Mitä mieltä mahdat olla TCPA:sta?
Totuuden Torvi, mitä mieltä olet TCPA:sta?
21
1556
Vastaukset
- totuuden_torvi
Sen taakse on tärkeä saada oikeat tahot (Microsoft) ja kun huolehditaan, ettei mitään Linux-hihhuleita päästetä asioihin puuttumaan, niin eiköhän siitä hyvä tule.
- mikä ihme?
djmosse kirjoitti:
RFID:stä?
Varsinkin kun sitä aletaan kohta käyttää lähes kaikkialla!mikä ihme tuo RFID oikein on?
- Linux-tyyppi
mikä ihme? kirjoitti:
mikä ihme tuo RFID oikein on?
RFID korvaa viivakoodin, ja se voidaan lukea hieman kauempaa kuin viivakoodi.
- HAARP
Linux-tyyppi kirjoitti:
Niinkuin avaruudesta vai?
- ???
Linux-tyyppi kirjoitti:
Käytetäänkö tota RFIDiä matkakorteissa vai miten se laite sen lukee, siis noin teknisessä mielessä?
- 0987
HAARP kirjoitti:
Niinkuin avaruudesta vai?
RFID:llä voidaan korvata esim. elintarvikkeiden viivakoodit. RFID-tunniste saa virran lukijan radiosignaalista. RFID-lukijaan voidaan myös liittää sensoreita, joilla saadaan selville esim. onko ruoka pilaantunut. Itse pidän RFID:tä hyvänä järjestelmänä.
PS. Mahtaakohan tuo kysyjä olla jokin Totuuden Torven multinikki? - 0987
??? kirjoitti:
Käytetäänkö tota RFIDiä matkakorteissa vai miten se laite sen lukee, siis noin teknisessä mielessä?
RFID toimii radiosignaalin yli. Se saa virran yleensä radiosignaalista.
0987 kirjoitti:
RFID:llä voidaan korvata esim. elintarvikkeiden viivakoodit. RFID-tunniste saa virran lukijan radiosignaalista. RFID-lukijaan voidaan myös liittää sensoreita, joilla saadaan selville esim. onko ruoka pilaantunut. Itse pidän RFID:tä hyvänä järjestelmänä.
PS. Mahtaakohan tuo kysyjä olla jokin Totuuden Torven multinikki?JOS olen TT, niin sit teen sitä unissani ;-)
Niin muutamat kyseli miten se RFID toimii, niin esim täältä löytyy hyvää juttua toiminnasta..... http://en.wikipedia.org/wiki/RFID- 0987
djmosse kirjoitti:
JOS olen TT, niin sit teen sitä unissani ;-)
Niin muutamat kyseli miten se RFID toimii, niin esim täältä löytyy hyvää juttua toiminnasta..... http://en.wikipedia.org/wiki/RFID---
- luulette
djmosse kirjoitti:
RFID:stä?
Varsinkin kun sitä aletaan kohta käyttää lähes kaikkialla!Kun kauppoihin tulee joskus RFID-hintalaput, niin huiskiiko se kassa niitä tuotteita edelleen jonkun lukijan ohi vai törmäänkö vain kassalle ja kassa toteaa "28 euroo 50 centtii, kiitos". Kertokaa mielipiteenne pienen funtsinnan jälkeen.
Musta itsestä tuntuu, että koko hieno idea menee persiilleen ja se täti edelleen huiskii ostokset lukijan ohi. - 0987
0987 kirjoitti:
---
---
- olen mikä ihme, enkä mikään...
0987 kirjoitti:
---
EN TODELLAKAAN ole mikään Totuuden Torvi. Otan tuon väitteesi mitä syvimpänä loukkauksena, mistä helvetistä sä kuvittelet mun olevan Totuuden Torvi mukamas? Siksikö että vain esitin kysymyksen että mikä ihme on RFID? Saa kai täällä muutkin esittää kysymyksiä kuin se iki-idiootti TT vai mitä? Ei tarvi heti lyödä leimaa otsaan, sellasta leimaa joka loukkaa verisesti!
Ja BTW, vastedes joku joka mua haukkuu/herjaa totuuden torveksi, saa "virtuaalisesti" niin turpiinsa että ei vähään aikaan uskalla naamaansa täällä näyttää. Minä kun en moisia herjoja sulata!
Mulla kun ei sen umpiturvenuijan kanssa ole mitään tekemistä. luulette kirjoitti:
Kun kauppoihin tulee joskus RFID-hintalaput, niin huiskiiko se kassa niitä tuotteita edelleen jonkun lukijan ohi vai törmäänkö vain kassalle ja kassa toteaa "28 euroo 50 centtii, kiitos". Kertokaa mielipiteenne pienen funtsinnan jälkeen.
Musta itsestä tuntuu, että koko hieno idea menee persiilleen ja se täti edelleen huiskii ostokset lukijan ohi.Siis... sulla tuotteet kassissa, ja maksukortissa vastaava siru, kun kävelet ovista ulos, niin tiliäsi veloitetaan sen summan verran(tosin EN toivo et tähän mentäis!!)....
- luulette
djmosse kirjoitti:
Siis... sulla tuotteet kassissa, ja maksukortissa vastaava siru, kun kävelet ovista ulos, niin tiliäsi veloitetaan sen summan verran(tosin EN toivo et tähän mentäis!!)....
juuri kysyinkin. Itse en myöskään haluaisi mitään suoraveloitusta. Pelkään vain, että hyvä idea taas vesitetään ja edelleen se kassatäti saa muovikassin sen ohjaimen ja hihnan väliin solmuun. Se kun on niille luonteenomaista;)
- mikä ihme
luulette kirjoitti:
juuri kysyinkin. Itse en myöskään haluaisi mitään suoraveloitusta. Pelkään vain, että hyvä idea taas vesitetään ja edelleen se kassatäti saa muovikassin sen ohjaimen ja hihnan väliin solmuun. Se kun on niille luonteenomaista;)
noissa systeemeissä pelkoa ns. väärinkäytöksistä?
