutta joudut itse (jarruilla, ) kytkimellä ja ohjauksella huolehtimaan
        ali/yliohjauksen korjaamisen!
        DSC huomaa ohjauskulmat (huomaa siis ali/yliohjaavuuden)
        ja korjaa ASC T:n avulla, sekä jarruttamalla yksittäisiä pyöriä tarpeen mukaan...se siis jarruttaa puolestasi!!
        Toisaalta voit vielä pyöritellä myös rattia ja jos oikein kovasti teet virheitä, ei DSC enää auta ja voi jopa pahentaa tilannetta!
        Olen kuitenkin itse ko. systeemin kannattaja, vaikka rahanpuutten vuoksi omassa 318:sta ei ole...toivottavasti pärjään ASC T:llä, kokemusta ei ole kun täällä Saksassa ei ole lunta!
        Jos autossa on nuo kaikki ASC T, DBC, ABS muut kommervenkit..niin ASC T tosiaan korjaai takapyörillä
        tehden osittain DSC:n hommat!

Sulla on Saksassa PC ja skandinäppis?

• E46
        kirjoitti:

Suomalaisenkin näppiksen nappuloihin voi vaikka piirrellä mitä ufo-merkkejä, mutta ääkköset sieltä vaan aina tulla tupsahtaa...

• Skandi
        kirjoitti:

Mulla on aina skandinäppis mukana pitemmillä reissuilla!
        Saksalaisessa ei ole ääkkösiä ja z/y vaihto paikoissa.Lisäksi joku ihme kaksoiscapsi, joka sekoittaa aina numerot!!

Sama kuin yrittäisi opetella kirjoittamaan vasemmalla oikeakätisenä!

• sdfghjkl

mitä saa. myyjä on tyytyväinen.

• dadadadada

maksaa aika monta markkaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      76
      4568
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3803
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      152
      3546
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      44
      2004
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      71
      1928
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1239
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      128
      1078
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      138
      1014
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      943
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      27
      862
    Aihe