Haluaisin ajaa Rautalammin reitin läpi mutta en löydä siitä minkäänlaista reittikarttaa. Löytyykö jostain edes suuntaa antava kartta jonka mukaan retkeä voisi suunnitella?
Rautammin reitti
5
377
Vastaukset
- KarttaaKäyttänyt
Kelpaako tämän linkin mukainen nettikartta?
http://www.retkikartta.fi/ - Kallaveenveneilijä
Karttoja löytyy kyllä kiitos siitä. Mutta mistä minne menee Rautalammin reitti?
- Yläkoski
Rautalammin reittiä ei ajeta. Kajakillakin tekee tiukkaa väistellä kiviä.
- Retkiveneilijä
Tarkoitat todennäköisessti tätä. Matkan voi aloittaa vaikka Iisveden satamasta. Siitä merkittyjä reittejä Niiniveden puolelle ja Nokisenkoskelle. Tästä eteenpäin reitti on merkitsemätöntä Konnekoskeen asti. Miekkaveden kautta Koskelovedelle ja siitä Tyyrivirrankautta , kosken etelänpuoleinen reuna on varovasti ehkä ajettavissaki,itse olen sen lykkinyt alavirtaan varmuuden vuoksi. Sitten Rautalammin kautta Tallivirtaan ja sieltä Hankavedelle. Sen toisella reunalla onkin sitten Konnekoski joka myös ajetaan eteläreunassa. Itse olen mennyt senkin varmuude vuoksi airoilla avittaen. Konnevedeltä jatkuukin sitten merkitty reitti. Eli kovin suurelle veneelle reittiä ei voi suositella. Itse olen mennyt sen pari kertaa läpi kevyellä 5m avo moottori veneellä
- Anonyymi
Olen ajanut Rautalammin reitin Päijänteeltä-Nilakalle. Retki tehtiin alkukesäisenä viikonloppuna pienellä avoveneellä Padasjoelta Tervoon ja takaisin. Muistaakseni mittariin tuli n. 600 km m-p.
Oma reittimme kulki Padasjoelta, Vaajakosken, Laukaan ja Äänekosken kautta Keitele-järvelle, ja sieltä kapeita ja lyhyitä kanavia pitkin itään Konneveden ja Iisveden kautta Tervoon.
Oli oikein hieno retki ja suositeltava kokemuksena. Hienoja paikkoja reitin varrella sekä yöpymiseen, että ruokailuun. Laukaan Kuusaankoskella oli ainakin silloin vielä eläväinen baari/ravintola.
Sulut toimivat automatisoituina moitteettomasti. Mitä nyt itänaapurilta aikanaan hankittu sulkutekniikka hieman alkeellisella periaatteella toimivaa... Vinkkinä voi sanoa, että ei kannata ajaa syvälle sulkuun, ylöspäin suluttaessa. Sieltä tulee koko järvi niskaan kun sulku täytetään avaamalla portteja raolleen. Kuohua riittää. Voi olla kokemattomalle epämiellyttävää kun vene tempoilee pyörteissä.
Vesistöistä löytyy ihan viralliset merikortit. Ne taitaa saada sähköisenä Sailmate-sovellukseen. Ja tietenkin myös merenkulkuhallitukselta (Trafi?) paparisina merikarttoina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1528953Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492669Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja292450- 522449
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971855- 971837
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231733Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä461275Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091197Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61136