Olen etsimässä itselleni Chihuahuaa. Olen huomannut että
monilla kasvattajilla on vanhemmista toinen pitkäkarvainen ja
toinen lyhytkarvainen. Mistähän moinen villitys johtuu? Olen luullut että
niitä kasvatetaan erikseen. Eihän se minua haittaa sinäänsä.
Onkohan siinä tarkoitus että saadaan kumpaakin lajia myyntiin vai jokin jalostuksellinen tarkoitus? Tuleeko pennuista sitten jos ovat pitkäkarvaisia sellaisia puolipitkäkarvaisia? Toisaalta lyhytkarvaiset Chihuahuat ovat yleensä sirompia
kasvoiltaan, joten voisi kuvitella että tarkoituksena on jalostaa hieman sirompia
Chihuja. Jotkin pitkäkarvaiset kun ovat aika isoja pään kooltaan, eivätkä ainakaan siroja.
Pitkä- ja lyhytkarvaisten Chihujen pennut
Chihukuume
1
202
Vastaukset 1
- Yksilöytyy
Linjojen monipuolisuus on syynä. Lk on historiassa katsottuna original versio ja pk syntynyt sekoitamalla chihuun papillonia sekä yorkkia. Seropi(ko) ;)
Rodun elinvoimaisuus on näin ollen todella hyvä ja linjat suht erillään varsinkin pitkäkarvaisten osalta. Luonteissa ei juuri ole eroa karvanlaatujen välillä.
Chihuahua.fi / chihuahua.ru / chihuahua.ee / chihuahua.be kannattaa käydä katsomassa läpi linjojen osalta ja kasvattajien painotuksen jalostuksessa :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"
Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va1062205- 103886
- 66823
- 46800
Mitä tapahtuu?
Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???21736Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...
...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha517716Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti
Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk76640- 64615
Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen
Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik23580- 57551