Inte mitt Finland mera.

skrämmande

När rasister börjar klä sig i KKKdräkter och kasta sten på asylsökande då känner jag nog inte mera igen mitt fosterland.

11

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dinbubblaärmintemin

      Passa på och flytta härifrån. Om det är en ända person vilken gör det, tänker du att det är "ditt Finland" som klär sig som KKK? Vakna upp!

    • GossefrånIhantala

      Det var också fråga om en symboliskt KKK dräkt när Finlandsvenska befolkningen inte ville ta emot människor från Karelen.

      • skenhelighet

        Inte var alla finskspråkiga orter så välkomnande mot karelarna heller.Varför borde de ha placerats placerats just på svenskspråkiga orter ?Räckte det inte med främmande bostadsplatser måste också språket vara främmande ?
        För den delen har vi i Borgå som då var övervägande svenskspråkigt en karelarby,också på Kimito togs evakuerade emot.Även på andra svenskspråkiga orter,det skall alltid överdrivas.


      • svenssonifinland
        skenhelighet kirjoitti:

        Inte var alla finskspråkiga orter så välkomnande mot karelarna heller.Varför borde de ha placerats placerats just på svenskspråkiga orter ?Räckte det inte med främmande bostadsplatser måste också språket vara främmande ?
        För den delen har vi i Borgå som då var övervägande svenskspråkigt en karelarby,också på Kimito togs evakuerade emot.Även på andra svenskspråkiga orter,det skall alltid överdrivas.

        Ja, me nu snackar vi om att " det är inte mitt Finland mera" om någon har haft en lakan på sig i Lahtis. Det går precis lika långt från ärendet att börja peka på olika byer i vilka tog emot karelarna efter kriget.


      • dkkfhlv
        svenssonifinland kirjoitti:

        Ja, me nu snackar vi om att " det är inte mitt Finland mera" om någon har haft en lakan på sig i Lahtis. Det går precis lika långt från ärendet att börja peka på olika byer i vilka tog emot karelarna efter kriget.

        Istället för att demostrera mot asylsökande och Röda korspersonal när de anländer till en förläggning kunde de väl demonstrera vid riksdagen ?Våra poltiker är ju ändå sist och slutligen "de skyldiga ".


    • dinbubblaärintemin

      Jajamen. Det har jag aldrig kunna förstå. De där människor vände ryggen till våran landmänner. De skulle minst förlåta och skämmas!

    • nejtillrasism

      Figurer som draperar sig i lakan och med strut på huvudet kan man man inte annat än känna motvilja mot.Vet de alls vad deras "maskeraddräkt "representerar ?

      • anserjag

        Den finska flaggan kunde de ändå lämna hemma.


    • Fosterländsk

      Mitt Finland flyttade jag ifrån på Kekkonens tid.- Int har jag nån större hinku dit tillbaka heller.- Det enda som e bra over there e "Reissumies" :d

    • myllyjauhaa

      Asiaa tutkitaan.Ei ole varmaa oliko huppumies edes bussia odottamassa tutkinnan mukaan.Jos olisi ollut bussin saapuessa,olisi poliisit ottaneet hänet kiinni jo silloin.
      Kylläpä jaksatte jauhaa samasta asiasta,aivan kuin ei maailmassa olisi pahempiakin asioita mitä murehtia.

    • nejtillrasism

      Kan du inte byta fosterland? I Sverige finns det inga rasister.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      123
      1875
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      193
      1488
    3. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1198
    4. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      45
      1172
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      87
      1057
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      102
      995
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      900
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      65
      846
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      45
      817
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      771
    Aihe