Habo ikkunasuljin tai ikkunalukko

SuljinUrpo

2

1101

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suljin

Kukaan ei näköjään ole tähän vastannut, mutta varmaan olet jo aikoja sitten tähän vastauksen itseksesi selvittänyt... Törmäsin tähän viestiin, kun itse parhaillaan harkitsen tuon näköisiä sulkijoita kellarin vanhoihin ikkunoihin. Tuohan toimii tietty niin, että isompi osa ruuvataan ikkunanpokaan ja pienempi karmiin - asemointia varmaan helpottaa jos noita mallaa paikalleen juurikin niin kuin ne ovat toisiinsa nähden silloin kun ikkuna on sulkimella suljettuna. Silloinhan tuo sormilenkki on vedetty yläkautta vastinosan tapin ylitse ja taitettu alaspäin, jolloin lenkin toisen pään uloke kiristää ikkunan kiinni. Epäselvästi sanottu, mutta netissä on kyllä kuvia sulkimesta asennettuna, esim. Pislan sivuilla.

Jos/ kun sinä tai joku muu on tällaisen sulkimen asentanut, niin kiinnostaisi tietää mitä mieltä olet ollut sulkimen toimivuudesta? Nähdäkseni tuossa olisi hyvää juuri se että se tosiaan vetää ja kiristää ikkunan kiinni ja kireyttä/ välystä voi myös vielä jälkikäteen hieman hienosäätää silmukkaruuvilla? Vähän arvelluttaa se että materiaali kai on samakkia tms. sinkkiseosta joka on selvästi hauraampaa kuin teräs, eli kestäneekö käyttöä...

• Suljin

Eikäkö sanoin väärin, kuva asennettuna ei ollut Pislan vaan juurikin samaisen Habon sivuilla (ikkunasuljin 280 joka on vastaava kuin tuo aloittajan linkissä).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      73
      893
    2. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      768
    3. 51
      707
    4. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      39
      664
    5. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      634
    6. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      44
      630
    7. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      31
      629
    8. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      34
      577
    9. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      50
      560
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      37