När rasister börjar klä sig i KKKdräkter och kasta sten på asylsökande då känner jag nog inte mera igen mitt fosterland.
Inte mitt Finland mera.
11
97
Vastaukset
- dinbubblaärmintemin
Passa på och flytta härifrån. Om det är en ända person vilken gör det, tänker du att det är "ditt Finland" som klär sig som KKK? Vakna upp!
- GossefrånIhantala
Det var också fråga om en symboliskt KKK dräkt när Finlandsvenska befolkningen inte ville ta emot människor från Karelen.
- skenhelighet
Inte var alla finskspråkiga orter så välkomnande mot karelarna heller.Varför borde de ha placerats placerats just på svenskspråkiga orter ?Räckte det inte med främmande bostadsplatser måste också språket vara främmande ?
För den delen har vi i Borgå som då var övervägande svenskspråkigt en karelarby,också på Kimito togs evakuerade emot.Även på andra svenskspråkiga orter,det skall alltid överdrivas. - svenssonifinland
skenhelighet kirjoitti:
Inte var alla finskspråkiga orter så välkomnande mot karelarna heller.Varför borde de ha placerats placerats just på svenskspråkiga orter ?Räckte det inte med främmande bostadsplatser måste också språket vara främmande ?
För den delen har vi i Borgå som då var övervägande svenskspråkigt en karelarby,också på Kimito togs evakuerade emot.Även på andra svenskspråkiga orter,det skall alltid överdrivas.Ja, me nu snackar vi om att " det är inte mitt Finland mera" om någon har haft en lakan på sig i Lahtis. Det går precis lika långt från ärendet att börja peka på olika byer i vilka tog emot karelarna efter kriget.
- dkkfhlv
svenssonifinland kirjoitti:
Ja, me nu snackar vi om att " det är inte mitt Finland mera" om någon har haft en lakan på sig i Lahtis. Det går precis lika långt från ärendet att börja peka på olika byer i vilka tog emot karelarna efter kriget.
Istället för att demostrera mot asylsökande och Röda korspersonal när de anländer till en förläggning kunde de väl demonstrera vid riksdagen ?Våra poltiker är ju ändå sist och slutligen "de skyldiga ".
- dinbubblaärintemin
Jajamen. Det har jag aldrig kunna förstå. De där människor vände ryggen till våran landmänner. De skulle minst förlåta och skämmas!
- nejtillrasism
Figurer som draperar sig i lakan och med strut på huvudet kan man man inte annat än känna motvilja mot.Vet de alls vad deras "maskeraddräkt "representerar ?
- anserjag
Den finska flaggan kunde de ändå lämna hemma.
- Fosterländsk
Mitt Finland flyttade jag ifrån på Kekkonens tid.- Int har jag nån större hinku dit tillbaka heller.- Det enda som e bra over there e "Reissumies" :d
- myllyjauhaa
Asiaa tutkitaan.Ei ole varmaa oliko huppumies edes bussia odottamassa tutkinnan mukaan.Jos olisi ollut bussin saapuessa,olisi poliisit ottaneet hänet kiinni jo silloin.
Kylläpä jaksatte jauhaa samasta asiasta,aivan kuin ei maailmassa olisi pahempiakin asioita mitä murehtia. - nejtillrasism
Kan du inte byta fosterland? I Sverige finns det inga rasister.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä602047Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661698Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701408Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2431379Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2331321Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421185- 811156
- 1281155
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3481097Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3181086