Kuinka voi olla mahdollista, että alkoholinkäytön lisääntyessä, maksa-arvot esim alat laskee lähes normaalilukemiin. Bilirubiiniarvot ovat reippaasti alle viitearvojen eli täysin kunnossa, b12-vitamiiniarvo samoin, maksan utrassa ei ole todettu mitään epänormaalia sekä maksan toimintakokeet ovat täysin ok? HIEMAN ihmetyttää.! Asiallisia vastauksia kiitos ja mieluiten omakohtaisiin kokemuksiin perustuvia.
Verikokeet
8
182
Vastaukset
- edellinen
Tarkennuksena vielä, alkoholia on mennyt 30 v n. 70-120 annosta viikossa putkeen.
- Nenis
Geenit kohdallaan. Onneksi olkoon.
- KokemustaOn
Kaikilla ei maksa-arvoissa näy mitään hämärää vaikka kuinka joisivat. Se on yksilöllistä. Varoitan tuudittautumasta siihen uskoon, että voi juoda ja juoda kun ei maksa-arvot reistaile.
- Osastonhoitajasi
Miten se oli niiden aivojen kanssa ?
Alkoholi on liuotin ja verenkierron mukana liuottaa lähinnä rasvoja sisältävän harmaan aineksen korvien välistä. Otan osaa. - labraanvaan
Mitä mahtaisi sinulla S-cdt arvo näyttää, tämä kertoo alkoholinkäytön
- ilmiselväätaitaaolla
No käyttöhän lienee selvää kun kerran tyyppi itse sen kertoo. Outo on elimistö, jollei CDT oo siellä sadan huitteissa.
- Axc
On tosiaan poikkeukselliset geenit. Ne eivät suojaa sinua kuitenkaan muilta alkoholihaitoilta (esim. aivojen muutokset).
- finaalissako
"Hieman ihnetyttää"...todellakin. Jos arvot alkaa tippua ALLE viitearvojen luulisi jotain jo alkavan tapahtua. Jos vaikkapa GT putoaa ryyppäämisestä huolimatta pysyvästi alle viitearvojen niin huolta pukkaa. Sehän viittaa siihen, ettei maksa enää jaksa reagoida rasitukseen....ja loppuliukuhan siinä on edessä... Luulisinpa kuitenkin parhaan vastauksen tulevan hoitavalta lääkäriltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.744999Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.123378Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j242690Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.571747- 471566
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441346- 941342
Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2251180Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.711025IS Viikonloppu 29.-30.11.2025
Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra53902