Inte mitt Finland mera.

skrämmande

När rasister börjar klä sig i KKKdräkter och kasta sten på asylsökande då känner jag nog inte mera igen mitt fosterland.

11

146

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dinbubblaärmintemin

Passa på och flytta härifrån. Om det är en ända person vilken gör det, tänker du att det är "ditt Finland" som klär sig som KKK? Vakna upp!

• GossefrånIhantala

Det var också fråga om en symboliskt KKK dräkt när Finlandsvenska befolkningen inte ville ta emot människor från Karelen.

• skenhelighet

Inte var alla finskspråkiga orter så välkomnande mot karelarna heller.Varför borde de ha placerats placerats just på svenskspråkiga orter ?Räckte det inte med främmande bostadsplatser måste också språket vara främmande ?
        För den delen har vi i Borgå som då var övervägande svenskspråkigt en karelarby,också på Kimito togs evakuerade emot.Även på andra svenskspråkiga orter,det skall alltid överdrivas.

• svenssonifinland
        skenhelighet kirjoitti:

Inte var alla finskspråkiga orter så välkomnande mot karelarna heller.Varför borde de ha placerats placerats just på svenskspråkiga orter ?Räckte det inte med främmande bostadsplatser måste också språket vara främmande ?
        För den delen har vi i Borgå som då var övervägande svenskspråkigt en karelarby,också på Kimito togs evakuerade emot.Även på andra svenskspråkiga orter,det skall alltid överdrivas.

Ja, me nu snackar vi om att " det är inte mitt Finland mera" om någon har haft en lakan på sig i Lahtis. Det går precis lika långt från ärendet att börja peka på olika byer i vilka tog emot karelarna efter kriget.

• dkkfhlv
        svenssonifinland kirjoitti:

Ja, me nu snackar vi om att " det är inte mitt Finland mera" om någon har haft en lakan på sig i Lahtis. Det går precis lika långt från ärendet att börja peka på olika byer i vilka tog emot karelarna efter kriget.

Istället för att demostrera mot asylsökande och Röda korspersonal när de anländer till en förläggning kunde de väl demonstrera vid riksdagen ?Våra poltiker är ju ändå sist och slutligen "de skyldiga ".

• dinbubblaärintemin

Jajamen. Det har jag aldrig kunna förstå. De där människor vände ryggen till våran landmänner. De skulle minst förlåta och skämmas!

• nejtillrasism

Figurer som draperar sig i lakan och med strut på huvudet kan man man inte annat än känna motvilja mot.Vet de alls vad deras "maskeraddräkt "representerar ?

• anserjag

Den finska flaggan kunde de ändå lämna hemma.

• Fosterländsk

Mitt Finland flyttade jag ifrån på Kekkonens tid.- Int har jag nån större hinku dit tillbaka heller.- Det enda som e bra over there e "Reissumies" :d

• myllyjauhaa

Asiaa tutkitaan.Ei ole varmaa oliko huppumies edes bussia odottamassa tutkinnan mukaan.Jos olisi ollut bussin saapuessa,olisi poliisit ottaneet hänet kiinni jo silloin.
      Kylläpä jaksatte jauhaa samasta asiasta,aivan kuin ei maailmassa olisi pahempiakin asioita mitä murehtia.

• nejtillrasism

Kan du inte byta fosterland? I Sverige finns det inga rasister.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä

Kun niissä ei enää käy satuolentoihin uskovat hihhuIit eivätkä persut. Asiakaskunta on huomattavasti siistiytynyt muutam
      Maailman menoa
      268
      14375
    2. Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa

Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu
      Maailman menoa
      68
      7293
    3. Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa

10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö
      Maailman menoa
      211
      7101
    4. Kela maksoi etuuksia 17,3 mrd. eur, yritykset sai 10,6 mrd.

Tuohon päälle vietiin vielä palkansaajilta työeläkeloisille 27,5 miljardia euroa. Etenkin Suomen Sosialistiset Yrittäjä
      Maailman menoa
      61
      5140
    5. K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä

vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon
      Maailman menoa
      113
      4872
    6. Näin tyhmä vasemmistolainen on: "S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä

kun siellä ei ole hihhuleita eikä persuja." Vain tyhmä eli heikkoälyinen vasemmistolainen voi tehdä noin lapsellisia ju
      Maailman menoa
      75
      4724
    7. Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen

Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos
      Maailman menoa
      100
      4503
    8. PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT

* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *
      Maailman menoa
      21
      4417
    9. Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin

Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko
      Maailman menoa
      78
      4165
    10. Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt

viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta
      Maailman menoa
      102
      3958
    Aihe