- toki
mikä ihme kirjoitti:
noissa systeemeissä pelkoa ns. väärinkäytöksistä?
Vaihtaa vain toisen halvemman tuotteen "hintalapun". Toimii varsinkin tuossa djmossen mallissa.
- harmaahurtta
toki kirjoitti:
Vaihtaa vain toisen halvemman tuotteen "hintalapun". Toimii varsinkin tuossa djmossen mallissa.
Mikäli siru olisi jo valmistusvaiheessa upotettu pakkausmateriaaliin, kaupan tarvitsee vain kertoa tietokantaan, että tällaisen sirun omaavilla tuotteilla on nyt tällainen hinta. Vähän niinkuin nykyään viivakoodit toimivat. Tai sitten materiaali voi olla sellainen, että se repeää irroitettaessa, mutta jättää jonkun vikajäljen eikä kelpaa.
Erillisen vaikkapa tarralla kiinnitettävän sirun ongelmat ovat ilmeiset. Miksi vaihtaa halvempi lappu kun sen voi irroittaakin. - mikä ihme
toki kirjoitti:
Sekin tietty mutta tarkoitin lähinnä asiakkaan kannalta sitä väärinkäytöstä niinkuin kaupan tai muun taholta, siis onko vaaraa että asianosattomat pääsee esmes rahastamaan mun pankkitiliä aiheettomasti kun tollainen joskus tulee? Siis esim. että tehdään olemattomia ostoja mun tiliin, epärehellinen kassa tai kauppias saa sitten rahat ja mulla ei ole mitään mahdollisuutta todistaa että rahat on velottu aiheettomasti. Oon nimittäin kuullut kauhutarinoita siitä kuinka jonkun kaupan epärehellinen kassa on tehnyt aiheettomia korttiveloituksia. Siks tuleekin syynättyä pankin tiliotteet ym. tarkkaan ettei ole mitään asiaankuulumatonta velottu. Ehkä oon vähän paranoidi mut kun tää maailma on mennyt tällaiseks...vähän paskaks ja epärehelliseks. Mä en luota, edes kauppiaisiin vaikka niiden kuuluis olla rehellisiä.
- 0987
olen mikä ihme, enkä mikään... kirjoitti:
EN TODELLAKAAN ole mikään Totuuden Torvi. Otan tuon väitteesi mitä syvimpänä loukkauksena, mistä helvetistä sä kuvittelet mun olevan Totuuden Torvi mukamas? Siksikö että vain esitin kysymyksen että mikä ihme on RFID? Saa kai täällä muutkin esittää kysymyksiä kuin se iki-idiootti TT vai mitä? Ei tarvi heti lyödä leimaa otsaan, sellasta leimaa joka loukkaa verisesti!
Ja BTW, vastedes joku joka mua haukkuu/herjaa totuuden torveksi, saa "virtuaalisesti" niin turpiinsa että ei vähään aikaan uskalla naamaansa täällä näyttää. Minä kun en moisia herjoja sulata!
Mulla kun ei sen umpiturvenuijan kanssa ole mitään tekemistä.ja halusi kysyä. Anteeksi.
- Linux-tyyppi
mikä ihme kirjoitti:
Sekin tietty mutta tarkoitin lähinnä asiakkaan kannalta sitä väärinkäytöstä niinkuin kaupan tai muun taholta, siis onko vaaraa että asianosattomat pääsee esmes rahastamaan mun pankkitiliä aiheettomasti kun tollainen joskus tulee? Siis esim. että tehdään olemattomia ostoja mun tiliin, epärehellinen kassa tai kauppias saa sitten rahat ja mulla ei ole mitään mahdollisuutta todistaa että rahat on velottu aiheettomasti. Oon nimittäin kuullut kauhutarinoita siitä kuinka jonkun kaupan epärehellinen kassa on tehnyt aiheettomia korttiveloituksia. Siks tuleekin syynättyä pankin tiliotteet ym. tarkkaan ettei ole mitään asiaankuulumatonta velottu. Ehkä oon vähän paranoidi mut kun tää maailma on mennyt tällaiseks...vähän paskaks ja epärehelliseks. Mä en luota, edes kauppiaisiin vaikka niiden kuuluis olla rehellisiä.
Jos RFID:tä käytettäisiin perinteisen viivakoodin tavoin? Siinä olisi viivakoodiin kuitenkin se etu, että siihen voitaisiin liittää sensoreita esimerkiksi elintarvikkeen pilaantumisen tunnistamiseen. Tuo olisi tosin mahdollista myös elintarvikkeen pilaantuessa väriään vaihtavalla pakkausmateriaalilla.
Toinen lupaava tekniikka on kaksiuloitteinen viivakoodi, johon voidaan tallentaa perinteistä yksiulotteista viivakoodia enemmän informaatiota.
Ehkä se tulevaisuuden teknologia onkin väriään vaihtava pakkausmateriaali suuren varmuusvaran sisältävien Parasta Ennen-päiväysten tilalle ja kaksiuloitteinen viivakoodi yksiuloitteisin tilalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1105875Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453833Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503285Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4652691Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2681720- 871396
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321383Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151346- 771268
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1541255