Rautammin reitti

Kallaveenveneilijä

Haluaisin ajaa Rautalammin reitin läpi mutta en löydä siitä minkäänlaista reittikarttaa. Löytyykö jostain edes suuntaa antava kartta jonka mukaan retkeä voisi suunnitella?

5

254

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KarttaaKäyttänyt
    • Kallaveenveneilijä

      Karttoja löytyy kyllä kiitos siitä. Mutta mistä minne menee Rautalammin reitti?

    • Yläkoski

      Rautalammin reittiä ei ajeta. Kajakillakin tekee tiukkaa väistellä kiviä.

    • Retkiveneilijä

      Tarkoitat todennäköisessti tätä. Matkan voi aloittaa vaikka Iisveden satamasta. Siitä merkittyjä reittejä Niiniveden puolelle ja Nokisenkoskelle. Tästä eteenpäin reitti on merkitsemätöntä Konnekoskeen asti. Miekkaveden kautta Koskelovedelle ja siitä Tyyrivirrankautta , kosken etelänpuoleinen reuna on varovasti ehkä ajettavissaki,itse olen sen lykkinyt alavirtaan varmuuden vuoksi. Sitten Rautalammin kautta Tallivirtaan ja sieltä Hankavedelle. Sen toisella reunalla onkin sitten Konnekoski joka myös ajetaan eteläreunassa. Itse olen mennyt senkin varmuude vuoksi airoilla avittaen. Konnevedeltä jatkuukin sitten merkitty reitti. Eli kovin suurelle veneelle reittiä ei voi suositella. Itse olen mennyt sen pari kertaa läpi kevyellä 5m avo moottori veneellä

    • Anonyymi

      Olen ajanut Rautalammin reitin Päijänteeltä-Nilakalle. Retki tehtiin alkukesäisenä viikonloppuna pienellä avoveneellä Padasjoelta Tervoon ja takaisin. Muistaakseni mittariin tuli n. 600 km m-p.

      Oma reittimme kulki Padasjoelta, Vaajakosken, Laukaan ja Äänekosken kautta Keitele-järvelle, ja sieltä kapeita ja lyhyitä kanavia pitkin itään Konneveden ja Iisveden kautta Tervoon.

      Oli oikein hieno retki ja suositeltava kokemuksena. Hienoja paikkoja reitin varrella sekä yöpymiseen, että ruokailuun. Laukaan Kuusaankoskella oli ainakin silloin vielä eläväinen baari/ravintola.

      Sulut toimivat automatisoituina moitteettomasti. Mitä nyt itänaapurilta aikanaan hankittu sulkutekniikka hieman alkeellisella periaatteella toimivaa... Vinkkinä voi sanoa, että ei kannata ajaa syvälle sulkuun, ylöspäin suluttaessa. Sieltä tulee koko järvi niskaan kun sulku täytetään avaamalla portteja raolleen. Kuohua riittää. Voi olla kokemattomalle epämiellyttävää kun vene tempoilee pyörteissä.

      Vesistöistä löytyy ihan viralliset merikortit. Ne taitaa saada sähköisenä Sailmate-sovellukseen. Ja tietenkin myös merenkulkuhallitukselta (Trafi?) paparisina merikarttoina.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      4
      1459
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      18
      1093
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1019
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1008
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1001
    6. 3
      900
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      4
      899
    8. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      898
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      2
      891
    10. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      870
    Aihe