Tietokoneen sijainninjako

öpgjilk

Moi!
Toivottavasti joku osaa neuvoa: miten saan mun HP-kannettavasta (n. 3v vanha mallia) sijainninjaon tms pois? Aina kun avaan google mapsin niin se näyttää kartasta sitä kohtaa missä milloinkin olen. Haluaisin kuitenkin kaikki gps ja sijainninjaot pois päältä, enkä mielestäni ole edes painanut mitään missä antaisin luvan sijainnin näyttämiselle... Kiitos !

14

842

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sieltäetsimään

      Yleensä selaimen asetuksista tämä löytyy.

    • gsdfh

      osaatko neuvoa mistä löysyisi chromessa

      • sieltälöytyy

        chrome://settings/content

        Sieltä löytyy


    • opjöl

      saako vielä miten suomenkielisessä versiossa:)

      • oikeaosoiteon

        Juuri siitä otettu:) Eli kopioit tuon osoiteriville ja painat enter. Sieltä löytyy sijainti asetukset.


      • hmhmhm
        oikeaosoiteon kirjoitti:

        Juuri siitä otettu:) Eli kopioit tuon osoiteriville ja painat enter. Sieltä löytyy sijainti asetukset.

        Ei sitä saa pois.

        Nuo ovat pääasiassa vain pyyntöjä, mutta mikään ei teknisesti estä sivustoa olemasta noudattamatta niitä.

        Sijainnin selville saanti kun ei tapahdu sinun koneessa, vaan sieltä verkosta ja operaattorilta.

        Koneen asetukset ei vaikuta siihen mitenkään, paitsi jos käyttää esim torria.


      • hmhmhm
        oikeaosoiteon kirjoitti:

        Juuri siitä otettu:) Eli kopioit tuon osoiteriville ja painat enter. Sieltä löytyy sijainti asetukset.

        Tai no jaa Chromella näköjään on hinku jakaa vielä normaalia tarkempi sijainti, no sen saa asetuksilla pois.

        Eli tuo toki kannattaa ottaa pois päältä. :)


      • vakoilua
        hmhmhm kirjoitti:

        Tai no jaa Chromella näköjään on hinku jakaa vielä normaalia tarkempi sijainti, no sen saa asetuksilla pois.

        Eli tuo toki kannattaa ottaa pois päältä. :)

        Google tykkää tietää, missä olit viime kesänä.


    • hmhmhm

      Se tuskin on GPS paikannus, vaan se on nettiyhteyteesi perustuva paikannus, IP osoitteen perusteella.

      Sitä ei saa pois mitenkään, jos nettiä haluaa normaalisti selata. Tai siis, saat sen kenties googlessa pois näkyvistä, mutta kyllä he silti tietävät mistä IP osoitteesta tulet, ja siten osaavat saavat ainakin karkeasti selville missä maantieteellisesti sijaitset.

      Kaikki sivut, millä käyt koneellasi, saavat IP osoitteesi ja siitä saa selville huonolla tarkkuudella sijaintisi.

      Ainut tapa kiertää tämä, on käyttää tor selainta, jolloin yhteytesi kiertää tor verkon kautta ja sivulle, millä vierailet, näkyy vain sen ulostulopisteen IP.

      Mutta torrin kautta selaus on selvästi hitaampaa kuin normaalisti selaaminen.

      • hmhmhmhm

        Siis IP osoitteesta itsesään, ei saa sijaintitietoa, mutta sen perusteella sijaintitieto saadaan selvitettyä, nettiyhteyden tarjoajalta ja muista lähteistä.

        On olemassa tuohon asiaan perehtyneitä palveluita, jotka tarjoavat tuota IP paikannusta vaihtelevalla tarkkuudella.

        En tiedä saako normaali ihminen selvitettyä juuri maata tarkemmin kenenkään sijaintia IP:n perusteella. Eli annetaanko noita sijaintitietoja miten herkästi.

        Palveluntarjoajat tietysti tietävät minne kaapelisi on vedetty.


      • saasenpois

        Saa sen pois tuolta asetuksista. Tietenkään "pakollista" paikannusta ei saa pois paitsi VPN tai TOR hommien kautta.


    • vesair

      mikä siinä sijainnin jakamisessa on niin kauheaa ?

      • pillllll

        Rupeaa vituttamaan kun olen käynyt jossain Lidl:ssä, vaihtoehtoina kaksi eri lähipaikkakuntaa, joskus on CM kyselyissä jne ... Arvostele se ja se ...


    • Wiimeinen-Windows2025

      Googlen ronkkimat paikkatiedot häipyvät ( ainakin minulla) kun poistaa FF:n evästeet.
      Asiaa helpottaa langaton netti joka sijaitsee kuulemma keskellä Helsinkiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9124
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2678
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      140
      2450
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      6
      1295
    Aihe